Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2015, 12:03 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Ooh! Ik mag niet zeuren! Zulke blaren loop ik niet hoor!
En ik loop ook geen meerdere dagen, dus tijdens een 25 km als afgelopen zondag kan ik ook helemaal los. Zodra ik over de finish ben hoef ik alleen nog maar naar huis te rijden, honden uit te laten en dan kunnen de pootjes omhoog.

Voor a.s. zaterdag ga ik waarschijnlijk wel preventief tapen. Eens kijken hoe dat loopt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2015, 20:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:
Speciaal voor Voy, een prachtexemplaar overgehouden aan de N4D 2013.


"Geweldig" :icon_mrgreen:


Dat bedoel ik. De highlights van voorgaande jaren komen voorbij. Eens zien of ik nog.... eh het was geloof ik in 2008 in Sittard. Even zoeken...

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2015, 11:37 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Morgenochtend ga ik de Heuvelrug wandeltocht lopen, dus het leek me slim om alvast mijn voeten te tapen, aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb. Wellicht dat ik na een dagje werk het morgenochtend beter kan doen. Het loopt wel oké, maar nu heb ik ook een zittend beroep :icon_cheesygrin: Gebeurt het zo een beetje goed?


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2015, 12:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
RianneNL schreef:
Morgenochtend ga ik de Heuvelrug wandeltocht lopen, dus het leek me slim om alvast mijn voeten te tapen, aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb. Wellicht dat ik na een dagje werk het morgenochtend beter kan doen. Het loopt wel oké, maar nu heb ik ook een zittend beroep :icon_cheesygrin: Gebeurt het zo een beetje goed?

Het dakpansgewijs plakken is goed gelukt.
Alleen zou ik naar de tenen toe plakken.
Als je nu de sok aantrekt heb je kans dat de rand van de leukoplast omrolt. Plak je richting de tenen dan heb je dat probleem niet.
De leukoplast wel even goed behandelen met talkpoeder anders dan plakt je sok later aan de leukoplast vast.
Is dat alsnog het geval dan met sokken aan onder de douche of in een voetenbadje los laten weken.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2015, 13:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
RianneNL schreef:
Morgenochtend ga ik de Heuvelrug wandeltocht lopen, dus het leek me slim om alvast mijn voeten te tapen, aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb. Wellicht dat ik na een dagje werk het morgenochtend beter kan doen. Het loopt wel oké, maar nu heb ik ook een zittend beroep :icon_cheesygrin: Gebeurt het zo een beetje goed?


Veel plezier op de Heuvelrug, helaas had ik deze nog op een oude datum in de agenda staan.
Nu voor morgen wat anders (taxi spelen) maar heuvelrug is niet verkeerd, de langere afstanden komen ook nog op m'n (zondagse) werkgebied :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2015, 14:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
RianneNL schreef:
Morgenochtend ga ik de Heuvelrug wandeltocht lopen, dus het leek me slim om alvast mijn voeten te tapen, aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb. Wellicht dat ik na een dagje werk het morgenochtend beter kan doen. Het loopt wel oké, maar nu heb ik ook een zittend beroep :icon_cheesygrin: Gebeurt het zo een beetje goed?

Je hebt een aardige poging gedaan, maar kijk even op mijn website bij de filmpjes over de 4-daagse en dan die van 2010 www.deoudnaut.nl/4-daagsefilmpjes/Bill% ... 202010.wmv

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2015, 18:46 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Bedankt voor alle reacties! Vandaag heb ik een prima wandeltochtje gelopen.. Ondanks de regen! En potverdriedubbeltjes, ik beken.... Wat was het fijn dat ik mijn voetjes had ingetaped :icon_redface: dat gaan we vaker doen :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:
Ik heb nu nog naar de tenen toe geplakt, de volgende keer ga ik toch weer horizontaal plakken. Dat voelde meteen goed, zowel voor mijn voeten als voor mijn gevoel. Nu nog het eelt van mijn hielen afhalen, behoorlijk wat kilo's afvallen en ik kan een pijnloos rondje gaan lopen :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2015, 18:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
RianneNL schreef:
Bedankt voor alle reacties! Vandaag heb ik een prima wandeltochtje gelopen.. Ondanks de regen! En potverdriedubbeltjes, ik beken.... Wat was het fijn dat ik mijn voetjes had ingetaped :icon_redface: dat gaan we vaker doen :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:
Ik heb nu nog naar de tenen toe geplakt, de volgende keer ga ik toch weer horizontaal plakken. Dat voelde meteen goed, zowel voor mijn voeten als voor mijn gevoel. Nu nog het eelt van mijn hielen afhalen, behoorlijk wat kilo's afvallen en ik kan een pijnloos rondje gaan lopen :icon_wink:


Met naar de tenen toe plakken bedoelt Cornelia dat je niet begint bij je tenen en dan naar het midden van de voet afplakt, maar dat je in het midden van je voet begint en dan naar de tenen toe werkt. Dus niet verticaal plakken, maar gewoon horizontaal zoals je op de foto laat zien, alleen vanaf de andere kant beginnen :icon_wink:
Mijn vader heeft ook een aantal jaren vierdaagseverzorging gedaan en die vertelde me altijd dat je de reepjes tape nooit even lang moet maken, zodat je aan de zijkanten niet gelijk eindigt maar om en om (de ene reep dus langer dan de andere). Dat zorgt ervoor dat je geen 'ophoping' krijgt aan de eindjes met mogelijk daar problemen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2015, 19:22 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Sammie6306 schreef:
Met naar de tenen toe plakken bedoelt Cornelia dat je niet begint bij je tenen en dan naar het midden van de voet afplakt, maar dat je in het midden van je voet begint en dan naar de tenen toe werkt. Dus niet verticaal plakken, maar gewoon horizontaal zoals je op de foto laat zien, alleen vanaf de andere kant beginnen :icon_wink:


Oh god... Ik moet nog veel leren merk ik wel!! :icon_cheesygrin:
Bedankt!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2015, 19:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
met dat tape komt wel goed rianneNL
Zijn veel ervaren mensen op dit forum die je willen helpen
Gelukkig hoef ik het nog niet te doen hoop dat zo blijft

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2015, 22:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
RianneNL schreef:
Sammie6306 schreef:
Met naar de tenen toe plakken bedoelt Cornelia dat je niet begint bij je tenen en dan naar het midden van de voet afplakt, maar dat je in het midden van je voet begint en dan naar de tenen toe werkt. Dus niet verticaal plakken, maar gewoon horizontaal zoals je op de foto laat zien, alleen vanaf de andere kant beginnen :icon_wink:


Oh god... Ik moet nog veel leren merk ik wel!! :icon_cheesygrin:
Bedankt!

Rustig aan, je hebt nog alle tijd om het een en ander uit te proberen.
Nog even over het eelt, laat dat aan een pedicure over.
Wandelplannen: weet dan dat je voeten even wat minder kunnen hebben als je net geweest bent.
Dus zeker 2 weken voor de Vierdaagse heen gaan. De huid kan dan eerst weer goed herstellen voordat je van start gaat.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2015, 09:23 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Cornelia schreef:
Rustig aan, je hebt nog alle tijd om het een en ander uit te proberen.
Nog even over het eelt, laat dat aan een pedicure over.
Wandelplannen: weet dan dat je voeten even wat minder kunnen hebben als je net geweest bent.
Dus zeker 2 weken voor de Vierdaagse heen gaan. De huid kan dan eerst weer goed herstellen voordat je van start gaat.


Ik loop geen vierdaagse, dat scheelt ;-) ik zit pas op de 15 a 25 km
Ik was al van plan om naar een pedicure te gaan en in juni heb ik al vrij volle weekenden, dus dan is het miss verstandig om nu te gaan.
Toch bedankt voor al jullie tips :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2015, 17:48 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 15 Jan 2015, 19:02
Berichten: 4
Woonplaats: Uithoorn
Leeftijd: 49
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 4000
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Een goede tip tegen blaren is het aanschaffen van Wright socks, dat zijn dubbel uitgevoerde sokken en toch ook niet dik, geeft het zelfde effect als een pantykous onder je sok, maar dan veel beter, sinds ik ze gebruik heb ik geen blaren meer.
Voor de prijs hoef je het niet want ze zijn als je even zoekt zelfs goedkoper dan bijvoorbeeld Falke sokken, en daar krijg ik althans wel blaren van.
En voor de rest helpt natuurlijk wat al eerder is genoemd hier een goed inleg zool.
Overigens preventief tapen van met name de tenen zou ik mee uitkijken, omdat je voeten opzetten en de tape strak zit gaat je nagel er af, de laatste keer dat ik dat heb gedaan ben ik 2 nagels waaronder van mijn groep teen kwijt geraakt en heb daar ook best last van gehad tijdens het wandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2015, 19:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Markmart schreef:
Een goede tip tegen blaren is het aanschaffen van Wright socks, dat zijn dubbel uitgevoerde sokken en toch ook niet dik, geeft het zelfde effect als een pantykous onder je sok, maar dan veel beter, sinds ik ze gebruik heb ik geen blaren meer.
Voor de prijs hoef je het niet want ze zijn als je even zoekt zelfs goedkoper dan bijvoorbeeld Falke sokken, en daar krijg ik althans wel blaren van.
En voor de rest helpt natuurlijk wat al eerder is genoemd hier een goed inleg zool.
Overigens preventief tapen van met name de tenen zou ik mee uitkijken, omdat je voeten opzetten en de tape strak zit gaat je nagel er af, de laatste keer dat ik dat heb gedaan ben ik 2 nagels waaronder van mijn groep teen kwijt geraakt en heb daar ook best last van gehad tijdens het wandelen.

Het tapen van de tenen wordt vaak verkeerd gedaan, je mopet de pleister niet rond de tenen doen, maar van onder over de bovenkant weer naar beneden.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2015, 11:57 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Markmart schreef:
Een goede tip tegen blaren is het aanschaffen van Wright socks, dat zijn dubbel uitgevoerde sokken en toch ook niet dik, geeft het zelfde effect als een pantykous onder je sok, maar dan veel beter, sinds ik ze gebruik heb ik geen blaren meer.
Voor de prijs hoef je het niet want ze zijn als je even zoekt zelfs goedkoper dan bijvoorbeeld Falke sokken, en daar krijg ik althans wel blaren van.
En voor de rest helpt natuurlijk wat al eerder is genoemd hier een goed inleg zool.
Overigens preventief tapen van met name de tenen zou ik mee uitkijken, omdat je voeten opzetten en de tape strak zit gaat je nagel er af, de laatste keer dat ik dat heb gedaan ben ik 2 nagels waaronder van mijn groep teen kwijt geraakt en heb daar ook best last van gehad tijdens het wandelen.


Daar kan ik ook altijd naar kijken, naar die sokken.
Ik tape overiges niet mijn tenen, maar de bal van mijn voeten.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.