Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Mei 2024, 18:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2006, 15:24 
anke schreef:
Gewoon gevarieerd eten, dan zijn supplementen nergens voor nodig.


Toch zijn er best dingen die kunnen helpen. Magnesium helpt bij mij erg tegen gespannen spieren en kramp bijvoorbeeld. Vitamine C helpt toch ook echt eerder van een verkoudheid af te komen. En koffie is natuurlijk ook een voedingssupplement en de zwarte motor die houd ik er mooi in. De golden-power van de aldi of de lidl variant trouwens ook. Wat de oorspronkelijke vraag betreft; er zijn ook genoeg stoffen die wel werke maar niet best zijn voor je lichaam zoals het inmiddels verboden ephedra. De energie die ze geven putten je reserves uiteindelijk uit en daarnaast zijn ze slecht voor hart en bloeddruk.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2006, 15:51 
erik schreef:
anke schreef:
Gewoon gevarieerd eten, dan zijn supplementen nergens voor nodig.


Toch zijn er best dingen die kunnen helpen. Magnesium helpt bij mij erg tegen gespannen spieren en kramp bijvoorbeeld. Vitamine C helpt toch ook echt eerder van een verkoudheid af te komen. En koffie is natuurlijk ook een voedingssupplement en de zwarte motor die houd ik er mooi in. De golden-power van de aldi of de lidl variant trouwens ook. Wat de oorspronkelijke vraag betreft; er zijn ook genoeg stoffen die wel werke maar niet best zijn voor je lichaam zoals het inmiddels verboden ephedra. De energie die ze geven putten je reserves uiteindelijk uit en daarnaast zijn ze slecht voor hart en bloeddruk.


Het is zeker zo dat je de genoemde stoffen nodig hebt. Maar als je gevarieerd eet krijg je deze al in voldoende mate binnen. Met de meeste stoffen (zoals vitamine C) is het gelukkig geen probleem als je er meer dan je nodig hebt van binnen krijgt. Deze plas je dan namelijk gewoon weer uit. Er zijn er echter ook die je lichaam niet uitscheidt, maar opslaat. Als je hier teveel van binnen krijgt is het zelfs schadelijk voor je lichaam.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2006, 16:05 
Kan wel zeggen, dat ik een expert ben geworden in het gebruik van supplementen.
Sinds ik ze gebruik(niet die uit de winkel, aangezien die vaak onder-of overgedoseerd zijn),
ben ik minder snel moe, vrolijker, minder snel verkouden en grieperig, heb een betere conditie en (ook tijdens sporten) een betere concentratie. Deze twee laatsten zorgen weer voor een betere prestatie. :P :P
Ook topsporters gebruiken voedingssupplementen. Ok, wij beoefenen geen topsport in letterlijke zin, maar wel topsport op eigen niveau( Pete Sampras, Martin Verkerk, Sparta gebruik(t)en allemaal de supplementen uit mijn bedrijf-hoewel niet persoonlijk gesampeld maar toch .......)
Zelf heb ik in een over de hele wereld verspreid magazine gestaan, waarin het ging over het gebruik van en mijn prima ervaringen met dezelfde produkten.
Bedoeling van bovenstaande is niet om reclame te maken. Ik wil alleen nadrukkelijk wijzen op het feit, dat áls je toch supplementen gaat gebruiken, dat je goed oplet wat je neemt en niet zomaar van alles uit de schappen van de winkel plukt :!: :!:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2006, 16:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
winner schreef:
Kan wel zeggen, dat ik een expert ben geworden in het gebruik van supplementen.
Sinds ik ze gebruik(niet die uit de winkel, aangezien die vaak onder-of overgedoseerd zijn),
ben ik minder snel moe, vrolijker, minder snel verkouden en grieperig, heb een betere conditie en (ook tijdens sporten) een betere concentratie. Deze twee laatsten zorgen weer voor een betere prestatie. :P :P
Ook topsporters gebruiken voedingssupplementen. Ok, wij beoefenen geen topsport in letterlijke zin, maar wel topsport op eigen niveau( Pete Sampras, Martin Verkerk, Sparta gebruik(t)en allemaal de supplementen uit mijn bedrijf-hoewel niet persoonlijk gesampeld maar toch .......)
Zelf heb ik in een over de hele wereld verspreid magazine gestaan, waarin het ging over het gebruik van en mijn prima ervaringen met dezelfde produkten.
Bedoeling van bovenstaande is niet om reclame te maken. Ik wil alleen nadrukkelijk wijzen op het feit, dat áls je toch supplementen gaat gebruiken, dat je goed oplet wat je neemt en niet zomaar van alles uit de schappen van de winkel plukt :!: :!:

Volgens mij gebruiken die topsporters di zooi omdat ze boven hun kunnen willen presteren, ik heb dat spul nog nooit gebruikt (nou ja een biertje en wat marine suiker) en ga dat ook niet doen en heb het ook niet nodig misschien komt het dat ik over het algemeen buiten ben, maar ik ben nooit ziek niet eens een griepje, kanallemaal nog komen natuurlijk maar vooralsnog heb ik nergens last van.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2006, 16:54 
Jammer dat er niet een leuk polletje bij dit topic zit...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2006, 18:51 
Ach, ik zeg maar zo: iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt......


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2006, 18:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
winner schreef:
Ach, ik zeg maar zo: iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt......

Dat is waar.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2006, 21:46 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Jun 2005, 18:01
Berichten: 280
Woonplaats: 's-Gravendeel
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-D-449
Kilometers gelopen: 8401
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: Weet het nog niet
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa, Meindl
Er is maar een medicijn tegen een naar gevoel, en dat is wandelen!!!

_________________
Wandelen is in ieder geval steeds weer een stap vooruit!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2006, 22:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Bill de oud naut schreef:
winner schreef:
Kan wel zeggen, dat ik een expert ben geworden in het gebruik van supplementen.
Sinds ik ze gebruik(niet die uit de winkel, aangezien die vaak onder-of overgedoseerd zijn),
ben ik minder snel moe, vrolijker, minder snel verkouden en grieperig, heb een betere conditie en (ook tijdens sporten) een betere concentratie. Deze twee laatsten zorgen weer voor een betere prestatie. :P :P
Ook topsporters gebruiken voedingssupplementen. Ok, wij beoefenen geen topsport in letterlijke zin, maar wel topsport op eigen niveau( Pete Sampras, Martin Verkerk, Sparta gebruik(t)en allemaal de supplementen uit mijn bedrijf-hoewel niet persoonlijk gesampeld maar toch .......)
Zelf heb ik in een over de hele wereld verspreid magazine gestaan, waarin het ging over het gebruik van en mijn prima ervaringen met dezelfde produkten.
Bedoeling van bovenstaande is niet om reclame te maken. Ik wil alleen nadrukkelijk wijzen op het feit, dat áls je toch supplementen gaat gebruiken, dat je goed oplet wat je neemt en niet zomaar van alles uit de schappen van de winkel plukt :!: :!:

Volgens mij gebruiken die topsporters di zooi omdat ze boven hun kunnen willen presteren, ik heb dat spul nog nooit gebruikt (nou ja een biertje en wat marine suiker) en ga dat ook niet doen en heb het ook niet nodig misschien komt het dat ik over het algemeen buiten ben, maar ik ben nooit ziek niet eens een griepje, kanallemaal nog komen natuurlijk maar vooralsnog heb ik nergens last van.


Als topsporters supplementen gebruiken, en dat zijn er velen, dan zijn die mensen toch heel makkelijk om hun heil in een pil te zoeken.
Ik bedoel, als een product wat zij nu slikken op de lijst komt te staan van verboden middelen dan zullen ze er waarschijnlijk wel mee stoppen. Maar die jongens gaan gewoon tot het randje van wat geoorloofd is om maar optimaal te presteren.
Ik vind je dat als je je prestaties uit een pil moet halen, geoorloofd of niet, onschuldig of niet een heel enge ontwikkeling.

Ik vind dat je lichaam het af en toe nodig heeft om verkouden te worden of ziek te zijn zodat je daarna weer een goede weerstand kan opbouwen. Als je continue maar het uiterste blijft vergen van je lichaam en signalen ervan gaat ondervangen door pillen te slikken ter voorkoming ervan ben je niet goed bezig vind ik. Of ben ik te naief? :roll:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2006, 10:41 
Jullie denken in het "bovennatuurlijk presteren"en "zonder die troep redden wij het niet".
Maar zo werkt het niet. Ik ben het met jullie eens, dat er sporters zijn, die vaak spullen gebruiken, die misschien op het randje zijn.
Maar- en daar kom ik weer: ik ga geen reclame maken- de produkten die ik gebruik, bevatten geen chemische rommel en zijn allen goedgekeurd door de FDA in Amerika en TNO in Nederland!!
En ook met supplementen kun je geen wonderen verrichten!!! Dat heb je mij niet horen beweren!!

Enne.................drinkt iedereen niet van die energiedrankjes: AA, Aqarius, Gatorade????????
Waar doen ze dat dan voor????????? Omdat ze denken,dat ze er meer energie door krijgen....
Zitten bomvol met suikers hoor, waardoor je na een poosje alleen maar slapper wordt.
Als ik dezelfde energiedrankjes kan gebruiken, waar niet zo veel suikers inzitten en die wel werken, gebruik ik toch die????? Of zie ik dat dan weer verkeerd????????


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2006, 11:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
winner schreef:
Jullie denken in het "bovennatuurlijk presteren"en "zonder die troep redden wij het niet".
Maar zo werkt het niet. Ik ben het met jullie eens, dat er sporters zijn, die vaak spullen gebruiken, die misschien op het randje zijn.
Maar- en daar kom ik weer: ik ga geen reclame maken- de produkten die ik gebruik, bevatten geen chemische rommel en zijn allen goedgekeurd door de FDA in Amerika en TNO in Nederland!!
En ook met supplementen kun je geen wonderen verrichten!!! Dat heb je mij niet horen beweren!!

Enne.................drinkt iedereen niet van die energiedrankjes: AA, Aqarius, Gatorade????????
Waar doen ze dat dan voor????????? Omdat ze denken,dat ze er meer energie door krijgen....
Zitten bomvol met suikers hoor, waardoor je na een poosje alleen maar slapper wordt.
Als ik dezelfde energiedrankjes kan gebruiken, waar niet zo veel suikers inzitten en die wel werken, gebruik ik toch die????? Of zie ik dat dan weer verkeerd????????


Ach, werken die energiedrankjes? No way! Ze zijn gewoon lekker en smaken even anders dan het water.
Koolhydraten stapelen, energievoer, ik heb het allemaal geprobeerd bij triathlons enzo. Volgens mij is het allemaal kul.
Ik denk dat dit soort dingen misschien net dat beetje extra kunnen geven bij topsporters die alle kleine beetjes kunnen gebruiken en waarbij alles op dat ene moment op z'n plaats moet vallen.
Maar bij de grote middenmoot van sporters die 40 tot 50 minuten lopen op een 10 km? :roll: :roll:

Het is allemaal commercie waar iedereen met open ogen intrapt en waar er een paar handenwrijvend rijk zitten te worden.
Bij de triathlons is de beste sportdrank gewoon Coca Cola, laat die fles een nachtje op staan zodat de koolzuur eraf is en je hebt de ideale sportdrank met veel suikers.

Bert van Vlaanderen liep zijn beste marathons door er vlak voor 7 bakken koffie te drinken......

Laat je toch niet foppen......

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2006, 19:41 
Een placebo-effect is ook een effect...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2006, 19:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Sep 2005, 13:25
Berichten: 1813
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Roze pillen slik ik ook vooraf voor het geval dat... maar ze helpen wel (denk ik) :wink:

_________________
Nuntius Transmittendus


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2006, 19:54 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Nov 2005, 08:18
Berichten: 326
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 0,0
Kilometers gelopen: te weinig
Aantal N4D volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
anke schreef:
Een placebo-effect is ook een effect...


Je bent alleen wat duurder uit :wink:

_________________
Het maakt niet uit of je snel of langzaam loopt,de weg blijft even lang.
(Chinese wijsheid)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2006, 21:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
anke schreef:
Een placebo-effect is ook een effect...


Dat is zéker waar!

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.