Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Mrt 2024, 07:40

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2019, 20:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4383
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk verslag Martin. Dat bijvoet tegen blaren helpt kreeg ik 2 jaar geleden ook als tip. Heb het nog niet uitgeprobeerd.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2019, 21:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Leuk verslag Martin. Dat bijvoet tegen blaren helpt kreeg ik 2 jaar geleden ook als tip. Heb het nog niet uitgeprobeerd.

Dank!
Ik hou het wel bij compeed! :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2019, 17:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik hoop volgende week zaterdag weer op pad te kunnen gaan voor een volgende etappe: van Maurik naar Wageningen, ca. 28 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 15 Feb 2019, 19:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Ik hoop volgende week zaterdag weer op pad te kunnen gaan voor een volgende etappe: van Maurik naar Wageningen, ca. 28 km.

Morgen ga ik inderdaad hier op pad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 17 Feb 2019, 09:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Gisteren 30 km gelopen (met aan- en uitloop) van Maurik naar Wageningen.
Genoten van de wandeling, de natuur, de fraaie uitzichten over de rivier en de uiterwaarden en natuurlijk dubbel en dwars genoten van het voorjaarsachtige weer.

De volgende wandeling staat in de planning voor dinsdag of woensdag, van Wageningen naar Arnhem, ook weer ca. 30 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 20 Feb 2019, 07:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Gisteren 30 km gelopen (met aan- en uitloop) van Maurik naar Wageningen.
Genoten van de wandeling, de natuur, de fraaie uitzichten over de rivier en de uiterwaarden en natuurlijk dubbel en dwars genoten van het voorjaarsachtige weer.

De volgende wandeling staat in de planning voor volgende week dinsdag
of woensdag
, van Wageningen naar Arnhem, ook weer ca. 30 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 20 Feb 2019, 11:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
16 februari, van Maurik naar Wageningen, afstand ca. 30 km
Met een (voordelige) treinkaart op zak loop ik naar het station in Zoetermeer.
Daar aangekomen zie ik een groepje van de "Zoetermeer Sportief Wandelgroep" staan, op weg naar de plaats Woerden waar een RS80 tocht wordt gelopen. De reis met trein (naar Tiel) en bus (naar Maurik) verloopt vlotjes en zo kan ik rond 9.45 uur aan mijn wandeling beginnen. Binnen 1 km is er al een mogelijkheid tot rust en wel in een theehuis met de zeer toepasselijke naam “Aan de Limes”. Hier serveren ze eigen gebakken “Romeinse Limeskoek”.
Dit klinkt natuurlijk zeer aantrekkelijk maar ik loop nu liever door.

De route voor vandaag volgt in grote lijnen de rivier de Nederrijn en gaat over de Rijnbandijk met prachtige uitzichten over de rivier en de Rijntakken. Af en toe ontwaar ik een dorp of stad aan de overkant van de rivier.
De Nederrijn was voorheen de noordgrens van het Romeinse Rijk en vormt nu de grens tussen Gelderland en Utrecht. Ik wandel vandaag voor het grootste gedeelte aan de Gelderse kant (Betuwe).
De Rijn is niet voortdurend in zicht, af en toe loop ik meer “landinwaarts” over rustige en slingerende polderwegen en langs vele boerenbedrijven, met ietwat te veel honden naar mijn zin.
Ik kies er dan ook voor om hier af te wijken van de route en de route over de Rijnbandijk te vervolgen, dat vind ik veel relaxter lopen en het uitzicht is ook nog eens een stuk mooier. In de verte ontwaar ik een kerk die heel langzaam dichterbij komt. Ik verheug me er op dat daar ook wel ergens koffie verkrijgbaar zal zijn. De route buigt af en de kerk verdwijnt uit mijn vizier en dus blijft mijn koffiebehoefte nog even bestaan. Ik passeer op enige afstand enkele dorpskernen (Ingen, Lienden). Ik kijk op de "vind horeca"-app. en kan dan niet anders concluderen dan dat ik beter door kan lopen tot Kesteren. Kesteren is een iets grotere plaats en daar zal ongetwijfeld horeca te vinden zijn.
Ik kom uiteindelijk in Kesteren aan. Ik twijfel wat ik zal doen omdat de route niet door het centrum gaat maar met een mooie boog er omheen loopt.
Ondanks mijn sterke behoefte aan cafeïne besluit ik hier om niet op zoek te gaan naar horeca. In plaats daarvan kies ik voor een bankjesrust en eet mijn meegebrachte brood op en neem daar iets te drinken bij.
Ik heb er nu 17 km opzitten dus een rust komt goed van pas, met de wetenschap dat over ongeveer 6 km een restaurant zal zijn, gelegen aan de rivier.

Na Kesteren loop ik linea recta naar de rivier. Ik loop onder de Rijnbrug bij Rhenen door. Deze brug verbindt de provincies Gelderland en Utrecht. Wat volgt is een fraai pad dwars door de uiterwaarden. Daarna is het nog een paar kilometer tot aan het restaurant. De koffie smaakt hier prima en ik voel langzaam dat mijn lichaam weer "normaler" gaat functioneren na deze cafeïnestoot. Ik betaal contant, beetje stom wel want nu ben ik door mijn kleingeld heen en de pont moet ook nog worden betaald. Dat doen we dan maar met papieren geld. Kosten pont € 0,70.
Na de oversteek met het Opheusdenseveer beland ik in een natuurgebied de “Blauwe Kamer” geheten. Hier grazen Galloway runderen. De route loopt deels langs dit gebied maar ik kies er voor om er dwars doorheen te lopen om nog meer te kunnen genieten van de runderen. Prachtig om deze dieren zo dicht bij het water te zien.
Een mooi stukje over een dijk volgt waarna het laatste gedeelte bijna recht-toe-recht-aan naar mijn geplande eindpunt in Wageningen gaat.
Ik wil stoppen in Wageningen, ik weet nog niet precies waar, dat ligt aan de verbindingen met bus en trein.

Ik bekijk de mogelijkheden met behulp van de app. op mijn telefoon.
Er is een mogelijkheid voor een snelle verbinding met het treinstation Ede-Wageningen maar dan moet ik doorlopen tot aan het busstation in Wageningen. Volgens de app. vertrekt daar de bus over 13 minuten en volgens een andere app. is het nog 13 minuten lopen tot aan het busstation.
Omdat de volgende mogelijkheid geen mooie aansluitingen heeft besluit ik om het "op een lopen" te zetten, dwars door een winkelstraat heen met volop winkelend publiek. Met succes: bij aankomst op het busstation resteren nog 3 minuten voordat de bus vertrekt.
Helaas, de pech slaat toe als ik op station Ede-Wageningen aankom. Daar bereikt mij het bericht dat er geen treinen rijden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht, dit vanwege een aanrijding met een persoon in Bunnik.
Voordat ik in de gaten krijg dat ik dan beter via Amersfoort kan reizen rijdt deze trein net weg. Als ik de volgende trein naar Amersfoort wil nemen dan hebben ondertussen meerdere treinreizigers besloten om voor dit alternatief te kiezen en zit de trein propvol. Na een wandeling van 30 km mag ik nu 20 minuten staand (hangend) in de trein doorbrengen.
Vanaf Amersfoort kan ik gelukkig weer zitten en na een overstap in Gouda ben ik zo rond 18.10 uur op het station in Zoetermeer. Wel prettig dat Marianne me hier kan komen ophalen al is het ook heel goed aan te lopen.

Romeinse Limes in de Betuwe
De Romeinen bewaakten, soms met behulp van de Bataven, de grens die door de Nederrijn werd gevormd. De Bataven en de Romeinen waren ook onderling in een strijd verwikkeld. De Betuwe had daar zwaar onder te verduren.
De Romeinen brachten echter ook structuur aan in het door hun bezette gebied, zij legden wegen aan en brachten geld in omloop.
Ze ontdekten ook dat de grond in de Betuwe erg vruchtbaar was en lieten nieuwe bezetters planten en bomen meenemen vanuit de zuidelijke landen: peer, kers, pruim, abrikoos, hazelnoot, moerbei en de notenboom werden hierheen getransporteerd en bleken hier goed te gedijen.
In de Betuwe waren grensforten in Driel, Randwijk, Kesteren, Maurik en Rijswijk. Castella (Romeinse nederzettingen) moeten hier ook hebben gestaan maar daarvan is in deze regio nog maar weinig terug gevonden.
Ik passeer vandaag een houten reconstructie van een wachttoren in Opheusden: Fort “de Spees” wat ook onderdeel uitmaakte van de eeuwenoude Grebbelinie.

Ik heb een heerlijke wandeldag gehad, onder voorjaarsachtige omstandigheden.


Laatst gewijzigd door Marko op 20 Feb 2019, 12:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 20 Feb 2019, 12:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4921
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leuk verslag weer. Ik moest nog aan je denken zaterdag, omdat de tocht door Woerden (rs80) ook een klein deel langs dit pad ging. Daarvan komt vanmiddag een verslag in desbetreffende topic.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 20 Feb 2019, 12:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Leuk verslag weer. Ik moest nog aan je denken zaterdag, omdat de tocht door Woerden (rs80) ook een klein deel langs dit pad ging. Daarvan komt vanmiddag een verslag in desbetreffende topic.

Klopt, ik had dat gezien bij bestudering van de route van de RS 80 tocht. Jullie hebben ook een stuk langs de Oude Rijn gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2019, 20:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Marko schreef:
Gisteren 30 km gelopen (met aan- en uitloop) van Maurik naar Wageningen.
Genoten van de wandeling, de natuur, de fraaie uitzichten over de rivier en de uiterwaarden en natuurlijk dubbel en dwars genoten van het voorjaarsachtige weer.

De volgende wandeling staat in de planning voor volgende week dinsdag
of woensdag
, van Wageningen naar Arnhem, ook weer ca. 30 km.


Weer uitgesteld, zaterdag 3e poging. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2019, 05:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Marko schreef:
Marko schreef:
Gisteren 30 km gelopen (met aan- en uitloop) van Maurik naar Wageningen.
Genoten van de wandeling, de natuur, de fraaie uitzichten over de rivier en de uiterwaarden en natuurlijk dubbel en dwars genoten van het voorjaarsachtige weer.

De volgende wandeling staat in de planning voor volgende week dinsdag
of woensdag
, van Wageningen naar Arnhem, ook weer ca. 30 km.


Weer uitgesteld, zaterdag 3e poging. :marche:

3x is scheepsrecht, dus gisteren de afstand overbrugd tussen Wageningen busstation en Arnhem Centraal, 30 km gelopen. Het was een pittige tocht vooral door het vele klimwerk wat moest worden verricht. Dat had ik niet verwacht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2019, 13:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
2 maart, van Wageningen naar Arnhem, 30 km
Voor vandaag heb ik nog een voordelige treinkaart liggen. Met die kaart kan ik in het weekend door heel Nederland reizen. Tot aan Ede-Wageningen ga ik met de trein en dan volgt er een busrit tot Wageningen. Ik stap uit bij het busstation in Wageningen. Hier loopt een nogal uitgedost figuur rond. Verhip, dit weekend begint het carnaval, ik ben benieuwd wat ik daar vandaag al van meekrijg.
Eerst wandel ik via de winkelstraat in Ede “terug” naar de route, dat is 1,1 km verderop. Oh ja, ik herken dan het punt waar ik de route weer kan oppakken. Het fietspad moet ik negeren en min of meer rechtdoor de uiterwaarden inlopen. In het weiland zie ik al vrij snel een flinke kudde hard galopperende paarden, een indrukwekkend gezicht maar ik vind dit ook een beetje beangstigend als ik even later ontdek dat ik hier het weiland in mag.
Op het toegangshek staat een waarschuwing voor de wandelaars en fietsers die dit gebied willen betreden:
"de paarden en runderen in dit gebied .........bla bla bla ......kunnen bijtgedrag vertonen".
Ik twijfel geen moment en besluit een alternatieve route op te zoeken. Eerst ga ik dieper de uiterwaarden in, richting de rivier, in de hoop met een grote boog om de kudde heen te kunnen lopen. Helaas dit pad loopt dood dus ik ga weer terug. De kudde paarden is inmiddels ook dieper de uiterwaarden in getrokken. Ik ga terug naar het fietspad en besluit om alsnog het fietspad evenwijdig aan de uiterwaarden te volgen.
Ik wandel over een dijk en het lijkt erop dat er een wielerronde/wedstrijd plaatsvindt want er passeren, in meerdere groepen, 100-en wielrenners.
Deze route is korter dan door de uiterwaarden maar door mijn heen-en-weer-geloop komt er bij mij een halve kilometer bij.
Verderop heb ik de mogelijkheid om het fietspad te blijven volgen (is niet de originele route) of toch netjes de route te volgen die later ook weer op het fietspad uitkomt.

Ik vraag me af wat de reden is van deze afbuiging. Nieuwsgierig als ik ben, kies ik voor de originele route en dan begint het klimmen. Ik beland in een bosachtig gebied waarin het nodige klimwerk moet worden verricht. Het is werkelijk een schitterend (wandel)gebied en er zijn fraaie uitzichten over de rivier en/of over de nevengeulen van de Rijn. Dit zijn fraaie natuurgebieden waar ook ruimte is voor overtollig water bij hoge waterstanden in de Rijn, de zogeheten Rijntakken.
ik wandel achtereenvolgens door het Belmonte Arboretum, over de Wageningse Berg en door het Oranje Nassau’ s Oord.
Hier loop ik over een pad met de toepasselijke naam Bergpad. Het fietspad ben ik allang weer vergeten want dit is veel leuker lopen dan over het fietspad, wel pittig door de stijgingen en dalingen in dit gebied.
Het gaat door plaatsen als Renkum, Doorwerth en Heelsum.
In een weiland zie ik paarden die hun winterkleed nog aan hebben, 1 van de paarden heeft een kleed in de Nederlandse kleuren rood-wit-blauw. Is dit vanwege het aankomende carnaval?
Een uitzichttoren biedt zicht op de rivier, de sluizen bij Driel en de spoorbrug bij Arnhem. Fascinerend om zo ver te kunnen kijken.
Het blijft klimmen en dalen en dat valt mij vandaag best wel zwaar. Als ik voor de zoveelste keer omhoog moet lopen tegen een dijk aan, op een trap zonder duidelijke treden struikel ik en val ik voorover. Mijn linkerarm en hand vangen de grootste klap op waardoor ik de rest van de dag met een pijnlijke en dikke hand rondloop.

Na ruim 17 km rust ik uit op een bankje in de directe nabijheid van Kasteel Doorwerth.
Daarna gaat het wat kwakkelend verder, inmiddels over de zuidrand van de Veluwe. Ik heb nog 13 km te gaan. Ik ben het klimmen een beetje zat dus hoop nu op wat meer plat en liefst ook wat meer asfalt.
De plaatsen Heveadorp en Oosterbeek volgen. Ik loop hier langs het spoor en mis een afslag, waardoor ik langere tijd langs het spoor blijf lopen dan eigenlijk de bedoeling is.
De navigatie geeft aan dat ik uiteindelijk weer op de originele route zal uitkomen en dat gebeurt ook.
Ik heb een paar keer een extra bankjes rust ingelast om te genieten van het uitzicht, om bij te komen van een klim of omdat ik er gewoon even klaar mee ben.
Via de app. krijg ik een filmpje toegestuurd van mijn jongste zoon die in Maastricht, samen met zijn vriendin, feestelijkheden bijwoont die verband houden met het naderende carnaval.
In het centrum vindt de optocht “Inhalen van de Prins” plaats, tijdstip vanaf 14.11 uur. Het is nu 14.22 uur dus 11 minuten bezig.
Het filmpje van 11 seconden bevat doedelzakmuziek en in die 11 seconden gebeurt alles wat ik op dat moment nodig heb. Ik bekijk het filmpje misschien wel 11 x, zo gaaf om te zien!!
Tja, die 11-en heb ik niet zelf verzonnen.
Het geeft me in ieder geval voldoende energie om het laatste gedeelte, tot aan Arnhem Centraal Station, redelijk goed gemutst te overbruggen. Het ommetje door een park in Arnhem heeft voor mij geen meerwaarde maar misschien komt het wel doordat ik de finish ruik en ik stiekem toch wel heel blij ben als ik er ben.

Ook het gedeelte van vandaag loopt langs de noordrand van het voormalige Romeinse Rijk. Vandaag krijg ik daar onderweg weinig van mee. Het is me trouwens wel opgevallen dat, na Wijk bij Duurstede, de informatievoorziening over de Romeinse geschiedenis aanzienlijk schaarser dan in het 1e deel van deze LAW (tot aan Wijk bij Duurstede).
De reis teug naar huis verloopt deze keer zeer voorspoedig. Ik hoef alleen maar te "treinen" en alles rijdt keurig volgens de dienstregeling!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2019, 15:08 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Leuk verslag ik herken er veel van ,wij lopen ook regelmatig in die omgeving.
De volgende etappe is helemaal vlak in onze omgeving.
WIj hebben in Huissen ook een wijk waar Romeinse opgravingen zijn gedaan er zijn dan ook straatnamen die daar op wijzen.
Toch denk ik dat deze etappe je meer gaan vervelen dan de voorgaande.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2019, 15:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4921
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Weer een heerlijk verslag. Die paarden zullen niet vanwege carnaval een deken op hebben gehad, je hebt ze tegenwoordig in allerlei kleuren en worden meestal gebruikt als de temperatuur laag is, of als de paarden geschoren zijn. Al zijn er ook andere redenen.

En leuk dat je precies optijd dat filmpje kreeg. Ik weet alles van het getal 11 af, haha.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Romeinse Limespad, LAW 16
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2019, 16:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6671
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Toon schreef:
Leuk verslag ik herken er veel van ,wij lopen ook regelmatig in die omgeving.
De volgende etappe is helemaal vlak in onze omgeving.
WIj hebben in Huissen ook een wijk waar Romeinse opgravingen zijn gedaan er zijn dan ook straatnamen die daar op wijzen.
Toch denk ik dat deze etappe je meer gaan vervelen dan de voorgaande.

De volgende etappe gaat niet verder langs de Nederrijn.
Na de Meinerswijk (Arnhem) gaat het snel zuidwaaarts, via Elst naar Nijmegen. Daarna door naar Kleef en voor de liefhebbers naar Xanten.
De fietsroute van de Limes gaat wel verder langs de Nederrijn en komt langs Huissen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.