Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:12

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018, 16:20 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Hoi hoi,
Ik ben soort van debutant (niet echt, maar door mijn geschiedenis wel heel onzeker geworden). Nu wordt er op verschillende plekken geadviseerd om met 2 paar te gaan lopen (niet dat je per se meeneemt, voor mij zou dat al helemaal niet hoeven omdat ik in Nijmegen woon en ik gewoon een belletje naar huis kan doen om droge schoenen te laten brengen), zo heb je een dus een droog paar als het echt zo lekker heeft gehoosd (toen ik 14 jaar geleden de eerste 20km van de 4daagse liep met een blessure regende het de hele tijd, maar ik kan mij geen natte schoenen herinneren, die waren droog van binnen.. maar ja, ik had ook zoveel pijn dat ik sowieso niet veel herinner) .
Is het het overwegen waard? Ik moet zeggen ergens wil ik wel, maar eigenlijk heb ik er het geld niet echt voor (wandelen zou goedkoop zijn, maar als ik de rekening van dit jaar opmaak dan is het niet zo heel goedkoop lol en mijn schoenen zijn van vorig jaar!)

Nu heb ik Hanwags en volgens de podotherapeut zijn die echt prima! Dus met de zooltjes er in ga ik hier op verder, maar eigenlijk had ik al bijna nieuwe Lowa's gekocht en dan lage. Wat is jullie (ervaren) mening hierover?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018, 16:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Mijn eerste jaren had ik altijd 2 paar bij me:lage en half hoge. De lage waren voor de eerste twee dagen en de hoge voor de laatstet weedagen. Ik had altijd het idee dat mijn enkels de halfhoge fijner vonden en dat mijn voeten enorm opzwollen tijdens het lopen.

Nu draag ik nog maar 1 paar schoenen en daar loop ik echt perfect op.ik wil geen andere schoen meer en mocht deze schoen om wat voor reden ook uit de handel gaan, ga ik een probleem krijgen. (Maar de winkelier achte die kans klein,iets met Duitse degelijkheid en wat goed is, hoeft niet verandert te worden...)

Op deze schoenen loop ik dus alle 4de dagen en ook tijdens kennedymarsen hoef ik niet meer van schoenen te wisselen. Ze zijn waterdicht al hadden ze moeite met de regen op delaatste dag van de 100e 4daagse.Maardan doe ik er kranten in en de volgende ochtend zijn ze droog.

Als je schoenen volgens de podoloog goedzitten, denk ik echt dat je klachten komen door je manier van lopen.je houding ed.

Edit: mijn spatiebalk lijkt een eigen leven te leiden, hoop dat het leesbaariswat ik typte..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018, 16:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Niks bij kopen hoor Daphne, helemaal niet nodig.
Hanwag is puik en jij gaat daar prima op lopen met de 4Daagse.
Mensen raden soms iets aan wat voor hun goed heeft gewerkt, maar voor jou kan dat weer heel anders uitpakken. Je geld kan je beter besteden op de terrassen onderweg!

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018, 16:47 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Mijn eerste jaren had ik altijd 2 paar bij me:lage en half hoge. De lage waren voor de eerste twee dagen en de hoge voor de laatstet weedagen. Ik had altijd het idee dat mijn enkels de halfhoge fijner vonden en dat mijn voeten enorm opzwollen tijdens het lopen.

Nu draag ik nog maar 1 paar schoenen en daar loop ik echt perfect op.ik wil geen andere schoen meer en mocht deze schoen om wat voor reden ook uit de handel gaan, ga ik een probleem krijgen. (Maar de winkelier achte die kans klein,iets met Duitse degelijkheid en wat goed is, hoeft niet verandert te worden...)

Op deze schoenen loop ik dus alle 4de dagen en ook tijdens kennedymarsen hoef ik niet meer van schoenen te wisselen. Ze zijn waterdicht al hadden ze moeite met de regen op delaatste dag van de 100e 4daagse.Maardan doe ik er kranten in en de volgende ochtend zijn ze droog.

Als je schoenen volgens de podoloog goedzitten, denk ik echt dat je klachten komen door je manier van lopen.je houding ed.

Edit: mijn spatiebalk lijkt een eigen leven te leiden, hoop dat het leesbaariswat ik typte..


Ik kan het prima lezen :bebe_tototte:
Ik heb aan beide kanten een overpronatie die nu dus gecorrigeerd wordt (door mijn gewicht is dit gewoon wat erger geworden, wat ik ook wel snap, dit was 14 jaar geleden ook zo), verder gaat de afwikkeling van mijn voet niet helemaal zoals het hoort, het gaat wat trager, daar moet ik oefeningen voor doen. Maar echt iets vreemds in mijn houding was er verder (gelukkig) niet. O ja, het tempo dat is dus voor mij wel een dingetje.. ik moet geen 6km per uur willen lopen, dat is leuk voor even, maar niet als ik echt een afstand moet lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2018, 06:27 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Daphne78 schreef:
Hoi hoi,
Ik ben soort van debutant (niet echt, maar door mijn geschiedenis wel heel onzeker geworden). Nu wordt er op verschillende plekken geadviseerd om met 2 paar te gaan lopen (niet dat je per se meeneemt, voor mij zou dat al helemaal niet hoeven omdat ik in Nijmegen woon en ik gewoon een belletje naar huis kan doen om droge schoenen te laten brengen), zo heb je een dus een droog paar als het echt zo lekker heeft gehoosd (toen ik 14 jaar geleden de eerste 20km van de 4daagse liep met een blessure regende het de hele tijd, maar ik kan mij geen natte schoenen herinneren, die waren droog van binnen.. maar ja, ik had ook zoveel pijn dat ik sowieso niet veel herinner) .
Is het het overwegen waard? Ik moet zeggen ergens wil ik wel, maar eigenlijk heb ik er het geld niet echt voor (wandelen zou goedkoop zijn, maar als ik de rekening van dit jaar opmaak dan is het niet zo heel goedkoop lol en mijn schoenen zijn van vorig jaar!)

Nu heb ik Hanwags en volgens de podotherapeut zijn die echt prima! Dus met de zooltjes er in ga ik hier op verder, maar eigenlijk had ik al bijna nieuwe Lowa's gekocht en dan lage. Wat is jullie (ervaren) mening hierover?


Ik nam altijd twee paar wandelschoenen mee. 1 goed paar, waar ik in principe op getraind heb en de hele 4 daagse mee loop. En dat andere paar, minder wandelschoenen/sportschoenen waar je op loopt als dat andere paar na een hoosbui de volgende dag aan de binnenkant nog niet droog is. De buitenkant maakt niet uit.

Als ik 1 paar mee zou nemen, dan zou ik ook een groet stapel kranten meenemen. Ik heb ook weleens gezien tijdens de 4 daagse dat men sandalen/Teva's aantrekken tijdens een regenbui en de wandelschoenen in de plastic zak in de rugzak stoppen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2018, 17:27 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Daphne, Voy en Fhd hebben gelijk, 1 paar goed zittende schoenen is genoeg hoor.
Ik heb ook wel eens een 'reservepaar' meegenomen (niet onderweg trouwens, dat is onnodige ballast) maar heb daar nooit gebruik van gemaakt onder het motto 'never change a winning team'. Ik heb wel eens sandalen in m'n fietstas gedaan, zodat ik na afloop direct mijn schoenen uit kon doen maar ook daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt.

En vorig jaar heb ik een 'schoenendroger' aangeschaft toen ik die bij de pedicure zag staan. Kostte 99 euro (soms is er een aanbieding). Dat is natuurlijk niet goedkoop maar na een ontsmet- (met ozon) en droogprogramma van 30 minuten heb je dan weer frisse schoenen. Niet dat ik je aanraad ook zo'n ding te kopen (is niet nodig, wel luxe) maar om aan te geven dat er alternatieven zijn voor als je je geld denkt uit te moeten geven aan een extra paar wandelschoenen (of aan de terrasjes die Voy je aanraadt, hihi).
Dat ding gebruik ik overigens het hele jaar door voor alle schoenen van mij en mijn man, dus niet alleen voor de 4daagse.

En wat dat wandeltempo betreft: je hebt vast al gemerkt dat je tijd genoeg hebt als je minder snel loopt. Ik werd ook altijd 'opgejaagd' door al die mensen die je inhalen en heb toen een remedie bedacht: als laatste (nou ja bijna) starten. Dan loop je vanzelf in de achterhoede en ben jij degene die met je 'slakkengang' op een gegeven moment mensen inhaalt. Ik vind het ook altijd erg gezellig in de achterhoede en ik heb tijdens de 4 daagse toch nooit nog grootse plannen na aankomst in Nijmegen. Dan wil ik alleen nog maar douchen, eten en slapen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2018, 18:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
footloose schreef:
... Ik vind het ook altijd erg gezellig in de achterhoede en ik heb tijdens de 4 daagse toch nooit nog grootse plannen na aankomst in Nijmegen. Dan wil ik alleen nog maar douchen, eten en slapen.

Zo mee eens!
Moet ff denken aan Bill, vóór hem blijven lopen = op tijd binnen.
Dat waren nog es tijden.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2018, 14:08 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Een paar ...doe ik minstens tweevierdaagses mee


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2018, 06:22 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Het hangt ook erg af van de soort schoen waar je op loopt. Ik loop in principe op sportschoenen en heb wel altijd een extra paar bij mij. Bij droog weer heb ik mijn reserve paar niet nodig, maar als het geregend heeft zijn sportschoenen kleddernat en is een paar droge de dag erna wel erg lekker.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Hoeveel paar schoenen voor de 4daagse
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2018, 07:28 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2007, 06:43
Berichten: 425
Woonplaats: Slijk Ewijk
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
Daar ik gewoon thuis ben kan ik wisselen wat ik wil, de eerste jaren had ik 1 paar schoenen en dat was prima, maar nu ik er 2 heb loop ik de eerste dagen op nieuwere schoenen (meindle AB), na een dag of 2 worden de voetjes wat dik en pak ik de 17 jaar oude meindles (ook AB) die als slofjes zitten....das wel lekker, maar niet noodzakelijk. En voor mensen beginnen dat je niet op van die oude schoenen moet lopen: deze worden om de paar jaar verzoold, met medeneming van het complete voetbed, dus die zijn als nieuw.
DUS, het kan prima op 1 paar. Mocht je er een paar al bij hebben kan dat wel prettig zijn, zeker als ze erg nat worden, dan hebben ze iets langer om te drogen.

_________________
http://www.slijkewijksestappers.nl

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.