Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:01

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Pijn in heupen
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2008, 16:51 
Vandaag vol goede moed weer aan de wandel maar wederom pijnlijke heupen. Ik kreeg hier anderhalve week geleden tijdens een wandeltocht voor het eerst link last van. Begon rond de 20 km en heb toen doorgelopen tot circa 30. Vandaag gingen we voor de 30 en kreeg er na 10 km al last van. Ben op de 20 km uitgevallen :cry: . Ik had morgen eigenlijk ook een 30 km willen lopen maar.....
Wie is hier ook bekend mee en wat zou dit kunnen zijn? Ik moest vorige week even bij de huisarts zijn en die heeft gekeken naar voeten en benen en hij kon zo gauw op het oog niks afwijkends ontdekken. Ik heb ook geen groot lengteverschil in mijn benen. Ik loop ook zeker niet te snel en ben niet aan het "swingen"tijdens het lopen.
Oh ja, als het net zo gaat als de vorige keer, is de pijn morgen weer weg.

HELP :|


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Pijn in heupen
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2008, 17:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Heleen B schreef:
Vandaag vol goede moed weer aan de wandel maar wederom pijnlijke heupen. Ik kreeg hier anderhalve week geleden tijdens een wandeltocht voor het eerst link last van. Begon rond de 20 km en heb toen doorgelopen tot circa 30. Vandaag gingen we voor de 30 en kreeg er na 10 km al last van. Ben op de 20 km uitgevallen :cry: . Ik had morgen eigenlijk ook een 30 km willen lopen maar.....
Wie is hier ook bekend mee en wat zou dit kunnen zijn? Ik moest vorige week even bij de huisarts zijn en die heeft gekeken naar voeten en benen en hij kon zo gauw op het oog niks afwijkends ontdekken. Ik heb ook geen groot lengteverschil in mijn benen. Ik loop ook zeker niet te snel en ben niet aan het "swingen"tijdens het lopen.
Oh ja, als het net zo gaat als de vorige keer, is de pijn morgen weer weg.

HELP :|


Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar je kan in ieder geval proberen of bij jou dezelfde truuk werkt als bij mij. Ik loop tegenwoordig met extra hakverhogers in mijn schoenen. Twee aan elke kant, dit zorgt er bij mij voor dat ik zonder pijn kan lopen. Je hebt 2 soorten, de ene is van een vrij hard stuk rubber die je niet kan buigen en de ander zijn gewoon zachte die je wel kunt buigen. De eerste soort is te groot en te hard voor mij, maar die andere daar loop ik nu in al mijn schoenen mee. Maakt voor mij het verschil tussen wandeltochten kunnen lopen en niet of met een stok lopen. Maar vergeet niet, ik heb een geboorte afwijking aan mijn rug en daardoor staan mijn heupen niet zo als ze zouden moeten staan, dus het is niet gezegd dat het bij jou ook werkt. Maar voor die paar euro zou je het wel kunnen uitproberen natuurlijk. Je kan die hakverhogers gewoon bij de schoenmaker kopen. Succes


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2008, 19:32 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2006, 21:50
Berichten: 186
Woonplaats: Maastricht
Kan liggen aan jouw schoenen. Had jij er al eerder last van? Heb je soms andere schoenen gekocht? Ik herken de heuppijn als ik mijn hardere schoenen (BC) aan heb en veel verhard moet lopen. Op mijn zachtere (AB)schoenen heb ik ,door de betere schokdemping, er veel minder last van. Je zou eens inleg gelzooltje kunnen proberen voor de demping. Wisselen van links en rechts langs de weg lopen kan ook helpen. Maar er zullen nog veel meer adviezen volgen. Gewoon uitproberen wat wel of niet werkt.

_________________
www.wandelenmetannet.nl
bekijk Limburg eens wandelend!!
http://wandelenmetannet.blogspot.com/
Foto's http://www.flickr.com/photos/annetduits/?saved=1


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008, 07:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Ik heb een tijd erg last van heupen gehad tijdens het lopen en ook bij mij kwam het steeds sneller tijdens een tocht terug. Ik heb eerst gewacht tot het goed over was en toen tijdens tochten opgelet dat ik niet alleen aan de rechterkant van de weg loop. (heb je in Nijmegen geen last van) Ook na een tocht hang ik mijn handtas niet aan 1 schouder waardoor je ook iets scheef loopt. Ik voel het nog wel eens, maar dan ga ik in en iets rustiger tempo op de as van de weg/fietspad lopen of even links van het fietspad (wel uitkijken).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008, 07:42 
:-k Ik ga eerst die verhogers maar eens proberen deze week. Ik heb hier pas sinds de laatste 2 tochten echt last van. Volgens mij zit het met die schoenen wel goed. Op asfalt kreeg ik er minder snel last van dan gisteren in Vierhouten. Dat was een (overigens geweldige) mix tocht. De pijn is aan beide kanten gelijk, dus ik denk niet dat het met links of rechts lopen te maken heeft.
Bedankt trouwens voor het meedenken. Ik heb hier vannacht flink wakker van gelegen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008, 14:24 
Misschien zet je te grote passen...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008, 14:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
mijn eerste gedachten waren inderdaad beenlengteverschil, en daarna alleen links of rechts lopen. Maar goed, dat is het dus niet.
Kan het zijn dat de demping uit je schoenen is? Zijn de schoenen oud? Ik merk aan heupen, knie en rug wanneer de demping eruit is.

Kijk eens op http://www.blessurevrij.nl/, misschien kan je daar wat vinden.
Wat je ook nog doen is een consult bij een SMA (Sport Medisch Adviescentrum). Daar zitten sportartsen die wat meer kennis hebben van dit soort problemen dan een gewone huisarts.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008, 15:28 
Schoenen in februari gekocht, dus dat kan het niet zijn. Ze zitten heerlijk. Bedankt voor die blessurepagina. Het is me nu in elk geval duidelijk dat ik waarschijnlijk wat meer rust tussen de laatste 2 wandelingen had moeten nemen. Aan de andere kant, dat lukt bij een vierdaagse ook niet echt en kom ik zo in de problemen qua tijd/trainen. Ik heb voor vrijdag een afspraak met een bewegingstherapeut. We zullen het horen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008, 18:22 
Als je met een heuptas loopt (of een andere tas met flesjes drinken aan beide zijden), kan de pijn in je heupen ook komen door het niet in evenwicht hebben van je tas. Het gebeurt vaak dat mensen dan bijv. de linker leeg drinken en de rechter helemaal vol hebben, waardoor je een extra belasting aan één kant op je heup krijgt. Ik weet niet of het dit kan zijn, maar bij mij heeft het geholpen om te zorgen dat de hele tocht mijn flesjes ongeveer even vol zitten.

Succes ermee.

Groeten Wendy


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2008, 11:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
-sLuRpY- schreef:
Als je met een heuptas loopt (of een andere tas met flesjes drinken aan beide zijden), kan de pijn in je heupen ook komen door het niet in evenwicht hebben van je tas. Het gebeurt vaak dat mensen dan bijv. de linker leeg drinken en de rechter helemaal vol hebben, waardoor je een extra belasting aan één kant op je heup krijgt. Ik weet niet of het dit kan zijn, maar bij mij heeft het geholpen om te zorgen dat de hele tocht mijn flesjes ongeveer even vol zitten.

Succes ermee.

Groeten Wendy


Hey Slurpy welkom op dit forum en dank je wel voor deze tip! Ik ben een heuptasje aan het uitproberen, en jouw idee over die twee flesjes neem ik ff mee in de test :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2008, 11:56 
Voy con Dios schreef:
-sLuRpY- schreef:
Als je met een heuptas loopt (of een andere tas met flesjes drinken aan beide zijden), kan de pijn in je heupen ook komen door het niet in evenwicht hebben van je tas. Het gebeurt vaak dat mensen dan bijv. de linker leeg drinken en de rechter helemaal vol hebben, waardoor je een extra belasting aan één kant op je heup krijgt. Ik weet niet of het dit kan zijn, maar bij mij heeft het geholpen om te zorgen dat de hele tocht mijn flesjes ongeveer even vol zitten.

Succes ermee.

Groeten Wendy


Hey Slurpy welkom op dit forum en dank je wel voor deze tip! Ik ben een heuptasje aan het uitproberen, en jouw idee over die twee flesjes neem ik ff mee in de test :-)


Misschien dat het bij die slanke, lichte lijven van jullie van invloed is, maar ik denk niet dat een half litertje mij uit mijn evenwicht kan brengen :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2008, 17:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Gejoco2 schreef:
Voy con Dios schreef:
-sLuRpY- schreef:
Als je met een heuptas loopt (of een andere tas met flesjes drinken aan beide zijden), kan de pijn in je heupen ook komen door het niet in evenwicht hebben van je tas. Het gebeurt vaak dat mensen dan bijv. de linker leeg drinken en de rechter helemaal vol hebben, waardoor je een extra belasting aan één kant op je heup krijgt. Ik weet niet of het dit kan zijn, maar bij mij heeft het geholpen om te zorgen dat de hele tocht mijn flesjes ongeveer even vol zitten.

Succes ermee.

Groeten Wendy


Hey Slurpy welkom op dit forum en dank je wel voor deze tip! Ik ben een heuptasje aan het uitproberen, en jouw idee over die twee flesjes neem ik ff mee in de test :-)


Misschien dat het bij die slanke, lichte lijven van jullie van invloed is, maar ik denk niet dat een half litertje mij uit mijn evenwicht kan brengen :wink:


Zelfs 4 halve liters brengen mij niet uit balans :D

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008, 04:24 
Gejoco2 schreef:
Voy con Dios schreef:
-sLuRpY- schreef:
Als je met een heuptas loopt (of een andere tas met flesjes drinken aan beide zijden), kan de pijn in je heupen ook komen door het niet in evenwicht hebben van je tas. Het gebeurt vaak dat mensen dan bijv. de linker leeg drinken en de rechter helemaal vol hebben, waardoor je een extra belasting aan één kant op je heup krijgt. Ik weet niet of het dit kan zijn, maar bij mij heeft het geholpen om te zorgen dat de hele tocht mijn flesjes ongeveer even vol zitten.

Succes ermee.

Groeten Wendy


Hey Slurpy welkom op dit forum en dank je wel voor deze tip! Ik ben een heuptasje aan het uitproberen, en jouw idee over die twee flesjes neem ik ff mee in de test :-)


Misschien dat het bij die slanke, lichte lijven van jullie van invloed is, maar ik denk niet dat een half litertje mij uit mijn evenwicht kan brengen :wink:


Voor het eerst sinds maanden word ik slank genoemd ! Jippie ! :lol:


Ik ben wel van mening dat het invloed kan hebben op iedereen, ondanks zijn/haar gewicht, omdat een flesje direct steunt op je heup en een halve liter weegt niet niets.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008, 06:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
johnnywalker schreef:
Zelfs 4 halve liters brengen mij niet uit balans :D


Nee, want dan lig je waarschijnlijk al..... :wink:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008, 06:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
de Haagse Règâh schreef:
johnnywalker schreef:
Zelfs 4 halve liters brengen mij niet uit balans :D


Nee, want dan lig je waarschijnlijk al..... :wink:


Volgens mij weet jij wel beter.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.