Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2017, 21:56 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jul 2017, 21:20
Berichten: 27
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 400
Merk wandelschoenen: Grisport
Goeie avond/morgen.
Ik heb begrepen dat men bij een aantal achtereenvolgend gelopen kennedymarsen in een jaar een brevet verdient. Heeft iemand hier info over?
Even wat over mijn wandel carriere ;-) Ik heb drie jaar de venloop 40 km wandeltochten gelopen en sinds 1/2 juli een Kennedymars en ik blijf me zelf uitdagen.
Als voorbeeld, ik wil bereiken dat ik constant 7 km blijf lopen tijdens tochten.
Tijdens volgende Venloop tochten geen 15 of 20 km pauzes meer.
volgend jaar kennedy mars finishen voor 12:00 in plaats later.

Nijmegen was voor mij geen optie omdat een dag na een tocht je helemaal stijf weer 50 km moet gaan lopen.
Maar zeg nooit nooit , want sinds ik prive en tijdens een mars 80 heb gelopen is 40 km is nu een tussenafstand in plaats van de finish.
En als je die in 6 uur en nog wat loopt en meteen laat masseren en naar bed gaat.....Wie weet.

Ik heb weer wat om naar uit te kijken..

_________________
Be nice to sporters, kiss a Kennedywalker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2017, 22:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Hoi Armand, welkom op ditforum. In Nederland kan je bij bijna elke kennedymars een zogenaamde "blauwe kaart" vragen, al zijn ze tegenwoordig niet blauw meer en zijn er een paar kennedymarsen die er niet aan meedoen. Op zo,n kaart kan je 5 stempels zetten van ten minste 3 verschillende kennedymarsen. Na 5 stempels kan je dan de bronzen kennedywalker medaille kopen. Na 10 stempels de zilveren, na 15 stempels de gouden en pas na 25 stempels kan je een oorkonde aanvragen. Dit hoef je niet in 1jaar tijd te lopen, je mag erso lang over doen als je zelf wilt. Wel moet je ten minste 3 verschillende kennedymarsen lopen.

Als jij na 1 dag 50km al erg stijf bent, kan het zijn dat je tempo veel tehoog voor jou ligt. En dat je te weinig rust.7km is dan ook best aardig snel. En als ik de rest van je verhaal zo lees zou het ook jn het weijige rusten kunnen zitten. Mocht je de 4daagse willen lopen zal ik sowieso langzamer gaan lopen zodat je minder stijf wordt (en ook vanwege de doodsimpele reden dat je amper 7km kan lopen wegens drukte op het parkoer of je moet voor de meute uit kunnen lopen..) en iets meer rusten inlassen. Dit kunnen ook korte rusten zijn. Je moet je energie zo verdelen dat je 4 dagen kan looen zonder dat je na de eerste dag al zo stijf als een plank bent..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2017, 06:26 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
fhd schreef:
Hoi Armand, welkom op ditforum. In Nederland kan je bij bijna elke kennedymars een zogenaamde "blauwe kaart" vragen, al zijn ze tegenwoordig niet blauw meer en zijn er een paar kennedymarsen die er niet aan meedoen. Op zo,n kaart kan je 5 stempels zetten van ten minste 3 verschillende kennedymarsen. Na 5 stempels kan je dan de bronzen kennedywalker medaille kopen. Na 10 stempels de zilveren, na 15 stempels de gouden en pas na 25 stempels kan je een oorkonde aanvragen. Dit hoef je niet in 1jaar tijd te lopen, je mag erso lang over doen als je zelf wilt. Wel moet je ten minste 3 verschillende kennedymarsen lopen.


Kleine aanvulling hierbij:

* De blauwe kaart is tegenwoordig een full-color boekje geworden, waarin je 15 stempels kwijt kan. Dit boekje kun je nog steeds na 5 en 10 stempels opsturen voor de bronzen en zilvere kennedywalkermedaille
* Het "ten minste 3 verschillende kennendymarsen" geldt per serie van 5


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2017, 09:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
herwin schreef:
fhd schreef:
Hoi Armand, welkom op ditforum. In Nederland kan je bij bijna elke kennedymars een zogenaamde "blauwe kaart" vragen, al zijn ze tegenwoordig niet blauw meer en zijn er een paar kennedymarsen die er niet aan meedoen. Op zo,n kaart kan je 5 stempels zetten van ten minste 3 verschillende kennedymarsen. Na 5 stempels kan je dan de bronzen kennedywalker medaille kopen. Na 10 stempels de zilveren, na 15 stempels de gouden en pas na 25 stempels kan je een oorkonde aanvragen. Dit hoef je niet in 1jaar tijd te lopen, je mag erso lang over doen als je zelf wilt. Wel moet je ten minste 3 verschillende kennedymarsen lopen.


Kleine aanvulling hierbij:

* De blauwe kaart is tegenwoordig een full-color boekje geworden, waarin je 15 stempels kwijt kan. Dit boekje kun je nog steeds na 5 en 10 stempels opsturen voor de bronzen en zilvere kennedywalkermedaille
* Het "ten minste 3 verschillende kennendymarsen" geldt per serie van 5


Dank voor de aanvulling. Wat handig dat je nu per 15 kan laten stempelen! Scheelt een hoop portokosten, haha.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2017, 10:22 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Armand schreef:

Nijmegen was voor mij geen optie omdat een dag na een tocht je helemaal stijf weer 50 km moet gaan lopen.
.


Tijdens de 4 Daagse kom ik ook altijd een beetje stijf en met spierpijn uit mijn bed. Maar vorig jaar was dat veel minder omdat ik na het wandelen, mijn benen regelmatig heb gesprayd met perskindol. En ook nog voor het lopen ook nog de benen sprayen .. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2017, 23:00 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jul 2017, 21:20
Berichten: 27
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 400
Merk wandelschoenen: Grisport
Dank jullie voor de antwoorden. Nou als ik de profielen van jullie lees dan ben ik 30 jaar te laat begonnen.
Maar op jonge leeftijd is wandelen meestal een niet coole, sullige sport. Ik zeg meestal, want tijdens de tochten die ik heb gelopen heb ik veel jonge mensen kunnen spotten.
Maar helaas vond ik dat nou eenmaal zo. hiervoor was inlineskaten mijn sport geworden en is het nog steeds. Veel reizen meegemaakt en fridaynight skates. Maar nu ligt mijn focus al drie jaar helemaal op lopen/tracking en is het de makkelijkste manier om conditie op te bouwen/ peil te houden. En ik merk het gewoon aan mijn lichaam en aan mij progressie tijdens lopen.
Dit weekend weer naar een andere dorp 15 a 20 km Dit had ik drie jaar geleden dus nooit, nooit kunnen voorstellen.
Maar goed, ik dwaal af. Ik weet nu dat het een kennedy walker is wat je kan verdienen en ik heb al een aantal marsen gezien welke een officieel Kennedy walker mars zijn.
Dus als ik het goed begrijp loop ik Someren, Sittard, Waalwijk en daarna weer Someren ,Sittard en heb ik dus brons? En dat kan ik dus blijven doen tot ik aan mijn pensioen de oorkonde verdien?
Over pensioen gesproken dit is naar mijn mening de veiligste manier om ouder wordende, je conditie op peil te houden.
Zeker als je niet rookt

_________________
Be nice to sporters, kiss a Kennedywalker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2017, 09:17 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Armand schreef:
Over pensioen gesproken dit is naar mijn mening de veiligste manier om ouder wordende, je conditie op peil te houden.
Zeker als je niet rookt

De wetenschappers geven je daar gelijk in Armand!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2017, 19:45 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jul 2017, 21:20
Berichten: 27
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 400
Merk wandelschoenen: Grisport
Zo dat wordt dan mijn tweede stempel. ingeschreven 80 van Langstraat waalwijk 9 september

_________________
Be nice to sporters, kiss a Kennedywalker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 09:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Haha, je moet hem nog wel uitlopen he, Armand. Die stempel krijg je niet als je alleen aan de start verschijnt, maar dat snap je vast wel. ;-) Verder begrijp je het helemaal goed, als je het tot je pensioen kan volhouden tenminste.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 11:27 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jul 2017, 21:20
Berichten: 27
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 400
Merk wandelschoenen: Grisport
Ha ha got it.....Hoe zeg ik het zonder mohhamed Ali-aans te klinken. Alleen lichaamsgebreken zullen die stempel in de weg staan, lopen, liggen. Maar dat zullen de forumleden hier met tig stempels wel begrijpen.

_________________
Be nice to sporters, kiss a Kennedywalker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 11:28 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jul 2017, 21:20
Berichten: 27
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 400
Merk wandelschoenen: Grisport
Ha ha got it.....Hoe zeg ik het zonder mohhamed Ali-aans te klinken. Alleen lichaamsgebreken zullen die stempel in de weg staan, lopen, liggen. Maar dat zullen de forumleden hier met tig stempels wel begrijpen.

_________________
Be nice to sporters, kiss a Kennedywalker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: hoeveel en welke kennedy marsen voor brevet of medaille?
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 11:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Armand schreef:
Ha ha got it.....Hoe zeg ik het zonder mohhamed Ali-aans te klinken. Alleen lichaamsgebreken zullen die stempel in de weg staan, lopen, liggen. Maar dat zullen de forumleden hier met tig stempels wel begrijpen.




:p


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.