Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 12:25 
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum maar ik lees wel al een tijdje mee. Ik ben me momenteel aan het voorbereiden op de Kennedymars van Sittard op 4 april a.s. Ik heb deze al twee keer eerder gelopen (waarvan 1 keer uitgevallen bij 72 km, arghhh!), net als de Nacht van Gulpen. Ik weet dus wel zo ongeveer wat me te wachten staat. Net als voorgaande jaren ben ik aan het trainen, omdat ongetraind lopen niet mijn persoonlijke voorkeur heeft. Ik heb uiteraard heel wat trainingsschema's gevonden en het is helder voor me wat een opbouw kan zijn van het aantal km per oefentocht.

Ik heb dit jaar al gelopen: 10 -13 - 19 - 25 - 17 (want bijna weggespoeld door de regen, dus direct erna regenbroek gekocht :icon_mrgreen: ) - 30 km.

Afgelopen zondag heb ik de 30 gelopen, waarvan veel in het bos, berg op berg af (tja, had ik kunnen weten toen ik de georganiseerde wanteltocht uitkoos in Zuid-Limburg natuurlijk). Was een mooie tocht maar aangezien de KM van Sittard vooral op vlak terrein en asfalt plaatsvindt, kies ik de komende weken beter tochten uit die daar op lijken.

Om een lang verhaal kort te maken: komende zondag wordt het prachtig weer en is er in Midden-limburg weer een georganiseerde tocht. Ik kan o.a. kiezen uit 25, 33, 42 en 50 km. Ik ben niet van plan de komende zondagen hele dagen te gaan lopen, ik wil één keer een tocht van 42 km lopen. Heeft dat zin om dat komende zondag al te doen (en de drie zondagen erna kortere tochten, bijvoorbeeld nog 2 x 30 en de week voor de mars 20 bijv)? Of heeft het vooral zin om de langste tocht zo dicht mogelijk bij 4 april te doen?


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 12:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
WalkBibi schreef:
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum maar ik lees wel al een tijdje mee. Ik ben me momenteel aan het voorbereiden op de Kennedymars van Sittard op 4 april a.s. Ik heb deze al twee keer eerder gelopen (waarvan 1 keer uitgevallen bij 72 km, arghhh!), net als de Nacht van Gulpen. Ik weet dus wel zo ongeveer wat me te wachten staat. Net als voorgaande jaren ben ik aan het trainen, omdat ongetraind lopen niet mijn persoonlijke voorkeur heeft. Ik heb uiteraard heel wat trainingsschema's gevonden en het is helder voor me wat een opbouw kan zijn van het aantal km per oefentocht.

Ik heb dit jaar al gelopen: 10 -13 - 19 - 25 - 17 (want bijna weggespoeld door de regen, dus direct erna regenbroek gekocht :icon_mrgreen: ) - 30 km.

Afgelopen zondag heb ik de 30 gelopen, waarvan veel in het bos, berg op berg af (tja, had ik kunnen weten toen ik de georganiseerde wanteltocht uitkoos in Zuid-Limburg natuurlijk). Was een mooie tocht maar aangezien de KM van Sittard vooral op vlak terrein en asfalt plaatsvindt, kies ik de komende weken beter tochten uit die daar op lijken.

Om een lang verhaal kort te maken: komende zondag wordt het prachtig weer en is er in Midden-limburg weer een georganiseerde tocht. Ik kan o.a. kiezen uit 25, 33, 42 en 50 km. Ik ben niet van plan de komende zondagen hele dagen te gaan lopen, ik wil één keer een tocht van 42 km lopen. Heeft dat zin om dat komende zondag al te doen (en de drie zondagen erna kortere tochten, bijvoorbeeld nog 2 x 30 en de week voor de mars 20 bijv)? Of heeft het vooral zin om de langste tocht zo dicht mogelijk bij 4 april te doen?

Ik zou toch zeker een 50km doen en zoek daar wat forum mensen op om mee samen te kuieren, En neem dan de rustige wandelaars, die niet zo nodig als eerste binnen willen zijn, je hebt voor de volle tijd betaald, gebruik die gerust.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 16:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Voordat ik mijn eerste KM liep had ik nooit meer dan 40 gelopen en dat doe ik nog steeds niet, vind ik niet nodig. Ik doe er wel lang over (17 uur 50 is mijn snelste geweest) maar tot nu toe is deze "tactiek" me vijf keer gelukt
:icon_mrgreen:

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 17:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ineke61 schreef:
Voordat ik mijn eerste KM liep had ik nooit meer dan 40 gelopen en dat doe ik nog steeds niet, vind ik niet nodig. Ik doe er wel lang over (17 uur 50 is mijn snelste geweest) maar tot nu toe is deze "tactiek" me vijf keer gelukt
:icon_mrgreen:

Dat is toch snel zat en ruim binnen de 20 uur.
Bij mijn eerste km ging ik eerst voor de 50km en keek toen hoeveel tijd ik over had, daarna gewoon rustig doorgelopen. Als je met bekenden en forummers loopt slepen die je er wel doorheen.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 17:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Je pakt in ieder geval een "lekkere" Kennedymars: een DAGmars. Vind ik altijd een echte plus, omdat je niet de nacht door hoeft te lopen. Anderen vinden dit misschien fijn, ik niet.
Voor een KM moet je eigenlijk 2 x 80 km in totaal in de benen hebben. Ik zou in ieder geval het advies van Bill hierboven nog een keertje lezen, en uit je hoofd leren :-).
Veel plezier in Sittard! Hopelijk heb je knap weer. Ik heb 'm ooit gelopen met vorst, maar ook eens met overdags 25 graden. Kan alle kanten op, op Paaszaterdag.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 18:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Vorig jaar heb ik deze tocht ook gelopen, en ook de 50 km. Ik vond het niet superzwaar, maar dat is mijn mening. Als je zorgt dat je om 7.00 uur we bent dan heb je 10 uur om deze tocht te voltooien. Het is ook een mooie tocht, alleen de lus om de 50 vol te maken is niet bijzonder *diplomatiekgeantwoord*. Succes zondag, en de weersvoorspellingen zijn prima.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015, 22:53 
Dank allemaal voor de reacties! Ik heb deze Kennedymars al twee keer gelopen en het bevalt me ook goed om dat overdag te doen. Maar als deze goed gaat, ga ik die van Someren ook lopen in juli, ondanks mijn nachthumeur :icon_wink:
Ik ga in elk geval zondag voor een lange tocht (42 of 50, ik ben er nog niet uit) en de weken erna nog wat tochten. Aan de 160 trainingskilometers kom ik met gemak, al biedt dat natuurlijk geen garanties. Maar de wil is er!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2015, 16:15 
Wauw, wat een weer! Ik heb 42 km gelopen en het ging prima. Het was erg druk, ik heb een tijdje met een man gelopen met veel wandelervaring dus ik ben weer een boel tips rijker.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2015, 20:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
WalkBibi schreef:
Wauw, wat een weer! Ik heb 42 km gelopen en het ging prima. Het was erg druk, ik heb een tijdje met een man gelopen met veel wandelervaring dus ik ben weer een boel tips rijker.


Een man met ervaring niet onbelangrijk,ieder op zijn manier zeg ik altijd liep in augustus 2006 zomaar een 100 en men vroeg heb je nog nooit een kenndymars gelopen? nee dus dat kwam later.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2015, 21:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Ach hoeveel wandelervaring heb je nodig :icon_rolleyes: ? Ik liep een keer in de twee maanden een 40-er en ergens in mei/juni 2x 40 in Diekirch voor ik me van de ene dag op de andere aan een KM waagde. Het belangrijkste is dat je er zin in hebt en "denkt" dat je het kunt. Dan zit het wel snor. Zo heb ik me ook gewaagd aan de Dodentocht.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2015, 21:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Ben schreef:
Ach hoeveel wandelervaring heb je nodig :icon_rolleyes: ? Ik liep een keer in de twee maanden een 40-er en ergens in mei/juni 2x 40 in Diekirch voor ik me van de ene dag op de andere aan een KM waagde. Het belangrijkste is dat je er zin in hebt en "denkt" dat je het kunt. Dan zit het wel snor. Zo heb ik me ook gewaagd aan de Dodentocht.


Yep,ik verbaas mij nog steeds over het aantal Wandelkanjers hiero.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 16:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Ed schreef:
Ben schreef:
Ach hoeveel wandelervaring heb je nodig :icon_rolleyes: ? Ik liep een keer in de twee maanden een 40-er en ergens in mei/juni 2x 40 in Diekirch voor ik me van de ene dag op de andere aan een KM waagde. Het belangrijkste is dat je er zin in hebt en "denkt" dat je het kunt. Dan zit het wel snor. Zo heb ik me ook gewaagd aan de Dodentocht.


Yep,ik verbaas mij nog steeds over het aantal Wandelkanjers hiero.


En Walkbibi is ook ingelijfd. :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema Kennedymars
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 18:26 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Ed schreef:
WalkBibi schreef:
Wauw, wat een weer! Ik heb 42 km gelopen en het ging prima. Het was erg druk, ik heb een tijdje met een man gelopen met veel wandelervaring dus ik ben weer een boel tips rijker.


Een man met ervaring niet onbelangrijk,ieder op zijn manier zeg ik altijd liep in augustus 2006 zomaar een 100 en men vroeg heb je nog nooit een kenndymars gelopen? nee dus dat kwam later.


Hier precies hetzelfde, liep in 2013 een 110 km en had daarvoor nooit verder gelopen dan 55 km. En toch ging het bijna met 2 vingers in de neus :icon_cheesygrin:

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.