Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2017, 08:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Van de 6 regio's waar ik door heen wil wandelen, zijn nu van 3 regio's de routes bekend.
Ik wil de doorgaande route volgen, dat kan ik doen met behulp van de routegids "Jacobswegen in Nederland". Het lijkt me juist leuk om aan te sluiten bij de regio's op de dagen dat ik meekan en dan het overige deel van de route zelf te lopen op andere dagen. (net zoals vorig jaar bij de Stertochten voorafgaande aan de Vierdaagse).

Hoe meer er bekend wordt over de routes hoe minder enthousiast ik word.
De regio's geven allemaal een andere invulling aan de Camino.
Zo wordt er op sommige trajecten gefietst of er worden slechts kleine rondwandelingen gedaan, stukken van de route worden overgeslagen of er lopen meerdere routes door elkaar heen. Tot nu toe wordt slechts sporadisch de officiële Jacobswegen gevolgd.


Zal je toch weer naar het Noorden moeten :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2017, 15:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Van de 6 regio's waar ik door heen wil wandelen, zijn nu van 3 regio's de routes bekend.
Ik wil de doorgaande route volgen, dat kan ik doen met behulp van de routegids "Jacobswegen in Nederland". Het lijkt me juist leuk om aan te sluiten bij de regio's op de dagen dat ik meekan en dan het overige deel van de route zelf te lopen op andere dagen. (net zoals vorig jaar bij de Stertochten voorafgaande aan de Vierdaagse).

Hoe meer er bekend wordt over de routes hoe minder enthousiast ik word.
De regio's geven allemaal een andere invulling aan de Camino.
Zo wordt er op sommige trajecten gefietst of er worden slechts kleine rondwandelingen gedaan, stukken van de route worden overgeslagen of er lopen meerdere routes door elkaar heen. Tot nu toe wordt slechts sporadisch de officiële Jacobswegen gevolgd.


Zal je toch weer naar het Noorden moeten :rofl:

Heb daar heel wat voetstappen gezet en M. al heel wat cultuur opgesnoven.
Maar jullie hebben wel een mooie doorgaande route. =D>
Regio Zuidwest doet het echt heel anders: kleine rondwandelingen, beetje fietsen.
Bollenstreek doet het ook anders maar daar is ook een doorgaande route mogelijk .


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2017, 10:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vanmorgen een mail gestuurd naar de coördinator van het project "Santiago aan het Wad" in verband met mijn eerdere verwachtingen dat er 3 aaneengesloten routes vanuit Zuid-Nederland zouden worden gelopen naar St. Jacobiparochie (= Santiago aan het Wad), t.w. een Westroute, een Middenroute en een Oostroute.
Nu van meerdere regio's hun plannen op de site staan, blijkt dat van aaneengesloten routes veelal geen sprake meer is.
Zoals ik al eerder schreef, worden er soms kleine rondwandelingen gedaan, er worden stukken van de route overgeslagen en er wordt nauwelijks van de bestaande Jacobswegen gebruik gemaakt. Combinatie van fietsen en wandelen spreekt mij ook niet aan.

Ik heb ook al een mail terug ontvangen en daarin wordt geschreven dat het inderdaad de bedoeling was om aaneengesloten routes te maken maar dat dit niet voor iedere regio was te regelen en dat de uitvoering en opzet van de estafette aan de regio's wordt overgelaten.
In de mail wordt ook gesproken over een alternatief en ik citeer:
"Een ieder kan vanuit zijn woonplaats of omgeving individueel op stap gaan of fietsen langs de Jacobswegen naar Sint Jacobiparochie.
Als proef om ervaring op te doen voor de tocht naar Santiago, of als uitdaging. De pelgrimspas is aan te vragen bij mij, regio of Ledenservice.
Vanaf 1 januari 2018 is dat dus ook mogelijk. Met de voldoende kilometers en stempels, kan dan ook een Compostela worden verkregen als herinnering aan de tocht.
Ieder op zijn wijze kan zo wel met de regio of alleen op pad gaan".

En dat laatste had ik zelf ook al in gedachten, mooi dat daar nu ook een officieel tintje aan zal worden gegeven.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2017, 14:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
De plannen van de regio Noord-Holland zijn bekend gemaakt:
Rondwandelingen en een fietstocht staan op het programma, helaas ook hier geen doorgaande wandelroute.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2017, 18:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
DE DIJK zit wel in de route, deze maakt onderdeel uit van een fietstocht van Enkhuizen naar Stavoren.
Datum: zaterdag 14 juli. :=


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 08 Nov 2017, 19:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik ben bezig om een eigen doorgaande route in elkaar te knutselen, deels de Jacobswegen volgend en deels de routes van de regio's volgend. Dat laatste alleen in die regio's die een doorgaande route hebben gemaakt.
Ik ga niet op voorhand zeggen dat ik de hele route wil lopen. In de regio's "Den Haag" en "Bollenstreek/Rijnland" wil ik de meeste kilometers afleggen want daar zijn mooie en afwisselende alternatieve routes gemaakt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2017, 19:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Pelgrimspas aangevraagd en inmiddels ontvangen.
Deze is bedoeld om onderweg stempels te vergaren.

Ik volg mijn eigen route van Sluis naar Haarlem en daarna van Den Oever naar Haarlem, voor het grootste deel over Jacobswegen.
Het laatste stuk (van Den Oever via de Afsluitdijk naar Santiago aan het Wad) staat niet in mijn planning.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2017, 09:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fryslan heeft mooie, doorgaande routes uitgezet. Vanuit 2 richtingen (oost en zuid).
Vraag me wel af of de delegatie uit Fryslan nog wel tijd heeft om de Nijmeegse 4-daagse te lopen. :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 24 Dec 2017, 13:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Fryslan heeft mooie, doorgaande routes uitgezet. Vanuit 2 richtingen (oost en zuid).
Vraag me wel af of de delegatie uit Fryslan nog wel tijd heeft om de Nijmeegse 4-daagse te lopen. :rofl:

Ja hoor, maar het wordt erg krap :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 24 Dec 2017, 16:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Fryslan heeft mooie, doorgaande routes uitgezet. Vanuit 2 richtingen (oost en zuid).
Vraag me wel af of de delegatie uit Fryslan nog wel tijd heeft om de Nijmeegse 4-daagse te lopen. :rofl:

Ja hoor, maar het wordt erg krap :rofl:

Na de 4-daagse gelijk door....... :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018, 11:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
6 januari, Jacobsweg die Haghe, van Sluis naar Breskens, 22 km
Vandaag start ik met een geheel nieuw wandelproject: In 2018 maak ik een slinger door een 6-tal provincies, t.w. Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland, Gelderland, Noord- Brabant en Limburg. Misschien nog met een uitloop in een andere provincie.
Voor een groot deel van mijn route ben ik geïnspireerd geraakt door het project "Santiago aan het Wad". Dit is een omgekeerde Pelgrimsroute met Sint Jacobiparochie (in het noorden van Friesland) als eindpunt. Deze plaats wordt voor de gelegenheid omgedoopt tot Santiago aan het Wad.
Het is de bedoeling dat Pelgrims vanuit verschillende richtingen op 25 juli 2018 zullen samenkomen in Santiago aan het Wad.
Ik heb gekozen om de westelijke route te lopen, deze loopt van Sluis in Zeeuws-Vlaanderen tot aan Santiago aan het Wad in Friesland.
Mijn routes zullen in eerste instantie niet of nauwelijks samenvallen met de uitgezette routes door de verschillende regio's. Ik verwacht dit wel te doen vanaf Schipluiden.
Ik volg in eerste instantie de routes, beschreven in de gidsen “Jacobswegen in Nederland”. Deze gidsen zijn wel wat verouderd (nieuwe versie is in de maak) en zijn in de noord-zuid route beschreven; de routes zijn tevens niet gemarkeerd. Wel beschik ik over digitale routes dus dat is dan weer makkelijk. Helaas vertoont mijn telefoon kuren waardoor ik de route toch niet op die manier kan volgen. De route heb ik nu ingetekend op afstandmeten.nl en van daaruit heb ik zelf een routebeschrijving gemaakt.

Voor vandaag heb ik een voordelige treinkaart (€ 11,00) op de kop kunnen tikken waarmee ik door het hele land mag reizen.
Ik reis met de trein en ben op de heenreis 4,5 uur (!!!) onderweg om het beoogde startpunt in Sluis te bereiken. De reis verloopt voorspoedig ( trein, boot en bus) en ik ben rond 11.00 uur in Sluis. De wachttijd voor de boot naar Breskens heb ik benut om koffie te drinken en een kaasbroodje te eten in de stationsrestauratie van Vlissingen.
De start is in het centrum van Sluis, in of nabij het enige Belfort in Nederland. Een Belfort is, in het kort gezegd, een Middeleeuwse wachttoren met een stormklok. Naast het Belfort is een V.V.V. gevestigd en hier scoor ik een 1e stempel voor in mijn Pelgrimspaspoort. Direct vanaf de start is de miezerige regen van daarvoor opgehouden en is het droog en dat zal zo de hele dag blijven. Het is aangenaam wandelweer.
Mijn etappe voor vandaag loopt van Sluis tot Breskens en is 22 km lang.
Ik ben eerder in Zeeuws Vlaanderen geweest. Dit was in 2011. Ik heb in dat jaar het Deltapad gelopen (van Sluis tot Hoek van Holland, 1 van mijn favoriete L.A.W.’s ).
Bij die route volgde ik de kustlijn. De route die ik nu ga lopen gaat dwars over de eilanden.

De route voor vandaag vind ik verrassend mooi. Ik wandel voornamelijk over rustige paden, veelal onverhard en langs akker- en bouwlanden. De route gaat ook over kronkelende dijkjes met veel knotwilgen. Verder is deze streek bekend om de vele kreekresten en zijn er her en der nog (fort) restanten waarneembaar van meerdere oorlogen die zijn gevoerd in dit gebied.
Ik rust onderweg niet. Er is ook niet echt een gelegenheid voor en bovendien wil ik de boot van 15.20 uur halen (de boot vaart 1 x per uur) ; er wacht mij immers nog een lange reis en ik wil niet te laat thuis komen.
IK wandel dwars door het dorp Groede en van hieruit is het nog ca. 7 km tot aan de veerhaven in Breskens. Ik zie dat ik nog ruim voldoende tijd heb om de boot te halen, ik hoef me niet te haasten. De laatste kilometer komt me bekend voor, hier heb ik ook gelopen in 2011, over de duinenrij langs de Westerschelde naar Breskens.
De bootreis verloopt ontspannen en ook de thuisreis is goed te doen, al zijn er wat geplande werkzaamheden (waardoor oponthoud), maar een vertraagde trein is deze keer in mijn voordeel want ik heb hierdoor een prima aansluiting.
Ik heb genoten van de wandeling en kijk al uit naar het volgende traject, van Vlissingen naar Vrouwenpolder, dwars door Walcheren.


Laatst gewijzigd door Marko op 13 Jan 2018, 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018, 14:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk Martin! In Groede ben ik lang geleden ook eens op vakantie geweest. Kan me er nog weinig van herinneren, alleen dat ik door de boottocht echt vakantie- en eilandgevoel kreeg :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018, 17:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Leuk Martin! In Groede ben ik lang geleden ook eens op vakantie geweest. Kan me er nog weinig van herinneren, alleen dat ik door de boottocht echt vakantie- en eilandgevoel kreeg :D

Marianne was ook al eens in Groede op vakantie geweest. En inderdaad, de bootreis geeft al snel het gevoel dat je naar een eiland reist.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 21 Jan 2018, 21:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
20 januari, Jacobsweg die Haghe, van Vlissingen naar Vrouwenpolder/Breezand, 24 km
Ook vandaag reis ik met het O.V. naar mijn bestemming. Doordat er deze keer geen bootreis nodig is en geen aansluitend busvervoer, is mijn reistijd t.o.v. de vorige keer met 1,5 uur gedaald tot 3 uur!!
Op het station in Vlissingen aangekomen, begin ik direct aan de wandeling. Eerst langs de Westerschelde (ik zie de catamaran naar Breskens varen) tot aan het centrum van Vlissingen. Dit stukje langs het water voelt erg koud aan.
In Vlissingen buigt het Deltapad af (=kustroute) en ik vervolg mijn route landinwaarts.
Ik wil nog een stempel halen in de St. Jacobskerk maar deze blijkt gesloten te zijn en het plaatselijke V.V.V. kan ik niet vinden. Verder is het hier nog een rustige boel dus ik loop maar weer verder, op weg naar het kanaal van Walcheren.

Dit kanaal is gegraven om een vaarverbinding in stand te houden tussen "noord en zuid" ofwel tussen Rotterdam en Antwerpen.
Door aanleg van een spoor, wat Vlissingen/Middelburg met de rest van Nederland moest verbinden, verdween een andere open verbinding (het Sloe tussen Walcheren en Zuid-Beveland).
Het kanaal van Walcheren loopt van Vlissingen tot Veere en is 14 km lang.
De 1e 6 km gaan richting Middelburg. Ik loop links van het kanaal op het fietspad. Iets verderop ga ik op het links gelegen grasdijkje lopen. Het is miezerig weer en door de overhangende bomen heb ik minder last van de miezerige regen.
Door vrienden (die hier in de buurt wonen) was ik gewaarschuwd voor beschadigde bomen langs het kanaal, ten gevolge van de Westerstorm van afgelopen donderdag.

Op de grasdijk loop ik een eindje op met een "wandelaar met hond". Hij woont in Souburg, langs het kanaal en vertelt mij dat het pad langs het kanaal niet overal goed toegankelijk is, met name tussen Middelburg en Veere.
De man wandelt veel, heeft meerdere keren deelgenomen aan de Kustmarathon en heeft ook het Deltapad gelopen. In de zomer woont hij in Luxemburg waar hij vrijwel ieder jaar meeloopt met de 2-daagse van Diekirch.
Als de man de dijk verlaat dan wandel ik weer alleen verder. Links van de dijk loopt een verkeersweg en rechts van het kanaal loopt de spoorlijn.

Vlak voor Middelburg verlaat ik de grasdijk en wandel door het historische centrum van Middelburg. Het regent nog steeds en er is weinig vertier. De terrasjes zien er niet erg aantrekkelijk uit. Ik breng een bezoek aan een boekenwinkel waar ik ook een stempel haal voor mijn Pelgrimspaspoort.
Na een tijdje in het centrum te hebben doorgebracht vervolg ik mijn route, op weg naar............het kanaal.
Wat nu volgt is een jaagpad langs het kanaal. Dit jaagpad is 6,4 km lang en brengt mij van Middelburg naar Veere. Het is hier erg stil en ik lijk 6,4 km de enige wandelaar te zijn.
Naast het kanaal is een graspad, erg blubberig en links daarvan ligt een laag grasdijkje waar het eveneens glibberen en glijden is en dat 6,4 km lang!!!
Op het kanaal is het uitermate rustig, geen scheepvaartverkeer. In de zomer zijn het vooral pleziervaartuigen die nog wat leven in de brouwerij brengen.
Het duurt even maar dan komt toch echt Veere in zicht. Via een hek verlaat ik dit drassige natuurgebied en loop (met hele vieze schoenen en broek) Veere binnen, op zoek naar een gelegenheid om te rusten en iets te nuttigen.

Op de Markt ga ik ergens naar binnen en bestel koffie. Ik zie dat het vanaf Veere nog zo'n 6 km is tot aan de bushalte "Veersedam Vrouwenpolder", mijn eindpunt van vandaag.
De bus vertrekt ieder uur en daar stem ik mijn rust op af. Het is dan nog ongeveer 1 uur lopen, tenzij er opnieuw een blubberig pad volgt. Voor de zekerheid bouw ik een extra marge in. In eerste instantie lijkt het mee te vallen en loop ik over fiets-voetpaden langs het Veerse Meer maar dan volgt een nogal blubberig en smal graspad over particulier terrein, eveneens langs het Veerse Meer.
In de zomer grazen hier koeien maar die zijn nu op stal. Aan het einde van het graspad kom ik aan bij een verkeersweg. Hier loop ik onderdoor en dan bevindt de bushalte zich aan de andere kant van de weg. Ik heb nog 17 minuten voordat de bus komt. Ondanks de miezerige regen ben ik nog redelijk droog gebleven alleen de voeten zijn nat en koud geworden en dat zal niet meer overgaan totdat ik thuis ben.

In Middelburg heb ik nog een afspraak met J. (de vrouwelijke helft van het bevriende stel wat in Middelburg woont). We drinken samen koffie en kletsen weer even bij. Ik laat enkele treinen voorbij rijden voordat ik zelf instap want het is veel te gezellig.
De thuisreis verloopt verder voorspoedig.
Het is een mooie wandeldag geweest al is het geen TOPweer geweest.
Ik heb genoten van al het water om me heen (Westerschelde, kanaal van Walcheren en het Veerse Meer), iets minder van het water wat uit de lucht is komen vallen en het water op het wandelpad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 21 Jan 2018, 22:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Mooi verslag Martin al is je route mij te 'waterig', de blubber maakt me niet uit.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.