Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Mei 2024, 05:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017, 18:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Wanneer begin jij Martin? Welke maand? Ben het even kwijt :$


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017, 19:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Wanneer begin jij Martin? Welke maand? Ben het even kwijt :$

In juni.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017, 20:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Wanneer begin jij Martin? Welke maand? Ben het even kwijt :$

In juni.


We houden contact :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017, 21:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Wanneer begin jij Martin? Welke maand? Ben het even kwijt :$

In juni.


We houden contact :marche:

Yep!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2017, 08:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Het wordt juni, dat ik deze tocht wil gaan lopen.
De openingsceremonie vindt vrijwel iedere 3e zaterdag van de maand plaats:
17 juni is dan "te laat", 20 mei kan ik niet (Kennedymars Cuijk) dus lijkt het 15 april te worden.

Op die laatste datum mogelijk samen met enkele walkers, waarna gezamenlijk de 1e etappe (tot aan Beek) wordt afgelegd.
Zie viewtopic.php?f=27&t=7506


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 15:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik heb nog enkele dagen extra verlof aangevraagd voor de 2e helft van juni. Heel misschien ga ik dan de Walk of Wisdom in 1 week tijd lopen.
In dat geval met een vertrekceremonie op 17 juni. Ik wacht het nog even af, ook wat betreft een eventueel forumtreffen op 15 april.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2017, 18:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Een nieuw eigentijds Pelgrimspad!
http://gelukkigerwijspad.nl
Als ik het zo bekijk dan lijkt dit pad geïnspireerd door de Walk of Wisdom! Ik zie veel overeenkomsten!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2017, 19:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
Een nieuw eigentijds Pelgrimspad!
http://gelukkigerwijspad.nl
Als ik het zo bekijk dan lijkt dit pad geïnspireerd door de Walk of Wisdom! Ik zie veel overeenkomsten!



Iets van beter goed gejat dan slecht verzonnen? Dit is gewoon de WOW maar dan zonder ceremonie en in het midden van het land.

Ik vind 1 pelgrimstocht wel genoeg en aangezien ik het WOWpakket al in huis heb, hoef ik geen keuze te maken. Maar wie weet ben ik ooit weer aan een pelgrimstocht toe, dan weet ik het te vinden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2017, 17:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Een dagje eerder dan een groepje mensen van dit forum wil ik beginnen aan dit pad. Op Goede vrijdag. Dat vind ik een mooie dag om mee te beginnen, ik ben dan vrij en voel me vast nog een heel stuk beter. Ik heb begrepen dat het erg heuvelachtig is, dus heb geen idee hoeveel km ik ga afleggen de eerste dag, waarschijnlijk erg weinig. Haha. Ik ben nu een paar vrijdagen achter elkaar vrij en hoop stiekem voor de Nijmeegse 4daagse het pad klaar te hebben. Ik zie dit dan ook als training voor de N4D want dit jaar ga ik training nodig hebben, heb ik voor mijzelf besloten. Ook zie ik dit als afsluiter van een wat mindere periode en hoop ik hierna een soort van herstart met mezelf te maken. Maar daarover komt er in mijn verslag (En speciale blog die ik hiervoor ga aanmaken) meer.

Wat ik wel vervelend vind, is dat de route bijna niet langs bushaltes ed lijkt te lopen. Je moet daarvoor meestal van de route afwijken en dan goed op de plattegrond kijken hoe je moet lopen naar de bushalte. En met mijn slechte kaartlezen, geen inzicht en gebrek aan routegevoel kan dat nog wel eens lastig worden. maar goed, misschien hoort dat ook bij Modern pelgrimeren en moet ik ook dat vooral loslaten. Wie weet duikt er wel; spontaan een bushalte op wanneer ik er een tegen wil komen? Of werkt het zo niet? :-%


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2017, 18:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik zou die 1e keer zeker niet meer lopen dan 15 km, is een mooi begin en in Beek stopt de bus, die jou terug brengt naar Nijmegen.
Op de site van de WoW is een link die verwijst naar een document van iemand die het OV heeft uitgevogeld voor de gehele route:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... co/pubhtml
Tina heeft ook een dergelijk document gemaakt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2017, 19:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
Ik zou die 1e keer zeker niet meer lopen dan 15 km, is een mooi begin en in Beek stopt de bus, die jou terug brengt naar Nijmegen.
Op de site van de WoW is een link die verwijst naar een document van iemand die het OV heeft uitgevogeld voor de gehele route:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... co/pubhtml
Tina heeft ook een dergelijk document gemaakt.



Dank voor de tip Martin, van het OV! Ga er meteen een kijkje nemen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2017, 23:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4193
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 9 mei: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Marko schreef:
Ik zou die 1e keer zeker niet meer lopen dan 15 km, is een mooi begin en in Beek stopt de bus, die jou terug brengt naar Nijmegen.
Op de site van de WoW is een link die verwijst naar een document van iemand die het OV heeft uitgevogeld voor de gehele route:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... co/pubhtml
Tina heeft ook een dergelijk document gemaakt.



Dank voor de tip Martin, van het OV! Ga er meteen een kijkje nemen.

Ik heb idd het parcours met alle bus en treinhaltes. Maar volgens mij staan ook de nodige in het boekje.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2017, 15:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Tigelu schreef:
fhd schreef:
Marko schreef:
Ik zou die 1e keer zeker niet meer lopen dan 15 km, is een mooi begin en in Beek stopt de bus, die jou terug brengt naar Nijmegen.
Op de site van de WoW is een link die verwijst naar een document van iemand die het OV heeft uitgevogeld voor de gehele route:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... co/pubhtml
Tina heeft ook een dergelijk document gemaakt.



Dank voor de tip Martin, van het OV! Ga er meteen een kijkje nemen.

Ik heb idd het parcours met alle bus en treinhaltes. Maar volgens mij staan ook de nodige in het boekje.


In het boekje zie ik wel een plaatje vd bushaltes maar niet hoe ik daar kom, of welke straat de halte is. Wel waarde Horeca zit,overnachtingen en waar je een ringetje kan halen. Had verwacht dat ook het OV daar tussen stond, maar helaas..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 20 Apr 2017, 20:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Afgelopen (Goede) vrijdag een begin gemaakt met dit pad. Vanaf station Nijmegen liep ik naar de Stevenskerk waar ik me wilde inschrijven in het Grote pelgrimboek. De mevrouw achter de balie wist niet hoe dat moest, maar verwees me naar een man in een heel klein kamertje (Gok leeskamer?) in de kerk en daar werd ik hartelijk ontvangen. Mijn naam en nummer (Zelfs hier ben je gewoon een nummer haha.) werden genoteerd evebnals de startdatum en als ik klaar ben wordt weer alles en dan de einddatum genoteerd. Nog even een kaarsje opgestoken en toen kon ik gaan. De eerste kilometer heb ik al eens gelopen tijdens de 100e Nijmeegse 4daagse met een groepje, toen ook een soort van ceremonie meegemaakt. Vandaar dat ik nu wist dat ik die ceremonie wel kon overslaan, niet aan mij besteed. Na de kilometer was het flink zoeken: Ik was ineens in een enorme bouwput beland en de weg die ik moest nemen was afgesloten. Nergens een markering te vinden, nergens een pad waar wel gelopen mocht worden. Enkel borden met " verboden tpegnang" en werktuigen/lui. Omdat ik weinig zin had om mijn wandeling na 1 km al te staken trok ik de stoute schoenen aan en liep naar een werktuig met twee medewerkers en vroeg om toestemming om toch door te mogen lopen en of zij heel misschien wisten hoe ik bij de toren van een oude steenfabriek kwam die we samen in de verte zagen. Ik werd verbaasd aangekeken want normaal vroeg er nooit een wandelaar om toesteming, die liepen gewoon door, de borden negerend.En ja, als ik over de metalen platen )Voor de werktuigen) bleef lopen kwam ik vanzelf bij de dijk uit dat naar de voormalige steenfabriek liep. Of ik nu omgelopen heb, of heb afgesneden weet ik niet, maar idd kwam ik gelukkig weer op de juiste route.

Ik kwam veel wandelaars tegen onderweg want er lopen hier veel verschillende wandelpaden maar niemand die hetzelfde stukje als mij liep.Na de voormalige steenfabriek moest ik wat dijkjes oversteken, een verscholen trap omhoog zoeken (gevonden!) en daarna een pad voornamelijk rechts volgen. maar... Er waren heel veel paden die kriskras doorelkaar leken te lopen en geen een was echt rechts. Ik moest uiteindelijk bij een dijk aankomen. Na een hele poos kriskras gelopen te hebben en al een tijd geen markering meer te hebben gezien vreesde ik dat ik toch heel erg fout liep. Maar ik hield moed en vertrouwde op mijn beschremengelen die me die dag al eerder hadden geholpen. En jawel hoor, helemaal aan het einde van het pad zag ik een dijk en een markering! Na dit stuk kwam er een groot meer, ook wel Bizonmeer genoemd. ik zag wel runderen pootje baden maar geen bizons. Blijkbaar liep ik dit meer verkeerte om maar daar kwam ik pas halverwege achter. Hoe dan ook, ook dit pas kwam uit waar ik uit moest komen: Uitspanning de Oortjeshekken. Ik had van wat forummers vernomen dat het hier goed toeven was en omdat het ongeveer op de helft van de route zat besloot ik hier te lunchen. Het was er enorm druk, er was slechts 1 tafeltje beschikbaar. Het zat een beetje verscholen achter een muur en een hoek en het was me meteen duidelijk waarom dit tafeltje nog beschikbaar was: Het was een echt verdomhoekje en zelfs de serveersters wisten het niet te vinden. Ik kon bestelen nadat ik iemand aanschoot en zag mijn koffie en broodje oude kaas vervolgens 3x langs mijn tafeltje gaan alvoor het geserveerd werd. Maar ach, ik had tenminste plek, er waren genoeg mensen die weer verder moesten omdat er geen plaats meer was. Daarom voelde ik me nogal opgejaagd en at sneller dan ik wilde mijn broodje op om weer plaats te maken voor de volgende. Op deze plek kon ik ook mijn eerste vogelringetje ophalen. Het meisje bij de balie had geen flauw idee waar ik het over had, gelukkig een andere medewerker wel! Door alle drukte en gehaast vergat ik helemaal een pen te vragen. Ik had een leuk kaartje voor de mensen die zaterdag dit pad zouden lopen gekocht maar vergeten een pen mee te nemen. Er stond wel op dat het uit Haarlem kwam, dus ze zouden vast weten dat het van mij kwam ookal stond er niets geschreven op het kaartje.

De route vervolgde door landerijen en boerenpaden om vervolgens bij een voetveerpontje uit te komen. Helaas voor mij lag het pontje aan de overkant van het water, mocht em dus eerst mijn kant ophalen. Dit ging dmv een wiel waaraan gedraait moest worden. Dit ging zwaar!! Ik had nog geen last gehad van mijn hart tijdens de wandeltocht, maar dit vond mijn hart echt niet leuk. Ik was al moe voordat ik op het pontje kon! Omlopen was geen optie: ik kon de omgeving niet en het zag er dusdanig heuvelachtig uit dat ik betwijfelde of omlopen minder zwaar was. Toen ik eindelijk op het pontje stond kon ik niet even uitrusten, er wachtte iemand aan de overkant op me. Ze wilde me wel helpen maar dan leek het net alsof mijn schouder uit de kom werd getrokken. ook niet bevoordelijk dus. En wat ging dat ding langzaam zeg! Aan de overkant nog even een pauze ingelast want het venijm zat em natuurlijk in de staart: Ik kreeg nog behoorlijk wat heuvels voor de kiezen voor ik klaar was voor vandaag. Al met al een pittige route, maar het ging gelukkig goed dus heb alle hoop voor de volgende tochten.

Ik wil de volgende etappes oa lopen op: Ma 24-4,vrij 28-4, vrij 5-5, do 25-5 en het weekend van 20 mei. Daarna moet ik hopelijk nog 1 etappe die ik ook ergens op een vrijdag ga lopen.


Laatst gewijzigd door fhd op 20 Apr 2017, 20:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Walk of Wisdom
BerichtGeplaatst: 20 Apr 2017, 20:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk verslag Angelique!
Een van die mensen aan de overkant bij het pontje was Jacqueline. Ze herkende jou nog van Egmond maar realiseerde het zich pas toen zij op het pontje stond en jij er al af was.
Daarom lag het pontje voor jou ook aan de overkant: zij was met overgestoken en ging kort daarna ook weer met het pontje terug.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.