Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 11 Mei 2024, 23:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2016, 19:15 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jan 2007, 10:10
Berichten: 1383
Woonplaats: 544,2km boven Parijs
Leeftijd: 64
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Gewoon
http://myalbum.com/album/2pLQx1rP2x0O


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2016, 19:33 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 10:39
Berichten: 924
Woonplaats: Nunspeet
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Auto gaat sneller schreef:
http://myalbum.com/album/2pLQx1rP2x0O


Iedere dag ff jultieme foto's bekijken en zien of ik namen kan onthouden voor vrijdag haha. Leuke foto's

_________________
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2016, 13:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7559
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
iedereen gefeliciteerd met uitlopen van deze dag
En de mensen die het niet gehaald hebben heel veel sterkte met deze moeilijke keuzen en een voorspoedig herstel gewenst

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 14:30 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
De dag van Elst.. Verslagje van mijn kant :icon_smile:

Na een zoals gewoonlijk erg slechte nacht, ging om 02:00 uur de wekker. Opstaan voor de eerste dag van 4daagse 2016. Iets na 4 uur gestart. De eerste dag begin je dan nog fris en door de adrenaline valt de slaap in de eerste kilometers dan nog erg mee. Dus het tempo zat er al snel lekker in. Ik had voor mezelf besloten om in de ochtend zo ver mogelijk te komen vanwege het warme weer, dus alleen rusten wanneer het lichaam het aangaf. Eigenlijk ging het lopen erg lekker, dus m'n eerste rust was pas in Elden, op zo'n 26 á 27 kilometer. Onder het genot van een bakkie leut de voorbijgaande wandelaars bekeken. Ergens had ik de hoop in een rustig gedeelte (vooraan) van de 40ers te komen. Helaas was dat niet zo, en achteraf gezien ook logisch gezien de verstreken tijd. De 30ers bleef ik wel goed voor, want daar waren er nog maar weinig van. Dus in Elst gelukkig geen opstoppingen en kon daarom lekker doorlopen. Op naar de Oase! Die al snel gevonden en daar mijzelf nog even bijgetankt voor de laatste etappe. De hitte werd ook steeds meer voelbaar, dus het zou wel eens zwaar kunnen worden. Net na de Oase begon de lus van de 55 (zo'n 3km), waar nog een keer het tempo wat kon opgevoerd worden. De hitte maakte zich echter steeds meer meester van me, maar het was nog te dragen. Na verloop van tijd was de dijk in zicht. Water bijgevuld en op naar de finish voor vandaag. De hitte was echter zo erg dat ik het tempo uiteraard liet zakken. Het kreeg steeds meer vat op me, en ik voelde de benen en voeten alweer loodzwaar worden. Heb de laatste kilometers echt moeten verbijten. Om 13:15 uur gefinisht, maar ik voelde me echt leeg. Daarom snel naar huis gegaan, en heb 's middags nog even 1,5 uur geslapen. M'n broertje was jarig, dus heb 's avonds nog een deel van het feestje meegepikt. Maar met de komende weersvooruitzichten wist ik dat deze 4daagse wel eens zwaar kon gaan worden.

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 16:22 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
Blauwe dinsdag - de dag van Elst

Stipt om 05:00 uur kon ik vertrekken vanaf de Wedren. Gezien de weersverwachtingen en afstand zou het niet zozeer een race tegen de klok worden zoals vorig jaar, maar een race tegen de zon. Het liefste zou ik voor 12:00 uur terug willen zijn, zo had ik mij voorgenomen. Op de route verliep het goed, al snel liet ik Lent, Bemmel achter mij op weg richting Elst. Zo belandde ik al vrij vlot bij de Oase. Na een pauze aldaar het tempo proberen te hervatten, maar dat ging toch minder makkelijk met een flinke doorkomst aan snelle 30'ers/40'ers/50/55'ers. Tot en met op de Oosterhoutsedijk viel het nog wel mee en was het nog te doen. Maar halverwege de dijk voelde ik dat een pauze moest inlassen. Dat deed ik na de boomzager tegen gekomen te zijn, onder het viaduct. Dat was de enige plek met schaduw tot aan Nijmegen. Vanaf daar terug naar de Wedren ging moeizamer ivm de hitte, het was inmiddels al na 12:00 uur. Toch verstand op 0 en door wezen stappen zodat ik om 12:35 uur mij kon afmelden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 17:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11201
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Joosie200 schreef:
Blauwe dinsdag - de dag van Elst

Stipt om 05:00 uur kon ik vertrekken vanaf de Wedren. Gezien de weersverwachtingen en afstand zou het niet zozeer een race tegen de klok worden zoals vorig jaar, maar een race tegen de zon. Het liefste zou ik voor 12:00 uur terug willen zijn, zo had ik mij voorgenomen. Op de route verliep het goed, al snel liet ik Lent, Bemmel achter mij op weg richting Elst. Zo belandde ik al vrij vlot bij de Oase. Na een pauze aldaar het tempo proberen te hervatten, maar dat ging toch minder makkelijk met een flinke doorkomst aan snelle 30'ers/40'ers/50/55'ers. Tot en met op de Oosterhoutsedijk viel het nog wel mee en was het nog te doen. Maar halverwege de dijk voelde ik dat een pauze moest inlassen. Dat deed ik na de boomzager tegen gekomen te zijn, onder het viaduct. Dat was de enige plek met schaduw tot aan Nijmegen. Vanaf daar terug naar de Wedren ging moeizamer ivm de hitte, het was inmiddels al na 12:00 uur. Toch verstand op 0 en door wezen stappen zodat ik om 12:35 uur mij kon afmelden.

Jij liep toch de 40 km? Start om 5.00 uur!
In je profiel staat 50 km.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 17:57 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Joosie200 schreef:
Blauwe dinsdag - de dag van Elst

Stipt om 05:00 uur kon ik vertrekken vanaf de Wedren. Gezien de weersverwachtingen en afstand zou het niet zozeer een race tegen de klok worden zoals vorig jaar, maar een race tegen de zon. Het liefste zou ik voor 12:00 uur terug willen zijn, zo had ik mij voorgenomen. Op de route verliep het goed, al snel liet ik Lent, Bemmel achter mij op weg richting Elst. Zo belandde ik al vrij vlot bij de Oase. Na een pauze aldaar het tempo proberen te hervatten, maar dat ging toch minder makkelijk met een flinke doorkomst aan snelle 30'ers/40'ers/50/55'ers. Tot en met op de Oosterhoutsedijk viel het nog wel mee en was het nog te doen. Maar halverwege de dijk voelde ik dat een pauze moest inlassen. Dat deed ik na de boomzager tegen gekomen te zijn, onder het viaduct. Dat was de enige plek met schaduw tot aan Nijmegen. Vanaf daar terug naar de Wedren ging moeizamer ivm de hitte, het was inmiddels al na 12:00 uur. Toch verstand op 0 en door wezen stappen zodat ik om 12:35 uur mij kon afmelden.

Jij liep toch de 40 km? Start om 5.00 uur!
In je profiel staat 50 km.


Mijn profiel was niet bijgewerkt :icon_wink: Had mij ingeschreven voor de 50km met loting in februari. Werd ingeloot in april voor de 50km. Maar besloot een verzoek tot dispensatie in te dienen ivm reuma in beide knieën, polsen en weet-ik-veel-niet-waar tezamen met een doktersverklaring. Dat verzoek werd gehonoreerd en zodoende mocht ik dit jaar de 40km lopen. En startte ik om 05:00 uur, de vroege start op dinsdag.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 15:49 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Nov 2008, 18:29
Berichten: 150
Woonplaats: Benschop
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: Nog geen idee
Merk wandelschoenen: Kybun
Mood: Vrolijk
Eindelijk was het dan zover, de 100-ste vierdaagse ging gisteren echt van start met de Dag van Elst. Wij hadden er zin ondanks de voorspellingen van het hete weer. Achteraf kunnen we zeggen: We hebben gewoon goed gelopen . . .We waren er klaar voor en hadden er zin in. Goed voorbereid gingen we dus op stap.

Het weer was 's ochtend nog lekker, goed temperatuurtje. Maar al snel schoot de temperatuur omhoog en rond 9:00 uur 's ochtends was het al rond de 28 graden en scheen de zon heel fel. We hebben de hele dag dan ook erg veel gedronken en bijna niet hoeven plassen !! Maar het was wel nuttig, we waren beiden netjes op tijd binnen. Later hebben we gehoord dat er op de Waalbrug veel mensen waren bevangen door de hitte en medische hulp nodig hadden. Wij hebben daar niets van meegekregen.

Over de Dag van Elst valt verder niet veel bijzonders te vertellen. Wij vonden het minder dan andere jaren en geen hele bijzondere dag. Beetje tamme bedoeling. Je kon ook nergens aan merken dat dit de 100-ste vierdaagse was, hoewel dat natuurlijk ook niet hoeft.

Hoogepunt van de dag was dat ik een flesje water heb gescoord bij Sander, de presenator van Campinglife . . . Hihi !!

Aan het einde van de dag waren we wel blij dat we 'binnen' waren. Ik heb prima gelopen maar toen ik terug moest fietsen naar de camping ging het even bijna niet goed. Ik kon niet meer verder fietsen en kreeg een black-out. Ik heb staande naast mijn fiest eerst wat gegeten en gedronken (had toch net melk gekocht bij Appie). Dat hielp en na ongeveer een kwartiertje voelde ik me weer 'beter' worden. Maar eenmaal op de camping was ik klaar met alles. Mijn kaarsje was helemaal op. Maar volgens een meneer op de camping kreeg ik iedere dag weer een nieuw kaarsje om op te branden !! En zo is het maar net . .

Verslag: http://www.nummer11.nl/wandel/Dag-van-Elst-2016/
Foto's: https://goo.gl/photos/ijPEjPKtTPgqkygJ9

_________________
Als ik dit jaar alle wandelingen wil gaan lopen die ik in gedachten heb, dan kom ik benen tekort !!
https://www.wij-wandelen.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 18:50 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 206
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
2:30 ging de wekker voor de eerste wandeldag en om 3:10 op de fiets zaten richting de Wedren ging het eindelijk van start. Een beetje lichte kriebels dat wel en nadat het startschot viel gingen wij om 4:06 onder het startdoek door. Het eerste gedeelte tot aan de Waalbrug rustig aan gedaan door drukte van de studenten die er weer massaal waren. Daarna toch snel in het ritme gekomen en na een 19 a 20 km de eerste rust in Huissen gedaan te hebben gingen we op weg naar Elst. Ik voelde me prima ondanks dat het al snel warm was en de kilometers vlogen voorbij. In Elst moesten we eerst nog aan de kant voor een ambulance die met toeters en bellen door het wandelpeloton heen ging. Ik heb me verbaast hoe iedereen zich netjes en snel aan de kant ging. Elst liepen we snel door omdat er ook nog niet veel 30'ers op de route zaten ging dat ook prima. Bij het begin van de 55 lus even afscheid genomen van 2 mede wandelaars die lus in gingen en ik met een maat rechtdoor naar Valburg. In Valburg een 40 minuten rust gehouden en even later sloten ook de 2 andere kornuiten weer aan en met z'n 4en gingen we naar Oosterhout. Het was op dat moment echt warm geworden en bijna geen wind dus de omstandigheden waren zwaar maar ondanks goed drinken was dat afzien en het heerlijk toen we over de Waalbrug Nijmegen weer binnen liepen en onze finishscan konden gaan ophalen om 14:35. Na een lekker biertje snel terug naar de Camping in Malden. Want de laatste 15 kilometer was het afzien en de pijp was helemaal leeg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 20:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
De 100ste vierdaagse.
De maandag voor deze Internationale Walk of the World ga ik bepakt en gezakt naar Nijmegen samen met Hans om mij weer in te checken bij Huize Annemiek en Petra. Een heerlijke thuishaven tijdens deze wandelweek! Na een bakkie en een praatje gaan we richting wedren om mijn polsbandje op te halen want dan ben ik pas gerust!

Daarna slenteren we door de stad en genieten van een heerlijke lunch daar. Ik kom veel wandelvrienden tegen en later in de middag ga ik nog eventjes naar de "blauwe maandag" bijeenkomst van de walkers.
Na het avondeten ga ik vroeg naar bed om uitgerust aan de start te kunnen verschijnen! Er is mooi, warm weer voorspeld en ik heb er reuze veel zin in!

Dag van Elst

Ik heb vroege start en na de opstart rituelen en ontbijt vertrek ik met mijn mede-wandelaarsters naar de wedren op de vouwfiets die ik meegenomen heb. De fietsenstalling is gigantisch groot en we worden massaal naar een plekje gedirigeerd door vrijwilligers en ik onthoud het nummer waar ik sta, het is een zee van fietsen! Er doen dan ook 5000 meer wandelaars mee aan het evenement vanwege de 100ste editie.

Het startschot gaat om 5.00 uur na een praatje van de organisatie en een knal en dan vertrekken we richting de Waalbrug. Ik heb geen vast wandelmaatje waar ik mee loop, want er is altijd wel iemand waar ik mee kan en wil kletsen en ik weet dat ik veel bekenden kan tegenkomen. In Bemmel vraag ik aan een medewandelaar of ze een foto van mij wil maken want ik zie een plaatsnaambord, jawel hoor, ik kan weer paaldansen!!
Een dame met een wel heel apart hoofddeksel zet ik ook nog even op de gevoelige plaat.
Na ongeveer 12 km ga ik rusten bij Anita die een rustpost bemand van PostNL. Ik krijg een lekker bakkie koffie en ga in de schaduw zitten van een boom. Wanneer ik besluit weg te gaan zie ik ineens Hetty en Ria voorbij lopen en ik roep. Zij blijken nog niet gerust te hebben en ik blijf nog eventjes wachten zodat we een stukje samen op kunnen lopen.

Op de een of andere manier raak ik ze weer kwijt en ik loop ineens naast Hans uit Friesland en samen lopen we te kletsen en te dollen richting Elst. Zo gaan de kilometers wel snel ondanks de hitte! Ik heb er helemaal geen last van, integendeel ik geniet!

Hans raak ik ook weer kwijt en in Elst zie ik Annika met Andries, Jan, Dirk en Adrie zitten bij een dierenwinkel, dezelfde als vorig jaar. Wat leuk dat ik ze hier weer tegenkom en samen lopen we na de rust weer verder naar de rust van Eric en Carla, de Oase!!!
Daar aangekomen worden we weer in de watten gelegd door die schatten! Een lekkere kippensoep en colaatje gaat er altijd in en de fooienpot wordt weer gespekt.

Na Elst komt Valburg en daar staat Andries te zwaaien: hier moet je zijn! Een stoeltje is wat lastig te vinden maar uiteindelijk lukt dat ook! Adrie zit een tukkie te doen, het is dan ook erg vermoeiend dat wandelen......
Ik kan merken dat het (te) heet is want ik hoor constant ambulances af en aan rijden, en ik krijg weer die onrust gevoelens van 2006, toen hadden we precies dezelfde omstandigheden maar toen werd de vierdaagse afgelast! Ik hoop maar dat het niet zover hoeft te komen...

In Oosterhout loop ik langs een tuin waar een feestje aan de gang is en ik word op de foto gezet met de feestgangers! Zij zijn altijd heel feestelijk gekleed, ieder jaar weer.
En er wordt natuurlijk weer een plaatsnaambord op de foto gezet op de gebruikelijke manier!
Voordat ik de dijk opga kijk ik even in de theetuin bij de kerk of ik bekenden van mij zie, maar er is niemand hoewel ik Sylvia en Bianca net weg zie gaan. Ze lopen te snel om er achter aan te rennen, en ga zelf ook weer verder.

De Oosterhoutse dijk ligt er weer bij in de blakende zon, nog eventjes (?) deze bedwingen en dan zijn we bij de finish! Maar dat gaat niet zonder slag of stoot omdat aan het einde van de dijk de stroom wandelaars in een fuik komt, we komen niet meer door het leuke straatje in Lent maar gaan over een nieuwe weg naar de brug. Mooi hoor, maar niet efficiënt want we komen stil te staan. Door de hitte komen sommige mensen in de problemen........ik krijg het hier ook moeilijk en ik raak geïrriteerd omdat ik niet gewoon kan lopen maar uiteindelijk kom ik aan het einde van de brug, en ga het centrum van Nijmegen weer in.

Dan komen we weer op de wedren die deze keer veel praktischer is ingericht met een in- en uitgang! Ik meld mij af bij hokje C om 16.25 uur. Maar als ik bij de fietsenstalling kom zie ik een giga file staan en denk dikke doei daar ga ik niet in staan. Ik zoek een bankje in de schaduw en wacht het even af. Na een half uurtje kan ik eindelijk mijn fietsje ophalen en rij naar Huize Annemiek en Petra waar een warm onthaal wacht.
Op naar dag 2!
Hier de foto's van dag 1
https://goo.gl/photos/1iQAszALzJ3Xchnj6

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 15:05 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 190
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Mijn verslag van de dag van Elst is terug te vinden op mijn wandelblog.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2016, 12:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6741
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mirjam schreef:
......volgens een meneer op de camping kreeg ik iedere dag weer een nieuw kaarsje om op te branden !! En zo is het maar net . .

Mooi gezegd!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2016, 17:56 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 30 Jan 2016, 09:32
Berichten: 195
Woonplaats: Maastricht
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Dinsdag 19 juli Dag 1 De dag van Elst

Eindelijk was het zover, de eerste wandeldag ging eindelijk beginnen. Het in slaap komen was deze nacht nog lastig, maar toch liep om 02:40 de wekker af. Na de gebruikelijke ochtendhandelingen naar beneden om het lunchpakket klaar te maken en een ontbijt naar binnen te werken. Even voor half vier werd het tijd om naar de bushalte te gaan. Vanuit Berg en Dal bracht lijn 418 me naar de Wedren, waar ik rond 03:50 zo aan kon sluiten in het startvak.
Afbeelding
Om 04:00 klonk het startschot en negen minuten later mocht ik zelf starten. Het eerste stuk ging nog vrij langzaam door de vele wandelaars en de studenten die ons stonden aan te moedigen. Op de Waalbrug kon ik twee mooie plaatjes schieten:
Afbeelding
Afbeelding
Bij aankomst in Lent verbaasde ik me. Er zat al publiek aan de kant om de wandelaars aan te moedigen, om kwart voor vijf! Dit had ik niet gedacht. Door naar Bemmel waar de mensen ook al lans de kant zaten. Ergens langs de A325 was het tijd voor een pauze van 10 tot 15 minuten. Via Huissen en de Huissensedijk door naar Elden. Hier een kleine pitstop gehouden en dan Elst waar de 30 km erbij kwam. In het centrum was het druk.
Afbeelding
Op het traject naar Valburg was het te merken dat het al flink warm werd. Gelukkig lag voor Valburg het rustpunt van de KWBN. Hier kregen we soep en water om aan te sterken. Op de Tielsestraat moesten de wandelaars plaats maken voor een motorambulance. Dit ging zeer goed: twee aan twee aan de zijkant van de weg, zodat de motor er tussendoor kon. Voordat ik de Oosterhoutsedijk op ging nog even een kleine pauze voor wat eten en drinken. Op de dijk was het warm, maar aan het begin kregen we een flesje drinken en bij Lent werden bekertjes water uitgedeeld. Via de Waalbrug kwam ik weer in Nijmegen aan.
Afbeelding
Rond kwart voor twee kon ik me afmelden. Meteen daarna naar de catering voor een lekker glas cola! Mijn hoofd voelde wat zwaar, dus na de cola ben ik teruggegaan naar Berg en Dal. Lekker het bad in en daarna even op bed gelegen. De ogen zijn even dichtgevallen en na dit hazenslaapje voelde ik me weer stukken beter.

_________________
--I'm walking on sunshine...--


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2016, 20:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Mijn verslag en foto's van de dag van Elst
KLIKKLIK

Overige dagen zitten nog in de pen..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Elst
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2016, 21:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Carola schreef:
Mijn verslag en foto's van de dag van Elst
KLIKKLIK

Overige dagen zitten nog in de pen..

Wat een ontzettend leuk verslag Carola, met bijpassende foto's. Ik ben nu al benieuwd naar je andere dagen. Ik vind de 55 kilometerlopers echt bikkels hoor! Ik moet bekennen dat ik het als 40 kilometer loper echt niet 'op mijn slofjes' aan kan. Over een langere afstand kan ik op dit moment alleen maar dromen. Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden naar die pillencocktail die naast je ontbijtbord lag.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.