Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verslag van Master C
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2005, 20:26 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Eindelijk, na twee dagen oefenen, weet ik de ochtend te beginnen zonder allerhande stommiteiten. Dus ik doe z?lf de lichten uit, zit op tijd op de fiets, en kom ook op tijd bij de Wedren aan. Opnieuw zie ik drommen veertig-kilometer-lopers staan wachten bij de dranghekken. Over een uur of later worden deze mensen losgelaten. Tot die tijd gaan ze in de kou staan wachten. Al die mensen zijn hartstikke gek! Idioten! Zo, dat is er ook dit jaar weer uit.
Normaalgesproken zou er niks over het gedeelte door Nijmegen te vertellen zijn, ware het niet dat ik weer word geplaagd door een ensemble figuren waar ik al jaren in mijn verslagen over klaag. Zonder de naam te noemen vertel ik eerst hoe ze in mijn blikveld kwamen. Ik hoorde al enige tijd een storend getik achter me opdoemen. Tik, tik, tik, etcetera. Ik kreeg al een bang vermoeden maar ik durfde niet om te kijken. Stel namelijk dat het een loper met een houten been zou zijn. Men wordt dan maar al te licht aangezien voor iemand die gehandicapten aanstaart. Er zat dus niets anders op dan voorzichtig het geluid te laten naderen. Even wachten, en? ja hoor, daar heb je ze weer: de Nachschubschule des Heeres! En voor de niet-germanofonen: dat heeft niks met religie te maken maar des te meer met het Duitse leger. Niet dat mij dat verder interesseert, maar deze pubers zijn zo irritant. Het loopt storend achter je, met zenuwslopende ritme-instrumenten en slaakt geregeld van die Duitse clich?kreten. Ik ben vergeten wat precies, maar het moet typische Duitse bl?dsinn zijn geweest als Tolle Sache, Ist den das die M?glichkeit, Na sowas, So eine Frechheit, Ist doch klar, Glanzparade vom Torwart, undsoweiter undsoweiter. Tot mijn grote vreugde merk ik dat ze net zo sterk zijn als hun zwakste schakel en dientengevolge nota bene langzamer lopen dan ik! Dat scheelt meteen een hoop ergernis. Mathieu biedt me een slok Southern Comfort aan voor de schrik. Ik vind weigeren onbeleefd.

Het eerste gedeelte van de tocht kent verder geen incidenten. Ik loop niet echt fris, het gaat opnieuw traag en stroperig, maar pijn heb ik niet. Na een korte stop bij familie in Malden lopen we de dijk op. Door allerlei omstandigheden, waaronder een naar steentje in mijn rechterschoen (vorm: miniatuur-goedendag), kom ik al snel alleen te lopen. Daar is ook weinig over te vertellen. Ach ja, je neemt een boterhammetje met pindakaas en jam (ik zou daar uren over kunnen uitweiden) en je ziet nog eens iets zo langs de rivier. Zo staan alle koeien tegen het prikkeldraad om te kijken wat er nu weer aan de hand is, en ik zie een fraaie rijnaak op de maas (waarschijnlijk heeft die een verkeerde afslag genomen). Minder geslaagd: midden op de smalle dijk is het zo druk dat je niet kunt passeren. Dat is extra irritant omdat achter mij twee mannen lopen die samen liedjes zingen. Dit duo hanteert daarbij een liederenboek. De liedjes zijn humorloos en banaal en de mannen zien er lelijk en burgerlijk uit. En ga nou niet zanikken lezer, dat het toch zo leuk is als mensen liedjes zingen tijdens het lopen. Als twee volwassen kerels dat doen zijn het gewoon eikels! Chris heeft gezegd. En heeft er kijk op.

Het duurt tamelijk lang, zeker in mijn tempo, maar uiteindelijk arriveren we bij de tent die in 2000 plotseling bleek verdwenen (een soortgelijk incident als dit jaar met de Niftrikse kantine, zie het verslag van dag 2). Tijd voor groentensoep hier.
En zo vliegt de tijd. Ik besluit de zinnen te verzetten met een lolly. De reclame heeft hoge verwachtingen geschapen voor dit stuk snoepgoed. Volgens Roberto Carlos van Real Madrid zit er zoveel glucose in deze lollies dat je er beter van gaat denken. Ik pijnig mijn hersenen maar kom er niet uit of dat mogelijk is. En dan is er nog Daphne Deckers die ons op de televisie bezwoer dat er geen vet in de lollies zat. Kijk, daar heb je wat aan, want dat wil ik wel geloven. Gerustgesteld stop ik deze suikerbom in mijn mond.

De volgende stop is een belangrijke. Het is caf? de D?rpel, het laatste caf? voor de Gruwelijke Lus van Milsbeek. Door zijn ligging beschouw ik deze kroeg als de poort van de hel. Al snel staat er een blad met twaalf bier. Gisteren heb ik tegen SBS6 gezegd dat we er rond half elf zouden zijn. Een grove misrekening! Het is pas half tien. Er wordt getrakteerd op een J?germeister. Gevolgd door nog een biertje en nog een J?germeister. Ondertussen belt ene Esther van SBS6 op: ze kunnen niet meer naar Milsbeek komen want Joop van Tellingen, de viploper, moet naar een herdenking. Joop w?e??? Is dat geen papparazo? En die is belangrijker dan ik??? Ongelooflijk!

Positiever is dat ik met twee pils en twee J?germeister achter de kiezen de Gruwelijke Lus in kan. Terwijl de veertig-kilometerlopers (de zwakken) linksaf slaat enteren wij fier de hellemond. De groep valt uiteen in twee of drie delen. Ik loop ineens een stuk beter, maar de angst voor falen blijft. Dan ineens, in een flauwe bocht: een wonder! Daar staat onze uitvaller na dag 1, Sjoerd. Ik weet nu hoe die kinderen in Fatima en Lourdes zich gevoeld moeten hebben. Sjoerd staat daar werkelijk, op zijn sokken nog wel, en openbaart ons? een tas met volle bierflessen! Deze drank wordt smakelijk genuttigd door de hele groep. Hoe het komt weet ik niet, maar ik loop weer alsof ik net aan de Vierdaagse begin. Ik kan zelfs versnellen om met een paar dames op te lopen die zich de Pink Angels noemen. Een van hen kent mijn website. Om het zeker te weten vraagt ze of ik nogal een grote mond heb. Jaaaaa, dat ben ik! Wat een leuk toeval! Wat later wissel ik muziek uit met medeloper Theo. En voor we het weten (nou ja, na zeven kwartier of zo) duiken we het terras op van het pannenkoekenhuis voor Breedeweg. Al snel voegen de dames van onze groep zich bij ons. Ik neem hier een paar versnaperingen en daar gaan we weer.
Breedeweg, Groesbeek, wat heuveltjes. Biertje bietsen onderweg. En dan de zevenheuvelenweg. Bovenaan een heuvel staan mijn oom en mijn nichtje met bier en allerlei eetbare zaken. Net als ik gezellig op een klapstoeltje ga zitten zwelt de wind aan en vallen er regendruppels. Verdomme, als er een god van de vierdaagse is dan heeft die absoluut een hekel aan gezellige mensen. En in dat herfstweer komt er dan nota bene een ouwe kerel met een knalgeel te groot hempje en ultrakorte atletiekbroek langs. Mafketels! De Vierdaagse zit vol met gekken!

Na relatief korte tijd komt de groep weer op gang. We nemen nog wat heuvels en lopen door het vrolijke Berg en Dal. Ik loop overigens volledig op de automatische piloot. Die niet in de hoogste versnelling staat, maar iets is opgevoerd door een gerstennat-injectie (wie geen flauw idee heeft waar dit over gaat gelieve het te negeren). De drukte in Nijmegen Oost is opvallend. Wat nog opvallender is: ik loop om, jawel, tien voor half vijf de Wedren op!
(Chris pakt nu even een ladder en gaat op de hoogste trede staan)
EEN NIEUW PERSOONLIJK RECORD voor wat betreft binnenkomen op donderdag! Kan het mooier? Ik lever mijn kaart in en laat me tevreden in het gras zakken met een blik bier in de hand. Voorlopig denk ik dat ik nergens pijn heb.
Nog even een overdenking over de media. SBS6 staat later op de voicemail: ze kunnen me niet meer filmen, misschien morgen. En dat ik maar een neut moet gaan pakken op de Wedren. Die zien mij inderdaad als de een of andere freak. De KRO belde maandag of ze me dinsdag konden interviewen, waarna het dinsdag oorverdovend stil bleef. Het moge duidelijk zijn dat ik uit principe die zenders niet kijk (wat niet moeilijk is aangezien SBS om 23.15 uur uitzendt). Maar de concurrentie is ook niet om over naar huis te schrijven. Heb je TV Gelderland gezien, met ?Nijmeegse Annie?? Ben ik de enige die dit tenenkrommend vind? Toen dat wijf voor het eerst langskwam wist ik niet hoe snel ik de televisie om moest zetten om naar een rustgevend testbeeld te gaan staren. Dus doe me een lol, vermijd die zenders allemaal, misschien neemt de kijkdichtheid dan af, verdwijnen ze van de buis en schrijven zich niet meer zoveel mensen in. Zodat Yvette niet w??r wordt uitgeloot.
And now for something completely different: De versnaperingenmeter:
- twee bier en twee J?germeister in caf? de D?rpel
- een flesje bier van Sjoerd in de lus
- drie glazen bier bij het pannenkoekenhuis
- een half flesje dat anderen van de groep met me delen
- twee flesjes van mijn ome Loet op heuvel 2.
- Een beker bier van een stel jongens die met een tap langs de kant zaten
- Een flesje bier van een stel studenten die er genoeg over hadden.
Totaal: twaalfeneenhalve versnapering. (2,9 liter bier en twee J?germeister)
En dan een nieuw record lopen! Geen applaus graag!
Morgen zou ik moeten binnenkomen. Spannend h

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2005, 20:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Jeetje Chris! :shock:
Je gaat morgen toch niet voor vijven binnenkomen he??????
Voor wie moet ik anders nog blijven kijken tot 18.00 uur?????
Hoe snel kom jij eigenlijk door de startpoort? Zeker aan komen lopen, scannen en weg???
Hm.... misschien toch nog een optie voor volgend jaar om pas om 6.30 naar de start te gaan :roll:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2005, 21:07 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Elly N schreef:
Hoe snel kom jij eigenlijk door de startpoort? Zeker aan komen lopen, scannen en weg???


Correct!
Ik loop niet eens door de startpoort, die zit verstopt met gestoorde veertigkilometerwandelaars die graag een uur of meer wachten op de offici?le starttijd. Ik loop gewoon naar zo'n rondhangende vierdaagsekerel toe en geef hem mijn pas.

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2005, 21:45 
Hou de moed erin enne die nijmeegse annie whaooooooooooooooo ik zp snel door sbs 6 kijk ik nu wel nu ik benuitgevallen helaas niet naar jou dus :oops: he kop op en loop morgen lekker binnen met de gedachte NOOIT MEER en waar zie ik je volgend jaar dan staan jaaaaaaaaaaawel bij de start tussen die 40 km lopers


Knufs Moontje
( die al bijgekomen is van het uitvallen)
http://spaces.msn.com/members/vierdaagse2005/

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2005, 09:55 
whaaaooooo ik hoorde je net twee keer op de radiooo loop en drink ze ik hou het in gedachte voor volgend jaar bier is het redmiddel dus


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 11:33 
Offline
siteadmin
siteadmin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Jul 2005, 22:30
Berichten: 467
Woonplaats: @ localhost
Leeftijd: 50
Loopnummer 2024: 007
Kilometers gelopen: 290
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Master C,

ik heb een geluidsfragment voor je van "de Nachschubschule des Heeres!"
Met ontzetting naast deze brave broeders gelopen en hun gezang opgenomen,anders kan ik het thuis niet uitleggen.
dus als je interesse hebt :-)

_________________
= Verwarrend eenvoudig=


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2005, 21:21 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Maas schreef:
Master C,

ik heb een geluidsfragment voor je van "de Nachschubschule des Heeres!"
Met ontzetting naast deze brave broeders gelopen en hun gezang opgenomen,anders kan ik het thuis niet uitleggen.
dus als je interesse hebt :-)


Maas, ik ben bang dat de buren mij niet meer durven aan te kijken als ik dat op vol volume door de speakers jaag.
Maar misschien aardig om in de stemming te komen voor mijn DVD van de complete serie van Das Boot....

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2005, 21:24 
pffffffffffffffffffff ik blij dat ik 10 km verder woon
maar zet aan en ik weet waar je woont Afbeelding


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Verslag van Master C
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2005, 19:26 
Master C schreef:
Normaalgesproken zou er niks over het gedeelte door Nijmegen te vertellen zijn, ware het niet dat ik weer word geplaagd door een ensemble figuren waar ik al jaren in mijn verslagen over klaag. Zonder de naam te noemen vertel ik eerst hoe ze in mijn blikveld kwamen. Ik hoorde al enige tijd een storend getik achter me opdoemen. Tik, tik, tik, etcetera. Ik kreeg al een bang vermoeden maar ik durfde niet om te kijken. Stel namelijk dat het een loper met een houten been zou zijn. Men wordt dan maar al te licht aangezien voor iemand die gehandicapten aanstaart. Er zat dus niets anders op dan voorzichtig het geluid te laten naderen. Even wachten, en? ja hoor, daar heb je ze weer: de Nachschubschule des Heeres! En voor de niet-germanofonen: dat heeft niks met religie te maken maar des te meer met het Duitse leger. Niet dat mij dat verder interesseert, maar deze pubers zijn zo irritant. Het loopt storend achter je, met zenuwslopende ritme-instrumenten en slaakt geregeld van die Duitse clich?kreten. Ik ben vergeten wat precies, maar het moet typische Duitse bl?dsinn zijn geweest als Tolle Sache, Ist den das die M?glichkeit, Na sowas, So eine Frechheit, Ist doch klar, Glanzparade vom Torwart, undsoweiter undsoweiter. Tot mijn grote vreugde merk ik dat ze net zo sterk zijn als hun zwakste schakel en dientengevolge nota bene langzamer lopen dan ik!


Zeer geruststellend om te lezen dat ik niet de enige ben die zich aan deze lieden heeft ge?rgerd. Ik heb het gepresteerd om ze drie dagen tegen te komen. Op de eerste dag haalden ze me een aantal keren in, (kennelijk namen ze redelijk veel pauzes) en dwongen ze je min of meer om aan de kant te gaan.

Inderdaad lag hun tempo vrij laag, waardoor het tijden duurde voor ze je voorbij waren. Die Duitsers dachten voorts dat ze het alleenrecht op de route hadden door precies midden op de weg te lopen en de overige wandelaars 'nederig' voor ze uit te laten wijken. Ging het niet snel genoeg dan dwong de leider je middels een fluitsignaal(!) of een duits 'bite' aan de kant te gaan. Daarom stel ik een handtekeningenactie voor om deze groep in het vervolg van het vierdaagseparcours te weren...


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Verslag van Master C
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2005, 22:23 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Walker schreef:
dan dwong de leider je middels een fluitsignaal(!) of een duits 'bite' aan de kant te gaan.


Wat? Hebben ze je gebeten? Dat zou ik niet pikken...

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag van Master C
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2005, 22:29 
p.s zit ik net mijn vierdaagse space te bekkijken en wie heb ik weer dubbel gelinkt ja ja MASTER C ;)


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Verslag van Master C
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2005, 22:40 
Master C schreef:

Wat? Hebben ze je gebeten? Dat zou ik niet pikken...


Ja dat scheelde er nog maar aan :wink: , om erger te voorkomen ging ik natuurlijk braaf aan de kant voor onze Duitse vrienden... :?


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.