Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:51

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Mijn verlsag van woensdag.
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2005, 21:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
En daar istie dan, de tweede dag en wat mij betreft de zwaarste dag.
Net als gisteren ben ik weer 'lekker' tot 4.45 uur op mijn bedje blijven liggen en ging ik een uur later de deur uit om weer 15 minuten later aan te kunnen schuiven in de rij.
Maar wat een drukte zeg!!! Ik stond veel verder naar achteren dan gisteren. Wat raar, want er waren toch bijna 2000 uitvallers gisteren.
Maar ja, je doet er niets aan en na voetje voor voetje richting start te zijn geschoven heb ik met wat mensen in de rij staan praten en ook op het enorme scherm dat daar hangt de beelden gezien van het interview met Lisanne. Leuk hoor!!
Het werd steeds donkerder en ik was bang dat er een flinke bui over ons heen zou komen, maar gelukkig bleef het bij een verdwaalde spetter.
Vijf voor half zeven was ik weg en begonnen aan deze tweede etappe. Toen ik op de fiets naar de wedren was komen rijden had ik de wandelaars gezien en voor mijn gevoel gingen ze eerder richting St. Annastraat dan anders. Nou... hoe die straten hier lopen weet ik niet, maar we gingen net als anders pas rechtsaf bij de straat waar het bakkertje altijd staat met zijn koffie en lekkere koeken.
Ik loop daar zelf altijd voorbij, want ik heb dan nog nieteens mijn tempo te pakken, dus om dan al te stoppen is niet zo'n goed plan.
Redelijk in het begin kwam ik Ank tegen. Niet dat ik haar herkende, zei herkende mij toen ik haar voorbij liep.
Het ging trouwens wel lekker en ik had weinig last van spierpijn.
Als we eindelijk Nijmegen uitgaan lopen we over een brug en gaan dan rechtsaf een pad op.
Net als in voorgaande jaren was het daar heel druk en stoffig, maar dit jaar werd het pad dat we konden belopen nog eens gehalveerd omdat er twee bussen van de grote rustplaats afkwamen die vol zaten met uitvallers. Potver zeg, wat zullen die balen!
Een stukje verderop roept Annelies me. Ook zij herkende mij en ik was haar en Inge zo voorbijgelopen.
Door het bos liepen we verder door naar Alverna en net buiten Alverna, we lopen dan al een stukje door Wychen, was mijn eerste rust van vandaag.
Het was precies op de plek waar de 30km lopers ervan af gaan.
Net als gisteren kreeg ik weer een koffie, een broodje, een banaan en een flesje drinken voor onderweg.
Ik aarzelde of ik mijn sokken zou verwisselen, want er zat iets niet helemaal lekker bij mijn kleine teen, maar ik besloot niet te kijken en gewoon weer door te gaan.
Tewrwijl ik daar zat kreeg ik een sms'je van Maarten van het wandelforum, die vertelde dat hij in de regen liep.
Ik antwoordde dat ik hoopte dat alles er daar uit zou vallen en iemand die naast me zat zei meteen: wat ben jij gemeen!
Maar Maarten lachte erom en zei dat hij het van mij wel kon hebben.
Ik liep net in een hele lange file waarvan de snelheid zo rond de 5km zat toen hij weer een berichtje stuurde met de mededeling dat hij op de plek was waar de 50km en de 40km weer bij elkaar komen.
Omdat ik bang was om tijdens het maken van een berichtje iemand op zijn hakken te trappen, hield ik het heel kort: ik nog niet, antwoordde ik alleen maar.
Ongeveer 25 minuten later was ik er wel en vlak daarna liep ik Wijchen in.
Wat een drukte weer! Wel gezellig, maar het is erg hinderlijk als mensen ineens voor je voeten springen om een snoepje aan te pakken van kinderen. Je breekt zowat je nek!
En toen begon het te regenen en niet zo'n klein beetje ook!
De eerste regenjassen en parapluus kwamen tevoorschijn en ik haalde die van mij ook uit mijn rugzak.
Het loopt niet bepaald erg makkelijk met een paraplu, zeker niet met de harde wind die er ook stond en mijn plu waaide dan ook verschillende keren binnenstebuiten.
Gelukkig is het maar een kleine en is hij makkelijk weer terug te vouwen, maar ik was blij toen het zo'n 20 minuten later ophield met regenen.
Ik was toen inmiddels bijna in Beuningen waar mijn tweede rust zou zijn.
Wel liep ik weer uit te kijken naar een wc, want net als gisteren was ik rond deze tijd nog niet geweest en begon de nood wat hoger te worden.
Eerst nog maar even zitten en me weer lekker laten verwennen.
Bo, de blonde Labrador van Lisanne, was er ook en begroette me dolenthousiast.
Even stoeien, want ik mis mijn eigen hond best wel deze week.
Net als vorig jaar verwisselde ik mijn wandelschoenen voor mijn sandalen.
Ze lopen heerlijk, ze zijn lekker luchtig wat anti-warmte-uitslag is en het enige waar ik op moet letten is dat ik als ik ga inhalen aan de zijkant ik niet door het zand loop.
Net toen ik overeind was gekomen kwam het team van politie Haaglanden langs en heb ik even gauw nog een paar mensen gedag kunnen zeggen.
Toen op zoek naar een wc, maar de 1e was zo'n 100 meter van de weg af en bij de 2e en 3e stonden weer hele rijen.
Doorlopen maar weer, maar het liep niet echt lekker.
En toen. ja hoor, ik was net over een brug Nijmegen ingelopen..... en daar stonden ze: hele rijen van die speciale gratis Edet wc's en er stond geen rij.
Wat nog fijner was, de zon was ook al een poosje weg en als er iets is dat erg is, dan is dat in zo'n kleine wc zitten als het er bloedheet in is (tenminste hangen boven de bril, want het is allemaal niet erg smakelijk en daar zal ik ook maar niet over uitwijden).
En dan het laatste stuk.
Het viel me eigenlijk wel mee dit jaar. Het lijkt wel of de mensen die daar wonen er heel erg hun best voor doen om positief in het nieuws te komen en wat mij betreft is dat goed gelukt.
Ook het laatste stuk door het centrum was beregezellig en dan vind ik het ook niet erg dat het stapvoets gaat.
Vijf voor half drie meldde ik me af, precies 8 uur na mijn vertrek en ik ben er zelf zeer tevreden over.
Eerst mijn glaasje verse jus d'orange en daarna ben ik naar de verzamelplek gelopen. Maarten was daar, Wes en J. Kos. Later kwamen ook nog Ron, Henrike en.....uhhhhh..
Daar nog even gezellig zitten kletsen en met een scheef oog gekeken naar de fitnessact die werd opgevoerd.
Wat mensen allemaal nog kunnen na zo'n dag als de juiste personen op het podium staan is gewoon onvoorstelbaar.
Springen, zwaaien, benen hoog enz. en dat alles op de maat van een lekker oppeppend muziekje.
Toen ik die kant opliep was het net afgelopen. Gelukkig maar, want stel je voor dat ik met mijn gekke kop nog mee was gaan doen na bijna een uur te hebben gezeten.
Volgens mij kan dat nooit goed zijn voor de spieren.
En nu heb ik mijn sokken uit en spot ik op die kleine teen toch een klein blaartje.
Eerst nog maar even doorprikken, want dat doe ik zelf wel. :roll:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.