Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412 ... 439  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Apr 2022, 03:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus is een paar dagen vrij, dus hij kon weer eens mee met SOP wandeltocht, op woensdag en in een grote groep 25km wandelen. Deze keer vanuit Lisse, dus er kwamen op de foto's heel wat bollenvelden langs, maar ook de zee en de duinen zijn gezien. Ik heb deze keer heel wat foto's in het album gedaan, maar dat is in opdracht gegaan. Monique van der Slot heeft samen met Peter deze tocht in elkaar gezet, maar kon er nu vanwege haar gezondheid niet bij zijn. Daarom moest ik een album maken waarin zij zo de route zou kunnen na lopen. Ik hoop dat dit gelukt is : https://myalbum.com/album/K9zkGHFii57t


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2022, 21:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Van Ouddorp naar Rockanje, dat is met de auto krap 10 km.
Mijn route was 32 km lang!
Ik heb eerst een stuk richting Zeeland gelopen, daarna naar de kustlijn van Goeree Overflakkee, “terug” over 3 km strand (gewonde zeehond aangetroffen) en 7 km door de duinen (overstekende ree gespot). Strand en duinen met flinke tegenwind! Daarna door het bos gewandeld. Hier weinig wind, een verademing was dat!
Via de Haringvlietdam (opnieuw veel wind) naar Voorne-Putten, via het strand en een pittige strandopgang naar Rockanje. Eindpunt.
Genoten! Heerlijk wandelweer geweest, alleen iets teveel wind!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2022, 15:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft afgelopen zaterdag in Dieren de Zuid-Veluwetocht gelopen, de 15km deze keer. Op die manier had hij thuis ook nog wat aan de dag. Het was weer een en al bos wat de klok sloeg vandaag. Mooi al dat jonge groen. Het heeft ook weer een leuk album opgeleverd, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/ApLy2GvvpMFu


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2022, 16:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Truitje schreef:
Bertus heeft afgelopen zaterdag in Dieren de Zuid-Veluwetocht gelopen, de 15km deze keer. Op die manier had hij thuis ook nog wat aan de dag. Het was weer een en al bos wat de klok sloeg vandaag. Mooi al dat jonge groen. Het heeft ook weer een leuk album opgeleverd, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/ApLy2GvvpMFu

:vague: weer genieten dankjewel bertus en trudy

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2022, 17:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
19 april, langs het Amsterdam-Rijnkanaal, 3e deel, van Nieuwegein naar Breukelen, 22 km
Ik start in Nieuwegein op het punt waar het Merwedekanaal en het Amsterdam-Rijnkanaal elkaar kruisen .
Het Merwedekanaal gaat hier via een duiker onder het Amsterdam-Rijnkanaal door.
Het Merwedekanaal is een kanaal dat het Amsterdam-Rijnkanaal in de stad Utrecht verbindt met de Boven-Merwede ten zuiden van Gorinchem.

Ik steek het Amsterdam-Rijnkanaal over via de Jutphaasbrug en wandel aan de andere zijde van het kanaal verder.
De 1e paar honderd meter word ik kort achter elkaar gewaarschuwd voor onderstaande onheil wat me eventueel te wachten staat.
Het begint vrij onschuldig met “let op slecht wegdek” en “roken en open vuur verboden”, “brandgevaar”. “Er is camera toezicht” Even verderop: “U betreedt een mogelijk explosie gevaarlijke omgeving”.
Er is geen andere weg behalve een doodlopende weg die ik nog kan bewandelen en ik besluit om het gebied te betreden.
Met een paar honderd meter ben ik er alweer voorbij en is er nog het volgende toetje: “Eiken processie rups”.

Ik loop onder de Galecopperbrug door, hier loopt de A12 over het kanaal.
Een ruime kilometer verder steek ik opnieuw het kanaal over via de Prins Clausbrug.
Op het kanaal is het best druk met scheepvaartverkeer. Indrukwekkend om te zien wat hier allemaal voorbij komt. Ook loop ik onder de Meernbrug (A2) door.
Ik bevind me in de buurt van de stad Utrecht, waar kort achter elkaar meerdere oeververbindingen zijn over het kanaal. Ik passeer het kanaal de Leidse Rijn welke hier het Amsterdam Rijnkanaal kruist. Even een sprintje over de Daphne Schippersbrug en ik ben weer aan de andere kant.

Het Kanaleneiland volgt en dan houdt het pad plotsklaps op. Hier komen het Merwedekanaal en het Amsterdam-Rijnkanaal samen, dus ik kan hier niet verder. Ik moet een stukje terug langs het Merwedekanaal, deze oversteken en aan de andere kant van het kanaal terug naar het Amsterdam-Rijnkanaal waar het Merwedekanaal uiteindelijk in uitkomt.
De Hogeweidebrug volgt dan en ik steek deze over maar dat blijkt niet goed uit te komen in verband met het vervolg van de route. Ik ga weer terug en dan loop ik 2 spoorbruggen onderdoor: de Vleutensespoorbrug (Utrecht - Rotterdam) en iets verderop de Demkaspoorbrug (Utrecht - Amsterdam).
Een stukje loop ik tussen het kanaal en de rivier de Vecht, die hier parallel loopt aan het kanaal.

Ik wil verderop de Zuilensebrug over. Ik loop zo ver mogelijk door en als ik bij de brug aankom zie ik geen mogelijkheid om boven op de brug te komen.
Ik had al eerder kunnen afslaan en een stukje aan de andere kant langs de Vecht kunnen lopen, dan was het van daaruit mogelijk geweest om op de brug te komen. Nu lukt dat niet meer omdat er ter plekke geen mogelijkheid is om de rivier de Vecht over te steken.
Vanaf hier zal ik doorlopen naar Maarssen en Breukelen zonder het kanaal nog te kruisen.
In Breukelen loop ik naar onze auto die hier geparkeerd staat en waar Marianne inmiddels ook is aangekomen na haar fietstocht in deze omgeving.
Het was een zonnige dag. Ik heb genoten van de wandeling met alle bedrijvigheid op het water. Heerlijk!!
Het 4e en laatste gedeelte gaat van Breukelen naar Amsterdam en dat hoop ik binnenkort te kunnen lopen.


.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2022, 23:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Martin :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2022, 05:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Mooi verslag Martin :y:

Dank je Liana!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2022, 06:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marko schreef:
Jeltsje schreef:
Mooi verslag Martin :y:

Dank je Liana!

:talk: weer een leuk verslag ook deze is met gedachten een mooi beeld van te krijgen

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2022, 18:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
joyke schreef:
Marko schreef:
Jeltsje schreef:
Mooi verslag Martin :y:

Dank je Liana!

:talk: weer een leuk verslag ook deze is met gedachten een mooi beeld van te krijgen

Goed om te weten, dank je Joyce!
Morgen het vervolg/slot .


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2022, 15:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag het laatste deel langs het Amsterdam-Rijnkanaal gelopen. Was uiteindelijk zo’n 36 km, 4 km langer dan gepland. Met een geweldige finale in hartje Amsterdam.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2022, 11:08 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Alle Oranjeverenigingen in Maasdriel deden gisteren mee aan "Maasdriel beweegt". Er waren routes tussen 9 dorpen op papier gezet en zo kon je zelf als "lego-blokjes" je eigen routes maken afhankelijk van hoeveel km je wilde lopen.
Erg leuk was dat je natuurlijk bij andere dorpen in het feestgedruis aan komt lopen; er is overal iets te doen, dus het leek ineens wel op de vierdaagse. Plus ieder dorp had iets gratis te geven aan de wandelaars, afhankelijk van fruit, drinken, gebak, krentenbrood etc. Dus geen gebrek aan eten en drinken. Was superleuk, ik heb zelf 35km gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2022, 14:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
edwinvandeb schreef:
Alle Oranjeverenigingen in Maasdriel deden gisteren mee aan "Maasdriel beweegt". Er waren routes tussen 9 dorpen op papier gezet en zo kon je zelf als "lego-blokjes" je eigen routes maken afhankelijk van hoeveel km je wilde lopen.
Erg leuk was dat je natuurlijk bij andere dorpen in het feestgedruis aan komt lopen; er is overal iets te doen, dus het leek ineens wel op de vierdaagse. Plus ieder dorp had iets gratis te geven aan de wandelaars, afhankelijk van fruit, drinken, gebak, krentenbrood etc. Dus geen gebrek aan eten en drinken. Was superleuk, ik heb zelf 35km gelopen.

Wat een leuk idee :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2022, 18:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
edwinvandeb schreef:
Alle Oranjeverenigingen in Maasdriel deden gisteren mee aan "Maasdriel beweegt". Er waren routes tussen 9 dorpen op papier gezet en zo kon je zelf als "lego-blokjes" je eigen routes maken afhankelijk van hoeveel km je wilde lopen.
Erg leuk was dat je natuurlijk bij andere dorpen in het feestgedruis aan komt lopen; er is overal iets te doen, dus het leek ineens wel op de vierdaagse. Plus ieder dorp had iets gratis te geven aan de wandelaars, afhankelijk van fruit, drinken, gebak, krentenbrood etc. Dus geen gebrek aan eten en drinken. Was superleuk, ik heb zelf 35km gelopen.

Wat een leuk idee :y:

Vond ik ook, toen ik de info via de mail kreeg (als deelnemer van de door deze Oranjevereniging georganiseerde Vierdaagse van Kerkdriel), maar ik kon er niet heen omdat ik vanaf de 27e een gereserveerde camperplek in België had.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2022, 18:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Vanmorgen met een 65+ kaart de trein naar Brugge gepakt. Eenmaal in het oude stadspark eerst een kaart van Brugge bij de info (VVV) gehaald. Daarna eers de stadswalroute gewandeld, die officieel 8,5 km is maar uiteraard wat langer uitpakte vanwege extra lusjes langs, door en op bezienswaardigheden zoals het Begijnhof, molens, poorten enz.
Na de ronde eerst door de winkelstraat heen op zoek naar wat ontbrekende zaken zoals een niet-lekkende warmwaterzak en wat andere nuttige zaken. Daarna op de bonnefooi rondgelopen en uitgebreid de gebouwen bekeken. En ook enkele winkels uitgebreid van binnen (kerst, Pasen en schwartzwald winkel en diverse curiosawinkels, chocolaterie waar ze ook suikervrije Belgische bonbons en marsepein maken en verkopen). Uiteindelijk weer kriskras door de stad de weg naar het station gezocht en gevonden en om 18 uur de trein terug naar Blankenberge. Niet veel foto’s gemaakt, want de charger bleek leeggelopen (wrs door de kou in de nacht in Bussy), dus al vanaf 14 uur zuinig aan gedaan met de telefoonaccu.

Toen ik eenmaal weer in Bussy was en de telefoon aan de lader lag, kon ik zien hoeveel km ik uiteindelijk gelopen had vanaf het vertrek vanmorgen om 9:15 uur: 24,4 km.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2022, 19:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Vandaag voorlopen van de Hoogeveense Keientocht.
40km werd inclusief route van en naar station 46,1 of 47,6 afhankelijk welke app je kijkt :)

Thuis maar effe beter beoordelen nu uitrusten in de trein


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412 ... 439  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.