Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Apr 2024, 00:47

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2015, 06:48 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jan 2007, 10:10
Berichten: 1383
Woonplaats: 544,2km boven Parijs
Leeftijd: 64
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Gewoon
Jos in de hoofdrol.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GXTRCGY6

http://www.omroepwest.nl/west-gemist/23-07-2015 kijken vanaf minuut 15.


Laatst gewijzigd door Auto gaat sneller op 25 Jul 2015, 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2015, 19:07 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 15:33
Berichten: 456
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 50
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50K184
Kilometers gelopen: >10000
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 10?
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Doeternietoe
Beter: nieuw schema bedacht; 2 à 2,5 uur lopen, half uurtje rust op het gemak, spieren deden het beter en het afdalen viel mee... Zevenheuvelen inclusief Oase in één woord fantastisch!

_________________
We've been trekking for the past 50 years. Hopefully we will never get there. (Ake Nordin, oprichter van Fjallraven)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2015, 23:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Nadat we beiden een zeer goede nacht hebben (geslapen hè!!) gaan we later dan anders richting de 7^^^^^^^weg.
Eric heeft van de week de plek al afgezet. Van PeterC hadden we gehoord dat alles afgesloten was maar onder begeleiding van een verkeersregelaar mocht hij er toch heen.
Eenmaal aangekomen zien we dat er zéér professioneel gewerkt is door de provincie. Met een kalklijn is onze plek aangegeven met de grootste NP die ik van mijn leven gezien heb.
An Marie, Sabine en Jannechien komen ons vandaag gezelschap houden en we krijgen bericht van Jos dat hij ons komt helpen.
Gisteren is hij te laat binnen gekomen maar wilde toch van start gaan maar na enkele kms steekt zijn scheenbeen daar een stokje voor.
Bij afwezigheid van mij (ik was even buurten bij de kampeerders) worden Eric en Jos nog geintervieuwd.
Inmiddels zijn de eerste wandelaars dan al gepasseerd.
Omdat we verder op de route zitten duurt het wat langer voordat wij de eerste wandelaars in de Oase krijgen.
Er is er zelfs eentje die letterlijk en figuurlijk komt binnen rollen een languit gaat liggen. Na een verkwikkende koude handdoek is hij weer snel boven Jan (nee, niet JohnnyWalker).
De broodjes worst gaan er slikvingerend in. Uiteindelijk gaan er 90 broodjes doorheen.
Volgend jaar maar 100 bij de 100ste!.
Eric heeft trek in friet en ik neem een Robmansje van gisteren.
Niet echt kapot maar om 20.45 uur ligt iedereen in bed.
Op naar de laatste verzorgingsdag.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Laatst gewijzigd door Cornelia op 26 Jul 2015, 19:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2015, 14:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Deze dag staat de Goedemorgenman weer op zijn plek (ik dacht niet op de rotonde maar een weg verder?). Ik spreek hem even aan. Hij heeft een bord opgehangen aan een boom met de tekst: bedankt voor alle lieve kaartjes. Even buiten Nijmegen komen wij langs een weiland waar een heleboel gladiolen staan. Dit is zo mooi dat wij er even bij stil blijven staan. Sylvia maakt er foto 's van. Dat doen meerdere wandelaars. Er blijken aardappelplanten tussen te staan. Een paar km. daarna komen we bij de beschuit met aardbeien met slagroom. Wij zitten hier elk jaar. Als wij hier een tijdje zitten wordt het wel erg stil om ons heen. Alle wandelaars zijn verder gegaan. Dat gaan wij dus ook doen. De weg achter ons is leeg. In de verte komt nog een wandelaar aan. Het lijkt of we een van de laatste wandelaars zijn, maar later blijkt dat toch niet zo te zijn als we er weer wat ingehaald hebben. Na een paar km. is de Malderburcht. Daar kijken we altijd wat de bewoners gemaakt hebben voor de wandelaars. Er zijn popjes, sokjes, vlaggetjes etc. te koop.
In Mook moeten wij linksaf, waar de 40 km. rechtdoor gaat. Er komt een weg door het bos naar Groesbeek. Deze weg gaat langzaam omhoog. Vals plat noemt men dat. Dit duurt ongeveer 4 km. Het lijkt niet erg, maar is erg vermoeiend. Bijna aan het einde van deze weg, waar de helling voorbij is, is een rustplaats waar wij soep gaan eten. Daarna komen we in het centrum van Groesbeek uit. Het duurt dan niet lang meer tot we op de 7heuvelenweg zijn. Tot aan de Oase is het volop genieten. Ik sta regelmatig stil om van het uitzicht te genieten. Er zijn minder campers, maar wel veel publiek. Dan komen we bij Carla en Eric in de Oase. Als we daar even gezeten hebben is het nog maar 8 km. en steeds naar beneden. Door Berg en Dal heen is het altijd erg gezellig. De witte straat in Nijmegen is mooi, de rode straat valt een beetje tegen dit jaar. Wij finishen vroeger dan gisteren: ongeveer vier uur.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2015, 21:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Na de puike tweede loopdag dacht ik: met gemak op naar Groezbekistan. Wat een misrekening! Na de lus met het heerlijke ijs in Ottersum kwam de man met de hamer. Zo'n pijn in de poten; ik dacht dat ik er maar mee moest stoppen. Ipe van het GGG heeft me gered met een voetmassage en ik ging in aangenaam wandelgezelschap vrij makkelijk door naar De Oase. De foto's vertellen het verhaal wel weer. Wat een feest aan het eind van deze route!

https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/Dag3Groesbeek?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPbe9szsttmr1gE&feat=directlink

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 18:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Hier zijn ze dan, op veler verzoek, de foto's van Bertus van dag 3. De dag van Groesbeek


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 19:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
Na de puike tweede loopdag dacht ik: met gemak op naar Groezbekistan. Wat een misrekening! Na de lus met het heerlijke ijs in Ottersum kwam de man met de hamer. Zo'n pijn in de poten; ik dacht dat ik er maar mee moest stoppen. Ipe van het GGG heeft me gered met een voetmassage en ik ging in aangenaam wandelgezelschap vrij makkelijk door naar De Oase. De foto's vertellen het verhaal wel weer. Wat een feest aan het eind van deze route!

https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/Dag3Groesbeek?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPbe9szsttmr1gE&feat=directlink


Het is al eerder gezegd door iemand maar jouw foto's vormen met de onderschriften erbij een zeer onderhoudend stripverhaal!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 19:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Truitje schreef:
Hier zijn ze dan, op veler verzoek, de foto's van Bertus van dag 3. De dag van Groesbeek


Prachtverslag is dit, Bertus en Truitje!
Zit ervan te genieten.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 21:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6080
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Voy con Dios schreef:
Na de puike tweede loopdag dacht ik: met gemak op naar Groezbekistan. Wat een misrekening! Na de lus met het heerlijke ijs in Ottersum kwam de man met de hamer. Zo'n pijn in de poten; ik dacht dat ik er maar mee moest stoppen. Ipe van het GGG heeft me gered met een voetmassage en ik ging in aangenaam wandelgezelschap vrij makkelijk door naar De Oase. De foto's vertellen het verhaal wel weer. Wat een feest aan het eind van deze route!

https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/Dag3Groesbeek?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPbe9szsttmr1gE&feat=directlink


Het is al eerder gezegd door iemand maar jouw foto's vormen met de onderschriften erbij een zeer onderhoudend stripverhaal!

Als je je verdiept in dit forum kom je hele romans en dus nu ook een stripverhaal tegen! :icon_lol:
Het 4daagseforum (de Buren) las soms als een roman. :icon_lol: Echt spijtig dat dat gestopt is. :icon_cry:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 21:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5677
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Spatoes schreef:
footloose schreef:
Voy con Dios schreef:
Na de puike tweede loopdag dacht ik: met gemak op naar Groezbekistan. Wat een misrekening! Na de lus met het heerlijke ijs in Ottersum kwam de man met de hamer. Zo'n pijn in de poten; ik dacht dat ik er maar mee moest stoppen. Ipe van het GGG heeft me gered met een voetmassage en ik ging in aangenaam wandelgezelschap vrij makkelijk door naar De Oase. De foto's vertellen het verhaal wel weer. Wat een feest aan het eind van deze route!

https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/Dag3Groesbeek?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPbe9szsttmr1gE&feat=directlink


Het is al eerder gezegd door iemand maar jouw foto's vormen met de onderschriften erbij een zeer onderhoudend stripverhaal!

Als je je verdiept in dit forum kom je hele romans en dus nu ook een stripverhaal tegen! :icon_lol:
Het 4daagseforum (de Buren) las soms als een roman. :icon_lol: Echt spijtig dat dat gestopt is. :icon_cry:


In die bijna 10 jaar zijn sommige zelfs naar stripfiguren vernoemd,ik verbaas mij hier nergens meer over.Afbeelding

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 21:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6080
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
Hier zijn ze dan, op veler verzoek, de foto's van Bertus van dag 3. De dag van Groesbeek

Prachtige foto's [applaus] leuk om te zien waar ik NIET gelopen heb maar wel herken. :icon_wink:
Al eens eerder gezegd: dat Bertus nog tijd heeft om te lopen, of in ieder geval toch nog op tijd binnen is, en dan al die foto's onderweg maakt met leuke details.
Bertus [applaus]
Trudy, zorg jij dat die complimenten bij de juiste persoon komen? :icon_smile:
Heeft zwager Dirk de Vierdaagse dit jaar uitgelopen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 22:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Spatoes schreef:
Truitje schreef:
Hier zijn ze dan, op veler verzoek, de foto's van Bertus van dag 3. De dag van Groesbeek

Prachtige foto's [applaus] leuk om te zien waar ik NIET gelopen heb maar wel herken. :icon_wink:
Al eens eerder gezegd: dat Bertus nog tijd heeft om te lopen, of in ieder geval toch nog op tijd binnen is, en dan al die foto's onderweg maakt met leuke details.
Bertus [applaus]
Trudy, zorg jij dat die complimenten bij de juiste persoon komen? :icon_smile:
Heeft zwager Dirk de Vierdaagse dit jaar uitgelopen?


Ik zal ze persoonlijk bij hem bezorgen als hij straks van zijn werk thuiskomt :icon_wink:
Zwager Dirk is vorig jaar uitgevallen na dag 2 en moest weer loten. De pechvogel werd dit jaar uitgeloot. Omdat hij vorig jaar dag 1 en 2 gelopen had, wilde hij dit jaar dag 3 en 4 lopen (zwart, dat dan wel ). In Nijmegen had hij nergens last van, maar eenmaal thuis kon hij de trap bijna niet meer opkomen, en aangezien hij zaterdag en zondag moest werken leek het hem niet verstandig om vrijdags nog te gaan lopen :icon_rolleyes:

Heb je dat gipspootje gezien? Mooi he :icon_lol:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2015, 22:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1528
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
En hier is het verslag van dag 3:

http://www.wandelenenmeer.blogspot.nl/2 ... sbeek.html

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2015, 07:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
liesie73 schreef:


Leuk verslag en sfeervolle plaatjes Liesie! Vooral de foto's vanaf het fietspad zijn gaaf.
Al kijkend naar jouw foto's denk ik weer aan het mooie weer van verleden week. Wat zijn we toch lucky geweest!

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2015, 07:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ik heb ook genoten van je verslagen tot nog toe Louise. En geweldig zoals de wandelkerel in de loop van de jaren in jouw verslag echt een verandering heeft ondergaan :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.