Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006, 17:23 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Er moet me even iets van het hart. Het inkorten van de vierdaagse route.

De vierdaagse van Nijmegen is uniek vanwege het lopen van prestatie-afstanden. Het diplomalopen is eraf, omdat het ook een prestatietocht moet blijven. De afstanden zijn 40 en 50 en de jeugd en ouderen mogen 30 km. Dat is een vaste regel van deze vierdaagse. De lopers hebben het toegejuicht toen het diplomalopen werd afgeschaft, want zo werd geredeneerd: Als je niet in staat ben om een reglementaire afstand te lopen van 40 of 50 km, dan moet je niet meedoen. Er zijn tenslotte genoeg andere tochten waar de keuzeafstand vrij is. Nu het echter een hele warme week lijkt te worden, wordt er meteen gesproken over het eventueel inkorten van de route. Waarom eigenlijk?? Je kan ook zeggen, een prestatie is afzien en afzien is kunnen lopen in extreem weer. Als men niet tegen de warmte kan moet men net als het diplomalopen NIET mee doen en zeggen het wordt me te warm, dus ik zie er vanaf. Worden mensen niet goed onderweg dan is dat vaak hun eigen schuld. Te weinig eten en/of drinken, geen hoofddeksel op, geen water bij zich, te weinig rusten etc. etc.

Mijn mening is: men wil zo graag de Nijmeegse vierdaagse lopen en presteren, dus niet zeuren, maar lopen. Of het nu ijskoud is, regent, warm, of dat er zelfs een hittegolf dreigt. Als je wat mankeert, hartpatiënt b.v., laat je dan keuren en wordt deze hitte wat afgelopen weekend al bekend was je te veel en hou je daardoor de 40 of 50 km niet vol, haak dan af!

Want op deze manier, het inkorten van de routes, creeer je toch weer een verkapte diploma-afstand en dat wilde de organisatie en lopers niet meer!

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006, 18:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2056
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 26726
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
jsmbijl schreef:
Er moet me even iets van het hart. Het inkorten van de vierdaagse route.

De vierdaagse van Nijmegen is uniek vanwege het lopen van prestatie-afstanden. Het diplomalopen is eraf, omdat het ook een prestatietocht moet blijven. De afstanden zijn 40 en 50 en de jeugd en ouderen mogen 30 km. Dat is een vaste regel van deze vierdaagse. De lopers hebben het toegejuicht toen het diplomalopen werd afgeschaft, want zo werd geredeneerd: Als je niet in staat ben om een reglementaire afstand te lopen van 40 of 50 km, dan moet je niet meedoen. Er zijn tenslotte genoeg andere tochten waar de keuzeafstand vrij is. Nu het echter een hele warme week lijkt te worden, wordt er meteen gesproken over het eventueel inkorten van de route. Waarom eigenlijk?? Je kan ook zeggen, een prestatie is afzien en afzien is kunnen lopen in extreem weer. Als men niet tegen de warmte kan moet men net als het diplomalopen NIET mee doen en zeggen het wordt me te warm, dus ik zie er vanaf. Worden mensen niet goed onderweg dan is dat vaak hun eigen schuld. Te weinig eten en/of drinken, geen hoofddeksel op, geen water bij zich, te weinig rusten etc. etc.

Mijn mening is: men wil zo graag de Nijmeegse vierdaagse lopen en presteren, dus niet zeuren, maar lopen. Of het nu ijskoud is, regent, warm, of dat er zelfs een hittegolf dreigt. Als je wat mankeert, hartpatiënt b.v., laat je dan keuren en wordt deze hitte wat afgelopen weekend al bekend was je te veel en hou je daardoor de 40 of 50 km niet vol, haak dan af!

Want op deze manier, het inkorten van de routes, creeer je toch weer een verkapte diploma-afstand en dat wilde de organisatie en lopers niet meer!

Marja


Marja ik kan hier kort in zijn .
Ben het volstrekt niet met je eens
Diplomalopers hebben een bewuste keuze gemaakt die niet strookt met de vierdaagse opvatting.

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006, 18:49 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ruud schreef:
Marja ik kan hier kort in zijn. Ben het volstrekt niet met je eens. Diplomalopers hebben een bewuste keuze gemaakt die niet strookt met de vierdaagse opvatting.


Inderdaad Ruud, je hebt hierin natuurlijk gelijk. Maar . . . de vierdaagselopers kiezen er ook voor om nu te gaan lopen. Dus als het dan heet wordt moet je niet zeuren en hopen dat de route wordt ingekort. Dan moet je gewoon niet meedoen. Maar dat is mijn mening hoor. Er zijn er genoeg die het hier uiteraard niet mee eens zijn. Mijn ervaring is namelijk, dat een fervente fan van de Nijmeegse vierdaagse absoluut geen kritische noot kan hebben op de tocht der tochten. Om welk kritiek het ook gaat. En ik heb in 2003 ook een dag 30 km gelopen en vond dat HELEMAAL niet erg, maar het strookt niet met de opvatting van de organisatie dat het een prestatietocht moet zijn. Prima, maar dan moet je niet inkorten als het eventjes te heet wordt onder de voeten.

:wink:

Ik wens in ieder geval iedereen heel veel succes en sterkte. Mét of zónder ingekorte route!

:lol:

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006, 19:03 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Aug 2005, 20:26
Berichten: 300
Woonplaats: Mook
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl
Mood: Gewoon
jsmbijl schreef:
Ruud schreef:
Marja ik kan hier kort in zijn. Ben het volstrekt niet met je eens. Diplomalopers hebben een bewuste keuze gemaakt die niet strookt met de vierdaagse opvatting.


Inderdaad Ruud, je hebt hierin natuurlijk gelijk. Maar . . . de vierdaagselopers kiezen er ook voor om nu te gaan lopen. Dus als het dan heet wordt moet je niet zeuren en hopen dat de route wordt ingekort. Dan moet je gewoon niet meedoen. Maar dat is mijn mening hoor. Er zijn er genoeg die het hier uiteraard niet mee eens zijn. Mijn ervaring is namelijk, dat een fervente fan van de Nijmeegse vierdaagse absoluut geen kritische noot kan hebben op de tocht der tochten. Om welk kritiek het ook gaat. En ik heb in 2003 ook een dag 30 km gelopen en vond dat HELEMAAL niet erg, maar het strookt niet met de opvatting van de organisatie dat het een prestatietocht moet zijn. Prima, maar dan moet je niet inkorten als het eventjes te heet wordt onder de voeten.


Het Vierdaagsekruisje moet met bloed, zweet en tranen worden behaald :!:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006, 19:14 
jsmbijl schreef:
..., dat een fervente fan van de Nijmeegse vierdaagse absoluut geen kritische noot kan hebben op de tocht der tochten. Om welk kritiek het ook gaat.


Hier kan ik het helaas niet mee eens zijn. Zo ben ik bijvoorbeeld al jaren een groot fan van Sting, de zanger. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles wat hij ooit heeft gedaan/geschreven/gezongen allemaal even geweldig vind.

Een beetje gezonde kritiek heeft nog nooit iemand of iets kwaad gedaan. Ook de Vierdaagse niet.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006, 19:20 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Aug 2005, 20:26
Berichten: 300
Woonplaats: Mook
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl
Mood: Gewoon
marianka schreef:
jsmbijl schreef:
..., dat een fervente fan van de Nijmeegse vierdaagse absoluut geen kritische noot kan hebben op de tocht der tochten. Om welk kritiek het ook gaat.


Hier kan ik het helaas niet mee eens zijn. Zo ben ik bijvoorbeeld al jaren een groot fan van Sting, de zanger. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles wat hij ooit heeft gedaan/geschreven/gezongen allemaal even geweldig vind.

Een beetje gezonde kritiek heeft nog nooit iemand of iets kwaad gedaan. Ook de Vierdaagse niet.


Hmmm, het lotingssysteem hebben ze nog steeds niet afgeschaft. Het is echter dat de limiet beneden de 49.000 is gebleven.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 18:22 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Misschien is het verstandig om iemand die medisch is onderlegd hierin te laten beslissen??
Er hoeven natuurlijk geen doden te vallen :roll:
Ze kunnen natuurlijk makkelijk zeggen twee liter water drinken per uur, maar als je bij elke waterslang onderweg moet stilstaan om aan die twee liter te komen, red je het niet om voor 17.00 uur binnen te zijn.
Het is toevallig wel de warmste 4daagse ALLER TIJDEN! :shock:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 18:43 
zijn al 2 dode gevallen...


Omhoog
   
 
 Titel: Heet
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 18:53 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
bloem schreef:
zijn al 2 dode gevallen...


Waarom stoppen jullie dan niet. Het is toch onverantwoordelijk om door te lopen. De organisatie heeft een grote inschattingsfout gemaakt door de tocht vandaag al niet in te korten. Nu zijn er twee doden te betreuren. Wat moet er nog meer gebeuren voor ze ingrijpen.

Ze zijn nu in crisisberaad en er wordt zelfs niet uitgesloten dat de vierdaagse wordt stopgezet!

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Heet
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 19:16 
Offline
siteadmin
siteadmin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Jul 2005, 22:30
Berichten: 467
Woonplaats: @ localhost
Leeftijd: 50
Loopnummer 2024: 007
Kilometers gelopen: 290
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
jsmbijl schreef:
bloem schreef:
zijn al 2 dode gevallen...


Waarom stoppen jullie dan niet. Het is toch onverantwoordelijk om door te lopen. De organisatie heeft een grote inschattingsfout gemaakt door de tocht vandaag al niet in te korten. Nu zijn er twee doden te betreuren. Wat moet er nog meer gebeuren voor ze ingrijpen.

Ze zijn nu in crisisberaad en er wordt zelfs niet uitgesloten dat de vierdaagse wordt stopgezet!

Marja


U loopt zeker niet dit jaar?

_________________
= Verwarrend eenvoudig=


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 19:38 
Normaal gesproken zou ik zeggen: niet inkorten die routes. Men kiest er zelf voor en moet zijn eigen verantwoordelijkheden kunnen dragen. Maar zoals vandaag weer eens is gebleken zijn er toch genoeg mensen onder ons die dat niet kunnen. Niet weten wat nu wel of niet verstandig is. Daarom zou ik zeggen: alsnog inkorten. De mens is te dom om dit zelf aan te kunnen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 19:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Laat ze het dan inkorten, en diegenen die toch zijn eigen afstand wil lopen, laat die dan ook gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Tocht
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 19:51 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Er wordt niet ingekort, net op teletekst:

De tocht wordt geheel afgelast!

Meer nieuws volgt nog.

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 19:53 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005, 16:02
Berichten: 424
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 30-A-979
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Om 21.30 uur een persconferentie. :cry:

_________________
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 19:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
NEEEEEEEE!!! Ik wil wel lopen, alleen wat minder mssn...kut kut kut


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.