Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 04 Mei 2024, 11:27

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 13:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Van mij dan een beknopt verslag van de Kennedymars.
Na een goede dodentocht van 2 weken geleden met goede zin van start gegaan samen met Peter en Mirjam tijdens het rondje Dokkum haalde Marcel Dekkers ons in en heb ik daar even een stukje meegelopen, om mij later weer bij Peter en Mirjam te voegen.
Tegen enen waren we weer terug bij af en dat was net op tijd om de bui even af te wachten en te pauzeren. hierna moesten we toch weer verder in de miezerige regen.
Halverwege Wouterswoude en de Valom bleek toch dat ik te snel liep en ben alleen verder gegaan de nacht in om om 5uur bij het 40km punt te komen en net daarvoor een paar andere bekenden achter op te lopen.
Na een paar schone sokken en een versnapering zijn we met zijn 6en doorgegaan.
Om om 7uur bij in Veenwoudsterwal aan de soep te gaan, na deze stop weer door naar de Westerein tijd voor koffie, Koos was afgezakt en kwam later aan, op naar de volgende post met mooi weer en een lekker zonnetje. Bij de 67km zat het rode kruis wat zorgde voor een verlichte blaas bij menigeen van ook( war het rode kruis al niet goed voor is). Met goede moed verder gegaan het is nog maar 13km. Al spoedig een bordje 10km, en daar kwam de man met de hamer 5km lang, wat duurde die km een tijd. Eindelijk Westergeest en een donkere lucht boven ons hier zouden we na de controle onszelf op een sapje trakteren, hellaas brak de hemel open dus het werden er meer. Toch weer met verse moed doorgegaan en deze 5km waaren een stuk lichter.
Bij de finish(13.45) nog een fotomoment en hierna nog een paar sapjes gedronken.
Beloning dit jaar een medaille MET jaartal en een oorkonde, schade een blaar onder de linkervoet toegevoegd aan de blaar van de doto,
dacht eerst dat ik er ook nog een onder de ander voet had maar dat viel dus weer mee.
Voeten nu even laten herstellen voor de 80 van de dijk.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 13:46 
Ineke61 schreef:
Cornelia schreef:
Rinster24 schreef:
Ook peterc en ik haalden de finish. Mijn beknopte verslag staat op mijn facebook. Voeg me gerust toe: mirjam boltjes.

Hier geen facebook dus mag het hier ook geplaatst worden :?:

Ja Mirjam ff copy paste! :lol: Goed gedaan trouwens had ik al gezegd op FB.


De day after? Gisteren binnen 18u Kennedymars Fryslân voor der 6de maal volbracht! De nacht was broeierig en nat. Door de geweldige organisatie elke post 2_3 glazen drinken en het nodige vocht lozen... De nacht was niet makkelijk wandelen maar de schade op 40km en dus halverwege, was beperkt tot 2hele kleine puntjes blaren en slaapgebrek. Ik ging ff slapen en na wat verzorging begonnen aan de laat
ste 40km. Tussen de 40km_60km kreeg k enorm last vd zijkant vd voet waardoor wandelen bijna onmogelijk werd, maar ja gewoon domweg doorlopen! Echt een lange en heftige dip! Een aantal kleine traantjes volgden en op 60km had ik zo'n pijn dat k niet meer zag zitten. Ik bedacht me dat k nog een paar snoepjes in mijn tas had en op dat wondermiddel (doe ik anders nooit) was het de laatste 20km genieten en stevig de pas erin. Na meerdere deelnames de route uit je hoofd kennen ene alle kms keihard aftellen. Mijn maatje had t zwaar en ik liep eerder deze km niet zo lekker! In de Triemen was het intiem gezellig dankzij meerdere medewandelaars en toen we daar in de gezelligheid buiten een hoosbui zagen vallen, stroomde ik van de positiviteit voor de laatste 13km over. Wat fijn om zonder pijn te zijn, nou ja... de blaren vulden zich wel maar dat kon met niet deren! Net voor 16uur bereikten we blij en met een traan de finish! We werden warme onthaald! Een zeker niet makkelijke editie! En vreemd genoeg zit k nu met een dik enkel thuis terwijl k er niet doorheen gegaan ben, vaak is het nl andersom... Medewandelaars en organisatie bedankt, vandaag is het nagenieten!!!

PS met mijn maatje bedoel ik natuurlijk peterc en we hadden elkaar deze editie echt nodig! medewandelaars bedoel ik o.a. liana (jeltje) en hein.
en sorry dames dacht me er vanmorgen iets te gemakkelijk af te zijn door mijn beknopte verslag hier niet even heen te plakken... want daarvoor moest ik mijn laptop ff aanzetten.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 13:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Kennedymars Wouterswoude 24/25 augustus 2012

Ooit zouden we een poging wagen en als dat ging gebeuren, dan was dat in onze eigen Fryslan in de regio waar Desiree opgegroeid is. We zouden dan in ieder geval een hoop supporters hebben.
Wel nu, dit jaar moest het dan toch maar gebeuren.
Om 19.30 werden we opgehaald door ons persoonlijk taxibedrijf A&M (toppie).
Het is een gezellig weerzien in de Nije Warf met de vele bekenden uit de grote wandelfamilie.
Ook in de tent is het gezellig en om 22.00 uur, na het zingen van het kenndeymarslied mogen we op pad.
Aanvankelijk gaat het prima en met een tussenstop bij de toiletpost in Dokkum, zijn we ook zo weer terug in de tent.
Als je wat aan je voeten voelt dan is het al daar; een blaar. Ik prik en ik plak en we kunnen door naar de Valom.
Dan begint het gedonder. Landelijke weggetjes met als topper de Patromoniumweg. Een historische weg met kinderkopjes. Nou, van mij mag deze weg echt geschiedenis worden. Met zere voetjes wil je die kopjes allemaal wel de grond instampen. Deze weg zal, zoals later blijkt, Desiree de das om doen.
Het weer werkt ook niet mee. Het regent dus het glinstert allemaal, dat maakt het ook moeilijk op het juiste loopspoor op de weg te vinden.
Gelukkig is het van korte duur en mooi op schema komen we in Rinsumageest aan.
Nu gaat het echt het donker en de eenzaamheid in. Een fietspad en B-wegen, helaas niets te zien van het mooie weidse Fryske land.
Het donker heeft wel een voordeel als je onverwachts wat kwijt moet, je hoeft niet te zoeken om een verdekt plaatsje. Ik stuur de motorrijder dan ook direct weg met zijn lichten, nee er is niets aan de hand.
Maar dan slaat het noodlot toe. Desiree blijft al wat achter en bij inspectie blijkt dat ze een dikke zwemband om haar enkel heeft, foute boel.
We zijn net bij de man met de bezemquad, die al een patiënt heeft. Desiree besluit te stoppen, want de afstand is te groot om ongeschonden aan het eind te komen.
Ik overweeg om ook te stoppen, ik vind het lopen in de nacht helemaal niets aan en ik ben misselijk van de slaap. Ik laat me bepraten en ga door, misschien knapt het wel op. En dat doet het zodra het licht is, het plezier is terug en het lopen gaat een stuk gemakkelijker.
In de sporthal treffen we Peter en een slapende Mirjam. Mirjam zonder clownspak deze keer, maar ze zit wel onder de blaren; balen.
Bij de goddeloze Singel staat alweer wat voor ons klaar. Meintsje wil niet zitten, want ze heeft zere voeten en opstarten is dan lastig. Met nog 28km te gaan, geef ik haar de raad haar voeten te laten behandelen, ze is toch direct aan de beurt. Gelukkig neemt ze mijn raad aan en kunnen wij wat langer rusten. Meintsje bedankt.
De tweede helft, we kunnen genieten van de prachtige omgeving en we gaan als een speer over een mooi fietspad naar Veenwoudsterwal. Tijd voor een soepje en weer gezellig bijkletsen. Ik geef nog een nekmassage aan onze taxichauffeur als tegenprestatie voor het ophalen. Geen wonder dat hij klachten heeft, zijn rugzak weegt volgens mij wel meer dan 10kilo.
Daarna verlopen we ons nog een keer, gelukkig maar een klein stukje.
We weer langs De Valom en dan is het nog maar een stukje naar Zwaagwesteinde, waar we opgewacht worden door het shantykoor. Onze topfotograaf was zo onder de indruk, dat hij vergeet om zijn pasje te laten scannen. Hij krijgt onderweg een sms-je of hij de dames alleen gelaten heeft, in Westergeest dringt de betekenis daarvan pas door.
Na Zwaagwesteinde is het nog maar 20km en het is pas 11.30 uur, dat gaat helemaal goed komen. Het weer is prima en het heeft na 4.00 niet meer geregend. Hoezo voorspellingen van onweer en rukwinden. Helaas krijgen we toch nog een staartje mee. In de Triemen is het dorpshuis open en die behoed ons voor het ergste leed. Ook hier weer muziek en er zijn zelfs nog wandelaars die een dansje wagen. Ik ga lekker uitrusten op de brancard en laat mijn voetjes behandelen om de laatste 15km door te komen.
Dan eindelijk het bordje van 10km, na 3km een rust en na 5km nog een café.
Hier nemen we maar niets meer, ik heb A&M al genoeg “ trainen op rusten” gegeven, maar wat wil je ook van iemand uit een vermaard horecageslacht komt. Terrasjes overslaan kan dus absoluut niet.
Het einddoel is inzicht en dan komen de kilometerbordjes. Wat is een kilometer dan lang, zeg. Ik haal, na een opmerking dat er nog niet gezongen is, het lalala-boekje tevoorschijn en de laatste kilometers vliegen onder onze voeten vandaan.
Na ruim 18 en half uur staat Desiree ons met bloemen op te wachten. Een heel fijn gevoel, maar toch wat dubbel. Het is helaas niet anders.
Na een korte nazit is het tijd om naar huis te gaan en de verloren slaap in te halen.
Het was een bijzondere ervaring om 80km te lopen en ik had het niet willen missen.
Ik heb een hoop support gehad van mijn wandelmaatjes A&M en via de vele sms-jes uit den lande. Allemaal bedankt en tot een volgende tocht, met een “normaal” aantal kilometers.
Foto's staan op http://www.troch-rinnen.nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 14:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4184
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Rinster24 schreef:
Ineke61 schreef:
Cornelia schreef:
Rinster24 schreef:
Ook peterc en ik haalden de finish. Mijn beknopte verslag staat op mijn facebook. Voeg me gerust toe: mirjam boltjes.

Hier geen facebook dus mag het hier ook geplaatst worden :?:

Ja Mirjam ff copy paste! :lol: Goed gedaan trouwens had ik al gezegd op FB.


De day after? Gisteren binnen 18u Kennedymars Fryslân voor der 6de maal volbracht! De nacht was broeierig en nat. Door de geweldige organisatie elke post 2_3 glazen drinken en het nodige vocht lozen... De nacht was niet makkelijk wandelen maar de schade op 40km en dus halverwege, was beperkt tot 2hele kleine puntjes blaren en slaapgebrek. Ik ging ff slapen en na wat verzorging begonnen aan de laat
ste 40km. Tussen de 40km_60km kreeg k enorm last vd zijkant vd voet waardoor wandelen bijna onmogelijk werd, maar ja gewoon domweg doorlopen! Echt een lange en heftige dip! Een aantal kleine traantjes volgden en op 60km had ik zo'n pijn dat k niet meer zag zitten. Ik bedacht me dat k nog een paar snoepjes in mijn tas had en op dat wondermiddel (doe ik anders nooit) was het de laatste 20km genieten en stevig de pas erin. Na meerdere deelnames de route uit je hoofd kennen ene alle kms keihard aftellen. Mijn maatje had t zwaar en ik liep eerder deze km niet zo lekker! In de Triemen was het intiem gezellig dankzij meerdere medewandelaars en toen we daar in de gezelligheid buiten een hoosbui zagen vallen, stroomde ik van de positiviteit voor de laatste 13km over. Wat fijn om zonder pijn te zijn, nou ja... de blaren vulden zich wel maar dat kon met niet deren! Net voor 16uur bereikten we blij en met een traan de finish! We werden warme onthaald! Een zeker niet makkelijke editie! En vreemd genoeg zit k nu met een dik enkel thuis terwijl k er niet doorheen gegaan ben, vaak is het nl andersom... Medewandelaars en organisatie bedankt, vandaag is het nagenieten!!!

PS met mijn maatje bedoel ik natuurlijk peterc en we hadden elkaar deze editie echt nodig! medewandelaars bedoel ik o.a. liana (jeltje) en hein.
en sorry dames dacht me er vanmorgen iets te gemakkelijk af te zijn door mijn beknopte verslag hier niet even heen te plakken... want daarvoor moest ik mijn laptop ff aanzetten.


Nu ik dit lees, besef ik dat ik jou wel gezien heb, maar dat het logisch is dat je mij niet gezien hebt: toen ik met PeterC aan de praat was, net voor 6 uur, lag jij naast hem op de grond te slapen en in die positie had ik je niet herkend.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 15:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Tigelu schreef:
Rinster24 schreef:
Ineke61 schreef:
Cornelia schreef:
Rinster24 schreef:
Ook peterc en ik haalden de finish. Mijn beknopte verslag staat op mijn facebook. Voeg me gerust toe: mirjam boltjes.

Hier geen facebook dus mag het hier ook geplaatst worden :?:

Ja Mirjam ff copy paste! :lol: Goed gedaan trouwens had ik al gezegd op FB.


De day after? Gisteren binnen 18u Kennedymars Fryslân voor der 6de maal volbracht! De nacht was broeierig en nat. Door de geweldige organisatie elke post 2_3 glazen drinken en het nodige vocht lozen... De nacht was niet makkelijk wandelen maar de schade op 40km en dus halverwege, was beperkt tot 2hele kleine puntjes blaren en slaapgebrek. Ik ging ff slapen en na wat verzorging begonnen aan de laat
ste 40km. Tussen de 40km_60km kreeg k enorm last vd zijkant vd voet waardoor wandelen bijna onmogelijk werd, maar ja gewoon domweg doorlopen! Echt een lange en heftige dip! Een aantal kleine traantjes volgden en op 60km had ik zo'n pijn dat k niet meer zag zitten. Ik bedacht me dat k nog een paar snoepjes in mijn tas had en op dat wondermiddel (doe ik anders nooit) was het de laatste 20km genieten en stevig de pas erin. Na meerdere deelnames de route uit je hoofd kennen ene alle kms keihard aftellen. Mijn maatje had t zwaar en ik liep eerder deze km niet zo lekker! In de Triemen was het intiem gezellig dankzij meerdere medewandelaars en toen we daar in de gezelligheid buiten een hoosbui zagen vallen, stroomde ik van de positiviteit voor de laatste 13km over. Wat fijn om zonder pijn te zijn, nou ja... de blaren vulden zich wel maar dat kon met niet deren! Net voor 16uur bereikten we blij en met een traan de finish! We werden warme onthaald! Een zeker niet makkelijke editie! En vreemd genoeg zit k nu met een dik enkel thuis terwijl k er niet doorheen gegaan ben, vaak is het nl andersom... Medewandelaars en organisatie bedankt, vandaag is het nagenieten!!!

PS met mijn maatje bedoel ik natuurlijk peterc en we hadden elkaar deze editie echt nodig! medewandelaars bedoel ik o.a. liana (jeltje) en hein.
en sorry dames dacht me er vanmorgen iets te gemakkelijk af te zijn door mijn beknopte verslag hier niet even heen te plakken... want daarvoor moest ik mijn laptop ff aanzetten.


Nu ik dit lees, besef ik dat ik jou wel gezien heb, maar dat het logisch is dat je mij niet gezien hebt: toen ik met PeterC aan de praat was, net voor 6 uur, lag jij naast hem op de grond te slapen en in die positie had ik je niet herkend.


Jammer Tina, dat ik jou dan net gemist heb. Of Mirjam moet heel lang geslapen hebben ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 15:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4184
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Tigelu schreef:
Rinster24 schreef:
Ineke61 schreef:
Cornelia schreef:
Rinster24 schreef:
Ook peterc en ik haalden de finish. Mijn beknopte verslag staat op mijn facebook. Voeg me gerust toe: mirjam boltjes.

Hier geen facebook dus mag het hier ook geplaatst worden :?:

Ja Mirjam ff copy paste! :lol: Goed gedaan trouwens had ik al gezegd op FB.


De day after? Gisteren binnen 18u Kennedymars Fryslân voor der 6de maal volbracht! De nacht was broeierig en nat. Door de geweldige organisatie elke post 2_3 glazen drinken en het nodige vocht lozen... De nacht was niet makkelijk wandelen maar de schade op 40km en dus halverwege, was beperkt tot 2hele kleine puntjes blaren en slaapgebrek. Ik ging ff slapen en na wat verzorging begonnen aan de laat
ste 40km. Tussen de 40km_60km kreeg k enorm last vd zijkant vd voet waardoor wandelen bijna onmogelijk werd, maar ja gewoon domweg doorlopen! Echt een lange en heftige dip! Een aantal kleine traantjes volgden en op 60km had ik zo'n pijn dat k niet meer zag zitten. Ik bedacht me dat k nog een paar snoepjes in mijn tas had en op dat wondermiddel (doe ik anders nooit) was het de laatste 20km genieten en stevig de pas erin. Na meerdere deelnames de route uit je hoofd kennen ene alle kms keihard aftellen. Mijn maatje had t zwaar en ik liep eerder deze km niet zo lekker! In de Triemen was het intiem gezellig dankzij meerdere medewandelaars en toen we daar in de gezelligheid buiten een hoosbui zagen vallen, stroomde ik van de positiviteit voor de laatste 13km over. Wat fijn om zonder pijn te zijn, nou ja... de blaren vulden zich wel maar dat kon met niet deren! Net voor 16uur bereikten we blij en met een traan de finish! We werden warme onthaald! Een zeker niet makkelijke editie! En vreemd genoeg zit k nu met een dik enkel thuis terwijl k er niet doorheen gegaan ben, vaak is het nl andersom... Medewandelaars en organisatie bedankt, vandaag is het nagenieten!!!

PS met mijn maatje bedoel ik natuurlijk peterc en we hadden elkaar deze editie echt nodig! medewandelaars bedoel ik o.a. liana (jeltje) en hein.
en sorry dames dacht me er vanmorgen iets te gemakkelijk af te zijn door mijn beknopte verslag hier niet even heen te plakken... want daarvoor moest ik mijn laptop ff aanzetten.


Nu ik dit lees, besef ik dat ik jou wel gezien heb, maar dat het logisch is dat je mij niet gezien hebt: toen ik met PeterC aan de praat was, net voor 6 uur, lag jij naast hem op de grond te slapen en in die positie had ik je niet herkend.


Jammer Tina, dat ik jou dan net gemist heb. Of Mirjam moet heel lang geslapen hebben ;)

Oops! haal ik nu mensen door elkaar? Ben kennelijk niet zo uitgeslapen vandaag als ik dacht. :oops:

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 16:08 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2010, 18:58
Berichten: 712
Woonplaats: rotterdam
Leeftijd: 28
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 160
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: geen idee
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: meindl
Mood: Erg blij
Leuke verslagen weer zeg! Hulde aan de uitlopers en de niet-uitlopers. Opgeven is moeilijker dan stoppen. =D>

_________________
Giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it means that you are strong enough to let go.

http://heelveelhobby.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 16:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Okt 2008, 14:23
Berichten: 1607
Woonplaats: Giekerk
Leeftijd: 75
Afstand 2024: 30km
Kilometers gelopen: 10000
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 13
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Ook ik ben weer in het land der levenden.
Ik had al een A4tje vol gemaakt, en oeps alles is van de compu verdwenen.
Ik moet opnieuw, komt er aan.

_________________
Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt.





http://peco.mijnalbums.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 17:34 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Jan 2008, 19:41
Berichten: 751
Woonplaats: Woudenberg
gefeliciteerd!
enne leuke foto,s!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 17:39 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Okt 2008, 14:23
Berichten: 1607
Woonplaats: Giekerk
Leeftijd: 75
Afstand 2024: 30km
Kilometers gelopen: 10000
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 13
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Ik ben ook weer terug in het land der levenden, had al een flink verslag gemaakt, maar op het moment supreme is m,n verslag ineens pleitte.
Dus nu maar weer opnieuw.
Ik was heel erg verrast dat Mirjam m,n wandelmaatje toch nog zou komen, na eerdere berichten van fffff geen wandeltochten.
Maar ja, dit zou haar 6e worden, en het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Dus om 22.00 uur vertrek vanuit de feesttent te Wouterswoude, ook Hein was bij ons, knap hersteld van z,n Dodentocht.
Eerst een rondje Dokkum van zo,n 16.7 km, om weer terug te keren in de feesttent, alwaar wij arriveerden om 00.53 uur, eigenlijk een beetje te snel voor Mirjam in de beginfase.
We waren net in de tent of het water kwam met bakken tegelijk uit de hemel, konden we mooi de regenkleding aantrekken, want de eerste uren zou het blijven regenen helaas.
Op weg naar de Valom ging Hein in z,n eigen tempo verder, ik bleef bij Mirjam.
Na de Valom ging het in de regen over een bolle klinkerweg naar Rinsumageest, wat een genot om later over een asfalt fietspad te mogen lopen, heerlijk.
Ik heb het niet zo op klinker en keien weggetjes, zeker niet in de regen.
Om 03.30 uur aangekomen in Rinsumageest, eerst fff wat afval in de dixie gooien.
Met een bak koffie wakker proberen te blijven, ik werd overmand door slaap, zou er de gehele route last van blijven houden, gaap, gaap, gaap.
Dit was nog niet zo erg, ware het niet dat m,n benen heel zwaar aanvoelden, als lood, en Mirjam liep ook niet over van vreugde.
Gelukkig gingen we nu richting Oenkerk, het 40km punt, maar het regende nog steeds, onderweg zou het wat droger worden.
De mp3 speler moest maar aan, gaf toch wat afleiding voor onze pijntjes.
In de sporthal te Oenkerk aangekomen, om 05.37 uur,inmiddels was het droog, konden we de voetjes verzorgen en droge schone kleren aan.
Mirjam ging een tukkie doen, en ineens zag ik Tina zitten.
Ze gaf me het advies vanwege m,n zware benen, om op de grond te gaan liggen met de benen hoog op de bank.
Dit ligt natuurlijk niet echt lekker, en het hielp ook niet echt.
Ik voelde me niet 100 punten, en we moesten nog 40km pff, pff.
Na al het verzorgende werk, werd het weer tijd om te gaan, we hebben hier een uur rust gehad.
Het gedeelte wat nu kwam, vind ik persoonlijk het mooiste, richting Veenwoudsterwal, dwars door een mooi stuk natuur.
Hier bij de rust kregen we soep, en hebben nog ff gezeten, maar ja, met zitten kom je er niet.
We moesten beiden weer op gang komen, maar we zaten beide in een dip.
Bij de Goddelozesingel aangekomen, hoe krijgen ze deze naam verzonnen, kreeg Mirjam pijn in haar voet, ergens binnenin.
Mijn benen wilden eigenlijk ook niet, maar toch doorzetten, misschien gaat het over, nou mooi niet.
We hebben elkaar gesteund en naar muziek geluisterd, om uiteindelijk bij het 60km punt Zwaagwesteinde aan te komen.
Na wat vocht ingenomen te hebben, moesten we maar eens verder, want er dreigde ook nog een fikse regenbui.
Een geluk bij een ongeluk, vlak voor het dorpshuis in het plaatsje Triemen begon het te onweren, we kwamen op tijd binnen.
Het water kwam met bakken uit de lucht vallen, wij zaten droog, en er was live muziek, gezellig.
Zo konden we met muziek wachten tot het droog werd.
Zelfs waren er nog wandelaars die een dansje deden, al had ik een krat bier gekregen ik kon de ene poot niet meer voor de ander krijgen, dus laat staan dansen.
Het werd droog en maar weer verder via Oudwoude naar Westergeest.
Met Mirjam ging het zowaar ineens een stuk beter, geen pijn meer, behalve de blaartjes, maar als wandelaar is daar mee te leven.
Van het thuisfront de mededeling dat er onweer op komst was, niet zo leuk in het open veld, dus maken dat in Westergeest komen.
De lucht werd steeds donkerder, maar gedonder hebben we niet gehoord, en het meeste ging richting Dokkum.
Veilig in Westergeest aangekomen, nog steeds droog, zou later veranderen, dit was de laatste controle.
Nog 5 km, gelukkig, maar als je in een dikke dip zit, wat duurt dat lang.
De jonge moest de ouwe wat bijstaan, want echt de benen wilden niet meer.
Nog 4, nog 3, nog 2, nog 1000 meter en we zijn er.
Ja, ik zie het finishdoek al hangen, Mirjam,s vriend en vader Henk staan ons op te wachten met een bloemetje, wat was ik kapot, als een versleten oud mannetje kwam ik over de finish, niet normaal.
Na nog wat gedronken te hebben in de feesttent, snel naar huis.
Een biertje, een douche en eten, de tv aangezet, ik weet er niks meer van, ben op de bank in slaap gevallen.
Om 20.00 uur lag Peter plat tot de volgende morgen 08.30 zonder onderbreking.
Maatje bedankt voor de uurtjes en de ondersteuning.
Ik zie alweer uit naar de Dijk, gek he.

_________________
Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt.





http://peco.mijnalbums.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012, 21:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Tjonge, wat een verslagen! Veel blaar ellende en regen :shock: Alle uitlopers proficiat en voor de uitvallers: volgende keer weer een kans.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2012, 18:41 
wat mij erg verbaast is dat marcel dekker na 19.30 uur de finish bereikte... bewijs via www.arthurvandiest.nl (finishfoto)
wil ik weten wat hij onderweg heeft gedaan? is mij nl in de eerste uren al voorbij gevlogen en daarna heb ik hem nooit meer gezien.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2012, 18:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4184
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Rinster24 schreef:
wat mij erg verbaast is dat marcel dekker na 19.30 uur de finish bereikte... bewijs via http://www.arthurvandiest.nl (finishfoto)
wil ik weten wat hij onderweg heeft gedaan? is mij nl in de eerste uren al voorbij gevlogen en daarna heb ik hem nooit meer gezien.


Marcel was tussen 5 en 6 uur s'morgens gelijk met mij op de 40 km post. Ik meen me zelfs te herinneren dat hij net voor mij vertrokken is. Vraag ik me idd ook af of hij ergens een ander lusje erbij gedaan heeft dat hij pas om 17:30 uur gefinisht is. :shock:
Vooral omdat Henk Bartels nog vóór hem binnengekomen is (nl om 17 uur)

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2012, 20:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Rinster24 schreef:
wat mij erg verbaast is dat marcel dekker na 19.30 uur de finish bereikte... bewijs via http://www.arthurvandiest.nl (finishfoto)
wil ik weten wat hij onderweg heeft gedaan? is mij nl in de eerste uren al voorbij gevlogen en daarna heb ik hem nooit meer gezien.


Dat viel mij ook al op, zou hij een extra rondje gelopen hebben?
Dit staat op de site bij zijn naam:
Gem.Snelh. Verw. Aankomst
Start De Nije Warf (Wouterswoude) 0 km 24-08-2012 om 22:00:00
Post 01 De Nije Warf (Wouterswoude) 16.7 km 25-08-2012 om 00:44:42 02u 44m 42s 6.08 km/u 25-08-2012 om 11:08:58
Post 02 Fam. De Vries (Rinsumageest) 28.9 km 25-08-2012 om 02:49:43 04u 49m 43s 5.86 km/u 25-08-2012 om 11:21:59
Post 03 Sporthal De Hege Walden (Oentsjerk) 39.2 km 25-08-2012 om 04:45:22 06u 45m 22s 5.34 km/u 25-08-2012 om 11:47:16
Post 04 Duke Luk (Feanwaldsterwal) 48 km 25-08-2012 om 06:52:15 08u 52m 15s 4.16 km/u 25-08-2012 om 12:47:05
Post 05 Cafe De Hossebos (Zwaagwesteinde) 59.8 km 25-08-2012 om 08:59:53 10u 59m 53s 5.55 km/u 25-08-2012 om 12:42:47
Post 06 Cafe Foestrum (Westergeest) 74.7 km 25-08-2012 om 11:51:24 13u 51m 24s 5.21 km/u 25-08-2012 om 12:50:23
Finish De Nije Warf (Wouterswoude) 80 km 25-08-2012 om 12:44:04 14u 44m 04s 6.04 km/u 25-08-2012 om 12:44:04


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-25 aug 2012: Kennedymars Fryslân Wouterswoude (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2012, 20:51 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Okt 2008, 14:23
Berichten: 1607
Woonplaats: Giekerk
Leeftijd: 75
Afstand 2024: 30km
Kilometers gelopen: 10000
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 13
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Rinster24 schreef:
wat mij erg verbaast is dat marcel dekker na 19.30 uur de finish bereikte... bewijs via http://www.arthurvandiest.nl (finishfoto)
wil ik weten wat hij onderweg heeft gedaan? is mij nl in de eerste uren al voorbij gevlogen en daarna heb ik hem nooit meer gezien.


Dat viel mij ook al op, zou hij een extra rondje gelopen hebben?
Dit staat op de site bij zijn naam:
Gem.Snelh. Verw. Aankomst
Start De Nije Warf (Wouterswoude) 0 km 24-08-2012 om 22:00:00
Post 01 De Nije Warf (Wouterswoude) 16.7 km 25-08-2012 om 00:44:42 02u 44m 42s 6.08 km/u 25-08-2012 om 11:08:58
Post 02 Fam. De Vries (Rinsumageest) 28.9 km 25-08-2012 om 02:49:43 04u 49m 43s 5.86 km/u 25-08-2012 om 11:21:59
Post 03 Sporthal De Hege Walden (Oentsjerk) 39.2 km 25-08-2012 om 04:45:22 06u 45m 22s 5.34 km/u 25-08-2012 om 11:47:16
Post 04 Duke Luk (Feanwaldsterwal) 48 km 25-08-2012 om 06:52:15 08u 52m 15s 4.16 km/u 25-08-2012 om 12:47:05
Post 05 Cafe De Hossebos (Zwaagwesteinde) 59.8 km 25-08-2012 om 08:59:53 10u 59m 53s 5.55 km/u 25-08-2012 om 12:42:47
Post 06 Cafe Foestrum (Westergeest) 74.7 km 25-08-2012 om 11:51:24 13u 51m 24s 5.21 km/u 25-08-2012 om 12:50:23
Finish De Nije Warf (Wouterswoude) 80 km 25-08-2012 om 12:44:04 14u 44m 04s 6.04 km/u 25-08-2012 om 12:44:04

Hij heeft gewoon wat extra kilometers gelopen, maar die zijn niet geregistreerd, want z,n eindtijd is 12:44:04.
Als hij om 17.30 uur binnenkomt na z,n reguliere rondje, heeft hij dus vanaf 12.44.04 +/_ 5 uurtjes extra gelopen, zou dus 5 uurtjes X gem: 6km/u= 30km kunnen zijn.

_________________
Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt.





http://peco.mijnalbums.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.