Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 03:56

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2015, 12:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Zaterdag 31 oktober wandel ik van Ruinen naar Staphorst. Staphorst is niet in de route opgenomen, maar daar rijdt wel een bus.
Vanaf de route naar de bushalte in Staphorst is 2 km extra, kom ik uit op 32 km.
Ik kan ook doorlopen tot het eindpunt van het Jacobspad in Hasselt, maar dan kom ik op ruim 41 km, denk niet dat ik dat wil.........


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2015, 18:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Zaterdag 31 oktober wandel ik van Ruinen naar Staphorst. Staphorst is niet in de route opgenomen, maar daar rijdt wel een bus.
Vanaf de route naar de bushalte in Staphorst is 2 km extra, kom ik uit op 32 km.
Ik kan ook doorlopen tot het eindpunt van het Jacobspad in Hasselt, maar dan kom ik op ruim 41 km, denk niet dat ik dat wil.........

Je ziet het wel :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2015, 18:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk om je verslag weer te lezen Marko!

Jammer dat het zo uit de richting is, ik zou graag weer een keer meelopen (al zijn mijn vrije dagen wel erg beperkt de komende twee maanden). Dus als je straks wel dichterbij bent....


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2015, 19:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Leuk om je verslag weer te lezen Marko!

Jammer dat het zo uit de richting is, ik zou graag weer een keer meelopen (al zijn mijn vrije dagen wel erg beperkt de komende twee maanden). Dus als je straks wel dichterbij bent....

Voorlopig cirkel ik nog in het Noorden rond. Na Hasselt ga ik weer noordwaarts. (Niet echt Pelgrimswaardig hoor ik iemand zeggen).
Als ik voor de 2e keer in Hasselt kom, dan gaat het snel richting Nijmegen.
Dat zal zo rond april zijn. Dan hebben we toch al een klus te klaren samen. :icon_mrgreen:
Maar wie weet doet zich nog een andere gelegenheid voor.


Laatst gewijzigd door Marko op 29 Okt 2015, 19:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2015, 19:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Zaterdag 31 oktober wandel ik van Ruinen naar Staphorst. Staphorst is niet in de route opgenomen, maar daar rijdt wel een bus.
Vanaf de route naar de bushalte in Staphorst is 2 km extra, kom ik uit op 32 km.
Ik kan ook doorlopen tot het eindpunt van het Jacobspad in Hasselt, maar dan kom ik op ruim 41 km, denk niet dat ik dat wil.........

Je ziet het wel :icon_wink:

Inderdaad en misschien stop ik wel in de Wijk. :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 30 Okt 2015, 10:56 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Als je een lift nodig hebt vanwege de bus of eigenlijk de dienstregeling. Ik ben in de buurt dus je mag bellen. Helaas moet ik mijn hiel nog even rust gunnen. En volgend jaar ga ik er weer volop tegenaan. Fijne wandeling morgen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 30 Okt 2015, 13:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
wandelmama schreef:
Als je een lift nodig hebt vanwege de bus of eigenlijk de dienstregeling. Ik ben in de buurt dus je mag bellen. Helaas moet ik mijn hiel nog even rust gunnen. En volgend jaar ga ik er weer volop tegenaan. Fijne wandeling morgen.

Dank je wel voor het aanbod. :icon_smile:
Sterkte met je hiel en wie weet treffen we elkaar ergens.
Tipje van de sluier: na het Jacobspad ga ik weer noordwaarts dus ben nog wel effe in de buurt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 30 Okt 2015, 23:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Zaterdag 31 oktober wandel ik van Ruinen naar Staphorst. Staphorst is niet in de route opgenomen, maar daar rijdt wel een bus.
Vanaf de route naar de bushalte in Staphorst is 2 km extra, kom ik uit op 32 km.
Ik kan ook doorlopen tot het eindpunt van het Jacobspad in Hasselt, maar dan kom ik op ruim 41 km, denk niet dat ik dat wil.........

Je ziet het wel :icon_wink:


Staphorst ligt toch verder van de route dan ik aanvankelijk had gedacht. :icon_frown:
Ik kijk wel hoever ik kom morgen, misschien tot de Wijk. Daar is, ook in het weekend, OV.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 13:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
zaterdag 31 oktober, Jacobspad, van Ruinen tot Boswachterij Staphorst, 29 km
Tot aan het eind van het Jacobspad is nog zo'n 42 km te gaan. Teveel in 1 x, vind ik, zeker in combinatie met een lange reis er naar toe. In 2-en hakken is gemiddeld 21 km per keer en dat vind ik weer te weinig. In dat geval vind ik de tijdsduur van de wandeling niet in verhouding staan tot de verwachte reistijd. Een weekendje ervan maken is een optie maar dat lijkt op korte termijn niet te realiseren. Tot aan het plaatsje De Wijk is het 22 km, met de mogelijkheid om van daaruit met OV verder te reizen. Eerstvolgende mogelijkheid daarna is in Staphorst, 5 km van de route af. Zou dan op ca. 37 km uitkomen.
Enfin, ik laat mijn planning maar los en ga gewoon op pad. Ik zie wel waar het schip strandt.
Met de trein naar Meppel. De omgeving van het station herken ik van de wandelbabbeltocht vanuit Meppel, in 2013. Georganiseerd door Louise.

In Meppel reis ik met een 8-persoonsbus naar Ruinen. In de bus kan niet ingecheckt worden en mag ik gratis reizen. Er is 1 andere reiziger(een Meppelaar) die eveneens op weg is naar Ruinen om te wandelen. Hij noordwaarts en ik de andere kant op.
De route van vandaag kent enkele hoogtepunten. Allereerst het bosgebied van Ruinerwold. Ik ben niet zo'n bosliefhebber maar hier vind ik het echt schitterend. De route biedt veel afwisseling in het bos: prachtige bomenrijen, kronkelige paden, stukje heide, vennetje. Het is vooral een open bos, dat geeft licht en ruimte. Het zonlicht, de herfstbladeren en de vele paddenstoelen staan garant voor een uurtje genieten.
Het 2e hoogtepunt is het brede zandpad naast een kanaal, de Hoogeveense Vaart. Recht toe, recht aan. Bij overvloedige regenval zou ik dit stuk hoogstwaarschijnlijk vervloekt hebben maar vandaag reist de zon met me mee en geniet ik van het rustig kabbelende water naast me.

"You'll never walk alone".
De Pelgrim voelt zich vandaag niet eenzaam. Meerdere personen wandelen virtueel met me mee. Vanuit het verre "Midden-Oosten" komen sms-jes binnen met opbeurende berichten, zoals: "de was hangt buiten", "de bladeren zijn geveegd" en "het stoofvlees pruttelt". Er worden toezeggingen gedaan dat meerdere pompoenrecepten via een digitale postduif zullen worden verstuurd.
Ondertussen ben ik op weg naar het Park Westerbergen. Na het oversteken van een spoor raak ik al snel het spoor bijster.
Een wirwar van bospaadjes zorgen weer voor een "dwaling". Vanuit de nabije omgeving (Drenthe) wordt ge-appt, waardoor ik mijn frustraties direct kwijt kan.
Toeval of niet, ik was juist in gedachten bij die persoon.

Ik mijmer over de route, tot hoever ik zal doorlopen. Ik kan ook nog vanaf De Wijk van de route afwijken en doorlopen tot Meppel. Dan kom ik ook op een mooi aantal kilometers uit en kan ik langer genieten van het mooie nazomerweer.
Later heb ik contact met een andere Drenthenaar. Zij biedt mij aan om mij een lift te geven als ik verder dan De Wijk wil lopen en het OV het laat afweten. Ik wilde niet op voorhand daar al gebruik van maken. Als dan blijkt dat diegene al in de buurt is dan is de keuze snel gemaakt en kan ik vandaag nog wat langer van het Drentse landschap genieten.
Al moet ik daarbij, volgens de kenners, de oversteek maken naar Overijssel. Dat gebeurt in Halfweg.
Daarna is het nog een stuk over een fietspad en volg ik de route naar boswachterij Staphorst. Verkeerd lopen is er niet meer bij, want de wandelaars en fietsers hier zijn allen in klederdracht. Ik ga de goede kant op.
Vreemde gewaarwording die "Staphorster klederdracht" in het bos.

Vlak voordat ik het volgende bosgedeelte in wil lopen, krijg ik een bericht van mijn chauffeuse met de vraag hoever ik ben en waar ik wil stoppen.
Ik deel mijn locatie via whatsapp en schrijf eronder: hier!
Na enkele luttele minuten staat er een luxe auto voor m'n neus en brengt de chauffeuse mij naar het station in Meppel. Met een snelle aansluiting op een trein die me naar Zwolle brengt. In Zwolle heb ik voldoende overstaptijd om nog een beker koffie met croissant te scoren.
Thuisgekomen, blijkt de enige nog thuiswonende zoon een maaltijd te hebben bereid.

Een geslaagde wandeling en een geslaagde dag.
Het loslaten van de planning heeft zijn vruchten afgeworpen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 14:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Nagemeten op www.afstandmeten.nl
Tot aan Hasselt is het nog 18,5 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 14:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11215
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Tot aan Hasselt is het nog 18,5 km.

Kippeneindje :icon_wink:

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 15:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
zaterdag 31 oktober, Jacobspad, van Ruinen tot Boswachterij Staphorst, 29 km
Tot aan het eind van het Jacobspad is nog zo'n 42 km te gaan. Teveel in 1 x, vind ik, zeker in combinatie met een lange reis er naar toe. In 2-en hakken is gemiddeld 21 km per keer en dat vind ik weer te weinig. In dat geval vind ik de tijdsduur van de wandeling niet in verhouding staan tot de verwachte reistijd. Een weekendje ervan maken is een optie maar dat lijkt op korte termijn niet te realiseren. Tot aan het plaatsje De Wijk is het 22 km, met de mogelijkheid om van daaruit met OV verder te reizen. Eerstvolgende mogelijkheid daarna is in Staphorst, 5 km van de route af. Zou dan op ca. 37 km uitkomen.
Enfin, ik laat mijn planning maar los en ga gewoon op pad. Ik zie wel waar het schip strandt.
Met de trein naar Meppel. De omgeving van het station herken ik van de wandelbabbeltocht vanuit Meppel, in 2013. Georganiseerd door Louise.

In Meppel reis ik met een 8-persoonsbus naar Ruinen. In de bus kan niet ingecheckt worden en mag ik gratis reizen. Er is 1 andere reiziger(een Meppelaar) die eveneens op weg is naar Ruinen om te wandelen. Hij noordwaarts en ik de andere kant op.
De route van vandaag kent enkele hoogtepunten. Allereerst het bosgebied van Ruinerwold. Ik ben niet zo'n bosliefhebber maar hier vind ik het echt schitterend. De route biedt veel afwisseling in het bos: prachtige bomenrijen, kronkelige paden, stukje heide, vennetje. Het is vooral een open bos, dat geeft licht en ruimte. Het zonlicht, de herfstbladeren en de vele paddenstoelen staan garant voor een uurtje genieten.
Het 2e hoogtepunt is het brede zandpad naast een kanaal, de Hoogeveense Vaart. Recht toe, recht aan. Bij overvloedige regenval zou ik dit stuk hoogstwaarschijnlijk vervloekt hebben maar vandaag reist de zon met me mee en geniet ik van het rustig kabbelende water naast me.

"You'll never walk alone".
De Pelgrim voelt zich vandaag niet eenzaam. Meerdere personen wandelen virtueel met me mee. Vanuit het verre "Midden-Oosten" komen sms-jes binnen met opbeurende berichten, zoals: "de was hangt buiten", "de bladeren zijn geveegd" en "het stoofvlees pruttelt". Er worden toezeggingen gedaan dat meerdere pompoenrecepten via een digitale postduif zullen worden verstuurd.
Ondertussen ben ik op weg naar het Park Westerbergen. Na het oversteken van een spoor raak ik al snel het spoor bijster.
Een wirwar van bospaadjes zorgen weer voor een "dwaling". Vanuit de nabije omgeving (Drenthe) wordt ge-appt, waardoor ik mijn frustraties direct kwijt kan.
Toeval of niet, ik was juist in gedachten bij die persoon.

Ik mijmer over de route, tot hoever ik zal doorlopen. Ik kan ook nog vanaf De Wijk van de route afwijken en doorlopen tot Meppel. Dan kom ik ook op een mooi aantal kilometers uit en kan ik langer genieten van het mooie nazomerweer.
Later heb ik contact met een andere Drenthenaar. Zij biedt mij aan om mij een lift te geven als ik verder dan De Wijk wil lopen en het OV het laat afweten. Ik wilde niet op voorhand daar al gebruik van maken. Als dan blijkt dat diegene al in de buurt is dan is de keuze snel gemaakt en kan ik vandaag nog wat langer van het Drentse landschap genieten.
Al moet ik daarbij, volgens de kenners, de oversteek maken naar Overijssel. Dat gebeurt in Halfweg.
Daarna is het nog een stuk over een fietspad en volg ik de route naar boswachterij Staphorst. Verkeerd lopen is er niet meer bij, want de wandelaars en fietsers hier zijn allen in klederdracht. Ik ga de goede kant op.
Vreemde gewaarwording die "Staphorster klederdracht" in het bos.

Vlak voordat ik het volgende bosgedeelte in wil lopen, krijg ik een bericht van mijn chauffeuse met de vraag hoever ik ben en waar ik wil stoppen.
Ik deel mijn locatie via whatsapp en schrijf eronder: hier!
Na enkele luttele minuten staat er een luxe auto voor m'n neus en brengt de chauffeuse mij naar het station in Meppel. Met een snelle aansluiting op een trein die me naar Zwolle brengt. In Zwolle heb ik voldoende overstaptijd om nog een beker koffie met croissant te scoren.
Thuisgekomen, blijkt de enige nog thuiswonende zoon een maaltijd te hebben bereid.

Een geslaagde wandeling en een geslaagde dag.
Het loslaten van de planning heeft zijn vruchten afgeworpen.

Goed zo :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 15:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cornelia schreef:
Marko schreef:
Tot aan Hasselt is het nog 18,5 km.

Kippeneindje :icon_wink:

Loop je mee volgende keer? :icon_mrgreen:
Zo niet dan plak ik er misschien nog wel een stukje Jabikspaad er achter aan.
Tot Genemuiden bijvoorbeeld, 7 km verderop.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 16:17 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1556
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Leuk verslag Martin. Zo zie je maar: het kan in het bos ook heel mooi zijn, vooral met de herfstkleuren.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Jacobspad, van Uithuizen(GR) naar Hasselt(OV)
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015, 16:37 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Marko schreef:
Nagemeten op http://www.afstandmeten.nl
Tot aan Hasselt is het nog 18,5 km.

Plus een paar kilometer omdat om bij de start te komen, aangezien je gestopt bent op een punt waar niet echt OV rijdt. Overigens heb je wel een bijzondere situatie weten te vinden, zo veel komt klederdracht daar "in het wild" niet meer voor.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.