Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 20:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2018, 10:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Friso schreef:
Spirit schreef:
Mijn ergernis nummer 1, 2 en tevens 3 is en blijft het discriminerende onderscheid tussen mannen en vrouwen. Er is werkelijk geen enkele legitieme reden te bedenken waarom gezonde jonge meiden, van pak ‘m weg 28 jaar, “slechts” 40 km hoeven te lopen. Ergenis nummer 4, een marsleider die vervolgens als excuses aangeeft dat hij bang is voor het aantal aanmeldingen indien die verplichte afstand voor vrouwen wordt aangepast :@
En voor de zeurpieten onder ons.....ja ik weet wel dat hierover al een apart topic is. Maar de vraag was verbeterpunten aan te dragen en dit zijn de mijne!


Ik ben het met je eens. Verplicht de 50 km voor vrouwen tot hun 50ste.

Ik ben het met je eens. Verplicht de 50 km voor mensen tot hun 50ste. En als dat aantal aanmeldingen dan naar beneden gaat, is de exercitie met loten en verschillende starttijden niet meer nodig. Ik zie voordelen.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2018, 10:44 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Friso schreef:
Spirit schreef:
Mijn ergernis nummer 1, 2 en tevens 3 is en blijft het discriminerende onderscheid tussen mannen en vrouwen. Er is werkelijk geen enkele legitieme reden te bedenken waarom gezonde jonge meiden, van pak ‘m weg 28 jaar, “slechts” 40 km hoeven te lopen. Ergenis nummer 4, een marsleider die vervolgens als excuses aangeeft dat hij bang is voor het aantal aanmeldingen indien die verplichte afstand voor vrouwen wordt aangepast :@
En voor de zeurpieten onder ons.....ja ik weet wel dat hierover al een apart topic is. Maar de vraag was verbeterpunten aan te dragen en dit zijn de mijne!


Ik ben het met je eens. Verplicht de 50 km voor vrouwen tot hun 50ste.


Laten we beginnen met tot hun 40ste met een uitfasering voor ooit lopers vanaf hun
35ste. Betere drukverdeling op de route, leuker voor de 50 km doorkomstgeneenten, interesanter voor sponsoren, etc. En wellicht geen loting....ik zie slechts voordelen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2018, 11:20 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
De stoute schoenen aangetrokken en een formeel schrijven aan de 4daagse gericht met daarin de mededeling dat formeel aangifte bij het College voor Rechten van de Mens zal worden gedaan indien geen veranderingen plaatshebben. Hierbij de kans gegeven tot een oplossing althans blijk van eerste stap in de goede richting. Ik wacht af. Wordt er niets aangepast dan zal ik een formele klacht indienen wegens discriminatie bij het College.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2018, 17:36 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 642
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Spirit schreef:
Cobie schreef:
Spirit schreef:
Mijn ergernis nummer 1, 2 en tevens 3 is en blijft het discriminerende onderscheid tussen mannen en vrouwen. Er is werkelijk geen enkele legitieme reden te bedenken waarom gezonde jonge meiden, van pak ‘m weg 28 jaar, “slechts” 40 km hoeven te lopen. Ergenis nummer 4, een marsleider die vervolgens als excuses aangeeft dat hij bang is voor het aantal aanmeldingen indien die verplichte afstand voor vrouwen wordt aangepast :@
En voor de zeurpieten onder ons.....ja ik weet wel dat hierover al een apart topic is. Maar de vraag was verbeterpunten aan te dragen en dit zijn de mijne!

Aankaarten bij de Commissie Gelijke Behandeling??

Dat hebben de dames die het discriminerend vonden dat ze geen 50km mochten lopen destijds ook gedaan en hebben gelijk gekregen. Daarop is de regel van reglementaire afstand en keuzeafstand ingevoerd.


Mmmm, misschien moet ik dat imderdaad eens overwegen.......heb veel andere dingen op mijn bord dus niet zoveel tijd hiervoor....maar ik denk dat er toch eens 1 moet zijn die dit aankaart, want het is echt zo niet anno 2018. Bovendien hoor ik in het “peloton” veel mensen die zich hier aan storen.....ik denk er eens over. ...


Doe maar niet...denk niet dat het gaat helpen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2018, 17:58 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Als je met de 4daagse meedoet ga je akkoord met het regelement, dus als man de 50 km lopen tot het jaar waarin je 50 wordt. Zolang het regelement niet veranderd heb je ermee te dealen.

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 07:20 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Boktwee schreef:
Spirit schreef:
De stoute schoenen aangetrokken en een formeel schrijven aan de 4daagse gericht met daarin de mededeling dat formeel aangifte bij het College voor Rechten van de Mens zal worden gedaan indien geen veranderingen plaatshebben. Hierbij de kans gegeven tot een oplossing althans blijk van eerste stap in de goede richting. Ik wacht af. Wordt er niets aangepast dan zal ik een formele klacht indienen wegens discriminatie bij het College.

Voor alle zekerheid vraag ik het toch maar. Wie worden er volgens je klacht negatief gediscrimineerd?[/quote

Een ieder die zich gediscrimineerd voelt door het nadrukkelijk onderscheid maken op basis van geslacht terwijl geen enkele grondslag of onderzoek uitwijst dat vrouwen en mannen op dit punt omderscheidend van elkaar zijn. Het gaat om het gevolg (dus het gevoel dat achterblijft) en niet de intentie.


Laatst gewijzigd door Spirit op 16 Aug 2018, 08:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 07:21 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
julia55 schreef:
Spirit schreef:
Cobie schreef:
Spirit schreef:
Mijn ergernis nummer 1, 2 en tevens 3 is en blijft het discriminerende onderscheid tussen mannen en vrouwen. Er is werkelijk geen enkele legitieme reden te bedenken waarom gezonde jonge meiden, van pak ‘m weg 28 jaar, “slechts” 40 km hoeven te lopen. Ergenis nummer 4, een marsleider die vervolgens als excuses aangeeft dat hij bang is voor het aantal aanmeldingen indien die verplichte afstand voor vrouwen wordt aangepast :@
En voor de zeurpieten onder ons.....ja ik weet wel dat hierover al een apart topic is. Maar de vraag was verbeterpunten aan te dragen en dit zijn de mijne!

Aankaarten bij de Commissie Gelijke Behandeling??

Dat hebben de dames die het discriminerend vonden dat ze geen 50km mochten lopen destijds ook gedaan en hebben gelijk gekregen. Daarop is de regel van reglementaire afstand en keuzeafstand ingevoerd.


Mmmm, misschien moet ik dat imderdaad eens overwegen.......heb veel andere dingen op mijn bord dus niet zoveel tijd hiervoor....maar ik denk dat er toch eens 1 moet zijn die dit aankaart, want het is echt zo niet anno 2018. Bovendien hoor ik in het “peloton” veel mensen die zich hier aan storen.....ik denk er eens over. ...


Doe maar niet...denk niet dat het gaat helpen


Als ik mij door die gedachten moet laten leiden kan ik net zo goed de hele dag thuis zitten niets doen. Niets doen helpt zeker niet! Snap wel dat veel vrouwen uiteraard liever geen veranderingen willen zien....pfff je zal ineens ook 50 moeten lopen toch?


Laatst gewijzigd door Spirit op 16 Aug 2018, 07:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 07:23 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
longfield schreef:
Als je met de 4daagse meedoet ga je akkoord met het regelement, dus als man de 50 km lopen tot het jaar waarin je 50 wordt. Zolang het regelement niet veranderd heb je ermee te dealen.


A) voel ik mij (en overigens velen met mij) door die regel gediscrimineerd en B) moeten dus de regels veranderd.
Ik stel overigens ook nergens dat ik geen 50 km wil lopen ik stel alleen dat ik het onderscheid tussen mannen en vrouwen als discriminerend ervaar. Dus of allemaal 50 of allemaal 40, maar geen onderscheid op basis van geslacht. Een marathon is ook voor vrouwen 42 km en niet ineens 32. Bij de elfstedentocht schaatsen vrouwen ook 200 km en niet ineens 150. Zelfs de Kennedey mars is voor vrouwen ook 80 en geen 65km. Dus waarom bij de vierdaagse dan wel een discriminerend onderscheid? Of kunnen vrouwen geen 50 km lopen in 13 uur?


Laatst gewijzigd door Spirit op 16 Aug 2018, 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 09:51 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 799
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Spirit schreef:
Dus waarom bij de vierdaagse dan wel een discriminerend onderscheid? Of kunnen vrouwen geen 50 km lopen in 13 uur?


Dat is een goede vraag. Waarschijnlijk zijn ze bang dat de meeste vrouwen tot hun 50ste geen schijn van kans maken om de 4 daagse uit te lopen, als ze verplicht 50 km moeten lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 10:34 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Ter afsluiting!
Topic hier was verbeterpunten. Ik heb, net als velen voor mij, mijn verbeterpunten aangegeven. Vervolgens zijn er 2 opties. 1. Je dropt het hier en wacht met je armen over elkaar af of het ooit wordt opgepikt. Of 2. Je dropt het hier en ook daar waar de beslissingen worden genomen. Wie denk je maakt meer “kans” op aanpassing van zijn verbeterpunt?

Tot slot voor een ieder die het grondig met mij oneens is. Vervang in deze discussie het woord vrouw eens voor homo of neger. Vindt je het dan nog steeds kloppen? Dus iedereen 50 maar homo’s mogen 40? Of iedereen 40 maar negers moeten 50?

Ik voel mij gediscrimineerd door het huidige beleid van onderscheid en zal daar op mijn manieren uiting aan blijven geven. Alleen zo is er wellicht een optie dat dit tot de verledentijd behoort. De wereld wordt in ieder geval niet beter van meelopers en jaknikkers.


Laatst gewijzigd door Spirit op 16 Aug 2018, 10:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 10:37 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Friso schreef:
Spirit schreef:
Dus waarom bij de vierdaagse dan wel een discriminerend onderscheid? Of kunnen vrouwen geen 50 km lopen in 13 uur?


Dat is een goede vraag. Waarschijnlijk zijn ze bang dat de meeste vrouwen tot hun 50ste geen schijn van kans maken om de 4 daagse uit te lopen, als ze verplicht 50 km moeten lopen.


Hihi, gelukkig zag ik genoeg “stoere” vrouwen die de 50 km liepen ipv voor het theekransje van de 40 kozen. Dus wellicht gaat die vraag slechts op voor de vrouwen die zich hier met hand en tand verzetten tegen een aanpassing ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 11:38 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Spirit schreef:
longfield schreef:
Als je met de 4daagse meedoet ga je akkoord met het regelement, dus als man de 50 km lopen tot het jaar waarin je 50 wordt. Zolang het regelement niet veranderd heb je ermee te dealen.


A) voel ik mij (en overigens velen met mij) door die regel gediscrimineerd en B) moeten dus de regels veranderd.
Ik stel overigens ook nergens dat ik geen 50 km wil lopen ik stel alleen dat ik het onderscheid tussen mannen en vrouwen als discriminerend ervaar. Dus of allemaal 50 of allemaal 40, maar geen onderscheid op basis van geslacht. Een marathon is ook voor vrouwen 42 km en niet ineens 32. Bij de elfstedentocht schaatsen vrouwen ook 200 km en niet ineens 150. Zelfs de Kennedey mars is voor vrouwen ook 80 en geen 65km. Dus waarom bij de vierdaagse dan wel een discriminerend onderscheid? Of kunnen vrouwen geen 50 km lopen in 13 uur?

Bij een marathon en de Elfstedentocht wordt ook de snelste vrouw geëerd en wat dacht je van het schaatsen, waarom geen 10 km voor de vrouwen?
En ja ik loop de laatste 9 jaar de 50 km en in 2016 de 55 km.

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 11:57 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
longfield schreef:
Spirit schreef:
longfield schreef:
Als je met de 4daagse meedoet ga je akkoord met het regelement, dus als man de 50 km lopen tot het jaar waarin je 50 wordt. Zolang het regelement niet veranderd heb je ermee te dealen.


A) voel ik mij (en overigens velen met mij) door die regel gediscrimineerd en B) moeten dus de regels veranderd.
Ik stel overigens ook nergens dat ik geen 50 km wil lopen ik stel alleen dat ik het onderscheid tussen mannen en vrouwen als discriminerend ervaar. Dus of allemaal 50 of allemaal 40, maar geen onderscheid op basis van geslacht. Een marathon is ook voor vrouwen 42 km en niet ineens 32. Bij de elfstedentocht schaatsen vrouwen ook 200 km en niet ineens 150. Zelfs de Kennedey mars is voor vrouwen ook 80 en geen 65km. Dus waarom bij de vierdaagse dan wel een discriminerend onderscheid? Of kunnen vrouwen geen 50 km lopen in 13 uur?

Bij een marathon en de Elfstedentocht wordt ook de snelste vrouw geëerd en wat dacht je van het schaatsen, waarom geen 10 km voor de vrouwen?
En ja ik loop de laatste 9 jaar de 50 km en in 2016 de 55 km.


Het betreft hier geen wedstrijd en het wedstrijdelement omtbreekt. Enige wat telt is voor 17:00 binnen zijn. Jij bent het levende bewijs dat de huidige regels dus flauwe kul zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 12:41 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 346
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Friso schreef:
Spirit schreef:
Dus waarom bij de vierdaagse dan wel een discriminerend onderscheid? Of kunnen vrouwen geen 50 km lopen in 13 uur?


Dat is een goede vraag. Waarschijnlijk zijn ze bang dat de meeste vrouwen tot hun 50ste geen schijn van kans maken om de 4 daagse uit te lopen, als ze verplicht 50 km moeten lopen.


Angst omdat ze niet 'beter weten', oftewel niet beter trainen.
Als de regels van begin af aan gelijk waren geweest hadden vrouwen niet beter geweten.
Met een Kennedymars zijn de regels bijvoorbeeld ook gelijk.

Denk dat de meeste vrouwen het wel kunnen, maar wel lekker makkelijk vinden om de 40 te lopen.
(ik heb 4x40 en 2x50 gelopen, vond de 50 niet zo zeer moeilijker maar heb me er wel beter op voorbereid)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verbeterpunten 4D2018
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2018, 14:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Rachel schreef:
Als de regels van begin af aan gelijk waren geweest hadden vrouwen niet beter geweten.


In het begin mochten de vrouwen overigens niet eens mee wandelen :-)%% , burgers overignes ook niet. Het was een militaire mars.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.