Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2005, 12:59 
Nu even tijd voor een tussenstand:
Nr. 1 (4 x genoemd) de aanloop op dag 2, 3 en 4 langs universiteit en zo. We lijken het erover eens te zijn dat dit 'killing' is.
Nr. 2 (3 x genoemd): de lus voor de 50km na Milsbeek (3e dag). Is overigens ook 1x genoemd als leukste stuk, dwz. het afsnijden daarvan door de 40 km. :evil:
Nr. 3 Cuijk-Malden (4e dag), de laatste loodjes blijken echt zwaar.

Waar blijven de andere gebruikers? Jullie willen me toch niet wijs maken dat je 4 dagen aan ??n stuk loopt te genieten!? Naar buiten toe zeggen we natuurlijk dat alles even leuk en geweldig is, onder elkaar mogen we w?l toegeven dat er ook mindere stuken tussen zitten.

Ik ga weer hoopvol wachten,
groetjes,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2005, 15:57 
De top tien van rotste stukken van de vierdaagse , waarom nou ? Ik wil dit jaar voor de eerste keer meelopen en wel de 4 keer 50 km. Als ik dit dan lees mag ik mijn borst echt wel nat maken en worden dit 4 lood zware dagen voor ons . Maar toch verheug ik mij er wel op . Wij noordelingen laten ons niet zo gauw uit het veld slaan .


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2005, 16:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Een gewaarschuwd loper telt voor twee !


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2005, 19:09 
Ik voeg er ??n stuk aan toe, voor de mensen die dertig lopen: Op de eerste dag van Elst waar de veertig en de vijftig richting Bemmel gaan gaat de dertig linksaf. Op dit stuk weg 'loop' je in slakkentempo hutjemutje en moet je oppassen dat je niet op elkaars hakken staat. Dit komt door de breedte van deze weg. Na een aantal kilometers lost de file langzaam op en kan je weer in je eigen tempo lopen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2005, 00:08 
Echt rotte stukken zijn er niet meer, maar dat is mijn idee.
mijn top 3
de eerste dag, de eerste 15 kilometer, het stuk tussen de oren, wat doe ik hier, lol
op 1, de derde dag het stuk langs het maaswaal kanaal
op 2, de tweede dag, het stuk van beuningen naar de wedren.
op 3, de tweede dag, niftrik naar wychen.

en als tip, neem een langere rust voor je fris aan een "rot"stuk begint, dan valt het best wel mee.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2005, 23:09 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 08:58
Berichten: 68
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: Kwenie
Kilometers gelopen: 75
Aantal N4D volbracht: 32
Volgende wandeltocht: Kwenie
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: New Balance
Mood: Gewoon
Het rotste stuk van de 4daagse is dat stuk tussen de startknip op dinsdag en de finishknip op vrijdag, maar nu even serieus ; Ik ben dus die broer van Danyell die elk jaar in de lus van de derde dag dreigt te overlijden. Dat lusje staat dus wat mij betreft op zeer eenzame hoogte op nummer 1. Nummer 2 is voor mij toch het laatste lood tussen Mook en de finish; of ik vergis mij er elk jaar weer in, of ik hoop tegen beter weten in dat het korter is geworden ten opzichte van vorig jaar. Maar ik heb ook menige bijna-dood-ervaring beleefd op de Via Gladiola zelf. Vooral als het erg warm is, kan dat een dodelijk stuk zijn. Sint Anna, nummer 3.

De leukste stukken :

1. Die op hoge hakken met korte rokjes en te kleine bloesjes langs de kant.
2. Het stuk tussen het startbureau en de biertent.
3. The way home.

_________________
Het wordt toch wel vrijdag.

Lees ook Pennestreken op http://www.frigge.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Apr 2005, 11:23 
de rotste stukken vind ik toch ook vanaf de 2e dag langs de universiteit en ziekenhuis, verder zit ik heel hard te bedenken maar verder eigenlijk niet

het leukste vind ik de tweede dag de gezelligheid in het centrum , de 3e dag , en linden, maar het stuk daarvoor vind ik altijd wat minder maar dat komt misschien meer omdat ik er dan toch wel behoorlijk doorheen zit :lol:


Omhoog
   
 
 Titel: Rotste/leukste stukken
BerichtGeplaatst: 13 Apr 2005, 19:40 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Mijn top 3:

Leukste stukken:
1. De zevenheuvelenweg in Groesbeek
2. De dijk naar het plaatsje Linden en natuurlijk Linden zelf. Knap wat de inwoners er iedere keer van weten te maken.
3. De winkelstraat op de tweede dag. Altijd reuze gezellig.

Rotste stukken:
1. De lange weg langs de universiteiten op dag 2, 3 en 4
2. De weg na Beuningen tot aan Nijmegen
3. De kwakkenbergweg op dag 3, alsof er nooit een einde aan komt

Gezelligste dag:
1. De dag van Groesbeek (al die plaatsjes achter elkaar en volop muziek)
2. De dag van Cuyk (vanaf Linden tot de finish is er volop gezelligheid)
3. De dag van Elst

De dag van Wychen vind ik de saaiste dag, op Wychen zelf na dan.

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Rotste stukken
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2005, 10:04 
Na negen jaar heb ik ook mijn favoriete lijstje met rotste stukken...

Met stip op nummer 1: De In de Betouwstraat en de Van Welderenstraat (laatste stuk van dag 2).

Ieder jaar sta je hier schouder aan schouder en hartstikke vast. Vorig jaar kreeg ik ook nog een flinke bui op mijn dak en ik had niet eens de ruimte om mijn regenjas aan te doen. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als er iemand niet goed zou worden in die drukte...

Voor de toeschouwers zal dit absoluut een heel gezellig stuk zijn, maar ik wil alleen nog maar naar de eindstreep na zo'n lange dag en daarna naar huis...

Op nummer 2: De weg naar en de Via Gladiola (het laatste stuk van dag 4).

Dit is heel persoonlijk maar ik kom zelf uit Cuijk, dus eigenlijk is dit mijn finish waar mijn familie mij op staat te wachten. De laatste 15 kilometer zijn dan ook wat mij betreft overbodig en kunnen dus heel lang duren (vooral als je slecht loopt).

Nummer 3: Al die punten waar veel lopers op smalle stukken samenkomen (denk aan het centrum van Elst, de markt in Wijchen en de parallelweg van de Oranjesingel richting de Wedren).

Dit spreekt voor zich. Je komt dan niet meer in je eigen tempo vooruit en dat breekt je op. Bovendien was het vorig jaar de eerste dag in Elst met alle paraplu's nog levensgevaarlijk ook (voor je ogen dan)!

Soms vraag ik me af waarom ik de vierdaagse nog loop met die 47.499 anderen. Het is wel erg druk... Maar ja, de verslaving, h?. :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2005, 14:50 
Mijn vader klaagt altijd dat 2 een rotdag is, een dag waarbij hij niet door kan lopen. Het ligt dan wel niet aan het parcours, maar meer aan de vele bekende mensen die langs de kant staan. Dat krijg je als je door je woonplaats en je geboortedorp komt. Hij vind dat echt slopend, iedereen verwacht dat je toch even komt vertellen hoe het je vergaat, maar dan staat hij zowat om de 100 meter 5 minuten stil. Tja dan suurt het even voordat je Beuningen en Weurt door bent :lol:
Tip voor mij (als ik ingeloot wordt) is dan ook, blijf niet te lang kleppen, maar loop ze lekker voorbij (ga expres aan de andere kant van de weg lopen) en stuur ze na afloop een mailtje ofzo 8)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2005, 18:40 
lisanne schreef:
Mijn vader klaagt altijd dat 2 een rotdag is, een dag waarbij hij niet door kan lopen. Het ligt dan wel niet aan het parcours, maar meer aan de vele bekende mensen die langs de kant staan. Dat krijg je als je door je woonplaats en je geboortedorp komt. Hij vind dat echt slopend, iedereen verwacht dat je toch even komt vertellen hoe het je vergaat, maar dan staat hij zowat om de 100 meter 5 minuten stil. Tja dan suurt het even voordat je Beuningen en Weurt door bent :lol:
Tip voor mij (als ik ingeloot wordt) is dan ook, blijf niet te lang kleppen, maar loop ze lekker voorbij (ga expres aan de andere kant van de weg lopen) en stuur ze na afloop een mailtje ofzo 8)


?f stuur ze vooraf een mail dat ze allemaal op ??n plek kunnen verzamelen en dat jij dan ??n keer per megafoon verteld hoe het gaat :P


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2005, 22:29 
haha goeie grap :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2005, 08:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
De rotste stukken?

Kijk eens op de website van Chris van Aerssen: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1/rot/

Hij kan op beeldende wijze vertellen hierover! Lees ook zijn verslagen eens. Absoluut mijn favoriete Vierdaagseverslagen.... :lol:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2005, 12:59 
Leuk om al die verhalen te lezen ?n het forum bij te houden, je zou haast tijd te kort hebben. Maar je krijgt wel steeds meer zin in de 4daagse op deze manier :)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2005, 21:02 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Ik heb een paar jaar geleden mijn rotste stukken op mijn website gezet. Je vindt ze hier:
http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1/rot

Door de jaren heen ben ik sommige stukken wel meer gaan waarderen. Mijn huidige rottop 3:

1: de lus van Milsbeek naar Breedeweg :evil:
Verraderlijke lus, perfecte rechthoekvorm. Wanneer je in vorm bent is ie te doen, maar anders krijg je een ram van de man met de hamer. Het verdient aanbeveling om vlak voor deze lus in de kroeg aan de linkerkant (in Milsbeek) een paar biertjes achterover te slaan. In 2002 was de lus een kilometer of 4 langer gemaakt onder het motto "het kan altijd erger. Hoewel ik goed liep kon ik er op het einde echt niet meer tegen.

2: de dijk naar Niftrik :evil:
Ergste dijk van het parcours. Altijd waait het er, vaak lichte regen. Niks om je heen te zien, nog geen koeien in de wei. Dat gaat zo een eeuwigheid door, met als enige afwisseling een steenfabriek en een kroeg. Wat een vreugde als je eindelijk het bordje Niftrik ziet en rechtsaf kunt slaan. Dan blijkt het ook nog een eindje tot aan de kantine van de plaatselijke FC, onze vaste rustplaats met ijskoud bier :P .

3. het lemen pad :evil:
Lang eigenaardig lemen koeienpad tussen de maisvelden. In de verte zie je de brug van Grave maar die lijkt niet dichterbij te komen. Als je de brug hebt bereikt ga je je pas echt ergeren. Eerst de lange brug, dan een haarspeldbocht en een vervelende weg naar Grave toe. En daarna wacht nog een hoop ellende, want daarna volgt Grave-Gassel-Beers.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.