Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Okt 2019, 15:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2019, 23:41 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 19+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk dat je het Westerborkpad gaat lopen (hoewel het pad niet door Westerbork komt, maar eindigt in Hooghalen) Heel veel plezier.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2019, 06:57 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: 24.000 +++
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: MBT/Meindl
Leuk Aike dat je nu aan dit pad bent begonnen. Ik heb al meerdere verhalen over dit pad gelezen en ben vooral benieuwd naar jouw persoonlijke verhalen.
Een prima start zo te lezen!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2019, 07:47 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 50+
Afstand 2019: 30
Loopnummer 2019: wandelscho
Kilometers gelopen: 534
Aantal N4D volbracht: 8
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Leuk Aike dat je nu aan dit pad bent begonnen. Ik heb al meerdere verhalen over dit pad gelezen en ben vooral benieuwd naar jouw persoonlijke verhalen.
Een prima start zo te lezen!

Ja leuk Aike, ga zo door!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2019, 17:12 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Dank jullie wel. De volgende tocht staat eind juli weer gepland :)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2019, 23:31 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Vrijdag 26 juli zou ik weer verder gaan met het Westerborkpad. Maar jee... 35 graden.... dat was me echt te gortig. En dus heb ik op dinsdag mijn wandelmaatje geappt of we het een week konden opschuiven. Geen probleem, graag zelfs! En achteraf maar goed ook, want het bleek uiteindelijk zelfs 40 graden te zijn die dag. In plaats van vrij zijn heb ik gewoon heerlijk gewerkt in de koelte van de airco op het werk. Zalig!

Vrijdag 3 augustus stond dan onze wandeling alsnog gepland. De weersvoorspellingen zijn een stuk beter: in de ochtend kan het regenen, in de middag is het droog. We gaan de etappes Diemen-Weesp en Weesp-Muiderberg lopen. Muiderberg heeft geen treinstation en dus zoek ik uit waar we het beste kunnen parkeren en hoe we na het wandelen weer bij de auto komen. Gezien de weersvoorspellingen lijkt het me het beste om het reizen in de ochtend te doen en dus besluiten we de auto te parkeren in Muiderberg. Vanaf daar kunnen we met de bus naar Weesp en met de trein naar Diemen: een reisje van ruim 50 minuten.

Maar als ik 's ochtends op de weerapp kijk, zijn de voorspellingen precies andersom: 's ochtends droog, 's middags regen. Hmmm…. :roll:
Als ik om half 9 de carpoolplaats bij Oosterbeek oprijd, komt Judith ook net aanrijden. Ik leg haar mijn idee voor om de auto dan toch maar in Weesp te parkeren en het reizen aan het einde van de dag te doen. Prima!

Om iets voor 10 uur zijn we in Diemen en als we op pad gaan, wordt het ineens behoorlijk donker. Ziet er niet best uit. We lopen langs het winkelcentrum en Judith zegt: "We kunnen ook eerst even een kop koffie doen". Zo gezegd, zo gedaan. Ik bestel koffie en Judith thee, want ze drinkt helemaal geen koffie. Als we net aan onze warme drank zitten, zien we op het glazen dak van het winkelcentrum dat het met bakken uit de hemel komt. Goede timing, wij zitten droog!
Een halfuurtje later klaart het op en de weerapp belooft ons dat het voorlopig even droog blijft. We gaan van start!

We verwachten van de route van vandaag allebei niet zoveel: veel rechte wegen en veel bebouwde kom. Maar uiteindelijk valt de route ons allebei erg mee. We lopen al snel het stedelijke Diemen uit en het wat landelijkere Diemen in. Hollandse landschappen ontstaan voor onze ogen en we ervaren rust, ruimte en groen in een gebied wat zo dicht bij de grote stad is. Als we het landelijke Diemen uit gaan, lopen we Amsterdam weer in. Dat lijkt vreemd, maar het klopt wel: we lopen weer in Amsterdam Zuid-0ost. We gaan het Diemerbos door en een stukje langs het Gaasperpark. Dan slaan we linksaf, dwars door de natuur. In de verte zien we diverse snelwegen, maar hier is het een en al doorkijkjes met Hollandse landschappen. De zwaluwen vliegen af en aan en het riet wuift ons na.
Na ruim een kilometer komen we aan bij Amsterdam-Rijnkanaal dat we via de spoorbrug oversteken. Eerst lopen we er onderdoor en in de tussentijd rijden de treinen af en aan. We kunnen elkaar niet meer verstaan. Dan er overheen en weer volgende de treinen elkaar in rap tempo op. Dat betekent een paar 100 meter niet met elkaar kletsen, want we horen elkaar toch niet.
We volgen nu het fietspad langs het spoor en als we al een deel van het fietspad hebben afgelegd, herinner ik me ineens dat langs dit pad een geocache lag gewijd aan de treinramp die hier heeft plaatsgevonden op vrijdag 13 september 1918. We zijn al 300 meter voorbij de cachelocatie. Judith zegt: "dan lopen we toch even terug". En terwijl we dat doen, lees ik haar het verhaal voor over de treinramp. Ze vindt het interessant. Als ik klaar ben, zijn de meters weer overbrugd en de cache laat zich snel vinden. Toch niet voor niets teruggelopen.
We vervolgen onze weg en in de verte zien we Weesp al opdoemen. Maar ook donkere wolken. We besluiten in Weesp in de stationshal een kop koffie te drinken en een sanitaire stop te maken en te bekijken wat de verwachtingen voor vanmiddag zijn. Die zijn niet al te best blijkt: we zijn precies voor een flinke bui binnen en de komende 1,5 uur worden er nog flinke pieken verwacht. We besluiten ter plekke dat we dan liever een volgende keer onze route vervolgen. Eigenlijk komt het ook wel goed uit, want dan kunnen we volgende keer etappe 3 en etappe 4 doen waardoor we bij een treinstation kunnen beginnen én kunnen eindigen. Dat is toch iets makkelijker plannen.
En zo zitten we om 1 uur alweer in onze auto op weg terug naar de carpoolplaats in Oosterbeek.

Behalve het deels volgen van de spoorlijn had deze route geen verdere bezienswaardigheden die ons het gevoel gaven bezig te zijn met het Westerborkpad. Desondanks hebben we wel genoten van de route, in positieve zin heeft het ons allebei verrast hoe groen deze nog was.

Een volgende etappe zal waarschijnlijk op zich laten wachten vanwege vakantieplannen (september) van mij en vakantieplannen (november) van Judith.
Hoewel Judith dat in eerste instantie niet van plan was, vindt ze het toch leuk om het pad zoveel mogelijk met mij mee te lopen. Maar omdat het soms best lastig is om de agenda's op elkaar af te stemmen, mag ik ook verder gaan als ik gelegenheid heb en zij niet kan. Wellicht dat oktober nog mogelijkheden biedt, we zien het wel!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2019, 15:04 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 10!
Kennedymarsen volbracht: 29
Merk wandelschoenen: meindl
Leukverslag Aike. Idd niet de meest boeiende route van Diemen naar Weesp. Volgende etappe vond ik persoonlijk boeiender. De begraafplaats in Diemen niet bezocht?

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]