Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016, 08:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Sammie6306 schreef:
footloose schreef:
footloose schreef:
liesie73 schreef:

Ook weer leuk om te lezen!
Ik had in Breedeweg opeens een fysieke dip en schrok ervan dat je je zo snel zo slecht kunt gaan voelen dat je bijna van je stokje gaat. Daarom was ik blij met jullie om me even in de gaten te houden. Ik had geen Red Bull gedronken (dat spul raak ik niet aan) maar een 'Extran energy'. Die had ik wel verdund met water maar het viel toch erg slecht, dus dat moet ik niet meer doen en het ijsje was lekker maar viel ook zwaar op m'n maag. Ik denk dat ik een suiker overdosis had of zo (kan dat?). Toen er iemand met wat Tucjes langs de kant stond, heb ik er snel een paar gepakt. Daarna knapte ik in rap tempo op en de pastamaaltijd bij de KWBN deed de rest. Ik vloog zowat over de 7 heuvelen. Ik had deze dag overigens meer last van de warmte dan de twee dagen daarvoor. Maar nogmaals bedankt voor jullie gezelschap!

Nee het was ook geen Extran maar AAdrank. Whatever, dit soort drankjes moet ik voortaan links laten liggen, veel te zoet en je krijgt er dorst van.


Mij vallen die sportdrankjes/energiedrankjes ook vaak verkeerd op de maag. Vorig jaar voor het eerst met de 4daagse niet gedronken en dat is me veel beter bevallen. Helaas kan ik op mijn rustposten alleen water, koffie/thee en sportdrankjes krijgen. Dus ik ben blij met de oase waar ik dan wat anders kan krijgen en ik neem vaak zelf een pakje chocomel mee in mijn tas. Even wat anders.

Ja dat kan! En is zelfs heel gevaarlijk, je pancreas moet als een gek aan het werk door de suiker, hij gaat insuline aanmaken. Die overdosis insuline kan je lichaam dan niet aan met als gevolg: dat wat jij ervaren hebt.
Voor mij dus ook geen suiker, op een miniblikje cola dan, alleen tijdens Nijmegen maar verder nooit!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016, 09:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
liesie73 schreef:

Heerlijk leesvoer! Ben benieuwd naar dag 4! :icon_lol:

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016, 10:24 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Een overdosis sukker heb ik ook een keer gehad tijdens een kennedymars: Misselijk,duizelig,zweten en een zwaar gevoel op de maag. Even nagedacht wat ik had gegeten/gedronken en het antwoord was duidelijk. (Had een glas cola, en een flinke bak vruchtenkwark op, vooral de laatste was veel te veel en met veel suikers.)

Ach, daar leer je ook weer van Truus, dat laat je de volgende keer wel!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2016, 12:29 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
liesie73 schreef:


Leuk verslag Louise, en op de foto's viel me iets op wat ik onderweg niet gezien heb:
Bijlage:
m_D3 066.jpg


Ik weet niet waar deze tekstkar precies stond, maar de informatie erop kan volgens mij niet kloppen.
Behalve voor de 40km(m) is het eerste deel van de route voor alle afstanden gelijk.
Maar volgens dit bord:
- de 55 km (op dag 3 56,3 km) heeft hier blijkbaar 15,3 km gelopen
- de 50 km (op dag 3 50,9 km) en heeft hier blijkbaar 20,9 km gelopen
- de 40 km (op dag 3 39,2 km) en heeft hier blijkbaar 21,2 km gelopen


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2016, 14:06 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Cobie schreef:
liesie73 schreef:


Leuk verslag Louise, en op de foto's viel me iets op wat ik onderweg niet gezien heb:
Bijlage:
m_D3 066.jpg


Ik weet niet waar deze tekstkar precies stond, maar de informatie erop kan volgens mij niet kloppen.
Behalve voor de 40km(m) is het eerste deel van de route voor alle afstanden gelijk.
Maar volgens dit bord:
- de 55 km (op dag 3 56,3 km) heeft hier blijkbaar 15,3 km gelopen
- de 50 km (op dag 3 50,9 km) en heeft hier blijkbaar 20,9 km gelopen
- de 40 km (op dag 3 39,2 km) en heeft hier blijkbaar 21,2 km gelopen


Hoi Cobie, deze foto heb ik "geleend" van Bertus, maar het was mij tijdens het wandelen ook al opgevallen, ik heb alleen zelf geen foto gemaakt. Volgens mij stond dit bord in Milsbeek, net voor de splitsing van de 40 en de 50-55.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2016, 15:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
liesie73 schreef:
Cobie schreef:
liesie73 schreef:


Leuk verslag Louise, en op de foto's viel me iets op wat ik onderweg niet gezien heb:
Bijlage:
m_D3 066.jpg


Ik weet niet waar deze tekstkar precies stond, maar de informatie erop kan volgens mij niet kloppen.
Behalve voor de 40km(m) is het eerste deel van de route voor alle afstanden gelijk.
Maar volgens dit bord:
- de 55 km (op dag 3 56,3 km) heeft hier blijkbaar 15,3 km gelopen
- de 50 km (op dag 3 50,9 km) en heeft hier blijkbaar 20,9 km gelopen
- de 40 km (op dag 3 39,2 km) en heeft hier blijkbaar 21,2 km gelopen


Hoi Cobie, deze foto heb ik "geleend" van Bertus, maar het was mij tijdens het wandelen ook al opgevallen, ik heb alleen zelf geen foto gemaakt. Volgens mij stond dit bord in Milsbeek, net voor de splitsing van de 40 en de 50-55.


Klopt daar stond hij idd. Wij hebben ook moeten lachen om deze rekenkunsten toen we daar liepen.

Heb je verslagen gelezen, leuk gedaan, lekker nagenieten :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 26 Aug 2016, 13:03 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik heb zelden meegemaakt dat de afstanden op de Matrixborden klopten. Daarom kijk ik er liever ook niet op, wordt toch a;ltijd teleurgesteld omdat je meer of minder moet lopen wat jij in gedachten had. ((Mag je zelf invullen welke.)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2016, 15:22 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 284
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
De Dag van Groesbeek

Ik zeg weer gedag tegen mijn familie en blijf zelf nog even zitten in de bus. Ik hoef niet veel verder. Als ik binnenstap ruikt het al goed. "Krachtvoer voor de zeven heuvelen morgen", legt mijn gastheer uit. Het is pasta. Ieder jaar, ik overnacht hier nu voor het derde jaar, moet ik zeker vier keer uitleggen welke dag waartoe leidt, maar nu heeft hij het goed; de derde dag is inderdaad die van Groesbeek en de Zevenheuvelenweg. Na het goede eten kijk ik nog even televisie terwijl het buiten onverwacht stortregent en ik mijn voeten nakijk. Er beginnen nu wat beurse plekken te ontstaan her en der. Ik vergeet een beetje de tijd en ga iets te laat naar bed, maar door de vermoeidheid kom ik snel in slaap.

Weer zit ik de volgende ochtend vroeg genoeg te wachten op de bus. Ik ben moe, maar toch opgewekt in het feit dat vandaag de derde dag is, en dat vind ik altijd een mooie. De bus komt, en het is rustiger dan gister. Vermoeid zeg ik "goedemorgen" en net zo vermoeid hoor ik "goedemorgen" terug gezegd worden, of slechts een enkele knik. Sommige lopers die de vorige dagen met een ander liepen, lopen zo te zien nu alleen. Vooral bij de 55km lopers in de bus heeft de lange en warme dag zwaar gewogen. Het woord 'Druten' valt toch alweer snel onder enkele lopers die dat mee hebben mogen maken. De start, het verloopt allemaal vlot vandaag. Mijn ogen vallen bijna dicht onder het lopen en zelfs de luidruchtige studenten kunnen mij niet wakker houden. Toch dwing ik mijzelf door te lopen naar mijn gebruikelijke eerste stop, terwijl ik bijna slaapwandelend Nijmegen verlaat.

Voordat we Malden bereiken worden de laatste gladiolen van het veld gehaald. Het is weer redelijk licht geworden, en doet me goed omdat het mijn slaperige gevoel verdrijft. In Malden ga ik zitten bij het verzorgingshuis. Een lekker bankje met zacht kussen. Ik schud mezelf nog even helemaal wakker, ik kom weer helemaal bij en na een goede 20 minuten vertrek ik weer. We lopen langs het kaarsrechte kanaal richting Mook en de langzaam voorbij bewegende schepen zorgen hier voor afleiding. Het is prachtig weer nu, de temperatuur zou de hele dag een stuk lager liggen de afgelopen dagen. Een hele verademing.

Ook Mook laat ik vlot achter mij richting de dijken naar Middelaar en Plasmolen. Een stuk wat mij altijd een beetje tegenstaat. Gelukkig hoor ik niet ver achter mij dat een detachement militairen komt opstomen. Het zijn Canadezen en ze hebben een flinke snelheid. Ik denk dat het de 7 kilometer per uur wel aantikt, maar ik haak even aan. Twee andere lopers denken hetzelfde. Een dergelijke snelheid is wel boven mijn kunnen, maar voor een kort stukje hou ik dat wel vol. Ik blijf goed in de maat en loopt lekker door zo, we snellen langs het muzikale duo halverwege. Voor ik het weet slaan we af richting het bruggetje naar Plasmolen, en daar sturen de militairen zich naar de kant. Ik kan weer mijn normale tempo gaan aanhouden, en het is mijn bedoeling om op het pleintje in Plasmolen weer te gaan rusten. Het publiek ziet hier weer rijendik, en tussen de bomen door zijn de jachten te zien waarmee de meesten hier ongetwijfeld zijn gekomen. Als ik ga zitten komen daar dezelfde militairen weer langs stormen, lang kan hun rust niet geduurd hebben dus.

Ik strek mijn benen en doe mijn schoenen maar weer eens uit. Schoenen uit doe ik trouwens bij elke langere stop op alle dagen, blijven de voeten weer wat koeler van. De persoon achter de draaitafel aldaar draait zijn muziek op hoog volume, terwijl hij ook iedere vlag die voorbijkomt even opnoemt en de lopers welkom heet in de daarbij horende taal. Of Engels, als hij de taal niet weet. Gelukkig draait hij goede muziek, maar ik kan geen eeuwigheid blijven zitten, dus ik loop weer verder richting Milsbeek. We lopen hier langs mooie huizen en pittoreske veldjes tussen de bomen tegen een achtergrond van heuvels. In het dorp zelf slaan we onverwachts rechtsaf waar we in voorgaande jaren rechtdoor gingen.

Hier begint het nieuwe stuk route, een omweg via Gennep richting Ottersum. Ik kijk mijn ogen uit, het is een schitterend gebied. De route voert over de overblijfselen van een oude vesting. De sliert lopers slingert als een meanderende rivier door het heuvelland voor mij uit. Een werkelijk prachtig gezicht, en vele lopers stappen even uit de stoet om foto's te maken. Ik probeer snel in het voorbijlopen de borden te lezen die de geschiedenis van het gebied vertellen en merk niet eens dat het onverharde pad waar we over lopen eigenlijk veel te smal is voor zo'n grote massa. De sporen van oude stadsmuren zijn dan langzaam te herkennen in de funderingen van oude huizen en de resten van een gracht in de glooiing van het gras. De weg is hier versiert met gladiolen en als we het stadje zelf inlopen worden we begroet door de vele juichende toeschouwers. Een café deelt lekkere tussendoortjes uit. Even ben ik bang het kleine broodje weer mis te lopen als een loper de laatste van een schaal meepakt, maar gelukkig staat daar om de hoek nog een dame met een schaal vol. Deze straat leidt recht naar het mooie stadhuis, ook een prachtig gezicht en via smalle oude straatjes verlaten we Gennep om direct in Ottersum uit te komen, terug op de vertrouwde route. Alstublieft, het maakt de dag anderhalve kilometer langer, maar ik hoop dat dit blijft en we nooit meer door de weilanden richting Ottersum hoeven te lopen.

Aldaar laat ik mij weer bij een kerk zakken in het gras. Ik heb niets met kerken, maar toeval wil dat er vaak goede plekken om te rusten naast kerken zijn. Ondanks de regen van gisteravond is het gras kurkdroog. Het is nog altijd goed weer, als het zo vier dagen zou zijn zou dat perfect zijn. Ik vergeet de tijd bijna en lig ruim een half uur in het gras als ik mezelf omhoog hijs. Toch maar verder. In de straat met de toepasselijke naam 'Blarenkamp' vul ik nog ergens mijn flessen en pak dankbaar stukjes komkommers. Na het gehucht Aaldonk slaat eindelijk de 55km van de route af. Nu kijk ik weer anders tegen deze route aan, ik ben wel nieuwsgierig naar het dorpje waar zij nog door gaan komen. Het is maar een klein lusje, maar ik kan uiteraard niet valsspelen. Helemaal niet als blijkt dat hier meteen om de hoek verstopt tussen de heggen de controle is. Voelt toch beter, controle in de lus, loop je toch niet "voor niks". Hoewel ik met deze mooie lus sowieso niet voor niets gelopen heb.

Er is nog een lang recht stuk terug naar Milsbeek, waar we ons weer bij de 40 km lopers voegen. Ongeduldig tuur ik naar de Duitse heuvels om te spotten hoever het nog is naar de steile Holleweg bij de Sint Jansberg. Ik stuur weer een bericht naar mijn oom en tante. "Ik ben er bijna en ga zitten bij de sportvelden bij die draaiende handjes". Dat kunnen ze niet missen. Ik ben inderdaad eerder en als ik een kwartiertje zit zie ik ze aan komen lopen. Weer gelukt, drie van de vier dagen al, gaat de laatste ook nog lukken? Op de steile Holleweg perst een Amerikaans detachement er nog een liedje uit terwijl ze inmiddels bijna stilstaan. Waarschijnlijk hadden ze niet op heuvels gerekend hier in Nederland. Altijd een aardige klim, maar daar is de top. Het blijft toch warmer worden, en mijn hoed maakt graag gebruik van het waterpunt. Na het bochtje bij Grafwegen lopen we door Breedeweg over de licht stijgende weg richting Groesbeek, de hoofdplaats van de dag.

Hier bij de molen komen ook de 30km lopers er weer bij. We kunnen nog net doorschieten over de rotonde voordat verkeersregelaars het autoverkeer voor laat gaan. Daardoor ontstaat er een gaatje in de massa, waardoor we redelijk rustig het centrum van Groesbeek in kunnen duiken. Vanaf een grote stellage over de weg worden we begroet en toegejuicht en er klinkt overal muziek. Het is opmerkelijk dat je eigenlijk nooit muziek door elkaar hoort, en het ene feest gaat vloeiend over in het volgende. We lopen weer omhoog. Hoe vaak de weg op en neer gaat in Groesbeek is niet te tellen, omdat ik alleen maar richting de zijkanten en omhoog kijk naar de mensen links, rechts en bovenop de aarde wallen. Hier aan het begin van de Zevenheuvelenweg is weer een militaire rustpost, daar gaan we weer zitten. De laatste rust van de dag.

Er is genoeg plek, en we krijgen van de militaire verzorger nog flessen water en zakjes nootjes in onze handen gedrukt. Er zit een vrouw op een bankje, ze loopt voor de eerste keer en ziet op tegen de aankomende Zevenheuvelenweg. We zeggen dat de vervelendste heuvel al is geweest en dat doet haar goed. Bij het verlaten van de stop komen we niet helemaal lekker uit en we missen de bananen, maar na zoveel kilometers is iedere meter extra er een teveel dus we lopen door. Behalve het mooie uitzicht is het ook weer druk met de campers langs de weg. De hele weg lang is het een ononderbroken rij met klappende toeschouwers. Er worden nog grappen gemaakt over de bolletjestrui die een man draagt; hij loopt immers niet op kop! Heuvel na heuvel komt de laatste in zicht, waar de weg omlaag loopt en dan verdwijnt in de bossen. Achter deze bossen is Berg en Dal, waar een bord ons nog duidelijk maakt dat we hier eindelijk het hoogste punt van de Vierdaagse bereikt hebben. Terwijl ik het probeer te lezen krijg ik een lading water van de kinderen langs de kant in mijn gezicht. De temperatuur is een stuk beter vandaag, maar toch is de verkoeling altijd welkom.

Na Berg en Dal is het tijd voor het laatste stuk. Het is een stuk wat ik ieder jaar een beetje onderschat en ik vind het misschien wel het zwaarste stuk van de hele tocht. Niet zozeer door de resterende afstand naar de finish, maar door het feit dat het vanaf hier telkens omlaag blijft gaan. Ik schuif in mijn schoenen, en het gevoel is niet prettig op de beurse voeten die nu een kleine 150 kilometer achter de rug hebben. Waar blijft dat einde. Ik weet het wel, maar toch kijk ik telkens uit naar de volgende bocht. Eerst weer links, de militairen slaan af richting Heumensoord, en de weg blijft dalen. Dan rechts de wijken van Nijmegen in. Straten met een drukte van jewelste en veel gezelligheid waar mensen uit ieder raam hangen volgen elkaar op, de eerste wit gekleurd en dan een rood gekleurd. Maar ik denk alleen maar aan de finish. Weer links, weer rechts.

En dan komt het eindelijk in zicht, na een laatste bocht zijn we ineens nog maar honderd meter verwijderd van de Wedren en ik loop meteen kaarsrecht richting mijn startbureau. Dan valt het meteen weer van me af, en er treedt wat stijfheid op in de benen. We lopen meteen maar naar de bus, langzaam. De benen kunnen vanavond nog even omhoog voordat ze nog een laatste keer klaar moeten staan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 07:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Mooi, leuk om te herbeleven en bedankt voor je verslag!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.