Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 11 Mei 2024, 22:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Dec 2005, 23:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Helaas leukoplast of sporttape is niet voor iedereen geschikt.
Ik heb ??n keer mijn blaren laten behandelen bij de rode kruis post, af laten plakken met leukoplast. Na afloop zat mijn hele voet onder de kleine blaasjes. Blijkt mijn huid niet tegen de lijm van de leukoplast te kunnen.
Een paar paar jaren geleden heeft de buurman op de camping (de man van Kitty) mijn voeten afgeplakt met ene bepaald soort sporttape en dit werkte prima. Geen allergische reacties e.d Wat de naam van die tape was weet ik niet meer.
Maar d elaatste dag is er per abuis ouderwets sporttape opgegaan en ja hoor daarna weer die vervelende reactie. Sindsdien doe ik niets meer op mijn voeten. Maar Kitty mocht je dit lezen en mij de naam van de tape door willen geven dan zou ik erg blij zijn. :D

Berend Botje


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 06:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Berend Botje schreef:
Helaas leukoplast of sporttape is niet voor iedereen geschikt.
Ik heb ??n keer mijn blaren laten behandelen bij de rode kruis post, af laten plakken met leukoplast. Na afloop zat mijn hele voet onder de kleine blaasjes. Blijkt mijn huid niet tegen de lijm van de leukoplast te kunnen.
Een paar paar jaren geleden heeft de buurman op de camping (de man van Kitty) mijn voeten afgeplakt met ene bepaald soort sporttape en dit werkte prima. Geen allergische reacties e.d Wat de naam van die tape was weet ik niet meer.
Maar d elaatste dag is er per abuis ouderwets sporttape opgegaan en ja hoor daarna weer die vervelende reactie. Sindsdien doe ik niets meer op mijn voeten. Maar Kitty mocht je dit lezen en mij de naam van de tape door willen geven dan zou ik erg blij zijn. :D

Berend Botje


Geef het dan ook ff door aan mij als je zo vriendelijk wil zijn


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Blaren
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 07:17 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Jaren lang liep ik blaren. Na afloop altijd weer naar de EHBO en lang wachten tot je aan de beurt was. Alles geprobeerd en alle advies van wandelaars tot me genomen. Echter, niets hielp totdat er een nieuw artikel op de markt kwam. Anti-blarenspray! HET MIDDEL VOOR MIJ. Ongeveer twee weken voor de vierdaagse begon ik al met mijn voeten in te smeren met kampferspiritus en ga ik naar de pedicure om eeltplekken te laten verwijderen en mijn voeten lekker te verwennen. Tijdens de vierdaagse smeer ik elke ochtend eerst mijn voeten goed in met gehwoll en dan spuiten met de anti-blarenspray. Sinds ik dat doe, nu alweer een jaar of vier geleden, geen blaartje meer gelopen. Met de anti-blarenspray spuit je als het ware een nieuw "zooltje" onder je voet. De EHBO'ers hebben in elk geval een blarenkandidaat minder. Een heerlijk en ontspannen gevoel!

De Gehwol is van Gerlachs. Het is een voetcreme. Lekker dik onder je voeten smeren. Daarna de anti-blarenspray van Scholl. Er staat verstuifbare anti-blarenpleister. In laagjes onder de voet, op je hak en tussen, op en onder je tenen aanbrengen door een aantal keer kort te spuiten. Na het lopen lijkt het inderdaad net of je onder je voeten en aan je hakken pleisters heb gehad. Hier overheen doe ik dan pantyvoetjes. Je neemt pantykousjes en knipt het bovenste eraf, zodat je alleen de voet overhoudt, dan binnenstebuiten keren, zodat de naad aan de buitenkant zit. En dan als laatste natuurlijk je wandelsokken. Voor mij blijkt dit d? ideale combinatie. Iedereen probeert weer wat anders en wat bij de een helpt, helpt de ander niet. Echt alles waar wandelaars maar mee kwamen heb ik geprobeerd, maar niets hielp. Tot ik bovenstaande uitprobeerde. Ideaal! Voor mij dan, maar voor elke andere beginneling of blaargevoelige wandelaars het proberen zeker waard. Succes!

O ja, de gehwol ter voorkoming van blaren, je hebt ook andere soorten, is te koop bij o.a. trekpleister en kruitvat en de anti-blarenspray is te koop bij Etos. Veel succes en veel wandelplezier!

Marja :)

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 09:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Bij mij is het de combinatie van goeie schoenen en aftapen wat blaren voorkomt. Het hele jaar door met trainingen heb ik blaren gehad, totdat ik 2 weken voor de 4daagse nieuwe schoenen kocht (NB), na 200 km nog steeds geen enkele blaar! Ik tape ook mijn voeten af, vooral de bal en de hiel. Ik heb ook wel eens zonder tape gelopen maar dan heb ik geheit weer blaren.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 11:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Het begint een beetje een reclame campagne te worden voor NB.
Ze mogen Sunny wel sponseren.

Sinds 5 jaar heb ik NB. Hiervoor nog weleens wat afgetaped, daarna nooit meer en geen blaren ook geen talkpoeder of iets dergelijks gebruikt. Reeds aan het 2de paar schoenen bezig.
Mijn dochter is blaargevoelig en heeft 3 weken voor de 4D toch nieuwe NB gekocht. Er was een nieuw type op de markt gekomen (nog lichter). Uit angst toch nog maar wat afgetaped en zie daar haar eerste 4D volbracht zonder blaren.

Ik denk dat dit een beetje aansluit op de reactie van Carola.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 11:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Ruud schreef:
Het begint een beetje een reclame campagne te worden voor NB.
Ze mogen Sunny wel sponseren.

Sinds 5 jaar heb ik NB. Hiervoor nog weleens wat afgetaped, daarna nooit meer en geen blaren ook geen talkpoeder of iets dergelijks gebruikt. Reeds aan het 2de paar schoenen bezig.
Mijn dochter is blaargevoelig en heeft 3 weken voor de 4D toch nieuwe NB gekocht. Er was een nieuw type op de markt gekomen (nog lichter). Uit angst toch nog maar wat afgetaped en zie daar haar eerste 4D volbracht zonder blaren.

Ik denk dat dit een beetje aansluit op de reactie van Carola.


Post het typenummer en een foto van de NB eens


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 12:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
racoon schreef:
Ruud schreef:
Het begint een beetje een reclame campagne te worden voor NB.
Ze mogen Sunny wel sponseren.

Sinds 5 jaar heb ik NB. Hiervoor nog weleens wat afgetaped, daarna nooit meer en geen blaren ook geen talkpoeder of iets dergelijks gebruikt. Reeds aan het 2de paar schoenen bezig.
Mijn dochter is blaargevoelig en heeft 3 weken voor de 4D toch nieuwe NB gekocht. Er was een nieuw type op de markt gekomen (nog lichter). Uit angst toch nog maar wat afgetaped en zie daar haar eerste 4D volbracht zonder blaren.

Ik denk dat dit een beetje aansluit op de reactie van Carola.


Post het typenummer en een foto van de NB eens


Zoals ik al zei mijn type word niet meer gemaakt
Ik heb nog type 784
Verdere info www.newbalance.nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 13:02 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Ruud schreef:
racoon schreef:
Ruud schreef:
Het begint een beetje een reclame campagne te worden voor NB.
Ze mogen Sunny wel sponseren.

Sinds 5 jaar heb ik NB. Hiervoor nog weleens wat afgetaped, daarna nooit meer en geen blaren ook geen talkpoeder of iets dergelijks gebruikt. Reeds aan het 2de paar schoenen bezig.
Mijn dochter is blaargevoelig en heeft 3 weken voor de 4D toch nieuwe NB gekocht. Er was een nieuw type op de markt gekomen (nog lichter). Uit angst toch nog maar wat afgetaped en zie daar haar eerste 4D volbracht zonder blaren.

Ik denk dat dit een beetje aansluit op de reactie van Carola.


Post het typenummer en een foto van de NB eens


Zoals ik al zei mijn type word niet meer gemaakt

Bedankt voor de info, ik zal eens bij de winkel gaan kijken
Ik heb nog type 784
Verdere info www.newbalance.nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 13:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
ik heb type 747, dit is meer een zomerschoen werd mij verteld, maar hij liep afgelopen weekend in de sneeuw ook wel prettig :wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 14:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Carola schreef:
ik heb type 747, dit is meer een zomerschoen werd mij verteld, maar hij liep afgelopen weekend in de sneeuw ook wel prettig :wink:


Ik dacht dat type 747 een vliegtuig was.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 14:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
8) 8) Je bent niet de eerste die dit grapje maakt. En ja, je vliegt er mee weg, je bent zo bij de finish :wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2005, 14:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Carola schreef:
8) 8) Je bent niet de eerste die dit grapje maakt. En ja, je vliegt er mee weg, je bent zo bij de finish :wink:


Hij was te makkelijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Dec 2005, 16:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Douwine schreef:
Racoon, er is geen gouden tip... helaas! Dan willen we die allemaal wel!

Goede wandelsokken en de perfecte schoenen. Dat is het eerste werk. Voor het lopen doe ik altijd talkpoeder op mijn voeten zodat het mooi droog blijft.
Ik heb NOOIT blaren, behalve op de eerste of tweede dag van de vierdaagse. Raar maar waar.. Op dat moment blaar doorprikken, goed laten drogen en afplakken voor de volgende dag. Voel je niets meer van.

Voorkomen? Ik smeer zelf ook met Kamferspiritus en het krijgen van een harde huid voorkomt volgens mij wel veel ja. Net als Marc ben ik niet zo van het aftapen, ben veel te bang dat het tape gaat schuiven en ik er nog grotere blaren van ga krijgen.

Ergo: zelf uitproberen...
Ik ben geen voorstander van kampferspiritus droogt de huid vel ste veel uit ik zet ze altijd in de uierzalf, zo zie je maar dat iedereen verschillend is en dat iedereen het zelf uit moet proberen, verder als je goed taped dakpansgewijs met de gewone leukoplast kan je dat de hele vierdaagse laten zitten ook onder de douche( laat ik je wel een keer zien), wat wel belanrijk is zorg dar je eelt weg is vooral die eeltranden en uiteraard goede naadloze soken (anders binnenstebuiten) dragen en maar denken ach het zit tussen de oren.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006, 21:03 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jan 2006, 11:39
Berichten: 585
Woonplaats: innut-hartsie-vaaan't-lánd
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50B046
Kilometers gelopen: 2650
Aantal N4D volbracht: 9
Merk wandelschoenen: Jaarlijks wisselend
Carola schreef:
ik heb type 747, dit is meer een zomerschoen werd mij verteld, maar hij liep afgelopen weekend in de sneeuw ook wel prettig :wink:


ik loop de 753, echt een lekkere (running) schoen! aanrader of tester, EN nog te koop bij o.a. Perry Sport ;)

_________________
Het loopt soms een beetje uit...


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Jan 2006, 10:05 
Als je je netjes houdt aan iedere 2 weken lopen, en je loopt dan geen blaren. Kun je er dan vanuit gaan dat je ze met de 4daagse ook niet krijgt, of ben ik nu heel naief bezig??

En misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar waar kun je kampferspiritus kopen??


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.