Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 06:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2019, 16:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Carla68 schreef:
Hier was het de bedoeling om aan het grote rivierenpad te gaan beginnen tot ik dit tegenkwam dit voelde beter en minder eng om mee te beginnen.
Dus ik woensdag met de trein naar Amsterdam ik had de route op een app staan waar je de blauwe lijn moest volgen eerst was dat even uitvogelen want ik kon niet helemaal vinden hoe het werkte maar toen ik dat eenmaal doorhad ging het prima.
De app gaat ook praten als er bijzondere dingen op de route zijn de eerste keer schrok ik mij een hoedje maar ook dat wende en ik kwam al heel snel pijlen tegen van de Kennedy van Hilversum.
Gaan we met de Kennedy op een gegeven moment rechtdoor was het nu een leuke brug waar ik overheen moest om uiteindelijk in Nigtevecht aan te komen waar ik even pauze gehouden heb op een terras aan het water.
Daar was het pontje en aan de overkant weer even ruzie maken met mijn pijltje om de goede kant op te gaan.
Al over de helft van de route onderweg herkenningspunten tegengekomen van de foto`s van de tante van Corné Het eindpunt was bij het museum in Hilversum ik had spullen meegenomen om er 2 dagen van te maken maar niet echt een overnachting vast gelegd omdat ik niet zeker wist of ik wel zover zou komen.
Voor de volgende keer dat kan makkelijk :) maar ik had wel een nummer mee van vrienden op de fiets maar die namen niet op tja en toen.
Arjan is toen thuis gaan zoeken en heeft een B&B gevonden wan ik had wel een hotel gevonden maar dat was net geen 100,-- en dan ook nog zonder ontbijt.
Maar het is gelukt ik had een plek om te slapen en de volgende morgen eerst weer naar het museum gelopen om daar uit te vinden welke kant mijn pijltje mij op wilde hebben ook stonden er op het kaartje een paar herkenningspunten om te oriënteren nu is dat niet mijn sterkste kan maar goed ik was weer onderweg.
Vandaag was het toen ik Hilversum eenmaal uit was bos heel veel bos erg mooi hoor daar niet van maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee met dat bos.
Ook was er een gewetens stukje tussen een soort lusje zeg maar, maar ook die maar braaf gelopen en was zeker de moeite waard. Tegen het einde van deze dag kwam er volgens de stem een minder stuk maar moet zeggen dat ik dat heel erg mee vond vallen en het allerlaatste stuk ging door de slotlaan de winkelstraat van Zeist waar in 20 jaar toch wel het een en ander veranderd is en waar ik toen we in Doorn woonde wel regelmatig kwam.
Had donderdag morgen al besloten om het bij 2 dagen te houden en vanuit Zeist weer naar huis
Conclusie ik vond het heel leuk om te doen maar het is wel veel intensiever lopen dan een georganiseerde tocht ook het 2 dagen alleen lopen vond ik leuk maar tja hoe zeg ik het je komt jezelf wel tegen zeg maar en ook het lopen met een rugtas met ook echt spullen er in was een nieuwe ervaring en het weer werkte ook super mee.
Wil dit pad zeker helemaal uit gaan lopen


Ik wil je gerust een keer op weg helpen met het Grote Rivieren Pad hoor! (Om wat meer vertrouwd te raken met de LAW's).
Als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt............ :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 04 Nov 2019, 11:16 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Bijlage:
1a.jpg

Woensdag 30 oktober 2019. Etappe 2 Hilversum-Zeist (27 km).
Met de bus en trein naar Hilversum waar we om 8.10 hr. op het station stonden.
We moesten eerst nog een stukje door het centrum van de stad lopen voordat we op de route waren.
Ditmaal een route op papier i.p.v. de G.P.S.
Toen we ongeveer ½ uur door de stad en de buitenwijken van de stad hadden gelopen, gingen we het Cronebos in.
Aangezien het iets gevroren, iets mistig en helemaal zonnig was, kon je in het bos de zonnestralen door de bladerdek van de bomen heel mooi zien.
Ook waren er door het vochtige weer van de laatste tijd naast de A.N.W.B. paddenstoelen, veel en verschillende soorten paddenstoelen te zien.
Na 2uur lopen kwamen we aan bij de Kuil van Drakesteyn waar banken stonden om te rusten.
Het was niet nodig om buiten te rusten want er was ook een restaurant aan de rand van het bos die al geopend was.
Daar even rustig een kop thee gedronken waarna de route werd hervat langs het Pluismeer en langs het hekwerk van Huis Drakenstein naar Lage Vuursche.
De route ging door de hoofdstraat van Lage Vuursche (veel gelegenheden om te rusten) en opnieuw het bos in langs Landgoed Venwoude en door Landgoed Peijnenburg.
Verder door richting Bilthoven.
Hier gingen we een klein stukje de mist in omdat op het papier stond dat we voor restaurant Ma Cuisine het bos in moesten maar de naam van dat restaurant was veranderd zodat we hier ongeveer 1 km. teveel hebben gelopen.
Weer het bos in tot Den en na Den Dolder bos met een extra ommetje vanwege een opgebroken fietspad tot aan Huis ter Heide.
De laatste 4 km. naar Zeist gingen allemaal over de weg of over fietspaden.
Net voor het centrum van Zeist was het busstation waar we opgestapt zijn op weg naar huis.
Deze route was goed te lopen met de papieren afdruk van de A.N.W.B.
Het was een prachtige dag met ’s-morgens lichte vorst en een windstille stralend zonnige dag met een temperatuur van ongeveer 10ºC.

Voor een paar foto's zie : https://myalbum.com/album/cuiJZtNmYX7p


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2020, 13:49 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Vrijdag 27-12-2019. Derde etappe Amsterdam-Arnhem t.w. Zeist-Doorn (25 km.)
Met de bus en de trein naar station Zeist-Driebergen.
Hier zouden we 20 min. moeten wachten op de bus naar het centrum van Zeist waar het begin van de route was.
Deze 2 km. extra konden we er ook nog wel bij doen.
In het centrum van Zeist begonnen we met een valse start, we gingen de verkeerde kant op maar gelukkig hadden we dit gauw door.
Zo hadden we er dus al ruim een half uur opzitten voordat we goed op de route zaten.
Al na 400 meter gingen we de bossen in bij landgoed Hoog Beek en Royen.
Op een gegeven moment zouden we op een T splitsing linksaf moeten maar deze kwamen we pas tegen buiten het bos bij woningen.
Bij navraag bleken we op die plaats verkeerd te zitten en na goede instructies kwamen we toch weer op de goede route.
Ons richtpunt was Hotel Oud Londen waar we gerust en thee gedronken hebben.
Na de rust moesten we bij een Y splitsing 18933 linksaf en dit splitsingsnummer hebben helemaal niet kunnen ontdekken waardoor we op een andere manier naar de Pyramide van Austerlitz zijn gelopen waar we de originele route weer opgepakt hebben.
Van hier gingen we verder langs de Koepel van Stoop door de bossen naar Maarn.
Aldaar onder het spoor en de snelweg Arnhem-Utrecht door weer het bos in.
In het bos moesten we bij een 5 sprong na slagbomen rechtsaf maar ook hier op de route konden we en de slagbomen en 5 sprong niet ontdekken waardoor we op een andere manier Doorn in zijn gekomen dan dat de bedoeling was.
Al met al hebben we 25 km. gelopen dat was inclusief de 2 extra km. naar centrum Zeist dus we hebben slechts 1 km. omgelopen want de A.N.W.B geeft voor deze route 22 km. op.
Het zonnetje scheen het was fantastisch wandelweer en fris.
Alles was wit van de nachtvorst.


Opmerkingen:
- voor iedereen die deze route nog gaat lopen, de groene slagbomen zijn wit geverfd.

- na nr. 54 op de A.N.W.B. route linksaf naar hotel Oud Londen.

- Y 18933 is bij Beauforthuis (later thuis opgezocht).

- bij nr. 66 geen 5 sprong of slagbomen aanwezig.
Voor een paar foto's zie : https://myalbum.com/album/cuiJZtNmYX7p

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2020, 16:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk om te lezen :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2020, 18:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7554
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
dat is nog een raadsels aan wandelen toon

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2020, 11:05 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Bijlage:
1a.jpg

Etappe 4 Doorn – Elst (Utrecht) 26 km.
Vrijdag 10 januari. Om kwart voor zeven de deur uit en met de bus, trein en nog een keer met de bus naar het centrum van Doorn waar we om acht uur in het donker aankwamen.
De vraag was of we het erop zouden wagen in het donker of niet.
Het antwoord was ja , met als gevolg dat we dus al na 20 minuten er achter kwamen dat we fout zaten.
De weg gevraagd ,een stukje terug gelopen en toch op de goede weg terecht gekomen.
Ondertussen was het al redelijk licht geworden toen we het Kaapse Bos in gingen.
Toch nog maar aan iemand een aanknopingspunt gevraagd en ja we zaten goed.
Via de herkenningspunten molensteen, Doornse Kei, uitzichttoren en tunneltje gingen we dwars door de Kaapse Bossen naar de buitenrand van Leersum.
Hier bij de Uilentoren even gaan zitten om thee uit de meegenomen thermoskannen te drinken.
Opnieuw de Kaapse Bossen in tot Landgoed Zuylenstein.
Hier was een brasserie.
We hadden ondertussen 17 km. op de teller staan, het was tijd om van een grote (en warme) rust te genieten.
Na de rust door het Zuylensteinse Bos en door het centrum van Amerongen opnieuw het bos in.
Via de herkenningspunten uitkijkpunt “Zicht op de Betuwe” (waar we vanwege de regen op dat moment niks van konden zien) en grafheuvels naar Elst zijn gelopen.
Eigenlijk was het naar eind van de etappe bij Residence Rhenen nog 2 km. lopen op een fietspad langs een drukke weg maar omdat het weer regende zijn we bij de eerste de beste bushalte gestopt en huiswaarts gekeerd.
Bij de volgende etappe nemen we dat stuk er wel extra bij.
Door de regen van de voorgaande dagen was het bos behoorlijk modderig maar toch goed te belopen.
Het is en blijft moeilijk om een route die niet gemarkeerd is alleen op papier te lopen.

Voor een paar foto's zie : https://myalbum.com/album/F5pQksiPDQbv


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2020, 11:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Mooie verhalen en ook foto's Toon!
Ik volg jullie trektocht met belangstelling omdat hij ook in mijn planning voor dit jaar staat. Ik doe het alleen niet via de routebeschrijving van de ANWB maar 'speel vals' door de route conform de beschrijving eerst uit te zetten in 'afstandmeten' en dan als GPX te downloaden op mijn mobiel. Dat minimaliseert de kans om verkeerd te lopen want als dat gebeurt, signaal ik dat snel. Natuurlijk is dat wel een stuk minder avontuurlijk maar goed, voor mij is zo'n onderneming al spannend genoeg hoor, in m'n eentje. Ik maak de etappes ook wat korter.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2020, 10:33 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Bijlage:
1a.jpg

Woensdag 22 januari Etappe 5 Elst-Heelsum (30 km).
5.45 hr. Het klokje van gehoorzaamheid liep af.
Wilden we de bus van 6.35 hr. halen dan was het nu tijd om op te staan.
Eten, thermosflessen vullen, wandeltas inpakken en vertrekken.
Met de bus, trein en weer met de bus tot 11/2 á 2 km. voor de start van deze etappe.
Nog hartstikke donker en even zoeken naar het bospad naast de weg waar we in moesten.
Gelukkig had ik de route via afstandmeten.nl in mijn G.P.S. gezet en was het dus mogelijk om het eerste half uur in het donker te lopen.
Door het Kwintelooyense – en het Remmersteinse bos naar Rhenen gelopen waar een bakkerij anex brasserie geopend was waar we koffie konden drinken.
Na de koffie via ijzeren trappen de Grebbeberg omhoog gelopen , we hebben daar een uitstapje gemaakt naar de Erebegraafplaats van mensen die gestorven zijn bij het oorlogsgeweld op de Grebbeberg in het begin van de tweede wereldoorlog.
Verder over de Grebbedijk (4 km) naar Wageningen waar we in de binnenstad een theepauze gehouden hebben, nog 11 km. te gaan.
Langs Hotel De Wereld (de overgave van de Duitsers werd daar getekend), het Arboretum (planten en bomentuin) en over de Vijverberg wer Wageningen weer verlaten.
Opnieuw het bos in en bij Landgoed Quadenoord langs een beeldentuin en een beekje naar de grote weg naar Renkum en Heelsum.
Mede dankzij de 300 hoogtemeters was deze 30 km. vrij pittig.
Het was ook de hele dag koud, vochtig en vrij modderig maar dankzij de route op de G.P.S. hebben we bijna zonder zoeken de route goed kunnen lopen.

Voor een paar foto's zie: https://myalbum.com/album/F5pQksiPDQbv


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2020, 10:33 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Bijlage:
1a.jpg

Woensdag 22 januari Etappe 5 Elst-Heelsum (30 km).
5.45 hr. Het klokje van gehoorzaamheid liep af.
Wilden we de bus van 6.35 hr. halen dan was het nu tijd om op te staan.
Eten, thermosflessen vullen, wandeltas inpakken en vertrekken.
Met de bus, trein en weer met de bus tot 11/2 á 2 km. voor de start van deze etappe.
Nog hartstikke donker en even zoeken naar het bospad naast de weg waar we in moesten.
Gelukkig had ik de route via afstandmeten.nl in mijn G.P.S. gezet en was het dus mogelijk om het eerste half uur in het donker te lopen.
Door het Kwintelooyense – en het Remmersteinse bos naar Rhenen gelopen waar een bakkerij anex brasserie geopend was waar we koffie konden drinken.
Na de koffie via ijzeren trappen de Grebbeberg omhoog gelopen , we hebben daar een uitstapje gemaakt naar de Erebegraafplaats van mensen die gestorven zijn bij het oorlogsgeweld op de Grebbeberg in het begin van de tweede wereldoorlog.
Verder over de Grebbedijk (4 km) naar Wageningen waar we in de binnenstad een theepauze gehouden hebben, nog 11 km. te gaan.
Langs Hotel De Wereld (de overgave van de Duitsers werd daar getekend), het Arboretum (planten en bomentuin) en over de Vijverberg wer Wageningen weer verlaten.
Opnieuw het bos in en bij Landgoed Quadenoord langs een beeldentuin en een beekje naar de grote weg naar Renkum en Heelsum.
Mede dankzij de 300 hoogtemeters was deze 30 km. vrij pittig.
Het was ook de hele dag koud, vochtig en vrij modderig maar dankzij de route op de G.P.S. hebben we bijna zonder zoeken de route goed kunnen lopen.

Voor een paar foto's zie: https://myalbum.com/album/F5pQksiPDQbv


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2020, 11:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Toon :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2020, 09:46 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Bijlage:
1a.jpg

Zaterdag 7 maart 2020. Etappe Heelsum – Arnhem (22 km.)
Hè hè, eindelijk een droge en zonnige dag voorspeld, tijd on het langeafstandspad Amsterdam – Arnhem af te maken.
Met de bus en nogmaals met de bus naar Heelsum gereisd.
In Heelsum waren we een bushalte te vroeg uitgestapt dus moest er een stukje extra gelopen worden.
We liepen daar gelijk op een stukje route van de Airbornewandeltocht tot aan het kerkje op de heuvel maar we moesten nú rechtsaf.
Over een modderig pad tussen de landerijen door liepen we naar en onder de brug (naar Heteren A50) door.
Vlak voor de A50 zagen we een wel erg vroege ooievaar op het nest.
Langs de bosrand ging de route naar kasteel Doorwerth.
Omdat we niet zeker wisten waar er nog meer gelegenheid tot thee drinken was besloten we hier (al na 4 km.) onze eerste thee/rustpauze te houden.
Na de pauze gingen we de bossen in waar we al klimmend en dalend tussen Doorwerth en uitzichtpunt de Duno en achter Heveadorp terug naar de weg liepen die langs de bosrand en de Rijn richting Oosterbeek ging.
Ook in Oosterbeek moest er weer geklommen worden naar het Airborne museum aan de Utrechtseweg.
Vandaar ging de route naar het station en langs de begraafplaats waar de militairen liggen die omgekomen zijn bij de slag om Arnhem.
De route ging verder door het bos Warnsborn naar Schaarsbergen en toen in Arnhem door de parken Gulden Bodem, Zijpendaal en Sonsbeek.
Ik kon het niet nalaten een foto te maken bij de waterval in Sonsbeek en bedacht me dat mijn ouders daar vroeger met mijn broers en zus ook al foto’s maakten bij diezelfde waterval.
Hierna nog even een theepauze bij de Sonsbeekboerderij en daarna door naar het station waar we bus naar huis hebben gepakt.
Het was deze dag fantastisch wandelweer.
Dit wandelpad zat er nu op met dien verstande dat we de eerste etappe helemaal verkeerd zijn gegaan en dus opnieuw willen doen maar dan de goede route.
Voor een paar foto's zie: https://myalbum.com/album/F5pQksiPDQbv


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2020, 09:46 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Bijlage:
1a.jpg

Zaterdag 7 maart 2020. Etappe Heelsum – Arnhem (22 km.)
Hè hè, eindelijk een droge en zonnige dag voorspeld, tijd on het langeafstandspad Amsterdam – Arnhem af te maken.
Met de bus en nogmaals met de bus naar Heelsum gereisd.
In Heelsum waren we een bushalte te vroeg uitgestapt dus moest er een stukje extra gelopen worden.
We liepen daar gelijk op een stukje route van de Airbornewandeltocht tot aan het kerkje op de heuvel maar we moesten nú rechtsaf.
Over een modderig pad tussen de landerijen door liepen we naar en onder de brug (naar Heteren A50) door.
Vlak voor de A50 zagen we een wel erg vroege ooievaar op het nest.
Langs de bosrand ging de route naar kasteel Doorwerth.
Omdat we niet zeker wisten waar er nog meer gelegenheid tot thee drinken was besloten we hier (al na 4 km.) onze eerste thee/rustpauze te houden.
Na de pauze gingen we de bossen in waar we al klimmend en dalend tussen Doorwerth en uitzichtpunt de Duno en achter Heveadorp terug naar de weg liepen die langs de bosrand en de Rijn richting Oosterbeek ging.
Ook in Oosterbeek moest er weer geklommen worden naar het Airborne museum aan de Utrechtseweg.
Vandaar ging de route naar het station en langs de begraafplaats waar de militairen liggen die omgekomen zijn bij de slag om Arnhem.
De route ging verder door het bos Warnsborn naar Schaarsbergen en toen in Arnhem door de parken Gulden Bodem, Zijpendaal en Sonsbeek.
Ik kon het niet nalaten een foto te maken bij de waterval in Sonsbeek en bedacht me dat mijn ouders daar vroeger met mijn broers en zus ook al foto’s maakten bij diezelfde waterval.
Hierna nog even een theepauze bij de Sonsbeekboerderij en daarna door naar het station waar we bus naar huis hebben gepakt.
Het was deze dag fantastisch wandelweer.
Dit wandelpad zat er nu op met dien verstande dat we de eerste etappe helemaal verkeerd zijn gegaan en dus opnieuw willen doen maar dan de goede route.
Voor een paar foto's zie: https://myalbum.com/album/F5pQksiPDQbv


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2020, 09:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6720
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mooie verslagen en fotoreportage Toon.
Gefeliciteerd met het uitlopen van dit unieke pad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2020, 10:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Weer fijn leesvoer Toon, bedankt :y: Wat wordt het volgende pad?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Oudste Wandelroute van Nederland (Amsterdam - Arnhem)
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2020, 10:16 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Jeltsje schreef:
Weer fijn leesvoer Toon, bedankt :y: Wat wordt het volgende pad?

Eerst de laatste 2 etappes van het veluwezwerfpad afmaken en daarna het airbornepad denk ik.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.