Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Aug 2018, 02:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hoe snel slijten wandelschoenen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2017, 19:01 
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 53
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa Renegade
Mood: Vrolijk
Tot afgelopen week heb ik gelopen op Lowa Renegade GTX mid. Helaas bleek toen het profiel van beide schoenen gewoon compleet weg te zijn. Mijn zolen hadden een kleurtje en het zwart van de schoen zelf kwam er gewoon doorheen.

Toen vroeg ik me eigenlijk af, hoe lang gaat een wandelschoen eigenlijk mee. Ik loop er altijd op, als ik schoenen aan heb, dan zijn het mijn wandelschoenen. Het rare is ook dat het laatste stukje zool er erg snel vanaf is gegaan, een paar weken geleden zat ik nog een steentje uit m'n profiel te pulken.

Ik ben nu met mijn gezin op vakantie en behalve dat ze lekker lopen zijn wandelschoenen natuurlijk ook belangrijk voor de veiligheid. Ik heb dus op stel en sprong nieuwe gekocht bij een winkel waar we toevallig terecht kwamen. Ik paste daar op aanraden van de verkoper de Lowa Camino GTX en ik moet zeggen, dat is een erg fijne schoen. Ik vond 'm alleen wel erg duur (239 euro) maar de verkoper meldde dat ze precies die dag een actie hadden en alles 25% goedkoper was, dus dat maakte de schoen wel weer betaalbaar.

Maar goed, vraag blijft: hoe lang gaat een wandelschoen van Lowa mee? Want ik denk dat ik er zo'n 1,5 a 2 jaar op gelopen heb en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo lang.

Profiel  WWW  

Titel: Re: Hoe snel slijten wandelschoenen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2017, 20:07 
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 61
Afstand 2018: 30
Kilometers gelopen: 30.000
Aantal N4D volbracht: 31
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: new balance
Mood: Gewoon
qltel schreef:
Tot afgelopen week heb ik gelopen op Lowa Renegade GTX mid. Helaas bleek toen het profiel van beide schoenen gewoon compleet weg te zijn. Mijn zolen hadden een kleurtje en het zwart van de schoen zelf kwam er gewoon doorheen.

Toen vroeg ik me eigenlijk af, hoe lang gaat een wandelschoen eigenlijk mee. Ik loop er altijd op, als ik schoenen aan heb, dan zijn het mijn wandelschoenen. Het rare is ook dat het laatste stukje zool er erg snel vanaf is gegaan, een paar weken geleden zat ik nog een steentje uit m'n profiel te pulken.

Ik ben nu met mijn gezin op vakantie en behalve dat ze lekker lopen zijn wandelschoenen natuurlijk ook belangrijk voor de veiligheid. Ik heb dus op stel en sprong nieuwe gekocht bij een winkel waar we toevallig terecht kwamen. Ik paste daar op aanraden van de verkoper de Lowa Camino GTX en ik moet zeggen, dat is een erg fijne schoen. Ik vond 'm alleen wel erg duur (239 euro) maar de verkoper meldde dat ze precies die dag een actie hadden en alles 25% goedkoper was, dus dat maakte de schoen wel weer betaalbaar.

Maar goed, vraag blijft: hoe lang gaat een wandelschoen van Lowa mee? Want ik denk dat ik er zo'n 1,5 a 2 jaar op gelopen heb en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo lang.

Een verkoper van schoenen zal zeggen 1000 tot 1500km...maar ligt er ook aan hoe je loopt...ik laat mijn nb verzolen totdat de schoenlapper zegt dat de schoenen op zijn...qua vering ...of als ik weer naar de podoloog moet en die aanraadt om nieuwe te kopen ik loop meestal 2 4daagse in nijmegen met dezelfde schoenen en dan zijn minstens een keer de hak en een keer de hele zool vernieuwd ..ik loop een dikke 1000 km per jaar

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 08:15 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Ik vind anderhalf jaar best veel. Maar goed, ik wandel het liefst op lichte, dunne hardloopschoenen en die zijn verre van slijtvast. Ik geloof dat mijn record 6 paar schoenen in 1 jaar is (maar dat was dan ook een jaar met belachelijk veel kilometers)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2018, 22:28 
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 49
Afstand 2018: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
16 jaar op mijn 1e paar meindles. Maar wel verschillende keren verhakt en verzoold, waarbij het complete binnenwerk van de zool ook vernieuwd wordt. best lang dus......

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2018, 23:50 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 50+
Kilometers gelopen: 201
Aantal N4D volbracht: 7
Volgende wandeltocht: heidewandelweekend
Merk wandelschoenen: Salomon en Lowa
Mood: Blij want ik ben jarig!
Ik vind 1,5 tot 2 jaar ook best lang hoor, gezien het feit dat je ze altijd draagt en er best veel kilometers op hebt gewandeld.
Tegenwoordig zijn wandelschoenen veel soepeler en met meer demping in de zool. De keerzijde daarvan is dat ze sneller slijten. Ik zou toch eens informeren of ze te verzolen zijn, al denk ik dat het antwoord wel eens 'nee' kan zijn omdat er tegenwoordig vaak van die 'geïntegreerde' zolen onder zitten, uit één stuk. In de 'ouderwetse' schoenen kon je de onderste laag gewoon vervangen. De rest van de schoen slijt overigens ook, het is niet alleen de zool.

Je zou ook eens een wat goedkopere schoen kunnen uitproberen, al ben ik wel van het standpunt 'never change a winning team'. Maar gewoon een tweede paar om uit te proberen en om af te wisselen.

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]