Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 00:45

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 17:41 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Voy con Dios schreef:
julia55 schreef:
Worden jullie niet moe van deze hele zinloze discussie.....niet lullen maar wandelen wel of niet de 50km


Nee joh, hier krijg ik juist energie van. Zit hardop te lachen! Eervolle vermelding voor de illustraties van Bosso, en in blijde verwachting van een avatar van Spirit.
Op naar het volgende onderwerp zou ik zeggen.


Avatar ga ik regelen. Zie dat ik de pix moet bijstellen, dus dat doe ik even op de PC later in de week ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 18:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4664
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Voy con Dios schreef:

Nee joh, hier krijg ik juist energie van. Zit hardop te lachen! Eervolle vermelding voor de illustraties van Bosso, en in blijde verwachting van een avatar van Spirit.
Op naar het volgende onderwerp zou ik zeggen.


Illustraties nog wel.



Afbeelding

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2018, 22:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2104
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
julia55 schreef:
Worden jullie niet moe van deze hele zinloze discussie.....niet lullen maar wandelen wel of niet de 50km


Nee joh, hier krijg ik juist energie van. Zit hardop te lachen! Eervolle vermelding voor de illustraties van Bosso, en in blijde verwachting van een avatar van Spirit.
Op naar het volgende onderwerp zou ik zeggen.


Amen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 12:00 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
Lieve mensen,

Ik heb het college gebeld en naar hun mening gevraagd. Op basis van mijn verhaal en hun antwoorden concludeer ik dat mijn verhaal een zeer goede kans maakt en daar perfect op zijn plek is voor verdere afhandeling.

Ik heb de organisatie angeschreven en kans gegeven de zaak op te lossen dan wel met antwoorden te komen.

T.a.v de feiten waar steeds om wordt gevraagd. Ik ben de persoon die zich gediscrimineerd voelt. Daar hoef ik geen reden voor aan te voeren anders dan het handelen van partij A (stichting 4 daagse) zorgt voor een gevoel van discriminatie bij partij B (ondergetekende) Het is vervolgens niet aan mij om met feiten te komen waarom ik vind dat ik gelijk heb, het is aan de partij die wordt beticht van discriminatie of discriminerend handelen om aan te tonen en uitleg te geven waarom zij vind dat haar discriminerend beleid of gedrag gerechtvaardigd is.

Ter afsluiting voor mij: ik roep niet alleen maar hier op het forum ik onderneem ook actie. Genoeg mensen hier met een heleboel argumenten, standpunten en grieven. Maar wie neemt er ook daadwerkelijk actie of doet er iets mee?

Mijn eindconclusie t.a.v. dit topic is in ieder geval dat ik het hoogst opmerkelijk en verrassend vind dat juist de partij die blij zou moeten zijn met gelijkwaardigheid en geen onderscheid op basis van geslacht, hier het hardste roept om geen verandering. Kennelijk vinden de vrouwen althans die hier op het forum dat ongelijke behandeling tussen vrouwen en mannen prima is.

Mijn standpunt was en is nog steeds dat mannen en vrouwen dezelfde verplichte afstand zouden moeten lopen. En dat onderscheid op basis van geslacht discrimimerend is. Of iedereen nu 40 of 50 km moet lopen maakt mij niets uit. Het gaat slechts om gelijkheid. Kennelijk voelen de vrouwen (althans zij op het forum) zich dusdanig minderwaardig dat zij van mening zijn dat zij niet in staat zijn dezelfde afstand als mannen te lopen en dat een discriminerend onderscheid op basis van geslacht rechtvaardig is.

Hoe je het ook draait. Het is en blijft absurd dat een organisatie als de 4daagse anno 2018 onderscheid maakt op basis van geslacht en vervolgens als excuses daarvoor aandraagt de “angst voor het verliezen van deelnemers”. Daar kan toch ieder weldenkend mens alleen maar afwijzend op reageren!

Voor de rest:

Ik nodig een ieder die het met mij eens is uit om zijn/haar standpunt ook kenbaar te maken bij de organisatie. En voor een ieder die het niet met mij eens is hoop ik van harte dat zaken blijven zoals ze zijn. :respect:


Begin je nu aan het draaien.
Je dient alleen actie te ondernemen om aangifte te doen van een strafbaar feit n.l.discriminatie van de 4daagseorganisatie.
Het Openbaar Ministernie bekijdt de aangifte of er een rechtszaak komt
Het overige is gezwets in de ruimte om je gelijk te halen

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 13:17 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Jan Woordes schreef:
Spirit schreef:
Lieve mensen,

Ik heb het college gebeld en naar hun mening gevraagd. Op basis van mijn verhaal en hun antwoorden concludeer ik dat mijn verhaal een zeer goede kans maakt en daar perfect op zijn plek is voor verdere afhandeling.

Ik heb de organisatie angeschreven en kans gegeven de zaak op te lossen dan wel met antwoorden te komen.

T.a.v de feiten waar steeds om wordt gevraagd. Ik ben de persoon die zich gediscrimineerd voelt. Daar hoef ik geen reden voor aan te voeren anders dan het handelen van partij A (stichting 4 daagse) zorgt voor een gevoel van discriminatie bij partij B (ondergetekende) Het is vervolgens niet aan mij om met feiten te komen waarom ik vind dat ik gelijk heb, het is aan de partij die wordt beticht van discriminatie of discriminerend handelen om aan te tonen en uitleg te geven waarom zij vind dat haar discriminerend beleid of gedrag gerechtvaardigd is.

Ter afsluiting voor mij: ik roep niet alleen maar hier op het forum ik onderneem ook actie. Genoeg mensen hier met een heleboel argumenten, standpunten en grieven. Maar wie neemt er ook daadwerkelijk actie of doet er iets mee?

Mijn eindconclusie t.a.v. dit topic is in ieder geval dat ik het hoogst opmerkelijk en verrassend vind dat juist de partij die blij zou moeten zijn met gelijkwaardigheid en geen onderscheid op basis van geslacht, hier het hardste roept om geen verandering. Kennelijk vinden de vrouwen althans die hier op het forum dat ongelijke behandeling tussen vrouwen en mannen prima is.

Mijn standpunt was en is nog steeds dat mannen en vrouwen dezelfde verplichte afstand zouden moeten lopen. En dat onderscheid op basis van geslacht discrimimerend is. Of iedereen nu 40 of 50 km moet lopen maakt mij niets uit. Het gaat slechts om gelijkheid. Kennelijk voelen de vrouwen (althans zij op het forum) zich dusdanig minderwaardig dat zij van mening zijn dat zij niet in staat zijn dezelfde afstand als mannen te lopen en dat een discriminerend onderscheid op basis van geslacht rechtvaardig is.

Hoe je het ook draait. Het is en blijft absurd dat een organisatie als de 4daagse anno 2018 onderscheid maakt op basis van geslacht en vervolgens als excuses daarvoor aandraagt de “angst voor het verliezen van deelnemers”. Daar kan toch ieder weldenkend mens alleen maar afwijzend op reageren!

Voor de rest:

Ik nodig een ieder die het met mij eens is uit om zijn/haar standpunt ook kenbaar te maken bij de organisatie. En voor een ieder die het niet met mij eens is hoop ik van harte dat zaken blijven zoals ze zijn. :respect:


Begin je nu aan het draaien.
Je dient alleen actie te ondernemen om aangifte te doen van een strafbaar feit n.l.discriminatie van de 4daagseorganisatie.
Het Openbaar Ministernie bekijdt de aangifte of er een rechtszaak komt
Het overige is gezwets in de ruimte om je gelijk te halen


Man, loop niet zo te zeiken en kwijlen met je aangifte. A) is er m.i. geen sprake van een strafbaar feit maar ook dan kan er sprake zijn van discriminatie. Niet elke vorm van discriminatie is een strafbaar feit in de zin van het wetboek van strafrecht en B) de procedure bij dit soort gevallen van discriminatie (op basis van geslacht) is een andere.
Mijn advies: bel even met 030-8883888 en zij leggen je graag alles uit. En ben je te eigenwijs om te bellen kijk dan op mensenrechten.nl Wellicht is dat verhelderend voor je.
Ik vind dat de organisatie eerst de kans dien te krijgen om te onderbouwen waarop zij menen dat dit onderscheid gerechtigd is en op basis van dat antwoord gaan we verder. Misschien bestaat er wel een hele legitieme reden anders dan alleen maar angst voor verlies van deelnemers. Iets waar wij niet opkomen. Al schat ik in van niet.

En verder heb ik geen enkele behoeft om hier mjn gelijk te halen. Van wie? En waarom? Ik heb met werkelijk helemaal niemand hier iets van doen en het zal mij aan mijn reet roesten wat een ander wel of niet vindt. Ik vind het leuk om standpuntn uit te wisselen en ja natuurlijk ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar ik zoek op geen enkele wijze erkenning van een paar avatars of mensen die ik nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Alsof ik uur minder slaap of jij het nu wel of niet met me eens bent. Pfffff wat een overschatting van jezelf moet je dan hebben :mrgreen:
Sorry, maar zijn zelfrespect is echt groter dan het halen van mijn gelijk bij een of andere flapdrol die ik nog nooit heb ontmoet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 14:37 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:

En verder heb ik geen enkele behoeft om hier mjn gelijk te halen. Van wie? En waarom? Ik heb met werkelijk helemaal niemand hier iets van doen en het zal mij aan mijn reet roesten wat een ander wel of niet vindt. Ik vind het leuk om standpuntn uit te wisselen en ja natuurlijk ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar ik zoek op geen enkele wijze erkenning van een paar avatars of mensen die ik nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Alsof ik uur minder slaap of jij het nu wel of niet met me eens bent. Pfffff wat een overschatting van jezelf moet je dan hebben :mrgreen:
Sorry, maar zijn zelfrespect is echt groter dan het halen van mijn gelijk bij een of andere flapdrol die ik nog nooit heb ontmoet.


Beste spirit,

als je er werkelijk zo over denkt als je hier verwoordt, wil je dan s.v.p. deze discussie ergens anders gaan voeren, in plaats van hier forumleden te gaan uitschelden?

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 14:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Danyell schreef:
Spirit schreef:

En verder heb ik geen enkele behoeft om hier mjn gelijk te halen. Van wie? En waarom? Ik heb met werkelijk helemaal niemand hier iets van doen en het zal mij aan mijn reet roesten wat een ander wel of niet vindt. Ik vind het leuk om standpuntn uit te wisselen en ja natuurlijk ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar ik zoek op geen enkele wijze erkenning van een paar avatars of mensen die ik nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Alsof ik uur minder slaap of jij het nu wel of niet met me eens bent. Pfffff wat een overschatting van jezelf moet je dan hebben :mrgreen:
Sorry, maar zijn zelfrespect is echt groter dan het halen van mijn gelijk bij een of andere flapdrol die ik nog nooit heb ontmoet.


Beste spirit,

als je er werkelijk zo over denkt als je hier verwoordt, wil je dan s.v.p. deze discussie ergens anders gaan voeren, in plaats van hier forumleden te gaan uitschelden?

Ik zou iemand van zijn leeftijd ook geen flapdrol durven noemen, ook al ben ik het niet altijd eens met dhr. Woordes.
Kleine detail maar Spirit is de helft van dhr. Woordes (in leeftijd).

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 15:20 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Danyell schreef:
Spirit schreef:

En verder heb ik geen enkele behoeft om hier mjn gelijk te halen. Van wie? En waarom? Ik heb met werkelijk helemaal niemand hier iets van doen en het zal mij aan mijn reet roesten wat een ander wel of niet vindt. Ik vind het leuk om standpuntn uit te wisselen en ja natuurlijk ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar ik zoek op geen enkele wijze erkenning van een paar avatars of mensen die ik nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Alsof ik uur minder slaap of jij het nu wel of niet met me eens bent. Pfffff wat een overschatting van jezelf moet je dan hebben :mrgreen:
Sorry, maar zijn zelfrespect is echt groter dan het halen van mijn gelijk bij een of andere flapdrol die ik nog nooit heb ontmoet.


Beste spirit,

als je er werkelijk zo over denkt als je hier verwoordt, wil je dan s.v.p. deze discussie ergens anders gaan voeren, in plaats van hier forumleden te gaan uitschelden?


Helaas voor jou, maar zo denk ik erover. Ik zal mij verder van deze discusssie onthouden. Helaas blijkt dat freedom of speech hier niet echt aan de orde. Flapdrol is nou niet echt een serieuze aantijging. En anders doet mijnheer toch aangifte als hij zich gekwetst voelt :P

Als moderator zou ik me eerder bekommeren om mensen die 6x hetzelfde herhalen in 1 topic. Dat is oas vervuiling van de discussie. Tenzij het natuurlijk om een persoonlijke kennis of bekende gaat.......dan mag je als moderator iets subjectiever zijn wellicht :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 15:39 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Cornelia schreef:
Danyell schreef:
Spirit schreef:

En verder heb ik geen enkele behoeft om hier mjn gelijk te halen. Van wie? En waarom? Ik heb met werkelijk helemaal niemand hier iets van doen en het zal mij aan mijn reet roesten wat een ander wel of niet vindt. Ik vind het leuk om standpuntn uit te wisselen en ja natuurlijk ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar ik zoek op geen enkele wijze erkenning van een paar avatars of mensen die ik nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Alsof ik uur minder slaap of jij het nu wel of niet met me eens bent. Pfffff wat een overschatting van jezelf moet je dan hebben :mrgreen:
Sorry, maar zijn zelfrespect is echt groter dan het halen van mijn gelijk bij een of andere flapdrol die ik nog nooit heb ontmoet.


Beste spirit,

als je er werkelijk zo over denkt als je hier verwoordt, wil je dan s.v.p. deze discussie ergens anders gaan voeren, in plaats van hier forumleden te gaan uitschelden?

Ik zou iemand van zijn leeftijd ook geen flapdrol durven noemen, ook al ben ik het niet altijd eens met dhr. Woordes.
Kleine detail maar Spirit is de helft van dhr. Woordes (in leeftijd).
wellicht dat dhr. Woordes zich dan eens naar zijn leeftijd moet gedragen ipv als een klein kind maar steeds hetzefde herhalen? Ik had inmiddels toch al uitgebreid gereageerd op zijn verzoek om aangifte te doen. En vervolgens maar door blijven mekkeren over hetzelfde........pfffff


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2018, 15:57 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
Jan Woordes schreef:
Spirit schreef:
Lieve mensen,

Ik heb het college gebeld en naar hun mening gevraagd. Op basis van mijn verhaal en hun antwoorden concludeer ik dat mijn verhaal een zeer goede kans maakt en daar perfect op zijn plek is voor verdere afhandeling.

Ik heb de organisatie angeschreven en kans gegeven de zaak op te lossen dan wel met antwoorden te komen.

T.a.v de feiten waar steeds om wordt gevraagd. Ik ben de persoon die zich gediscrimineerd voelt. Daar hoef ik geen reden voor aan te voeren anders dan het handelen van partij A (stichting 4 daagse) zorgt voor een gevoel van discriminatie bij partij B (ondergetekende) Het is vervolgens niet aan mij om met feiten te komen waarom ik vind dat ik gelijk heb, het is aan de partij die wordt beticht van discriminatie of discriminerend handelen om aan te tonen en uitleg te geven waarom zij vind dat haar discriminerend beleid of gedrag gerechtvaardigd is.

Ter afsluiting voor mij: ik roep niet alleen maar hier op het forum ik onderneem ook actie. Genoeg mensen hier met een heleboel argumenten, standpunten en grieven. Maar wie neemt er ook daadwerkelijk actie of doet er iets mee?

Mijn eindconclusie t.a.v. dit topic is in ieder geval dat ik het hoogst opmerkelijk en verrassend vind dat juist de partij die blij zou moeten zijn met gelijkwaardigheid en geen onderscheid op basis van geslacht, hier het hardste roept om geen verandering. Kennelijk vinden de vrouwen althans die hier op het forum dat ongelijke behandeling tussen vrouwen en mannen prima is.

Mijn standpunt was en is nog steeds dat mannen en vrouwen dezelfde verplichte afstand zouden moeten lopen. En dat onderscheid op basis van geslacht discrimimerend is. Of iedereen nu 40 of 50 km moet lopen maakt mij niets uit. Het gaat slechts om gelijkheid. Kennelijk voelen de vrouwen (althans zij op het forum) zich dusdanig minderwaardig dat zij van mening zijn dat zij niet in staat zijn dezelfde afstand als mannen te lopen en dat een discriminerend onderscheid op basis van geslacht rechtvaardig is.

Hoe je het ook draait. Het is en blijft absurd dat een organisatie als de 4daagse anno 2018 onderscheid maakt op basis van geslacht en vervolgens als excuses daarvoor aandraagt de “angst voor het verliezen van deelnemers”. Daar kan toch ieder weldenkend mens alleen maar afwijzend op reageren!

Voor de rest:

Ik nodig een ieder die het met mij eens is uit om zijn/haar standpunt ook kenbaar te maken bij de organisatie. En voor een ieder die het niet met mij eens is hoop ik van harte dat zaken blijven zoals ze zijn. :respect:


Begin je nu aan het draaien.
Je dient alleen actie te ondernemen om aangifte te doen van een strafbaar feit n.l.discriminatie van de 4daagseorganisatie.
Het Openbaar Ministernie bekijdt de aangifte of er een rechtszaak komt
Het overige is gezwets in de ruimte om je gelijk te halen


Man, loop niet zo te zeiken en kwijlen met je aangifte. A) is er m.i. geen sprake van een strafbaar feit maar ook dan kan er sprake zijn van discriminatie. Niet elke vorm van discriminatie is een strafbaar feit in de zin van het wetboek van strafrecht en B) de procedure bij dit soort gevallen van discriminatie (op basis van geslacht) is een andere.
Mijn advies: bel even met 030-8883888 en zij leggen je graag alles uit. En ben je te eigenwijs om te bellen kijk dan op mensenrechten.nl Wellicht is dat verhelderend voor je.
Ik vind dat de organisatie eerst de kans dien te krijgen om te onderbouwen waarop zij menen dat dit onderscheid gerechtigd is en op basis van dat antwoord gaan we verder. Misschien bestaat er wel een hele legitieme reden anders dan alleen maar angst voor verlies van deelnemers. Iets waar wij niet opkomen. Al schat ik in van niet.

En verder heb ik geen enkele behoeft om hier mjn gelijk te halen. Van wie? En waarom? Ik heb met werkelijk helemaal niemand hier iets van doen en het zal mij aan mijn reet roesten wat een ander wel of niet vindt. Ik vind het leuk om standpuntn uit te wisselen en ja natuurlijk ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar ik zoek op geen enkele wijze erkenning van een paar avatars of mensen die ik nog nooit in levende lijve heb ontmoet. Alsof ik uur minder slaap of jij het nu wel of niet met me eens bent. Pfffff wat een overschatting van jezelf moet je dan hebben :mrgreen:
Sorry, maar zijn zelfrespect is echt groter dan het halen van mijn gelijk bij een of andere flapdrol die ik nog nooit heb ontmoet.


Je nivo begint wel erg te dalen.
je noemt regellmatig op dit forum de discrimininatie bij de Vierdaagse.
je vraagt eerst niet af; Waarom onderscheidt bi j de Vierdaagse de
deelname tussen mannen en vrouwen.
Volgens het forum dient je zgn een klacht in bij de Vierdaagseorganisatie en je voegt er aan toe als er geen veranderingen worden doorgevoerd je naar het
College voor de rechten van de mens gaat inschakelen.Ook ga je telfonisch overleg plegen bij eerder genoemde college.
Dit allemaal ga je niet op de bonnenfooi doen,maar om je gelijk te halen.
Bij mijn weten is het eerder genoemde onderscheid gemaakt op medische gronden.
Klaas de Heij heeft op een Algemene Ledenvergadring van de KNBLO in Den Bosch namens een kring gepleit voor het toelaten
van vrouwen op de 50 km bok bij de Vierdaagse,omdat de pratijk leerde dat er vrouwen zijn die hogere afstandEn liepen dan 50 km bij de Vierdaagse
De toenmalige marsleider was het eens met Klaas de Heij.
Bij de eerste jaren toen de vrouwen de keuze hadden voor de 50 km was het uitvallers percentage 23 tot 25%
Niet iedere vrouw is in staat om succsvol de 50 km te volbrengen.
Welke KWALIFICATIE je mij ook toedicht,blijft ik er bij je alleen uitsluitend actie dient te ondernemen om aangifte bij de politie te doen.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 00:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
Nu doen jullie Spirit tekort vind ik. Zijn taal is provocerend; dat maakt het juist leuk. Kijk eens naar dit topic en wat het los maakt! Jan Woordes terug op het forum. Onze Motherator Danyell, die zich serieus mengt in de discussie. Pagina's lange meningen over en weer binnen één dag. Zijn gelijk heeft Spirit nog niet gehaald, maar wel velen betrokken bij een gedachtenwisseling over een leuk wandelonderwerp.
Okee, c'est le ton qui fait la musique. Spirit: you rock! Samen met Friso heb je het forum lekker opgeschud. :-)

Vind je dit nu (na de laatste bijdragen) nog steeds Maike?
Discussie: prima. Beetje provoceren: moet kunnen.
Maar het gaat mij echt te ver als iemand zich zo laatdunkend en ronduit kwetsend uitlaat over forumleden. Danyell heeft hem mijns inziens terecht, maar tevergeefs, gewaarschuwd. Ik vind zijn gedrag heel storend en dat is voor mij reden om me nu (voorlopig) terug te trekken van dit forum.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 06:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Voy con Dios schreef:
Nu doen jullie Spirit tekort vind ik. Zijn taal is provocerend; dat maakt het juist leuk. Kijk eens naar dit topic en wat het los maakt! Jan Woordes terug op het forum. Onze Motherator Danyell, die zich serieus mengt in de discussie. Pagina's lange meningen over en weer binnen één dag. Zijn gelijk heeft Spirit nog niet gehaald, maar wel velen betrokken bij een gedachtenwisseling over een leuk wandelonderwerp.
Okee, c'est le ton qui fait la musique. Spirit: you rock! Samen met Friso heb je het forum lekker opgeschud. :-)

Vind je dit nu (na de laatste bijdragen) nog steeds Maike?
Discussie: prima. Beetje provoceren: moet kunnen.
Maar het gaat mij echt te ver als iemand zich zo laatdunkend en ronduit kwetsend uitlaat over forumleden. Danyell heeft hem mijns inziens terecht, maar tevergeefs, gewaarschuwd. Ik vind zijn gedrag heel storend en dat is voor mij reden om me nu (voorlopig) terug te trekken van dit forum.

Jammer Truus, dat je je om deze reden (hopelijk voorlopig) terug trekt van het Forum.
Ik ga je missen maar we hebben de app nog.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 07:13 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
liesie73 schreef:
Friso schreef:
liesie73 schreef:
Om nu terug te komen op het wandelen. Als je ervoor kiest om meer te lopen dan je daadwerkelijk moet, heb je een bewuste keuze gemaakt. Een bewuste keuze werkt positief op motivatie en resultaat.


Dan heb ik een probleem voor de volgende 4 Daagse, qua motivatie en resultaat. Ik kan niet meer lopen dan wat ik "moet" lopen.


Maar dat is toch waar het om ging. Jij vergelijkt twee groepen die je niet kunt vergelijken, omdat het maken van een bewuste keuze versus het moeten invloed heeft op het eindresultaat. Jij vroeg mij naar een onderbouwing van dat gegeven, dat heb ik gedaan. Wat wil je nu nog meer?

Friso schreef:
De organisatie zegt ook, dat mannen en vrouwen even ver kunnen lopen. Maar de opmerking die daarna geschreven wordt, dat vrouwen er langer over zullen doen ... dat vind ik dan weer discriminerend. En veel vrouwen vallen daar niet over, want ze lopen 10 km minder. En de beloning is hetzelfde.


Dit zou inderdaad discriminerend (kunnen) zijn, als er bewijs wordt geleverd dat mannen en vrouwen dezelfde fysieke prestaties kunnen leveren in hetzelfde tijdsbestek.

Friso schreef:
Tijdens de edities dat ik de 4 daagse liep, ben ik regelmatig ingehaald door vrouwen met grote haast. (en ze hoefden niet naar de WC)


En dit is natuurlijk zo subjectief als de pest, want ik word ook regelmatig ingehaald door mannen. Of ze dan haast hebben weet ik niet, maar ik kan ze in ieder geval niet bijhouden.


Als je niks toe te voegen hebt, of als je alleen maar wilt zeuren, kritiek geven en denigreren. Hou dan je a.u.b. je mond!

En bij deze, door dit onzinnig gezeik van jou, stop ik in dit onderwerp. Ik probeer altijd respect te hebben voor de mening van een ander. En ik hoef ook niet altijd gelijk te hebben, andere kunnen ook gelijk hebben.

Maar ik heb absoluut geen zin om te discussieren met iemand die alleen maar kritiek en commentaar geeft op wat een andere schrijft. En zelf met niets nieuws komt of toevoegt.

Succes! Ik ga hier ook niet meer reageren, stuur maar een PB.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 07:31 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1528
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
liesie73 schreef:
Friso schreef:
liesie73 schreef:
Om nu terug te komen op het wandelen. Als je ervoor kiest om meer te lopen dan je daadwerkelijk moet, heb je een bewuste keuze gemaakt. Een bewuste keuze werkt positief op motivatie en resultaat.


Dan heb ik een probleem voor de volgende 4 Daagse, qua motivatie en resultaat. Ik kan niet meer lopen dan wat ik "moet" lopen.


Maar dat is toch waar het om ging. Jij vergelijkt twee groepen die je niet kunt vergelijken, omdat het maken van een bewuste keuze versus het moeten invloed heeft op het eindresultaat. Jij vroeg mij naar een onderbouwing van dat gegeven, dat heb ik gedaan. Wat wil je nu nog meer?

Friso schreef:
De organisatie zegt ook, dat mannen en vrouwen even ver kunnen lopen. Maar de opmerking die daarna geschreven wordt, dat vrouwen er langer over zullen doen ... dat vind ik dan weer discriminerend. En veel vrouwen vallen daar niet over, want ze lopen 10 km minder. En de beloning is hetzelfde.


Dit zou inderdaad discriminerend (kunnen) zijn, als er bewijs wordt geleverd dat mannen en vrouwen dezelfde fysieke prestaties kunnen leveren in hetzelfde tijdsbestek.

Friso schreef:
Tijdens de edities dat ik de 4 daagse liep, ben ik regelmatig ingehaald door vrouwen met grote haast. (en ze hoefden niet naar de WC)


En dit is natuurlijk zo subjectief als de pest, want ik word ook regelmatig ingehaald door mannen. Of ze dan haast hebben weet ik niet, maar ik kan ze in ieder geval niet bijhouden.


Als je niks toe te voegen hebt, of als je alleen maar wilt zeuren, kritiek geven en denigreren. Hou dan je a.u.b. je mond!

En bij deze, door dit onzinnig gezeik van jou, stop ik in dit onderwerp. Ik probeer altijd respect te hebben voor de mening van een ander. En ik hoef ook niet altijd gelijk te hebben, andere kunnen ook gelijk hebben.

Maar ik heb absoluut geen zin om te discussieren met iemand die alleen maar kritiek en commentaar geeft op wat een andere schrijft. En zelf met niets nieuws komt of toevoegt.

Succes! Ik ga hier ook niet meer reageren, stuur maar een PB.


Friso, ik vind het jammer dat jij mijn vragen afdoet als gezeur en gezeik. Ja, ik ben kritisch, omdat ik niet overtuigd ben van het feit dat mannen en vrouwen fysiek gelijk zijn. Ik heb gezocht naar onderbouwing hiervoor, maar niet gevonden, vandaar mijn kritische vragen. Overigens zijn mijn vragen niet alleen aan jou gericht, maar ook aan Spirit. Met één link naar een wetenschappelijk onderzoek in over het fysieke verschil of juist de fysieke gelijkheid tussen mannen en vrouwen, hadden jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. En in tegenstelling tot mijn discussiepartners heb ik in ieder geval geprobeerd mijn stelling te onderbouwen.

Deze reactie stuur ik je ook via PB, maar ik ga niet met jou verder in gesprek via PB. Dit is een openbare discussie en die ga ik niet verder voeren in het privé.

Ondanks alles hoop ik dat je je lol blijft houden op het forum en dat je vooral nieuwe items blijft aandragen, want ik vind jouw bijdragen altijd erg leuk.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 07:34 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Tjonge jonge jonge. Wat een niveau hier. Iemand die zich terugtrekt van het hele forum omdat 1 iemand in 1 topic volgens haar over de schreef gaat? En Friso die besluit te stoppen om eigenlijk exact dezelfde reden als waarom ik gister tegen
Woordes uitviel, simpel weg omdat de meesten hier alleen maar lopen te zeiken en te kwijlen en zaken negatief benaderen. En dat allemaal omdat vanwege het feit dat een aantal mensen er voor pleit om de verplichte afstand voor mannen gelijk te trekken met vrouwen. Eigenlijk een zeer positief iets waar de gemiddelde feminist keihard voor zou staan juichen.

Ik sluit me aan bij Friso. Ook ik ga hier niet meer reageren. Wil iemand iets kwijt dan stuur je maar wen pb en amder smoor lekker in je eigen negatieve vet gaar. Of ga lekker een stukje lopen....50 km ofzo...weet je waarover je praat.


Laatst gewijzigd door Spirit op 20 Aug 2018, 07:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.