Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 439  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2022, 21:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Afgelopen zondag was deel 2 van mijn project “Langs wateren naar Amsterdam”.
Na het Amsterdam-Rijnkanaal was het nu de beurt aan de Amstel.

Langs de Amstel, van (iets voorbij) Nieuwveen naar Amsterdam, 34 km
De Amstel is een gekanaliseerde rivier, is 31 km lang en vormt feitelijk de voortzetting van de Aar/het Aarkanaal die op zijn of haar beurt ontspringt uit de Oude Rijn bij Alphen aan de Rijn. Zo staan alle wateren met elkaar in verbinding.
De Amstel begint officieel bij de Tolhuissluis even nabij Nieuwveen. Iets daarvòòr ben ik door Marianne met de auto afgezet.
De 1e 1,5 km loop ik langs de Aar (het Aarkanaal) en daarna ga ik verder langs de Amstel. Voor een groot gedeelte loop ik over een jaagpad op de linker oever.
Ondanks dat de rivier hier is gekanaliseerd zitten er nog erg veel bochten in de Amstel. Op het water is het goed toeven voor de watersportliefhebbers. Er zijn ook veel pleziervaartuigen op het water.
Ook op het land is het druk en kun je goed merken dat het een stralende zonnige dag is in de lente. Overal zijn wandelaars, hardlopers, fietsers en wielrenners actief.
Ik passeer enkele plaatsen waaronder Uithoorn, Nes aan de Amstel en Ouderkerk aan de Amstel. Bij die laatste ga ik de A9 onderdoor en in Amsterdam de A10 en de uitloop van de A2. In Ouderkerk aan de Amstel sta ik minutenlang stil op een brug waar een indrukwekkend aantal motorrijders passeert. De stoet rijdt in de richting van Amsterdam.
Het is overal gezellig druk, vooral de terrassen aan het water zijn goed gevuld.
Ik kom markeringen tegen van het Pelgrimspad en het Noord-Hollandpad, die laatste heb ik gelopen waardoor er op sommige punten herkenning is.
Naarmate ik Amsterdam nader, wordt het steeds drukker zowel op het water als aan de kant. Ik strijk nog ergens neer voor een bak koffie en ga dan weer verder.
In Amsterdam zelf steek ik de rivier in totaal 8 x over, om te beginnen de Berlagebrug.
Vanaf de bruggen heb ik een prima uitzicht over de rivier en alles wat zich daarop afspeelt.
En wat vind ik het gààf op de plekken waar de Amsterdamse grachten de Amstel “kruisen”. Alles vaart en krioelt dan door elkaar.
Daar waar de Amstel eindigt, begint het Rokin. Dit is een water en een straat tussen het Muntplein en de Dam in het centrum van Amsterdam. Mijn eindpunt is op het centraal station van Amsterdam.
Het was weer op en top genieten!!!
Na afloop reis ik met trein, metro en bus naar Abcoude alwaar de auto staat geparkeerd en van waaruit Marianne heeft gefietst.


Laatst gewijzigd door Marko op 25 Mei 2022, 16:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2022, 12:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.

Leuke foto’s Maike!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2022, 19:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2022, 05:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marko schreef:
Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.

voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2022, 17:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Vandaag vanuit Bussy naar Wildlands gewandeld en ondertussen even bij Primera plakband gehaald en daarna bij PostNL/Bruna een dichtgeplakt brievenbuspakje gepost. Vervolgens in Wildlands de route achterstevoren gelopen (dat kan nu weer en bovendien waren er erg veel scholen die vandaag het jaarlijkse schooluitje hadden en vrijwel allemaal de route “normaal” deden). Na het rondje Wildlands via de AH weer terug naar Bussy en toen had ik 13.000 stappen oftewel 9 km op de teller staan. Niet spectaculair maar ik heb er wel 7 uur over gedaan := :-)))

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2022, 17:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
joyke schreef:
Marko schreef:
Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.

voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!

Wie weet……
Ik blijf doorgaan met wandelen met Jens zolang ik denk dat hij er plezier in heeft. Tot nu toe lijkt hij blij als hij met mij gaat wandelen (op welke manier dan ook) en als ik hem dan onderweg hoor neuriën/brabbelen dan weet ik zeker dat hij het leuk vindt.
Praten doet hij nog niet dus ik reageer op zijn gedrag.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2022, 19:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marko schreef:
joyke schreef:
Marko schreef:
Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.

voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!

Wie weet……
Ik blijf doorgaan met wandelen met Jens zolang ik denk dat hij er plezier in heeft. Tot nu toe lijkt hij blij als hij met mij gaat wandelen (op welke manier dan ook) en als ik hem dan onderweg hoor neuriën/brabbelen dan weet ik zeker dat hij het leuk vindt.
Praten doet hij nog niet dus ik reageer op zijn gedrag.


super opa leuk dat Jens zijn pret uit drukt met diverse geluiden en uitdrukkingen

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2022, 17:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Vanmorgen om half twaalf in Hameln aangekomen. Camperplek geregeld en daarna aan de kuier….. naar de Altstad en opzoek naar de rattenvanger en de ratten en ondertussen genieten van de vele vakwerkhuizen, life muziek en het uitzicht vanaf d3 kerktoren (195 treden en 10 trappen waarvan de laatste 6 steeds steiler werden door de stitsvorm). Op weg terug d3 laatste 2 km een scootmobiel met oudere heer en een lege accu teruggeduwd naar de camping. Zijn vrouw liep ook mee, maar die had haar handen vol aan haar e-bike. Totaal 10,5 km in 5 uur. Dat is een hoger gemiddelde dan gisteren. :-)%%

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2022, 18:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Afgelopen vrijdag heb ik ruim 37 km gelopen in Rotterdam (aan weerskanten langs de Nieuwe Maas tussen de van Brienenoordbrug en de Maastunnel).
Beide oeververbindingen werden getrotseerd en ook mijn MBT schoenen mochten weer een dagje mee. Na de valpartij met deze schoenen (vorig jaar oktober) durfde ik het niet meer aan om met deze schoenen over onverharde en/of glibberige paden te lopen. Vandaag echter is het parkoers verhard en dan zijn deze schoenen weer erg geschikt.

Afgelopen maandag heb ik 40 km gelopen tussen Zoetermeer en Delft. Hier kun je naar hartelust wandelen in het Balijbos, Bieslandse Bos en het Delftse Hout. In het Delftse stadscentrum heb ik een rust gepakt.
Ik heb flink geslingerd door de verschillende gebieden om aan de nodige kilometers te komen. Vandaag heb ik met de Lowa schoenen gelopen. Is ook goed gegaan. Beide paren schoenen hebben voor- en nadelen. Door het met de 4-daagse af te wisselen hoop ik het ongemak tot een minimum te beperken.

Over 2 weken hoop ik nog 2 dagen achter elkaar 40 km te lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2022, 12:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Afgelopen weekend heb ik 2 dagen 40 km gelopen, beide dagen vanuit mijn geboorteplaats Ridderkerk. Ik wandel langs 6 verschillende rivieren en langs 2 druk bevaren 3-rivieren kruispunten.

Zaterdag
Vanuit Ridderkerk loop ik langs de rivier de Noord richting Alblasserdam, dwars door het natuurgebied de Gorzen en de Crezeepolder.
Ter hoogte van Alblasserdam buig ik af om mijn weg te vervolgen langs de rivier de Waal, in de volksmond ‘t Waaltje genoemd.
De Waal snijdt het eiland waar ik nu loop (IJsselmonde) a.h.w. in 2-en. Ter hoogte van Heerjansdam volg ik de rivier de Oude Maas tot aan Dordrecht, dit is het het drukst bevaren plekje van Europa en komt uit op het 3-Rivieren Kruispunt: Oude Maas, Beneden-Merwede en Noord.
Langs de Noord loop ik verder om via de Alblasserdamsebrug de Noord over te steken naar Alblasserdam en via het molengebied bij Kinderdijk te eindigen met mijn wandeling. Met de veerpont steek ik via Krimpen aan de Lek de rivier over naar Ridderkerk waar mijn auto staat.
Heerlijk wandelweer met ergens op een dijk wel even last gehad van een wegvallende wind wat het wandelen er tijdelijk minder aangenaam op maakte.

Zondag
Ook vandaag start ik in Ridderkerk bij de Veerhaven, waar 3 rivieren samenkomen: Noord, Lek en Nieuwe Maas.
Ik kies vandaag voor een wandeling langs de Nieuwe Maas richting Rotterdam om via de Erasmusbrug aan de andere kant van de Nieuwe Maas verder te wandelen. Ik heb halverwege mijn wandeling een pauze in Capelle aan de IJssel, waar een zus van mij woont. Na ruim 1,5 uur gezelligheid, een drankje en een heerlijke kom soep, wandel ik verder langs de Hollandse IJssel. Ter hoogte van Ouderkerk aan de IJssel steek ik de rivier over en wandel dan dwars door de polder en via het Loetbos naar Lekkerkerk. Het laatste gedeelte van de tocht gaat langs de Lek en brengt mij in Krimpen aan de Lek, vanwaar ik de rivier oversteek naar Ridderkerk.
Ook vandaag prima wandelweer al waren er in de regio kortdurende, felle regenbuien.

Het is lange tijd geleden dat ik 2 dagen achter elkaar deze afstand heb gelopen, ik vermoed voor het laatst tijdens de Vierdaagse van 2018 (toen liep ik 50 km).
Na 2 dagen voel ik wel dat ik 81 km heb gelopen maar verder heb ik eigenlijk geen klachten. Dus laat de 4-Daagse nu maar komen, ik ben er klaar voor!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2022, 15:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
wat een ontzettend leuk verslag ik heb genoten
ik weet zeker dat je ook deze editie van de vierdaagse gaat verslaan

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2022, 11:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2022, 15:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:

:= Ja, hij wel! :whew:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2022, 16:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:
Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:

:= Ja, hij wel! :whew:

Zegt niet alles: straks loop jij ‘m fluitend ;* uit en ik op m’n tandvlees.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2022, 17:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6690
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag heb ik de N70 natuurroute in de Nijmeegse regio gelopen.

Gestart en gefinisht in Beek. Pittig parkoers waardoor wandeltempo laag was: 3,5 uur over 14 km gedaan.

Ruim 500 traptreden en vele andere moeizame beklimmingen moeten trotseren. De route was voor ruim 90% onverhard en de ondergrond was zeer onregelmatig.
Meerdere keren gerust om weer effe op adem te komen.
De route zou 16 km lang zijn. Ik vermoed dat GPS de hoogteverschillen niet (volledig?) kan meten.

Populaire en daardoor ook druk belopen route.
Marianne wilde shoppen in Kleef dus de voorraad “niet-in-Nederland-verkrijgbare artikelen” zijn weer aangevuld waaronder mijn favoriete Käse Knoblauchsuppe.
In Beek koffie gedronken en besloten om door te lopen naar Nijmegen aangezien Marianne nog niet klaar was met shoppen. De 6 km naar Nijmegen konden weer in een lekker tempo worden gelopen. Laatste stuk heerlijk langs de Waal gelopen, met zicht op alle bruggen.


Laatst gewijzigd door Marko op 06 Jul 2022, 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 439  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.