Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Apr 2024, 20:01

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2014, 13:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Nogmaals dank voor de antwoorden. Ik heb besloten in 2015 toch voor de 50km te gaan. Het vroege opstaan zal even lastig worden, maar na de 4daagse heb ik zo,n 5 weken om uit te slapen en bij te komen. Dat moet toch wel genoeg zijn. icon_wink En het slechte slapen zoals Rivellagirl zegt heb ik ok als ik de 40km loop dus ben nu alleen maar blij dat ik eerder opmag, vooral de 1e dag.

Ik ga het gewoon doen, ben ook wel aan een uitdaging toe en zeker met het oog op de 100e 4daagse waar het helemaal druk gaat worden, kies ik liever voor een afstand waar het voor een gedeelte wat rustiger is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km verus 50km
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2014, 18:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6730
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Nogmaals dank voor de antwoorden. Ik heb besloten in 2015 toch voor de 50km te gaan. Het vroege opstaan zal even lastig worden, maar na de 4daagse heb ik zo,n 5 weken om uit te slapen en bij te komen. Dat moet toch wel genoeg zijn. icon_wink En het slechte slapen zoals Rivellagirl zegt heb ik ok als ik de 40km loop dus ben nu alleen maar blij dat ik eerder opmag, vooral de 1e dag.

Ik ga het gewoon doen, ben ook wel aan een uitdaging toe en zeker met het oog op de 100e 4daagse waar het helemaal druk gaat worden, kies ik liever voor een afstand waar het voor een gedeelte wat rustiger is.


Het is inderdaad een mooie uitdaging.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 07 Jan 2015, 19:33 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Dec 2009, 19:16
Berichten: 30
Woonplaats: Annen(Drenthe)
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 4x30km
Kilometers gelopen: 400
Aantal N4D volbracht: 8x
Volgende wandeltocht: Airborne wandeltocht
Merk wandelschoenen: Merrell
Mood: Gewoon
Ik heb een keer de 40 gelopen maar werd erg opgehouden door de grote massa.
Soms lopen met zn vieren naast elkaar dus maar gauw naar de 50 over gegaan.
Omdat ik een vrij hoog tempo loop kom ik meestal uit de lus voordat de massa eraan komt zoals militairen en 40km lopers.
Bevalt mij super.
Slaap op de camping te Berg en Dal 7 km van de wedren en met drie man fietsen we om 3.30 naar de start.
I.d.d.niet veel rust maar het avontuur van midden in de nacht opstaan en weer of geen weer op de fiets de spieren los maken.
Heerlijk vinden we het maar zo heeft iedereen zijn redenen om een andere afstand te lopen.
Veel succes allemaal dit jaar.

_________________
De paden op de lanen in met frisse moed!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 15:18 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 346
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Dit jaar ga ik 'verplicht' de 50km lopen.
Ooit heb ik geroepen dat ik die 50 nog wel eens wilde gaan lopen. Afgelopen jaar kwam mijn broertje (2,5 jaar jonger, maar 2 koppen groter) ons binnenhalen en zei; zus, jij wilde ooit toch nog die 50 eens lopen? Als ik nou volgend jaar ga lopen, lopen we dan samen 200km?'

Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen, alhoewel ik stiekem wel een beetje spijt had, dat ik ooit gezegd had dat te willen gaan doen! :icon_eek:
Niet zozeer vanwege die afstand, ik zie vooral op tegen het slaaptekort/vroege opstaan..

Maar, we zijn nu dus allebei ingeschreven (broertje bij ViaVierdaagse) en ik probeer mezelf maar ook mijn broertje zo goed mogelijk voor te bereiden.

Hoe zijn die steden/dorpen waar je alleen met de 50km doorkomt? Is dat een beetje vergelijkbaar met de dorpen op de 40km?

En hebben jullie nog tips? Op/voor bepaalde stukken rust nemen?
( Zo neem ik zelf altijd rust voordat ik de dijk van dag1 opga, omdat ik het een verschrikkelijk saai en moeilijk stuk vind en als ik dan ff heb gezeten en goed uitgerust die dijk opga, dan valt ie best mee.. :) )

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 16:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6730
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Wat ik altijd deed(maar da's lang geleden): vrij snel een rust nemen in de extra lus.
Omdat je dan alleen met 50-ers loopt.
Neem je rust voordat je in de lus komt dan lopen er nog 40-ers rond en dat vond ik zelf altijd erg frustrerend.

Ik wens je alvast veel succes, Rachel!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 20:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Vaak neem ik halverwege nog een rust in de lus. De ene keer wat makkelijker als de andere.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 21:24 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 15:33
Berichten: 456
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 50
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50K184
Kilometers gelopen: >10000
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 10?
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Doeternietoe
Marko schreef:
Wat ik altijd deed(maar da's lang geleden): vrij snel een rust nemen in de extra lus.
Omdat je dan alleen met 50-ers loopt.
Neem je rust voordat je in de lus komt dan lopen er nog 40-ers rond en dat vond ik zelf altijd erg frustrerend.

Ik wens je alvast veel succes, Rachel!


Ik heb alleen maar 40km lopers voor een 'lus' gezien in Beers. (2de afsnijdstuk van de 40 km op de 4de dag) Op alle andere dagen liep ik toch echt voor en in de 'lus' met alleen maar 50km lopers. De 40km lopers komen er normaal gesproken bij als je eruit komt, uit de lus die geen lus is, maar het einde van het stuk dat de 40km afsnijdt.... :icon_mrgreen:

Geniet er van Rachel en FHD!

_________________
We've been trekking for the past 50 years. Hopefully we will never get there. (Ake Nordin, oprichter van Fjallraven)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 22:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6730
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Gejoco schreef:
Marko schreef:
Wat ik altijd deed(maar da's lang geleden): vrij snel een rust nemen in de extra lus.
Omdat je dan alleen met 50-ers loopt.
Neem je rust voordat je in de lus komt dan lopen er nog 40-ers rond en dat vond ik zelf altijd erg frustrerend.

Ik wens je alvast veel succes, Rachel!


Ik heb alleen maar 40km lopers voor een 'lus' gezien in Beers. (2de afsnijdstuk van de 40 km op de 4de dag) Op alle andere dagen liep ik toch echt voor en in de 'lus' met alleen maar 50km lopers. De 40km lopers komen er normaal gesproken bij als je eruit komt, uit de lus die geen lus is, maar het einde van het stuk dat de 40km afsnijdt.... :icon_mrgreen:

Geniet er van Rachel en FHD!

Ik herinnerde me als eerste die lus en ik vond het niet leuk om 40-ers op het parkoers te zien terwijl ik de 50 "moest" lopen.
Bij een laag tempo kun je iedere dag voor zo'n situatie komen te staan. Vorig jaar zag ik 50-ers afbuigen op de 2e dag om hun extra kilometers te maken.


Laatst gewijzigd door Marko op 30 Mrt 2015, 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 22:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Gejoco schreef:
Marko schreef:
Wat ik altijd deed(maar da's lang geleden): vrij snel een rust nemen in de extra lus.
Omdat je dan alleen met 50-ers loopt.
Neem je rust voordat je in de lus komt dan lopen er nog 40-ers rond en dat vond ik zelf altijd erg frustrerend.

Ik wens je alvast veel succes, Rachel!


Ik heb alleen maar 40km lopers voor een 'lus' gezien in Beers. (2de afsnijdstuk van de 40 km op de 4de dag) Op alle andere dagen liep ik toch echt voor en in de 'lus' met alleen maar 50km lopers. De 40km lopers komen er normaal gesproken bij als je eruit komt, uit de lus die geen lus is, maar het einde van het stuk dat de 40km afsnijdt.... :icon_mrgreen:

Geniet er van Rachel en FHD!



Dank! Maarre, welk stukje bedoel je met afsnijden? Ik ben wel eens abuis tegen de richting in gegaanvan de 50km als 40loper omdat ik een rustpost hadbvlak voor het stukje waar de 50 uitkomt. Bedoel je dat stukje?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 09:28 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 12 Mrt 2015, 11:36
Berichten: 28
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 46
Afstand 2024: 55
Kilometers gelopen: vele
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Is het toevallig dat je switcht van 40 naar 50 km nadat je van mij (aka Pluk vd Petteflat) borrelnoten hebt gekregen? :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 10:09 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
fhd schreef:
Gejoco schreef:
Marko schreef:
Wat ik altijd deed(maar da's lang geleden): vrij snel een rust nemen in de extra lus.
Omdat je dan alleen met 50-ers loopt.
Neem je rust voordat je in de lus komt dan lopen er nog 40-ers rond en dat vond ik zelf altijd erg frustrerend.

Ik wens je alvast veel succes, Rachel!


Ik heb alleen maar 40km lopers voor een 'lus' gezien in Beers. (2de afsnijdstuk van de 40 km op de 4de dag) Op alle andere dagen liep ik toch echt voor en in de 'lus' met alleen maar 50km lopers. De 40km lopers komen er normaal gesproken bij als je eruit komt, uit de lus die geen lus is, maar het einde van het stuk dat de 40km afsnijdt.... :icon_mrgreen:

Geniet er van Rachel en FHD!



Dank! Maarre, welk stukje bedoel je met afsnijden? Ik ben wel eens abuis tegen de richting in gegaanvan de 50km als 40loper omdat ik een rustpost hadbvlak voor het stukje waar de 50 uitkomt. Bedoel je dat stukje?


De 2e lus van de 4e dag. Hij ziet het alleen andersom, het is geen extra lus maar de 40 km snijd af ;)

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 11:27 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 346
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Ik heb zelf een tempo van gemiddeld 5,5km per uur, dat gaat langzaam omhoog, omdat mijn broertje (bijna 2mtr lang) wat sneller loopt en ik dus m'n tempo omhoog probeer te krikken.
We zullen dus wat in de achterhoede lopen, over de 40 doe ik de eerste dagen/goede dagen zo'n 8,5 uur over en dat loopt op tot 9 à 10 uur op vrijdag/ slechte dagen.

Had zelf inderdaad al het idee om in (het begin van) de lus te rusten, om ons even 'op te peppen' voor die kilometers.

Maar, hoe zijn die doorkomstplaatsen (Arnhem, Balgoij, Niftrik, Ottersum, Grave, en wat ik nog vergeten ben?)?
Kun je daar een beetje lol hebben met het publiek, of komen die d'r bed niet uit voor die 'paar' 50km lopers?

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 11:40 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Rachel schreef:
Ik heb zelf een tempo van gemiddeld 5,5km per uur, dat gaat langzaam omhoog, omdat mijn broertje (bijna 2mtr lang) wat sneller loopt en ik dus m'n tempo omhoog probeer te krikken.
We zullen dus wat in de achterhoede lopen, over de 40 doe ik de eerste dagen/goede dagen zo'n 8,5 uur over en dat loopt op tot 9 à 10 uur op vrijdag/ slechte dagen.

Had zelf inderdaad al het idee om in (het begin van) de lus te rusten, om ons even 'op te peppen' voor die kilometers.

Maar, hoe zijn die doorkomstplaatsen (Arnhem, Balgoij, Niftrik, Ottersum, Grave, en wat ik nog vergeten ben?)?
Kun je daar een beetje lol hebben met het publiek, of komen die d'r bed niet uit voor die 'paar' 50km lopers?


Ik ervaar de lussen absoluut niet als saai. Ik neem wel altijd rust in de plaatsen van de lus, daar is het zeker gezellig. Na de plaatsen volgt er toch meestal een stuk waar weinig tot niets is en ook geen mogelijkheid om te zitten (behalve op de grond)

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 11:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
martijn70 schreef:
Is het toevallig dat je switcht van 40 naar 50 km nadat je van mij (aka Pluk vd Petteflat) borrelnoten hebt gekregen? :icon_wink:


Haha, nee in mijn erste post van dit topic heb ik als het goed is aangegeven wat de reden is/redenen zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 40km versus 50km
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 15:36 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 819
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Rachel schreef:
Ik heb zelf een tempo van gemiddeld 5,5km per uur, dat gaat langzaam omhoog, omdat mijn broertje (bijna 2mtr lang) wat sneller loopt en ik dus m'n tempo omhoog probeer te krikken.
We zullen dus wat in de achterhoede lopen, over de 40 doe ik de eerste dagen/goede dagen zo'n 8,5 uur over en dat loopt op tot 9 à 10 uur op vrijdag/ slechte dagen.

Had zelf inderdaad al het idee om in (het begin van) de lus te rusten, om ons even 'op te peppen' voor die kilometers.

Maar, hoe zijn die doorkomstplaatsen (Arnhem, Balgoij, Niftrik, Ottersum, Grave, en wat ik nog vergeten ben?)?
Kun je daar een beetje lol hebben met het publiek, of komen die d'r bed niet uit voor die 'paar' 50km lopers?

Voor mijn gevoel zijn het geen lussen vanaf het splitsingspunt tot het weer samenkomen.
We starten om 04:00 's ochtends en lopen dan alleen met de 50-ers. Dat blijft zo tot het punt waar de 40 km erbij komt. Ook op het eerste stuk waar de route van 30, 40 en 50 nog samen valt loop je ook alleen met de 50-ers (de rest is dan namelijk nog niet gestart). In alle plaatsen is het even gezellig en druk, feest van begin tot einde.
Heel misschien, als je langzaam loopt en regelmatig rust, kan het zijn dat een enkele hardloper van de 40 voorbij schiet voordat je bij de splitsing bent. Ik denk dan altijd: ze doen hun best maar! :icon_wink: en loop lekker door.

De enige dag/plek waar je echt (even) samen loopt met de 40-ers en daarna nog splitst is op dag 4 in Beers. Daar ga je met de 50-ers nog een aparte lus doen tot in Cuijk. Dat vind ik het meest stille stuk van de 4daagse.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.