Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 12 Mei 2024, 15:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411 ... 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2022, 11:10 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 204
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Truitje schreef:
Bertus heeft zaterdag in Pijnacker een wandeltocht gelopen. Met een groepje uit Ede heeft hij daar een WS78 tocht gelopen. Lekker weer, mooie omgeving en een gezellig groepje, de ideale ingrediënten voor een fijne wandeldag. Nou dat was het ook, en dus ook een aardige keus aan foto's om in een album te plakken voor jullie. Het resultaat is hier te vinden: https://myalbum.com/album/RdPLMFRLm3qN

Ik heb daar ook gelopen. Inderdaad een heerlijke wandeling.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2022, 12:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6742
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mooie route, wandel hier ook regelmatig (woon niet ver van het Balijbos vandaan).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2022, 12:19 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022, 10:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4191
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 9 mei: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
hein schreef:
Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.

Wanneer is die strand6daagse? Aangezien ik toch in Den Helder woon (en dus het traject zo ongeveer met de ogen dicht kan lopen) kan ik wellicht wel even kijken.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022, 11:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6094
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Tigelu schreef:
hein schreef:
Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.

Wanneer is die strand6daagse? Aangezien ik toch in Den Helder woon (en dus het traject zo ongeveer met de ogen dicht kan lopen) kan ik wellicht wel even kijken.

Volgens mij was/is de Strand6Daagse de week NA De Vierdaagse, daarom heb ik nooit meegedaan vanwege vakantie en dat 'ploeteren' door het zand zag ik niet zitten, of verbranden door de zon. Heb in het verleden wel eens bij de kampeerplek in Callantsoog gekeken, = Vierdaagsegevoel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Apr 2022, 09:28 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Zaterdag 2 dingen gecombineerd. Ik moest als voetbaltrainer naar de club (Brakel / Zuilichem) en ben maar lopend gegaan.. 25km.


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Apr 2022, 20:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Mrt 2008, 16:17
Berichten: 1117
Woonplaats: Vlijmen
Leeftijd: 72
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: ± 19.000
Aantal N4D volbracht: 13*
Kennedymarsen volbracht: 40
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Oud
Mood: Gewoon
Neen, ik ben nog steeds aan de wandel, ook al ben ik hier niet meer zo vaak.
Afgelopen zondag rondom OSS en omgeving gewandeld. Voor de harde data, zie mijn wandelblog.
Mooie tocht, erg fris maar in het zonnetje heerlijk genieten. Totdat je door een lullig klein worteltje van een denneboom, plotsklap met je neus in het zand ligt. :envy: :envy:

_________________
Afbeelding
Met wandelgroet, Bernard_dT
Wandelblog: whateverthewalk.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2022, 13:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6742
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Langs rivieren en kanalen naar Amsterdam
Vorig jaar heb ik langs rivieren en kanalen gelopen die alle uitmonden in of nabij Rotterdam. Dit jaar wil ik hetzelfde doen maar dan met Amsterdam.
Mijn 1e wandeling gaat langs het Amsterdam-Rijnkanaal en is 22 km lang.

Amsterdam-Rijnkanaal
Wikipedia zegt: “Het Amsterdam-Rijnkanaal is een kanaal in Nederland, tussen Amsterdam en Tiel (van het IJ naar de Waal). Het verbindt de Amsterdamse haven met het Ruhrgebied (Duitsland) en is het drukst bevaren kanaal van de wereld. Het kanaal is 72 kilometer lang, 100 tot 120 meter breed en 6 tot 9 meter diep”. Wikipedia zegt ook: “Over het kanaal zijn op 32 plaatsen 37 bruggen, er zijn twee tunnels onder het kanaal en er is één veer over het kanaal”.
Het is mijn wens om langs het hele kanaal te wandelen, wisselend aan beide zijden van het kanaal. Ik wil zoveel als mogelijk is, gebruik maken van de oeververbindingen. Een globale berekening geeft aan dat ik dan zo’n 85 km heb af te leggen.
Het is mij niet op voorhand duidelijk welke oeververbindingen voor voetgangers geschikt zijn en welke niet. Ik kan dus onderweg voor verrassingen komen te staan. De afwisseling zit hem dus voornamelijk in de oeververbindingen. Het kanaal is immers grotendeels recht-toe-recht-aan met af en toe een flauwe bocht.

6 april, van Tiel naar Wijk bij Duurstede, 22 km
Vandaag heb ik gewandeld van Tiel naar Wijk bij Duurstede. In Tiel ben ik gestart bij de Veerhaven aan de Waal (hier vaart het veer naar Wamel).
Via het natuurgebied Kleine Willemswaard, waar Schotse Hooglanders grazen, ben ik naar de uiterste punt gewandeld waar het Amsterdam-Rijnkanaal uitkomt in de Waal. Daarna langs het kanaal tot aan de Prins Bernhardsluizen gelopen; daar volgen kort achter elkaar een spoorbrug (Elst-Dordrecht), een snelweg (A15), nog een spoorbrug (Betuwelijn) en een brug voor het plaatselijke verkeer (Grotebrugse Grintweg). Van deze laatste maak ik gebruik om aan de andere kant van het kanaal verder te kunnen lopen. Daar volgt een grasdijk die plotsklaps ophoudt bij een goederen overslag terminal welke met hekken is afgesloten. Stukje terug dus.
Ter hoogte van het Beuningen gemaal komt de rivier de Linge bij het kanaal aan. Hier steekt de rivier de Linge het kanaal over. Het water wordt door genoemd gemaal in bedwang gehouden, o.a. afhankelijk van de behoefte aan meer of minder water in de Betuwe, maar ook: geen vermenging van het rivierwater met het water uit het kanaal (is anders van samenstelling).

De volgende brug is de Rooijensteinsebrug. Het is even een puzzel waar en hoe ik deze brug kan oversteken. Dat lukt alleen met enkele omwegen. Het is een immens grote en hoge brug. Aan de andere kant aangekomen loop ik nog een stukje terug langs het kanaal om te zien hoe de Linge het kanaal kruist: de Linge gaat hier met een duiker onder het kanaal door. Daarna volgt een kilometerslange grasdijk tot aan de volgende brug: de Ravenswaaijsebrug (een N-weg).
Of ik hier als voetganger over heen mag weet ik niet en dat zoek ik ook niet uit, want ik wil liever gebruik maken van de 1,5 km verderop gelegen Prinses Marijkebrug, nabij de Prinses Marijkesluizen.
Hierna is het nog 1,5 km tot de veerpont die mij, via de Nederrijn, overzet naar Wijk bij Duurstede.
Op dit punt komt de Nederrijn uit in het Amsterdam-Rijnkanaal, kruist het kanaal en gaat aan de andere kant verder als de Lek.

In Wijk bij Duurstede loop ik langs de haven tot aan het punt waar de Kromme Rijn in de Nederrijn uitmondt. In het centrum van Wijk bij Duurstede stap ik op de bus.
Het grootste gedeelte van de wandeling heb ik het redelijk droog kunnen houden. Soms was het wat miezerig. Vrijwel overal kon ik direct langs het kanaal lopen, over zowel verharde als onverharde wegen. Proviand meenemen is wel noodzakelijk als je hier wilt lopen want je komt geen horeca tegen.
Het was heerlijk lopen langs het kanaal en ik heb genoten van alle bedrijvigheid op het water.

8 april, van Wijk bij Duurstede naar Nieuwegein, 23 km
Het belooft vandaag een mooie dag te worden: droog met af en toe een zonnetje erbij.
Dat is heel wat anders dan de regen en de wind van de afgelopen week. Ik word hierin niet teleurgesteld. Ik start vandaag in Wijk bij Duurstede bij de Veerhaven.
Ook vandaag wil ik aan beide zijden van het kanaal lopen, ook nu weer voor de broodnodige afwisseling. Na ongeveer 2 km kan ik al naar de overkant, via de Romeinenbaan bij de Prinses Irenesluizen. Als ik ben overgestoken volgt een grasdijk van 5 km langs het kanaal. Het valt me direct op dat hier minder scheepvaartverkeer is dan in het deel wat ik eerder heb gelopen.
Na 5 km draai ik met een flinke boog de Goyerbrug op en kom dan weer aan de zuidkant van het kanaal te wandelen: Kanaaldijk Zuid heet het hier. (Kanaaldijk Noord bleek, ook voor voetgangers, te zijn afgesloten).
Ook hier gaat het met de voetjes over een grasdijk, met als toevoeging op de grasdijk een smal en onregelmatig tegelpad.
Wederom is het zo’n 5 km lopen voordat ik bij de volgende brug aankom.

De bruggen zijn voor mij een mooi ijkpunt om naar toe te lopen. Het kanaal is hier kaarsrecht dus het uitzicht verandert niet of nauwelijks.
Ter hoogte van Houten is de Schalkwijkse brug, net als de vorige brug een verkeersbrug waar ook voetgangers zijn toegestaan. Dus hier maar weer oversteken. Er achter ligt een spoorbrug.
Nu volgt opnieuw een pad van 5 km, geen grasdijk maar een slecht betegelde weg. Auto’s mogen hier rijden maar niet harder dan 15 km per uur.
Het is een vrij kaal gebied waar ik nu loop waardoor de wind vrij spel heeft.

Het volgende ijkpunt is de Houtense brug, hier gaat de A27 over heen.
Het is hier weer wat drukker qua scheepvaart en ik vind het wel een goed moment om even een rust te pakken terwijl ik me bevind op een kruispunt van een snelweg en het drukst bevaren kanaal ter wereld. Dicht bij het kanaal. Inmiddels ben ik ook aan beland in een flauwe bocht in het kanaal, waardoor het volgende ijkpunt moeilijker te zien is.
Slechts 2 km verder ligt, nabij de Plofsluis (= onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie) de dubbele brug: de Heemstederbrug gaat rechtsaf over het Amsterdam-Rijnkanaal en de Overeindsebrug gaat linksaf over een ander kanaal (Lekkanaal). Beide kanalen komen een klein stukje verderop samen. Ik ga linksaf en weer een kilometer verder ga ik over de Blauwe Brug over het Merwedekanaal. Dit kanaal gaat onder het Amsterdam-Rijnkanaal door, ook hier met een duiker.
Dit is tevens het punt waar ik stop met wandelen en waar ik door Marianne word opgepikt met de auto.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2022, 17:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Martin :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2022, 19:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6742
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Mooi verslag Martin :y:

Thanks!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2022, 08:57 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Ik wil eigenlijk wat rond Geldermalsen gaan lopen; om toch wat mee te krijgen van de Bloesemtocht, maar ik ben niet zeker hoe goed de diverse routes nu wel of niet aangegeven staan. Ik vind de communicatie wat vaag. Ja er zijn gpx routes, maar wat voor de niet gpx lopers dan?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2022, 09:04 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5677
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
edwinvandeb schreef:
Ik wil eigenlijk wat rond Geldermalsen gaan lopen; om toch wat mee te krijgen van de Bloesemtocht, maar ik ben niet zeker hoe goed de diverse routes nu wel of niet aangegeven staan. Ik vind de communicatie wat vaag. Ja er zijn gpx routes, maar wat voor de niet gpx lopers dan?



https://www.routeyou.com/nl-nl/location ... ndelroutes

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2022, 11:58 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 821
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 64
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
edwinvandeb schreef:
Ik wil eigenlijk wat rond Geldermalsen gaan lopen; om toch wat mee te krijgen van de Bloesemtocht, maar ik ben niet zeker hoe goed de diverse routes nu wel of niet aangegeven staan. Ik vind de communicatie wat vaag. Ja er zijn gpx routes, maar wat voor de niet gpx lopers dan?

Je zou het GPX bestand kunnen downloaden en openen in Google Maps (of een ander geschikt programma) en dan een schermafdruk printen. Dan heb je in ieder geval de route op papier bij je.

GPX bestand op Google Maps bekijken: Stappenplan

Zorg dat het bestand op de laptop of PC staat. Als je een GPX-bestand download, staat het meestal direct in de map met Downloads. ...
Ga naar Google Maps. ...
Mijn plaatsen en Mijn kaarten. ...
GPX bestand importeren naar kaart. ...
De GPX-route verschijnt op je scherm.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2022, 08:10 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 821
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 64
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Cobie schreef:
edwinvandeb schreef:
Ik wil eigenlijk wat rond Geldermalsen gaan lopen; om toch wat mee te krijgen van de Bloesemtocht, maar ik ben niet zeker hoe goed de diverse routes nu wel of niet aangegeven staan. Ik vind de communicatie wat vaag. Ja er zijn gpx routes, maar wat voor de niet gpx lopers dan?

Je zou het GPX bestand kunnen downloaden en openen in Google Maps (of een ander geschikt programma) en dan een schermafdruk printen. Dan heb je in ieder geval de route op papier bij je.

GPX bestand op Google Maps bekijken: Stappenplan

Zorg dat het bestand op de laptop of PC staat. Als je een GPX-bestand download, staat het meestal direct in de map met Downloads. ...
Ga naar Google Maps. ...
Mijn plaatsen en Mijn kaarten. ...
GPX bestand importeren naar kaart. ...
De GPX-route verschijnt op je scherm.

Op deze site https://rodekruisbloesemtocht.nl/bloesemmaand/ kan je het wandelboekje met de routes downloaden.
Je kunt er de routes ook downloaden als losse PDF, ideaal om te printen of te bekijken op je telefoon.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2022, 13:59 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Iedereen bedankt voor de tips. Ik wist niet dat je gpx bestanden in google maps kunt importeren. Ik ben echt een leek met gpx.
Ik ga eens speuren!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411 ... 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.