Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 03 Mei 2024, 21:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2006, 21:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Kijk uit hiermee Moontje. Het heeft niets met teveel of te weinig getraind te maken. Je loopt het op door het lopen op harde ondergrond zoals 99% van het parcours van een wandeltocht is. Asfalt en stenen dus.
Zachte ondergrond zoals bospaden of gras is het beste.
Lees mijn verslag van mijn eerste vierdaagse maar. Het is ellende als het doorzet.
Het heet ook "shin splints".

Kijk eens op www.blessurevrij.nl

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2006, 21:08 
Bij vele sportblessures val ik altijd terug op deze site. http://www.vvsport.be/blessures/blessur ... itatie.htm
Nu accuut en de komende week helpt RUST, ibuprofen 400mg en ijs meerdere malen per dag (geen warmte zoals infraroodlamp). Toen ik het had heb ik twee weken niet gelopen, na een week echt rust een beetje gaan bewegen door fietsen en vooral zwemmen als je daar de gelegenheid voor hebt. Na die tijd voorzichtig oefeningen op de trap doen. Op je tenen op een tree en dan je hiel omhoog en helemaal laten zakken en dat een keer of 30 en dan 2 a 3 keer. (volgens mijn heb ik dit ooit eerder getikt hier maar kan het niet meer vinden dus nog een keer) Het kan komen door niet optimaal afwikkelen loopbeweging zoals door te hoge schoenen maar bij jou knie en rug denk ik aan het anders/verkeerd lopen door die klachten waardoor je je schenen forceerd. Dat kan ik natuurlijk niet zien, de optelsom van klachten is mischien een reden voor een (sport) fysiotherapeut.[/quote]




txs maar fyssio heeft mijn houding al verbeterd en het komt uit het niets dat is het rare ervan nooit last van gehad eigenlijk pas de laatste twee weken en mijn rug en knie is het probleem bij bekend 1 knie is verbrijzeld dus daarom last en daar door ook rug soms fysio zegt dat nu mijn houding goed is :)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2006, 21:10 
De Haagse Règâh schreef:
Kijk uit hiermee Moontje. Het heeft niets met teveel of te weinig getraind te maken. Je loopt het op door het lopen op harde ondergrond zoals 99% van het parcours van een wandeltocht is. Asfalt en stenen dus.
Zachte ondergrond zoals bospaden of gras is het beste.
Lees mijn verslag van mijn eerste vierdaagse maar. Het is ellende als het doorzet.
Het heet ook "shin splints".

Kijk eens op www.blessurevrij.nl


ja had ook al daarover gelezen maar de meeste tochten waar ik loop is op zachte ondergrond :(


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2006, 21:22 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Als het alleen aan het begin van een tocht is, is het niet zo ernstig. Dan is het net wat Sunny zegt, dat je gewoon wat te fanatiek van start gaat. Ikzelf loop nota bene ieder weekend en ook ik heb vaak last van pijnlijke scheenbenen het eerste half uur. Probeer in het begin van een tocht gewoon heel rustig te lopen, af en toe even stil gaan staan werkt ook heel goed, ik maak niet voor niks zoveel foto's in het begin van een tocht. Probeer er ook op te letten dat je je voeten goed afwikkelt, als je loopt te "bonken" ga je nog steeds te hard.

Erger is het als je pijn in je scheenbenen krijgt tijdens de tocht, of als die beginpijn na een half uur, drie kwartier nog niet weg is. Dan kan het wel eens een teken zijn van scheenbeenontstekeing. Maar echte scheenbeenontsteking voel je echt bij iedere stap die je doet, dus ook als je doordeweeks even boodschappen gaat doen. Ik heb dat zelf een keer in Nijmegen gehad en dat is echt heel anders dan die scheenbeenpijn die je in het begin van een tocht hebt!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2006, 21:24 
Erger is het als je pijn in je scheenbenen krijgt tijdens de tocht, of als die beginpijn na een half uur, drie kwartier nog niet weg is. Dan kan het wel eens een teken zijn van scheenbeenontstekeing. Maar echte scheenbeenontsteking voel je echt bij iedere stap die je doet, dus ook als je doordeweeks even boodschappen gaat doen. Ik heb dat zelf een keer in Nijmegen gehad en dat is echt heel anders dan die scheenbeenpijn die je in het begin van een tocht hebt![/color][/quote]

het is gewoon het eerste uur ik ga zaterdag eerst fietsen ( naar de tocht) en als het dan weer zo ios dan ga ik naar de dokter i hope so dat ik dan een extra diesel ben :)


Omhoog
   
 
 Titel: Pijn
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 06:22 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
moontje schreef:
Erger is het als je pijn in je scheenbenen krijgt tijdens de tocht, of als die beginpijn na een half uur, drie kwartier nog niet weg is. Dan kan het wel eens een teken zijn van scheenbeenontstekeing. Maar echte scheenbeenontsteking voel je echt bij iedere stap die je doet, dus ook als je doordeweeks even boodschappen gaat doen. Ik heb dat zelf een keer in Nijmegen gehad en dat is echt heel anders dan die scheenbeenpijn die je in het begin van een tocht hebt![/color]


het is gewoon het eerste uur ik ga zaterdag eerst fietsen ( naar de tocht) en als het dan weer zo ios dan ga ik naar de dokter i hope so dat ik dan een extra diesel ben :)[/quote]

Hoi Moontje, niet zo in de put zitten meid. Heb je er steeds last van of zo af en toe. Misschien maak je je te zenuwachtig omdat de 4D al 2x is misgegaan en je wilt nu zo graag die tocht eens (goed) uitlopen!
Heb ik ook gehad. Door de zenuwen kreeg ik allerlei kwaaltjes, maar tijdens de 4D viel het dan uiteindelijk (op één keer na) reuze mee. Kop op hoor, het lukt vast wel! Ik zal voor je duimen!!

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 07:14 
Hundje schreef:
racoon schreef:
moontje schreef:
ja nou ik heb altijd wel wat meestal 2 a 3 mnd voor de 4 daagse ik mag dat kreng gewoon niet lopen :( of uitlopen


Dit jaar wel, we sleuren je over de finish heen.


Heel goed Racoon! Zo moet het!

En Moon, ik zal Hans eens vragen of hij voor jou ook zo'n peptalk heeft. Kop op meid!


Dat is niet meer nodig, Annelies. Racoon heeft deze rol met verve overgenomen! :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 08:25 
Kop op Moontje
We hebben zaterdag een date :lol: , wij doen het rustig aan hoor en beginnen ook heel rustig dus maak je niet druk we gaan het halen en ik kan ook heel goed masseren.
Als Bill niet in de buurt is neem ik zijn taken over. :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 08:28 
jullie zijn allemaal lief bloos en ach ik ben zo krakmikkig het went wel hoor mss is het ook wel gewoon overbelasting doe best veel aan sport immers.

ik zie wel hoe het zaterdag verloopt :) en anders heb ik ed bij me zo te lezen
verheug me erop hem en zijn meides te zien :)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 09:29 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
moontje schreef:
jullie zijn allemaal lief bloos en ach ik ben zo krakmikkig het went wel hoor mss is het ook wel gewoon overbelasting doe best veel aan sport immers.

ik zie wel hoe het zaterdag verloopt :) en anders heb ik ed bij me zo te lezen
verheug me erop hem en zijn meides te zien :)


Het is leuk om ED van het wandelgezin te zien, ik had hem bij de bloesemtocht heel even gezien.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 09:48 
Het is leuk om ED van het wandelgezin te zien, ik had hem bij de bloesemtocht heel even gezien.[/quote]

hey racoon ga jij niet gezellie mee ? hoe meer zielen hoe meer plezier uh blaren ;)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 10:26 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
moontje schreef:
Het is leuk om ED van het wandelgezin te zien, ik had hem bij de bloesemtocht heel even gezien.


hey racoon ga jij niet gezellie mee ? hoe meer zielen hoe meer plezier uh blaren ;)[/quote]

Wat gaan we doen, oftewel waar en hoever gaan we wandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 10:28 
racoon schreef:
moontje schreef:
Het is leuk om ED van het wandelgezin te zien, ik had hem bij de bloesemtocht heel even gezien.


hey racoon ga jij niet gezellie mee ? hoe meer zielen hoe meer plezier uh blaren ;)


Wat gaan we doen, oftewel waar en hoever gaan we wandelen.[/quote]

Zevenheuvelentocht- 30 km - 6 mei 2006 ( groesbeek )met wandel gezin en mijn iegen persoontje zoonlief wil geen stap meer op een heuvel zetten dus die slaat over :)
en als je heel erg vroeg je bed uit moet we hebben een logeer kamer :)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 10:29 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
moontje schreef:
racoon schreef:
moontje schreef:
Het is leuk om ED van het wandelgezin te zien, ik had hem bij de bloesemtocht heel even gezien.


hey racoon ga jij niet gezellie mee ? hoe meer zielen hoe meer plezier uh blaren ;)


Wat gaan we doen, oftewel waar en hoever gaan we wandelen.


Zevenheuvelentocht- 30 km - 6 mei 2006 ( groesbeek )met wandel gezin en mijn iegen persoontje zoonlief wil geen stap meer op een heuvel zetten dus die slaat over :)
en als je heel erg vroeg je bed uit moet we hebben een logeer kamer :)[/quote]

Denk dat het iets van een uur rijden voor me zou worden, maar of jullie me mee willen :oops:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Mei 2006, 10:31 
racoon schreef:
moontje schreef:
racoon schreef:
moontje schreef:
Het is leuk om ED van het wandelgezin te zien, ik had hem bij de bloesemtocht heel even gezien.


hey racoon ga jij niet gezellie mee ? hoe meer zielen hoe meer plezier uh blaren ;)


Wat gaan we doen, oftewel waar en hoever gaan we wandelen.


Zevenheuvelentocht- 30 km - 6 mei 2006 ( groesbeek )met wandel gezin en mijn iegen persoontje zoonlief wil geen stap meer op een heuvel zetten dus die slaat over :)
en als je heel erg vroeg je bed uit moet we hebben een logeer kamer :)


Denk dat het iets van een uur rijden voor me zou worden, maar of jullie me mee willen :oops:[/quote]




tuurlijk mag je mee als het wandell gezin mij mee wil hebben dan jou zeker ik immers knettergek en nooit serieus ;)


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.