Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 19:16

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 12:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Elly N schreef:
Marko schreef:
Vrijdag
Het wordt saai, maar ook vandaag ontvang ik mijn startscan om 4.09 uur, dat betekent ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten.

Ik zit helemaal mee te genieten van het gevoel dat je had tijdens dat laatste stuk lopen over de Via Gladiola, achter de doedelzakspelers aan. Ik zou er ook voor gekozen hebben erachter te blijven. Heerlijk!
Wat ik me wel afvraag, je schrijft "ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten", maar wat ik me afvraag, je telt vanaf 4.00 uur, maar niet de tijd die je al in de rij staat voor 4.00 uur om zo snel te kunnen starten. Vanaf hoe laat sta je dan in de rij?

Volgens mij kan Martin meteen door lopen als hij op de wedren arriveert.
Hij logeerde zo'n 10 min. lopen van de wedren af dus om 4.00 uur is hij daar. Dan is 9 à 10 min. later starten niet in de rij staan maar aansluiten.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 12:15 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1884
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Elly N schreef:
Marko schreef:
Vrijdag
Het wordt saai, maar ook vandaag ontvang ik mijn startscan om 4.09 uur, dat betekent ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten.

Ik zit helemaal mee te genieten van het gevoel dat je had tijdens dat laatste stuk lopen over de Via Gladiola, achter de doedelzakspelers aan. Ik zou er ook voor gekozen hebben erachter te blijven. Heerlijk!
Wat ik me wel afvraag, je schrijft "ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten", maar wat ik me afvraag, je telt vanaf 4.00 uur, maar niet de tijd die je al in de rij staat voor 4.00 uur om zo snel te kunnen starten. Vanaf hoe laat sta je dan in de rij?

Volgens mij kan Martin meteen door lopen als hij op de wedren arriveert.
Hij logeerde zo'n 10 min. lopen van de wedren af dus om 4.00 uur is hij daar. Dan is 9 à 10 min. later starten niet in de rij staan maar aansluiten.

Ik vraag dat omdat ik om 6.45 uur mag starten op de 30 km en dan zie ik mijn broers al redelijk vooraan in de rij staan. Zij mogen pas om 7.15 uur starten, dus wachten ze al zo'n 45 minuten voor het scannen begint.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 12:34 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Elly N schreef:
Cornelia schreef:
Elly N schreef:
Marko schreef:
Vrijdag
Het wordt saai, maar ook vandaag ontvang ik mijn startscan om 4.09 uur, dat betekent ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten.

Ik zit helemaal mee te genieten van het gevoel dat je had tijdens dat laatste stuk lopen over de Via Gladiola, achter de doedelzakspelers aan. Ik zou er ook voor gekozen hebben erachter te blijven. Heerlijk!
Wat ik me wel afvraag, je schrijft "ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten", maar wat ik me afvraag, je telt vanaf 4.00 uur, maar niet de tijd die je al in de rij staat voor 4.00 uur om zo snel te kunnen starten. Vanaf hoe laat sta je dan in de rij?

Volgens mij kan Martin meteen door lopen als hij op de wedren arriveert.
Hij logeerde zo'n 10 min. lopen van de wedren af dus om 4.00 uur is hij daar. Dan is 9 à 10 min. later starten niet in de rij staan maar aansluiten.

Ik vraag dat omdat ik om 6.45 uur mag starten op de 30 km en dan zie ik mijn broers al redelijk vooraan in de rij staan. Zij mogen pas om 7.15 uur starten, dus wachten ze al zo'n 45 minuten voor het scannen begint.

Ik ben dit jaar elke dag tussen 04:00 en 04:10 op de Wedren aangekomen en elke dag binnen 15 minuten gescand voor de start.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 12:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cobie schreef:
Elly N schreef:
Cornelia schreef:
Elly N schreef:
Marko schreef:
Vrijdag
Het wordt saai, maar ook vandaag ontvang ik mijn startscan om 4.09 uur, dat betekent ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten.

Ik zit helemaal mee te genieten van het gevoel dat je had tijdens dat laatste stuk lopen over de Via Gladiola, achter de doedelzakspelers aan. Ik zou er ook voor gekozen hebben erachter te blijven. Heerlijk!
Wat ik me wel afvraag, je schrijft "ook nu een wachttijd van nog geen 10 minuten", maar wat ik me afvraag, je telt vanaf 4.00 uur, maar niet de tijd die je al in de rij staat voor 4.00 uur om zo snel te kunnen starten. Vanaf hoe laat sta je dan in de rij?

Volgens mij kan Martin meteen door lopen als hij op de wedren arriveert.
Hij logeerde zo'n 10 min. lopen van de wedren af dus om 4.00 uur is hij daar. Dan is 9 à 10 min. later starten niet in de rij staan maar aansluiten.

Ik vraag dat omdat ik om 6.45 uur mag starten op de 30 km en dan zie ik mijn broers al redelijk vooraan in de rij staan. Zij mogen pas om 7.15 uur starten, dus wachten ze al zo'n 45 minuten voor het scannen begint.

Ik ben dit jaar elke dag tussen 04:00 en 04:10 op de Wedren aangekomen en elke dag binnen 15 minuten gescand voor de start.


Ik kom om 4.00 uur aan op de Wedren en sluit dan aan in de rij. 10 minuten later ben ik weg, mooi toch!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 20:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1884
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Ik kom om 4.00 uur aan op de Wedren en sluit dan aan in de rij. 10 minuten later ben ik weg, mooi toch!

Zeker mooi. Dat is bij de 40 en de 30 km wel een ander verhaal.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 08:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Elly N schreef:
Marko schreef:
Ik kom om 4.00 uur aan op de Wedren en sluit dan aan in de rij. 10 minuten later ben ik weg, mooi toch!

Zeker mooi. Dat is bij de 40 en de 30 km wel een ander verhaal.

Ik heb zojuist de verslagen van andere wandelaars gelezen en begrijp dat er veel wandelaars zijn die al rond de klok van 3.00 uur/3.15 uur in de rij gaan staan, om op die manier zo vroeg mogelijk te kunnen starten. Uiteindelijk zijn die wandelaars slechts 5 - 10 minuten eerder gestart dan ik.
IK geniet liever wat langer in m'n bedje en doe het in de ochtend rustig aan. Ach, ieder zijn ding............


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 09:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Voor het eerst ben ik blij dat het vrijdag is, ipv dat ik het jammer vind dat het al bijna voorbij is. De heuvels hebben mijn spieren wel goed gedaan, ik voel ze amper meer. Ik start op dezelfde manier als gister en ook het vroege opstaan speelt me nog steeds geen parten.

Helaas gaan na een paar km de spieren wel vervelen. Ik heb de andere schoenen weer aan en de zool is vastgep,akt met tape. Nu maar hopen dat het beter gaat, al zijn de voeten toch al beschadigd. Ik wil weer zo lang mogelijk doorlopen naar mij eerste rust: de koffie van Koprol in Overasseld. Ik zie Rumi ergens koffie drinken en ik zeg dat ik bijna bij een post ben, dus samenlopen zit er even niet in. Mijn teleurstelling is erg groot, als blijkt dat de 50km al eerder dan gepland afbuigt en dus helemaal niet langs mijn koffieplek komt. Ik moet toch echt even nodig zitten en daar we het dorp alweer uitlopen ga ik op een hekje zitten. Rumi komt voorbijen natuurlijk buldert hij van het lachen als hij mij zo ziet zitten. Ik zie de humor er ook wel van in, maar mis nog steeds mijn koffie die ik nu bestwel hard nodig heb.

Na een tijdje ga ik verder en vraag me af hoelang deze eerste lus is. Want we lopen vandaag voor een groot deel een andere route, dus het is niet alleen 10km meer. Gelukkig komt redelijk snel Grave, en net zo snel als we er aankomen, zijn we er alweer uit. Wat wel erg leuk is van de 50m op vrijdag, is dat de militairen voor een groot deel dezelfde route volgen. Al eerder hoorde ik een vroge groep met 1 doedelzakspeler waarbij iedereen ging klappen op de maat van de muziek. Kippenvel! Na Grave kwam Gassel en daar even een sanitaire stop gemaakt. Toen was ik het eigenlijk wel zat. Ik wilde naar Beers en zag in de verte het kerkje al. Helaas duurde het nog best lang voor we er waren. In Beers even op een stoep gezeten die vrij was, na het aan de eigenaresse gevraagd te hebben. En waar anderen altijd van alles aangeboden krijgrn, in hun verslagen te lezen, wordt ik alleen maar raar aangekeken.. maar gelukkig mag ik wel even zitten. Na Beers volgt weer een extra lus en ook bij deze vraag ik me af hoelang hij duurt. Gelukkig niet lang en na een gesprek met een peleton politiemensen die zich niet aan het reglement hielden kwam Cuijk in zicht. Maar eerst nog een viaduct onderdoor en de politiemannen hadden net verteld dat als je wilde zingen bij de politie dat je dan de 40km moest lopen. De 50km zongen alleen onder viaducten door. Ik was benieuwd wat er komen ging en ja hoor:meerstemmig klonk "You never walk alone". Nog mooi ook! Het was zo kort dat ik er wel tegen kon..

Cuijk is normaal mijn favoriete stad, maar leek nu wel rustiger dan anders? Kan natuurlijk ook aan mij liggen. Veel te snel was het weer voorbij. In Mook og een extra pauze genomen voor ik het lange stuk naar de Oase liep. Ik had ondertussen echt geen zin meer, was moe en weet ik het wat. Maar helaas, het was nog wel een stukie. Ik zag ook op tegen de Via Gladiola. Zo druk en lang. Het is echt niet mijn favo stukje.. Bij de oase waren de gehaktballetjes weer als vanouds erg lekker en ik besloot om samen met de Wandelfamilie een stukje samen te lopen, als afleiding voor mijzelf. Vlak voor de laatste controlle is altijd de laatste post van de vereniging waar ik mijn eerste twee jaar mee heb gelopen en die zeg ik altijd even gedag. Zo ook nu. Daardoor verloor ik de Wandelfamilie wel uit het oog, maar dat gaf niet.

Na iedereen gedag te hebben gezegd begon de marteling. Want zo zie ik soms de Via. Al eerder deze 4daagse kreeg ik de indruk dat wij vooral ter vermaak van de toeschouwers liepen en niet dat de toeschouwers er waren om je aan te moediggen.Je moest er vooral leuk uitzien of meeklappen, anders was je een chagerijn. Ik ergerde me aan het trage tempo en er leekgeen eind aan te komen. Ik verlangde naar J. Die voorbij het Radbput zou staan met een biertje maar dat duurde nog wel even.Natuurlijk vonden kindjes het normaal om heen en weer te rennen door de wandelaars zodat je moeite moet doen er geen een een rotschop te verkopen. (Per ongeluk) en ook ouders die hun mindjes VOOR de hekken zetten, die snappen zeker niet waarvoor de hekken bedoelt zijn. En toen ik dacht dat ik alles had gehad, en dinsdag al het toppunt had meegemaakt bleek het raarste nog te komen: juist toen het heel druk was kwamen er twee vrouwen van links met een enorme kinderwagen en strandstoelen die naar de overkant wilden, dwars door het wandelpeleton heen. Ik viel bijna tegen de kinderwagen waardoor ik een bijdehante bek kreeg. Ik zei netjes dat het niet slim was om door de wandelaars te gaan waar ik als antwoord op kreeg" nou, we moeten toch naar de overkant kunnen?" Ik ben er niet trots op, echt niet maar ik heb die vrouw geloof ik de hele huid volgescholden. Hoe ze het in haar hoofd haalce om zo,n kunstje te flikken met zo,n drukte. Ondanks dat we langzaam gaan, hebben we nog wel een remweg, we staan niet in 1x stil. Gelukkig liep ik vefder en heeft ze mijn scheldkanonade vast niet gehoord.

Mijn humeur was toen zodanig gedaald dat ik ecbt stik en stik chagerijnig was. Mocht er weer een optie komen om de via de skippen, dan kies ik daar meteen voor! Maarja, das okk weer zo lullig voor de mensen die graag naar de wandelaars kijken... ik zei dat en kreeg meteen een leuk gesprek met een man die er precies hetzelfde over dacht. Toen gingen de km wel snel en eindelijk zag ik daar J. Ook hij vrolijkte me op en een hakf uur later was ik eindelijk klaar. Dit jaar zat erop, ik hoefde even niet mer en voor volgend jaar kijken we wel weer verder.


Iedereen bedankt voor de boeiende gesprekken en ondersteuning onderweg. Een speciale dank naar de Oase, wat zijn jullie toch geweldig!


Wat een akelige ervaringen heb je gehad op deze laatste wandeldag, maar je hebt het gehaald en dat is toch wel weer een mooie prestatie van je!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 10:54 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 206
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
liesie73 schreef:
En hierbij het verslag van de laatste dag:

http://www.wandelenenmeer.blogspot.nl/2 ... cuijk.html


Leuke verslagen :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2015, 18:43 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Marko schreef:
Elly N schreef:
Marko schreef:
Ik kom om 4.00 uur aan op de Wedren en sluit dan aan in de rij. 10 minuten later ben ik weg, mooi toch!

Zeker mooi. Dat is bij de 40 en de 30 km wel een ander verhaal.

Ik heb zojuist de verslagen van andere wandelaars gelezen en begrijp dat er veel wandelaars zijn die al rond de klok van 3.00 uur/3.15 uur in de rij gaan staan, om op die manier zo vroeg mogelijk te kunnen starten. Uiteindelijk zijn die wandelaars slechts 5 - 10 minuten eerder gestart dan ik.
IK geniet liever wat langer in m'n bedje en doe het in de ochtend rustig aan. Ach, ieder zijn ding............


Ik was ook elke dag uiterlijk om 3.30 uur bij de start maar zelfs ik was 1 dag ook pas om 4.10 uur gescand. Vraag me dan toch af welk startpoortje jij hebt genomen ?

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2015, 19:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
longfield schreef:
Marko schreef:
Elly N schreef:
Marko schreef:
Ik kom om 4.00 uur aan op de Wedren en sluit dan aan in de rij. 10 minuten later ben ik weg, mooi toch!

Zeker mooi. Dat is bij de 40 en de 30 km wel een ander verhaal.

Ik heb zojuist de verslagen van andere wandelaars gelezen en begrijp dat er veel wandelaars zijn die al rond de klok van 3.00 uur/3.15 uur in de rij gaan staan, om op die manier zo vroeg mogelijk te kunnen starten. Uiteindelijk zijn die wandelaars slechts 5 - 10 minuten eerder gestart dan ik.
IK geniet liever wat langer in m'n bedje en doe het in de ochtend rustig aan. Ach, ieder zijn ding............


Ik was ook elke dag uiterlijk om 3.30 uur bij de start maar zelfs ik was 1 dag ook pas om 4.10 uur gescand. Vraag me dan toch af welk startpoortje jij hebt genomen ?

Ik was getipt door Coby, ik denk dat Coby dat beter kan uitleggen dan ik. :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2015, 15:50 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 206
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
De vierde en laatste dag alweer. Je kijkt altijd een hele tijd vooruit na de 4daagse maar zodra je bezig en bij de laatste dag bent dan ben je vaak ook wel weer blij dat je er bijna bent. Om 4:08 de startscan gehad en daarna hadden wij het tempo er goed in. En om 5:50 liepen we Nijmegen uit en dat was vroeger dan 2e dag op dit punt. Zoals gezegd het tempo zat er vanaf het begin af aan al goed in en om 7:30 liepen we voor de brug bij Grave waar we traditioneel onze eerste pauze hadden met een lekkere uitsmijter. Om 8 uur zijn we weer vertrokken voor het vervolg van deze dag. En eigenlijk voordat we er erg in hadden waren we al in Gassel. Het tempo zat er goed in en we haalden onderweg veel mensen in. In Beers hadden wij onze tweede pauze en dat is dan ook volgens traditie een biertje. In Beers liepen we ook een half uur voor ten opzichte van vorig jaar. Ook in Beers heb je van die 40 kilometer lopers die er bij de 2e lusje naar Vianen vlak voor de sportvelden er achter komen dat ze hier niet mochten zijn en moest weer dat stukje terug. Ondertussen was ik druk aan het appen met het thuis front die voor de TV zaten. Kreeg ik een appje in Cuijk staat een webcam aan de rechterkant van de weg. Maar voor we daar waren eerst nog een controle bij het spoor. En vervolgens liepen we om 11:15 Cuijk binnen. In Cuijk de hele tijd maar aan de rechterkant van de weg gelopen. En vlak voordat we bij de pontonbrug waren zag ik die webcam en gelijk daarna de telefoon roodgloeiend en om 11:35 liepen we de pontonbrug over en dat is altijd een lekker moment. Nog een smal stukje dijk en dan breede wegen op weg naar de via Gladiola. Het eerste stuk was bij Molenhoek mooi breed en we zagen de hele stroom 30’ers er al bij komen en jammer genoeg was het toen weer hollen en stilstaan. Uiteindelijk 13:39 liepen we Nijmegen binnen en om 14:35 onze cijfertje 4 in ontvangst genomen. We hebben enorm genoten van deze 4daagse ook al zaten er wat moeilijke momenten tussen. En ook een mooi moment dat we nu ook zeker zijn voor deelname aan de 100e editie.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2015, 16:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leuke verslagen allemaal, JeeWee!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2015, 20:50 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Teruggekomen van vakantie, alle verslagen gelezen. Leuk topic.
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke verslagen en foto's.
Op deze manier beleef ik de 4daagse weer opnieuw.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2015, 20:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Dag van Malden.
Dit kan een een kort (?) verslagje worden want ik was al om '15 uur 15 ' binnen!
De laatste dag alweer: ontbijtje, groene kuitbroek met oranje “postbezorgers”-tshirt, zelfde sokken van gisteren met twee plakjes verse vette watten, schoenen aan en op weg naar de bus.
Zowaar in de wachtende rij op het Julianaplein de wandelaarster van gisteren weer gezien en gesproken.
De meute wordt losgelaten! Alle dagen lopen we in de staart van het wandellegioen, men heeft de 'vijftigers' en de 'veertigers' al langs zien komen en dan komen de dertigers er nog eens aan. Dezelfde route als woensdagmorgen. De “Goedemorgenman” zit weer op “zijn” vluchtheuvel! A. weet dat de “Pitstop” na “St. Walrick” is en besluiten we om toch een korte stop bij de “eierboer” te houden. De koffie vonden ze niet zo lekker dus voor de dames thee en een gekookt eitje en voor mij koffie met een eitje. Korte rust en een broodje gegeten. Vlak na de boerderij weer linksaf het fietspad op voor de “groene WC”. Op het viaduct over de A73 gezwaaid naar de toeterende auto's en vrachtauto's.
Op de weg naar “St. Walrick” raak ik in discussie met een vrouw die voor de 4e keer achterelkaar loopt en zij is in de vaste veronderstelling dat ze volgend jaar moet loten. Dat ze weinig kans maakt om ingeloot te worden omdat anderen die vaker gelopen hadden veel meer kans hebben. Ik probeer haar uit te leggen dat zij met haar 4 keer NIET hoeft te loten. De loting geldt voor iedereen die vanaf 2010 geen 4 keer heeft gelopen. De discussie wordt een woordenwisseling, ik probeer haar te overtuigen, zo zij wil gerust te stellen maar of dat gelukt is? Inmiddels “St. Walrick” gepasseerd, deze Vierdaagse zonder koffie of appeltaart/kersenvlaai met slagroom. Later begreep ik van Fien dat de kersenvlaai op was.
Een stukje met een bekende uit het dorp opgelopen, hij heeft z'n telefoon thuis laten liggen. Met mijn telefoon belt hij zijn vrouw die natuurlijk verbaasd is hoe hij 'zonder telefoon' kan bellen? Ik ken zijn vrouw en krijg de groeten van haar. Ik ben bij de “Pitstop” aangekomen en zeg Huub gedag en succes verder!
Gezellig in de ”Pitstop”, wij behoren tot de hekkensluiters. Lekkere koffie en Joke deelt royaal uit omdat het de laatste dag is. Hartelijk afscheid genomen van Joke en heel erg bedankt voor de goede zorgen. Tot volgend jaar?
In Overasselt in de kerk een kaarsje aangestoken: blij dat we al zover zijn? Dankbaar dat we mogen/kunnen lopen? In herinnering aan iemand? Na Overasselt de Maasdijk op, de dijk valt mee als je hem in 'stukjes knipt'.
Voordat de 30 linksaf van de dijk mag zie ik in de verte nog iemand op de brug lopen naar Linden. Andere wandelaars denken niet dat dat nog een Vierdaagseloper is. Nou zo leuk is die brug langs de snelweg niet om voor je lol te gaan lopen, dan pak je nog eerder de fiets. Even later lopen er nog 2 en volgen er nog 3 wandelaars. Dat zijn toch echt Vierdaagselopers in de achterhoede, oei, wat moeten die op die tijd (plm 12.00 uur?) nog een eind!
Snel in Heumen, het centrum is uitbundig versierd met oranje/groene vlaggetjesslingers en Vierdaagsevlaggen. Linksaf een smalle weg om vervolgens bij het fietspad langs de Jan J. Ludenlaan uit te komen. Een gekalkte pijl wijst de weg. Nog een pijl, een afbuigende gekalkte witte lijn, zodat we op het “goede spoor” blijven. We moeten binnen die witte lijn blijven om niet in botsing te komen met de vijftigers en veertiger die van rechts 'aan komen stormen' naar Malden. Om kwart over één al bij de OASE, een smsje de wereld ingestuurd: “bijna in Malden, niet te geloven!”
Prettige rust in de OASE maar dat weten alle forummers al! De balletjes van Eric maken heerlijk, blikje cola van Carla er achteraan. Paar foto's gemaakt en laten maken o.a. met Boktwee/Ruud. De “Wandelfamilie” is hier compleet voor het laatste stuk gedrieën.
Aan de overkant van de weg staat de tent van de zus van A. Daar niet gerust, even gedag gezegd en een herinnering gekregen (houten uiltje (zal wel ooit in Callantsoog terecht komen) met een felicitatiekaart om om mijn nek te hangen). A. en I. zijn nog niet lang weg, ik was ze dus weer kwijt! Op naar de laatste “Pitstop” en daar zitten I. en A., lekker gerust, dropjes en een zakje chippies gegeten en een blikje sinaasappelsap gedronken. Gedrieën weer verder maar . . . . ik kom langs een adres waar ik even gedag ga zeggen (hier een verbaasd: “wat ben je vroeg!”) Ja, 30 hè.
Zo raak ik I. en A. weer kwijt.
Na “Charlemagne”, heden “Mac Donalds” de St. Annastraat op. Die lange straat waar geen eind aankomt is 'in stukken te verdelen': eerst tweebaans, daarna met een perk in het midden en dichter bij het centrum weer tweebaans.
Nu kom ik langs de Radboud wèl langs de bedden met patiënten. Is slikken: zij daar ziek en ik hier gezond. Meestal na half 5, 5 uur zijn de bedden al weg als ik er met de 40 langs loop.
Smsje van W. “waar ben je?” 14.51 uur: St. Annastraat over het spoor.
W. “en nu?” 15.08 uur: Oranjesingel.
W. “doe rustig aan, ik kan er in 5 minuten zijn” ? ? ? ? ?
Richting mijn afmeldhokje zie ik een lange rij staan, pffooeeiii! Gelukkig is dat voor 30P, voor 30Q staat niemand. Is 30Q alleen het hokje voor de afstandwijzigingen geweest?
Zonder wachtenden vóór mij kan ik gelijk terecht: cijfertje mèt krans gekregen en dat was het dan voor dit jaar.
Via sms I. gevonden, genoten van onze beker fruit en dan hebben we het gehad. Lopend naar de bushalte een sms naar W. en met een paar minuten rijdt hij voor. Had zich in een woonwijk met de auto verdekt opgesteld om ons op te kunnen halen. Genoegdoening voor het twee keer niet koken van de week?
Om 16.30 uur genoten van een ijsje alhier in het dorp en toen begon het te regenen. Jammer voor het slot van de Vierdaagse.
Patat met kaassoufflé of kroket staat op het menu.
Volgend jaar weer! B.L.E.W.
P.S. De gevoelige plek aan de linkeronderkant van m'n rechtervoet hield zich vanaf woensdagmorgen gedeisd en blaarloos uit deze Vierdaagse gekomen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Cuijck 2015
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2015, 22:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk verslag Jannie :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.