Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:47

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 10:26 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Donderdag 26-03-2015 Etappe Hellendoorn-Holten(16km.) en etappe Holten-Laren(15km)
Om half 7 met de bus naar Arnhem en via Zwolle met de trein naar Nijverdal waar we om kwart voor negen aankwamen, te vroeg voor de koffie.
Aangezien we bij de vorige etappe door waren gelopen naar Nijverdal starten we dus vanaf hier en dat we zo snel mogelijk de route van het Pieterpad opzoeken.
De totale afstand werd hierdoor 29 km. vandaag.
Na een kwartier lopen waren we Nijverdal uit en gingen we door het bos rechtsstreeks naar de Haarlerberg (58 mtr. hoog) waar we opde oorspronkelijke route zaten.
Hier hadden we een mooi uitzicht op de hei met veel jeneverbesstruiken.
Via de hei en Landgoed de Noetselenberg kwamen we aan bij de Holterberg
Waar een uitzichtpunt is op 58 meter hoogte.
Het zonnetje scheen dus hebben we hier foto’s gemaakt en ook genoten van het uitzicht.
We gingen weer verder door het bos tot aan het eerste café wat we tegen kwamen , genaamd Buitengewoon Holten.
Daar stond een wegwijzer waarop stond dat we er al 206 km. op hadden zitten maar dat we nog 287 km. te gaan hadden om het Pieterpad te voltooien.
Na de koffiepauze moesten we nog 1 km. tot Holten, het spoor over en dwars door het dorp verder met de volgende etappe.
De eerstvolgende 11 km. waren totaal verschillend t.o.v. het eerste gedeelte van vandaag.
Geen bossen, geen hei maar boerenland en grasland met verharde wegen en soms onverharde wegen.
De snelweg A1 werd overgestoken, we liepen een stuk langs de Schipbeek(een verbindingswater tussen Deventer en de Achterhoek) en na deze te zijn overgestoken liepen we Gelderland in.
We kwamen vlakbij zendmast Markelo.
De laatste 4 km. gingen over landgoed Verwolde met een gelijknamig mooi landhuis.
Om half 3 waren we in het centrum van Laren en toen begon het te regenen.
Gelukkig hoefden we maar een paar minuten te wachten op de bus die ons naar Zutphen bracht.
Met goede trein-bus verbindingen waren we om kwart over 4 thuis.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 10:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Bedankt weer voor je verslag, Toon.
Leuk om te lezen hoe anderen zo'n LAW ervaren.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 20 Apr 2015, 18:01 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Woensdag 15-04-2015 Etappe 13 en 14 Laren-Vorden-Zelhem(31 km.)
Vroeg uit de veren want het werd een lange etappe.
Met de bus, trein en weer met de bus naar Laren waar we om half acht aankwamen.
Het zou een schitterende dag worden dus daar hadden we ons ook op gekleed en hadden ook extra drinken meegenomen.
De route ging over rustige wegen tussen de bossen door naar buurtschap Groot Dochteren, over de spoorlijn Zutphen-Hengelo en over het Twente Kanaal.
Dit kanaal is grotendeels met de hand gegraven als werkverschaffing.
Verder over het riviertje de Berkel, Landgoed Velhorst, Klein Dochterensche Veld en via een militair oefenveld kwamen we aan de rand van Vorden.
Hier ging de route met een ommetje langs de mooie landhuizen “Het Enzerinck”en “Den Bramel”.
In Vorden tegenover het station bij een hotel koffie gedronken en toen door naar Huize Vorden en kasteel Vorden.
Het was goed oppassen want het LAW Trekvogelpad kruist hier het Pieterpad.
Alle LAW’s hebben dezelfde aanduiding en neem je de verkeerde dan kom je uit in Ruurlo-Enschede.
Bij kasteel Vorden is een monument van Toos en Bertje met de voetafdruk van beide bedenksters van het Pieterpad.
Nadat we het kasteel achter ons gelaten hebben lopen we door het Knopenlaantje.
Dat is een beukenlaantje waar verliefde stellen 2 takken aan elkaar knopen om hun verbondenheid te tonen.
Verder over zandpaden langs landhuis ’t Zelle ,buurtgemeenschap Varssel, door en langs de bossen van het Oude Schot en ’t Zand langs boerderijen en uiteindelijk het centrum van Zelhem de markt.
Toch een moment om stil bij te staan we zijn nl. over de helft van het Pieterpad.
Weer met de bus, trein en bus naar huis.
Vandaag een schitterende route en prachtig weer.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 20 Apr 2015, 19:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Officieel heb je nu Pieterpad deel 1 achter de rug. In Vorden begint deel 2. Tenminste, zo zijn mijn gidsjes ingedeeld.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2015, 14:27 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Zaterdag 2 mei 2015. Etappe Leuth – Groesbeek – Gennep (28,5 km.)
Aangezien er tussen Zevenaar en Doetinchem dit weekend aan het spoor gewerkt werd en in het weekend Beek Montferland niet helemaal of helemaal niet bereikbaar was met het openbaar vervoer, besloten we maar een stuk Pieterpad te gaan lopen.
Kwart voor 8 met de bus naar Nijmegen en verder met de bus naar Leuth
waar we om 10 voor negen aankwamen.
Onder een stralende zon liepen we Leuth uit op weg naar Zyfflich in Duitsland.
Vandaar door naar het Wylermeer.
Dit is een oude Rijnstrang en wordt alleen nog maar gebruikt voor recreatieve doeleinden.
Hier staken we rijksweg over en begonnen aan de klim op de 77 meter hoge Duivelsberg.
Dit is één stevige klim.
Met nog een extra klimmetje heb je een prachtig uitzicht over de Ooypolder.
Verder door de bossen langs Berg en Dal naar en langs het Canadese Kerkhof (bekend bij de 4daagse lopers).
De 1ste rust gepakt bij boerderij Het Hoge Hof.
Bij deze boerderij is tevens een kleine camping vandaar de koffiepauze.
Na de 7 heuvelenweg te zijn overgestoken gingen we door het centrum van Groesbeek naar het Groesbeekse Bos richting St. Jansberg.
De 2 hoogste punten hierop zijn de 77 meter hoge Kieksberg en de 66 meter hoge St. Maartensberg.
Het is hier klimmen en dalen.
Toen we het bos uitkwamen van de St. Jansberg zagen we de 2de rust al voor ons liggen.
Dat is het eetcafé De Diepen bij de 4daagse lopers bekend als zijnde het laatste café voor de 1ste klim op de derde dag na Milsbeek.
We hadden hier heerlijk een half uurtje in de zon uit de wind van de koffie genoten.
De laatste 6,5 km. bestond uit een fietspad langs het Reichswald van 2 km.(vanwege het weekend en het mooie weer druk) en de rest was een lange weg tussen de landerijen en boerderijen naar Gennep.
Na een kwartier wachten kwam de bus naar Nijmegen en uiteindelijk waren we nog voor 5 uur thuis.
Een schitterende dag met een heel afwisselende route.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2015, 16:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Die Duivelsberg is inderdaad een hele klim.
Boven aan de Duivelsberg is het knooppunt met o.a. het Grote Rivieren Pad en het Streekpad Nijmegen.
Bedankt voor je verslag, Toon!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2015, 14:00 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Dunzjos schreef:
Eerste weekend van Augustus ga ik zelf starten in Pieterburen, hotelletje/pension in Zuid-Laren, dan ben ik in ieder geval al in Overijssel. Als er nog liefhebbers zijn die mee willen, mijn tempo ligt rond de 5,5 tot 6km/h en ik wil ongeveer 50 per dag/etappe lopen...


Deze week ga ik ook starten met het Pieterpad en bovenstaande quote van de TS beschrijft ook mijn planning voor de twee Pieterpaddagen deze week (al weet ik wel dat ik nog niet in Overijssel aankom, maar alleen in Groningen en Drenthe ga lopen) :icon_cool:.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2015, 14:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leonard schreef:
Dunzjos schreef:
Eerste weekend van Augustus ga ik zelf starten in Pieterburen, hotelletje/pension in Zuid-Laren, dan ben ik in ieder geval al in Overijssel. Als er nog liefhebbers zijn die mee willen, mijn tempo ligt rond de 5,5 tot 6km/h en ik wil ongeveer 50 per dag/etappe lopen...


Deze week ga ik ook starten met het Pieterpad en bovenstaande quote van de TS beschrijft ook mijn planning voor de twee Pieterpaddagen deze week (al weet ik wel dat ik nog niet in Overijssel aankom, maar alleen in Groningen en Drenthe ga lopen) :icon_cool:.

Succes met je 1e Pieterpad-etappes!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2015, 16:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Okt 2008, 14:23
Berichten: 1611
Woonplaats: Giekerk
Leeftijd: 75
Afstand 2024: 30km
Kilometers gelopen: 10000
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 13
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leonard schreef:
Dunzjos schreef:
Eerste weekend van Augustus ga ik zelf starten in Pieterburen, hotelletje/pension in Zuid-Laren, dan ben ik in ieder geval al in Overijssel. Als er nog liefhebbers zijn die mee willen, mijn tempo ligt rond de 5,5 tot 6km/h en ik wil ongeveer 50 per dag/etappe lopen...


Deze week ga ik ook starten met het Pieterpad en bovenstaande quote van de TS beschrijft ook mijn planning voor de twee Pieterpaddagen deze week (al weet ik wel dat ik nog niet in Overijssel aankom, maar alleen in Groningen en Drenthe ga lopen) :icon_cool:.

Zuid-Laren is nog geen Overijssel!!!

_________________
Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt.





http://peco.mijnalbums.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2015, 10:13 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Marko schreef:
Succes met je 1e Pieterpad-etappes!

Thanks! Het belooft mooi weer te worden, dus het gaan zeker twee mooie dagen worden :icon_cool:.

peterc schreef:
Zuid-Laren is nog geen Overijssel!!!

Doh! Dat weet ik ook wel, vandaar mijn toevoeging op de quote. Overigens loop ik op woensdag van Pieterburen naar Zuidlaren en donderdag van Zuidlaren naar Sleen. Sleen is ook nog gewoon Drenthe, dus Zuidlaren ligt nog zo'n 85 kilometer noordelijk van de grens met Overijssel als je over het Pieterpad loopt.

Afgelopen maand bij een andere wandeling heb ik ook zo'n 20 kilometer over het Pieterpad gelopen, maar dan tussen Braamt en Elten. Ik zag veel mensen met het Pieterpadboekje lopen. Ik ga m ook meenemen, maar zal m tijdens het lopen niet veel gebruiken doordat ik de track van wandelnet op mijn gps heb gezet. Zo kun je gewoon het lijntje op je gps volgen en verdwaal je niet. Het boekje gebruik ik voor in de trein zodat ik wat te lezen heb.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2015, 11:09 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Het waren twee schitterende dagen. Zowel qua weer als qua omgeving. Het lopen ging goed; ben zonder blaren en zonder spierpijn na twee dagen in Sleen aangekomen. Dat betekent dat ik nu de 4daagse ook wel even zal uitlopen over zes weken :icon_cool:. Voor verslagen van beide wandeldagen en foto's die ik onderweg heb gemaakt kun je terecht op Mijn wandelblog.

Ow ja, ik had trouwens wel spierpijn na afloop. In mijn schouders, van 115 kilometer lang een redelijk volgeladen rugtas dragen :icon_biggrin:.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2015, 17:57 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Dinsdag 23 juni Etappe Zelhem – Braamt – Beek Montferland (27 km.)
Om kwart voor zeven van huis vertrokken en via Arnhem-Doetinchem naar Zelhem waar we om kwart over acht aankwamen en weer vertrokken voor onze etappe naar Beek.
Al vrij snel buiten Zelhem ging de verharde weg over in zand en bospaden.
De route ging via de buurtschappen Heidenhoek en Yzevoorde.
In Heidenhoek liepen we langs een hoge graansilo die men daar de kathedraal noemt.
Ondertussen was ook de zon gaan schijnen en werd het een aangename temperatuur.
Via onverharde paden en bos kwamen we bij slot Slangenburg.
Langs dit slot loopt de beneden Slinge die ook zorgt voor de waterstand in de slotgracht.
Het slot doet dienst als gastenverblijf van de paters Benedictijnen.
Nadat we met een tunnel onder de A18 waren doorgegaan zagen we aan de linkerkant de kerktoren van Gaanderen maar deze plaats lieten we letterlijk links liggen.
Even later kwamen we bij onze eerste rustplaats aan Restaurant ’t Onland.
We hebben hier de tijd genomen om van 2 potjes koffie te genieten
Nog 17 km. te gaan.
Verder op de route kwamen we een sluis over de oude IJsel tegen waar we volgens de bepijling overheen moesten.
Aan de andere kant van de sluis was de weg afgesloten i.v.m. rioolwerzaamheden dus moesten we een kilometer meer lopen om weer op de route te komen.
Tegen elf uur begon het te regenen en we hadden nog 12 km. te gaan naar Beek.
Vanaf dat moment hadden we alleen nog maar verharde wegen naar Braamt zonder beschutting.
In Braamt wilden we onze tweede koffiepauze nemen maar de twee eet/drinkgelegenheden waren gesloten zodat we gedwongen werden door te lopen naar Beek.
Met klimmen en dalen over slingerende smalle paadjes gingen we door het Bergherbos richting Beek.
Ondertussen was het zachtjes regenen overgegaan in een fikse regenbui en dit ging door tot we bij de bushalte bij het Peeske kwamen.
Daar bleek de buurtbus net voor onze neus vertrokken te zijn.
Hadden we bij die sluis niet om hoeven te lopen dan hadden we die bus dus wel gehaald.
Nu hadden we tijd genoeg om bij restaurant ’t Peeske koffie te drinken en zelf een beetje droog te worden.
Tegen half vier waren we weer thuis.
Onze schoenen hadden nog drie dagen nodig voordat ze weer droog waren.
De volgende etappe is Beek – Millingen – Leuth.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2015, 18:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mooi verhaal weer, Toon. Jammer van de regen en het moeten omlopen voor de werkzaamheden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 03 Jul 2015, 10:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Een mooi verslag, jammer van de regen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2015, 15:09 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Vrijdag 4 december Etappe Beek(Montferland) – Leuth.(28 km.)
Hè hè eindelijk na een druk voorjaar(4daagse Odoorn en 4daagse Apeldoorn) gevolgd door een drukke zomer en najaar(4daagse Nijmegen, 2daagse Jurbarkas en 4daagse Marbella)weer eens een etappe van het Pieterpad gaan lopen.
De weersverwachtingen voor deze dag waren goed.
’s-Morgens vroeg bij het opstaan regende het maar na buienradar bekeken te hebben besloten we toch maar te gaan.
Om kwart over 7 met de bus en de trein naar Wehl waar het nog miezerde.
Verder met de bus naar ’t Peeske (Beek) en toen we uitstapten was het droog.
Na 11/2 km. lopen waren we op de route van het Pieterpad en doken we de bossen in naar Hoog Elten.
Gelukkig hadden we zelf koffie bij ons want we waren veel te vroeg in Hoog Elten, alles zat nog dicht.
Gelijk na Hoog Elten gingen we de bossen uit en daalden af naar het Rijndal richting Spijk, bekend als zijnde het dorp waar de Rijn ons land binnenkomt.
Van Spijk naar Lobith – Tolkamer moesten we over een lange rechte dijk van 3 km. lengte.
Aangezien er aan deze dijk nogal wat industrieterrein ligt is het ook nog druk van de vrachtwagens dus je kunt er niet lekker lopen.
In Lobith – Tolkamer op de Rijnkade achter glas in de zon lekker genoten van koffie en een sneetje brood.
De eigenaar van het restaurant bleek ook een wandelaar te zijn.
We hebben daar dus even gezellig zitten praten.
De route ging verder tussen de Rijn (Bijlands kanaal) en de recreatieplas De Bijland door naar de plaats waar we met een veerboot de Rijn moesten oversteken naar Millingen.
Daar moesten we een half uur wachten op een open vlakte met een straffe wind.
De veerboot gaat eens in de 2 uur het had voor ons dus erger kunnen zijn.
Aan de andere kant van de Rijn in Millingen werd de route over open terrein (bouwland en weilanden) vervolgd naar Leuth.
Een saai stuk van 8 km.
In Leuth de bus gepakt naar Nijmegen en gelukkig een heel goede aansluiting met de bus naar huis zodat we om kwart over vier thuis waren.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.