Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 10:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verslag van de regah
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2005, 20:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
hi guys!
Even een kopietje van mijn website:

Maandag 18 juli

Vandaag mocht ik, net als vorig jaar weer meerijden met Jo en Marieke op voorwaarde dat ik me niet zou bemoeien met de route.
Jo had haar route weer uitgestippeld met de routeplanner en dat zou natuurlijk weer helemaal goedkomen! Ik zal je de detail besparen maar we reden in ieder geval NIET in ??n keer goed! Het station Dukenburg was niet te vinden dus ben ik maar bij een bushalte uitgestapt met een bus die naar Oosterhout ging. Daar was mijn onderkomen voor dit jaar bij de familie Bosveld.
Het gezin heeft 3 kids en er waren nog twee logeetjes uit Frankrijk, een drukke kinderboel dus. Gelukkig was alles vrij relaxed en alles kan en alles mag.
Na de kennismaking ben ik naar de Wedren gefietst (ca 20 minuutjes fietsen) waar ik een meeting had met allerlei andere wandelaars van het forum: walkers4walkers. Heel leuk om elkaar na maanden met elkaar te internetten eens in het echt te zien!
Ook Andr? mijn wandelmaatje (nou ja, maatje.... hij is 2 meter lang) en roommate van dit jaar kwam daar ook bij want hij was iets later gearriveerd
Gelukkig was er weer heel veel bier bij wat weer heel goed was voor een goede nachtrust.... Na nog even wat in de tuin te hebben geklept zijn Andr? en ik gaan pitten.



Dinsdag 19 juli: Dag 1

Wakker worden ging vandaag gepaard met een flinke blaar in mijn hersenpan. Een redelijke kater dus!
Nou ja, dat hoort er ook allemaal bij.

Andr? en ik gingen weer fietsen naar de start waar we om 3:55 uur aansloten in de rij. Om 4:05 konden we op pad.

Het weer was best redelijk. Na een paar lopen kwamen er dikke spetters naar beneden. Ik pakte dus snel mijn paraplu uit de rugzak, dit was voor de regen reden genoeg om ermee te stoppen. Ik heb de paraplu nog 2 uur in mijn handen gehad en de regen durfde dus ?cht niet meer te komen.

Na ruim 3 uur lopen kwamen we aan in Huissen waar het tijd werd voor een koffiestop.Mijn taktiek is altijd om de eerste gelegenheden over te slaan omdat iedereen daar gaan zitten en dus net even verder te lopen waar het wat rustiger is.

Bij een restaurantje met een terras zijn we neergeploft. De wandelaars die naast ons zaten zeiden al tegen ons dat de koffie "van het huis" was. Moeilijk te geloven natuurlijk in deze tijden van de dure euro maar het bleek ?cht waar te zijn. Ik was zelfs zo onbescheiden om aan de ober te vragen om een tweede kopje! En die kregen we ook weer voor nop! Ja, op ??n been kan je moeilijk lopen, vandaar.....

Na Huissen, dat in de lus van de 50 km zat zijn we via de onderkant van Arnhem weer op weg gegaan naar Elst. Voor Elst kwam de 40 km erbij en het werd al flink drukker. In Elst kwamen de 30 en de militairen er ook nog bij waardoor het voetje voor voetje schuifelen was door het centrum van Elst.

Gelukkig waren er in Elst weer de "kleffe toastjes" (Chris!). Lekker hoor!

Onderweg hebben Andr? en ik nog even een ruzie gespeeld. Ik begon tegen hem te schreeuwen dat hij dan voortaan maar lekker in zijn eentje de rest van de Vierdaagse moest gaan lopen...... Iedereen kijken natuurlijk. Naast ons zei een man: ik zou hem voor z'n kop slaan.... Toen begon ik met deze man ruzie te maken en hij speelde meesterlijk mee.

Bleek het een Hagenees te zijn! En nog wel eentje van de groep Haaglanden, de ordebewaarders van Den Haag en omstreken.

Onderweg kwamen we nog een man tegen die op zijn tshirt de opdruk had: Vereniging van Bovenladers. Wat moet je je daar nou bij voorstellen???? Daar was maar ??n manier op en dat is gewoon vragen.

Wat zijn bovenladers? Ja, wasmachines zei de man. En daar is echt een vereniging van? Jaaaa, je moet natuurlijk wel zelf een bovenlader hebben! zei de man. Tuurlijk, begrijpelijk. Ik vroeg: z?ker veel vrouwen bij die vereniging? Nee hoor hoezo? zei de man. Ik: nou ja, op een verenigingsavond ga je het natuurlijk hebben over dat je was zo mooi schoon is geworden.... Nee, het ging de man om de techniek.

Nou ja, je moet maar een hobbie hebben.



Nog een gekke hobbie: viaductopderandzitter.

We liepen over een viaduct waar een man zat op een stoeltje met zijn kont boven de snelweg. Hij had een constructie van staal gemaakt en dat aan de spijlen gebonden. Daar bovenop dus een stoeltje met armleuningen en hij zat ons op z'n gemakkie te bekijken.

Hoe komt iemand op het idee om dit te maken????? Je wordt ineens wakker en denkt: ik weet het, ik ga een viaductzitter bouwen!

Bij de volgende rust van 25 minuutjes zat Andr? de schade aan zijn voeten te bekijken. Hij had een paar flinke blaren en ging ze doorprikken. Gelukkig was mijn koffie toen al op want het straaltje vocht wat eruit spoot had z?ker in mijn koffie gekomen....

Na aankomst is Andr? naar de blarenbehandeling gegaan waar zijn voeten vakkundig zijn ingetaped. Hij had iets van 4 blaren. Bij inspectie van mijn voeten bleek ik op mijn kleine teen weer blaar te hebben. Hij is inmiddels doorgeprikt en straks ga ik even tapen.

Morgen wacht ons een saaie dag door Beuningen en Weurt maar met de leukste binnenkomst die er is. Ik ben benieuwd.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2005, 20:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ha. ik keek net op je site en toen stond alleen het eerste stukje daar! Lachen!!
Ik kwam de politie Haaglanden nog tegen bij de finish nadat ik even in de stad was geweest met mijn collegae, koffie drinken met een lekkere tosti erbij.
Ik vroeg nog naar Leo, maar degene die ik dat vroeg (Rene, de zwager van mijn beste vriendin) kende alleen een Leon :roll:
Die man met dat stoeltje heb ik ook gezien, tenminste die man, niet het stoeltje.
Ik heb namelijk hoogtevrees en toen ik die man daar zo op de rand zag zitten durfde ik net langer te kijken :?
Ja, morgen is wat mij betreft de zwaarste dag, maar ja.... het zal wel moeten, anders komen we niet bij dag 3 :wink:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2005, 21:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Elly N schreef:
Ik vroeg nog naar Leo, maar degene die ik dat vroeg (Rene, de zwager van mijn beste vriendin) kende alleen een Leon :roll:
:


Leo heet helemaal geen Leo. Hoe hij wel heet vertel ik maar niet. Hij zal wel zijn redenen hebben om dat niet te vermelden.
Heb wel een SMSje van het gehad. Ik had een kater bij de start maar hij SMSte dat hij nog steeds dronken was!

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.