Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 08:18

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2017, 13:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Wat een verhaal Angelique! Dat was wel een beetje afzien dus. Maar in goed gezelschap is het goed toeven toch?
En wat die 'chique' horeca betreft: horeca = horeca, gewoon de modderschoenen uit en gaan zitten! Hoeveel kan een bakje koffie nu helemaal kosten?
Zit je tenminste droog en warm. Maar vooraf checken of en zo ja wanneer er iets open is onderweg (vooral op maandag), is geen overbodige luxe.
En die LAW-routes zijn dus niet altijd idyllisch, ook goed om te weten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2017, 18:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Angelique, maar niet meer op maandag op pad ;)
Sterkte in het ziekenhuis


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2017, 20:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fien schreef:
Mooi verslag Angelique. De chique gelegenheid in Eemnes doet me denken aan een andere horeca-gelegenheid die ook zo chique was. Martin en ik gingen erin omdat ik naar de w.c. moest. De kopjes koffie die we kregen waren maar half vol. Ik liep toen met Martin een etappe van het Noord-Hollandpad. Fijn voor jullie dat Marian in de buurt was om jullie op te halen. Veel sterkte in het ziekenhuis.

Halfvolle kopjes, dubbele prijzen.............het was schandalig duur!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2017, 20:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cornelia schreef:
Maandag is altijd een dag dat veel zaken dicht zijn of pas laat open gaan.

Op maandag is vaak veel horeca dicht inderdaad.
Soms zoek ik van te voren uit of ik op de route horeca tegenkom, maar meestal doe ik dit niet. Ik zorg altijd voor een noodrantsoen in mijn rugzak, ook voor mijn medelopers. Is er onderweg horeca dan maak ik daar eventueel gebruik van. Bij mooi weer zit ik ook vaak buiten en ben dan geheel selfsupporting.
Helaas was er op deze route weinig horeca en/of de horeca was niet geopend.


Laatst gewijzigd door Marko op 21 Feb 2017, 21:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2017, 21:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Goed verslag Angelique. Jammer van de minder goede afloop (in de laatste kilometer) en de gevolgen daarna.
Mogelijk te weinig rust, in combinatie met de kou, te weinig eten/drinken.
En: wandelen i.c.m. met praten kost altijd meer inspanning.

Sterkte met de klachten en hopelijk kom je er snel achter wat de oorzaak geweest zou kunnen zijn en kun je met die wetenschap de volgende keer weer zonder klachten wandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 09:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
zondag 19 februari, Zuiderzeepad, van Amsterdam C.S. naar Naarden, 31 km
Vandaag word ik door M. met de auto afgezet op station Amsterdam Muiderpoort, vanwaar ik per trein verder reis naar Amsterdam C.S.
Op die manier mijdt M. het drukke centrum van Amsterdam met de auto.
Als ik uitstap op Amsterdam C.S. regent het flink door en besluit ik om te wachten tot het iets droger wordt. Als dat even later gebeurt, start ik met mijn wandeling. Het regent daarna nog wel enige tijd, maar niet dusdanig dat je er heel erg nat van word.
Al snel loop ik over rustige wegen het centrum uit via het Oostelijk havengebied. Ik passeer daarbij o.a. het Oosterdok en het Entrepotdok. Hier staan behoorlijk grote panden/pakhuizen en deze zijn allemaal voorzien van namen van plaatsen uit Nederland en België, in alfabetische volgorde.
Het volgende blok panden heeft namen van maanden, van januari tot en met december. Bij navraag bij een buurtbewoner blijken deze panden in de volksmond "kalenderpanden van Amsterdam" te worden genoemd en ze zijn behoorlijk prijzig, tot wel € 1,5 miljoen per pand.

Na het havengebied te hebben doorlopen, volgen achtereenvolgens de Indische buurt, het Flevopark, IJburg en Diemen. De route gaat over de Diemerzeedijk langs het Amsterdam-Rijnkanaal, ik vind het tot nu toe een weinig inspirerende route.
Het is inmiddels droog en ik heb er zo'n 13 km opzitten, tijd voor een break. Ik rust op een picknickbankje, niet te lang want er is kans op (snelle) afkoeling!
Ondertussen dendert het verkeer op de nabijgelegen A1 voorbij. Nog minder inspirerend dan dat het al was.
Na deze korte onderbreking wandel ik verder en kan ik gelukkig weer genieten van de omgeving. Eenmaal Diemen voorbij , loop ik namelijk al weer snel langs het Markermeer, hier IJmeer geheten.
In de verte zie ik het eiland Pampus liggen. Er is kennelijk een psychologisch proces in mijn hoofd gaande, want het lijkt alsof ikzelf "voor pampus lig", oftewel ik ben vermoeid en loop vandaag niet zo lekker.
Muiden ligt enkele kilometers verderop en daar blijkt ook M. te zijn aangekomen met de fiets. Zij is vanuit Naarden per fiets eerst naar Weesp gereden en daarna naar Muiden gefietst. We willen iets eten en/of iets drinken en dat lukt in deze plaats heel goed. Er is hier keuze uit meerdere horecagelegenheden en we kiezen voor "Ome Ko". Hier ben ik al eerder geweest, in 2013 bij de 1e etappe van het Floris V-pad (samen met Fien en Sylvia).

Na Muiden volgt een mooie wandeling langs het IJmeer, wat na de Muiderberg overgaat in het Gooimeer. De route verlaat daarna het Gooimeer en zo bereik ik even later Naarden, mijn eindbestemming voor vandaag. Ik maak nog een rondje over de vesting (over oneffen zand- en graspaden/dijken met veel trappen) en dan wacht ik op M. die met de fiets onderweg is naar Naarden. De auto had M. hier in de ochtend al geparkeerd dus na een horecabezoek in Naarden reizen wij met de auto (met fiets achterop) richting ons onderkomen voor de komende nacht, in Huizen.
Via de website van het hotel had ik een leuke aanbieding gevonden en betaalden wij slechts de helft van de oorspronkelijke prijs.
Op de hotelkamer plof ik neer en merk ik pas goed hoe vermoeid ik ben. Ik hoop dat het morgen beter zal gaan.

maandag 20 februari, Zuiderzeepad, van Naarden tot (iets voor) Bunschoten/Spakenburg, 30 km
Na een voortreffelijk ontbijt in het hotel is het tijd om de boel in te pakken en op pad te gaan, met deze keer bestemming Naarden, alwaar we Angelique zullen treffen. Zij heeft een half uur vertraging en zodoende heb ik nog even tijd om wat proviand in te slaan voor onderweg. Het andere voordeel van de late komst van Angelique is, dat we naar verwachting een half uur minder in de regen hoeven te lopen. Elk nadeel heeft toch weer zijn voordeel.
Rond 10.45 uur beginnen we aan de wandeling en lopen we eerst het deel van de vesting wat ik de dag ervoor nog niet gelopen had, een mooi stukje om mee te beginnen.
De route is daarna voldoende afwisselend, bos- en heidegebieden, waaronder de Tafelberg (hier zien we markeringen van het Noord-Hollandpad, hier heb ik in 2013 met Fien en Sylvia gelopen met als bestemming Huizen, eindpunt van het Noord-Hollandpad).
We komen in Blaricum. Het is inmiddels opgehouden met regenen en we hebben ook behoefte aan rust (liefst binnen).
Helaas is er in de directe omgeving geen geschikte en geopende horeca te vinden daarom pauzeren we kort op een picknickbankje in Blaricum. Een bewoner probeert ons richting Laren te sturen omdat daar veel en gezellige horeca zou zijn. "Nee, jullie moeten niet naar Eemnes gaan, daar is het veel te ongezellig".
We lopen echter wel richting Eemnes, want zo is de route nu eenmaal.

Ondertussen lopen we wel weer lekker door, dus we stellen de rust nog maar even uit. De horeca die we in Eemnes tegenkomen ziet er dermate chique uit, dat we daar niet naar binnen "durven" met onze modderschoenen/broek en overige natte en besmeurde kledij. Dan maar geen koffie en toch maar weer verder lopen.
Dan komt er ineens de volgende aanduiding: "u kunt kiezen voor een verkorting van de route met 5 km, wanneer u gebruik maakt van de veerpont".
Ik wist dit niet, kon dit ook niet weten want ik wandel zonder routebeschrijving. In de wandelgids zal hier ongetwijfeld melding van zijn gedaan, maar de nieuwe gids is helaas nog steeds niet verkrijgbaar en de oude gids is uitverkocht. De markeringen en de GPS geven keurig de route aan, maar vertellen niets over achtergronden, omleidingen of alternatieve routes.

Op een (lange) landweg komen we halverwege een trekpont tegen, dit schept bij ons enige verwarring. Het is iets anders dan een veerpont dus dit zal niet kloppen. Bovendien lijkt dit geen verkorting van de route, integendeel!!
Aan het einde van de (lange) landweg lijkt het erop dat we toch nog bij een veerpont uitkomen. Het riviertje wat moet worden overgestoken heet de Eem.
De hoofdroute van het Zuiderzeepad maakt gebruik van een 2,5 km lange route langs de Eem, om vervolgens na 2,5 km aan de andere kant van de Eem terug te kunnen lopen. De alternatieve (en 5 km kortere) route maakt gebruik van de veerpont.
Op informatieborden wordt dringend geadviseerd om vanuit hier NIET de hoofdroute te volgen, vanwege werkzaamheden aan de Eemdijk.
"U loopt geheel op eigen risico als u toch besluit om dit pad te volgen en kan niemand aansprakelijk stellen in geval van calamiteiten.
U kunt de alternatieve route volgen, als u gebruik maakt van de veerpont".
Echter, de veerpont vaart niet, het seizoen is nog niet aangebroken. Dus zijn we even niet meer braaf en volgen alsnog de hoofdroute, welke begint met een 2,5 km lange en kronkelige grasdijk met enkele overstapjes. Door het bochtige karakter loopt dit voor mij best plezierig. Aan Angelique merk ik dat zij minder blij is en de grasdijk niet fijn vindt lopen. Zij is dan ook erg content met het bereiken van het einde van deze gr....dijk.

We komen in Eembrugge aan (na einde grasdijk) en helaas ......ook daar is geen horeca te vinden. Aan de overkant van de Eem volgen we niet de grasdijk maar lopen over een omgeleide route, ofwel over de verkeersweg. We mogen hier af en toe even "aan de kant" om auto's te kunnen laten passeren. Halverwege kiezen we wederom voor een korte bankjesrust.
In Eemdijk is een restaurant maar ook hier is het maandag en dus gesloten!!!

Het lopen gaat mij vandaag beter af dan gisteren, al mis ik nu toch ook wel een (langere) binnenrust!
Dan bereiken we het Eemmeer en komt langzaamaan het eindpunt (Bunschoten) in zicht.
Angelique had al een paar keer een korte extra pauze ingelast vanwege fysieke klachten en met nog 1 km te gaan, nemen de klachten dermate ernstige vormen aan dat Angelique het niet verstandig vindt om nog verder door te lopen.
Aangezien M. reeds in Bunschoten is aangekomen is het voor haar een kleine moeite om Angelique en mij op te pikken op de Zeedijk.
In onderling overleg wordt besloten dat we direct de thuisreis zullen aanvaarden, via een tussenstop in Baarn, vanwaar Angelique verder zal reizen naar Haarlem.
De fysieke klachten van Angelique waren gelukkig weer afgenomen en zij achtte zichzelf in staat om de reis zelfstandig te vervolgen.

Jammer van de vervelende afloop voor Angelique, maar verder is het een goed wandelweekend geweest.
Achteraf nog even in een hele oude gids van het Zuiderzeepad gekeken (die ik recentelijk had aangeschaft voor het luttele bedrag van € 0,75!!) en zie daar tot mijn verbazing staan dat wij, ter hoogte van de sluis, aan het einde van die lange landweg, linksaf hadden moeten afslaan voor de alternatieve route voor de pont.
De pont zou dan rechtstreeks naar Eemdijk zijn gevaren! Maar ook deze pont zou niet gevaren hebben want het is nog geen maart!


Laatst gewijzigd door Marko op 24 Feb 2017, 10:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 10:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Marko schreef:
[b]We willen iets eten en/of iets drinken en dat lukt in deze plaats heel goed. Er is hier keuze uit meerdere horecagelegenheden en we kiezen voor "Ome Ko". Hier ben ik al eerder geweest, in 2013 bij de 1e etappe van het Floris V-pad (samen met Fien en Sylvia).


Twee jaar geleden wilde ik ook bij Ome Ko gaan zitten, maar het was daar zo ongelooflijk druk dat we minstens een uur mochten wachten voor we bediend zouden worden. Dan toch maar naar het naastgelegen pand: Graaf Floris V ;)

Leuk verslag Martin, intensief wandelweekend geweest zo.
Komend weekend geen gewandel??


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 10:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Marko schreef:
[b]We willen iets eten en/of iets drinken en dat lukt in deze plaats heel goed. Er is hier keuze uit meerdere horecagelegenheden en we kiezen voor "Ome Ko". Hier ben ik al eerder geweest, in 2013 bij de 1e etappe van het Floris V-pad (samen met Fien en Sylvia).


Twee jaar geleden wilde ik ook bij Ome Ko gaan zitten, maar het was daar zo ongelooflijk druk dat we minstens een uur mochten wachten voor we bediend zouden worden. Dan toch maar naar het naastgelegen pand: Graaf Floris V ;)

Leuk verslag Martin, intensief wandelweekend geweest zo.
Komend weekend geen gewandel??

Het was rustig bij Ome Ko.
Komend weekend geen gewandel, het is mijn werkweekend.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 15:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Haha, serieus? Zou de pont aan de linkerkant liggen? Je slaat wel een saai stuk over dan, maar idd, de pont zou pas vanaf maart gaan. En zeg nu zelf martin: Als de pont wel had gegaan had je hem dan wel genomen? Jij doet toch niet aan inkorten? ;*


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 16:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Haha, serieus? Zou de pont aan de linkerkant liggen? Je slaat wel een saai stuk over dan, maar idd, de pont zou pas vanaf maart gaan. En zeg nu zelf martin: Als de pont wel had gegaan had je hem dan wel genomen? Jij doet toch niet aan inkorten? ;*

De pont ligt niet direct aan de linkerkant. Je zou daar eerst enkele kilometers moeten lopen om bij de pont te komen.
Ik vond die grasdijk niet vervelend, die verkeersweg daarna was minder leuk.
De "veerpont" route is een alternatieve route, soms kies ik daarvoor. Een alternatieve route kan ook langer zijn dan de hoofdroute.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 24 Feb 2017, 16:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Nu even bedenken welke etappes ik de eerstvolgende keer wil gaan lopen.
Op basis van de afstanden zijn dit enkele mogelijkheden:
Bunschoten/Spakenburg - Ermelo, 29 km
Ermelo - Nunspeet 27 km


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2017, 14:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Eens kijken of ik hier volgend weekend weer enige vooruitgang kan boeken.
zaterdag of zondag de etappe van Bunschoten-Spakenburg naar Ermelo, 29 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2017, 21:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag 31 km gelopen, in Bunschoten gestart, tot Ermelo gekomen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2017, 22:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Marko schreef:
Vandaag 31 km gelopen, in Bunschoten gestart, tot Ermelo gekomen.


Geen last van de wind?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2017, 07:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Marko schreef:
Vandaag 31 km gelopen, in Bunschoten gestart, tot Ermelo gekomen.


Geen last van de wind?

Ik heb bijna de gehele tocht de (harde) wind in de rug gehad. Dus stiekum werd ik een beetje geduwd. 1e uur regen gehad maar ook dat was niet hinderlijk.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.