Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 17:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 15:35 
Het is nog wat vroeg, want de 94e laat nog iets minder dan een jaar op zich wachten. Maar ik / wij wild even informeren hoe het zat met het zelf inrichten van verzorgingsposten onderweg. Zag heel veel vereniging of andere instantie zelf tentjes of zitplaatsen hebben ingericht voor haar lopers. Moet je dit aanvragen bij de organistatie ? Moet je een offiele vereniging zijn of mag dit ook voor een vrienden club ? Mag je tijdelijk met een voertuig het parcours op etc. etc.

Kon er namelijk niets over terugvinden op de 4daagse site zelf.

Hoor het wel als iemand me iets meer kan vertellen.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 15:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Vraag AGS, Tante wilma en sunny eens die hebben er ervaring mee.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 15:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Zolang je niets verkoopt is er geen vergunning nodig.
Eric (AGS) heeft dit jaar voor de 2de x langs het parcours gestaan/gezeten.
Zaak is wel om er vroeg bij te zijn want anders kom je het parcours niet meer op.
Wil je meerdere posten inrichtingen dan red je dat niet alleen want je komt niet eerder weg dan dat de bezemwagen voorbij is geweest of als de militairen op gaan breken.
Eric stond op de Zevenheuvelendag bij de laatste militairerustpost.
Aan het einde stond hij alsnog vast omdat hij, om bij ons logeeradres te komen, het parcors moest oversteken.
Dat was ook de enige dag dat ik eerder in huis was dan hij :lol:

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 17:00 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 996
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Klopt inderdaad dat je heel vroeg op het parcour moet zijn. Als je in de Almanak kijkt die je in je 4daagse tasje kreeg (bij het ophalen van je startkaart) zitten als het goed is, per dag de parcourskaartjes. Volgens mij staat daar per gedeelte van het parcour op aangegeven tot hoe laat je ongeveer op het parcour kan komen.

Tevens nog een goede tip: Als je wegafzettingen ziet staan vanwege het parcours, moet je daar juist verder rijden. Net doen of je neus bloedt. Tevens kan een fietskaart van het gebied rondom Nijmegen ook helpen in het helpen te bepalen van je route om op de plek te komen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 17:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1884
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Maaike schreef:
Klopt inderdaad dat je heel vroeg op het parcour moet zijn. Als je in de Almanak kijkt die je in je 4daagse tasje kreeg (bij het ophalen van je startkaart) zitten als het goed is, per dag de parcourskaartjes. Volgens mij staat daar per gedeelte van het parcour op aangegeven tot hoe laat je ongeveer op het parcour kan komen.

Als dat inderdaad zo is ben ik ook wel geïnteresseerd, alvast voor volgend jaar. :roll:
Wil iemand dat even nakijken voor me en zo ja, als er iemand is die het toch weg zou gooien, gooi het dan a.u.b. mijn kant op. ;)

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 17:48 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 996
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Elly N schreef:
Maaike schreef:
Klopt inderdaad dat je heel vroeg op het parcour moet zijn. Als je in de Almanak kijkt die je in je 4daagse tasje kreeg (bij het ophalen van je startkaart) zitten als het goed is, per dag de parcourskaartjes. Volgens mij staat daar per gedeelte van het parcour op aangegeven tot hoe laat je ongeveer op het parcour kan komen.

Als dat inderdaad zo is ben ik ook wel geïnteresseerd, alvast voor volgend jaar. :roll:
Wil iemand dat even nakijken voor me en zo ja, als er iemand is die het toch weg zou gooien, gooi het dan a.u.b. mijn kant op. ;)

Gevonden... ik scan ze morgen voor je in.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 18:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1884
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Maaike schreef:
Elly N schreef:
Maaike schreef:
Klopt inderdaad dat je heel vroeg op het parcour moet zijn. Als je in de Almanak kijkt die je in je 4daagse tasje kreeg (bij het ophalen van je startkaart) zitten als het goed is, per dag de parcourskaartjes. Volgens mij staat daar per gedeelte van het parcour op aangegeven tot hoe laat je ongeveer op het parcour kan komen.

Als dat inderdaad zo is ben ik ook wel geïnteresseerd, alvast voor volgend jaar. :roll:
Wil iemand dat even nakijken voor me en zo ja, als er iemand is die het toch weg zou gooien, gooi het dan a.u.b. mijn kant op. ;)

Gevonden... ik scan ze morgen voor je in.

Yeaaahhh.... thanks!! :mrgreen:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 18:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Elly N schreef:
Maaike schreef:
Elly N schreef:
Als dat inderdaad zo is ben ik ook wel geïnteresseerd, alvast voor volgend jaar. :roll:
Wil iemand dat even nakijken voor me en zo ja, als er iemand is die het toch weg zou gooien, gooi het dan a.u.b. mijn kant op. ;)

Gevonden... ik scan ze morgen voor je in.

Yeaaahhh.... thanks!! :mrgreen:


Ik heb ze vanmorgen voor Bertus al ingescand, ze zijn ondertussen onderweg naar je ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 18:36 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 996
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Truitje schreef:
Ik heb ze vanmorgen voor Bertus al ingescand, ze zijn ondertussen onderweg naar je ;)

Top... mn Almanak gaat weer in de bewaarbox....


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 18:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1884
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Maaike schreef:
Truitje schreef:
Ik heb ze vanmorgen voor Bertus al ingescand, ze zijn ondertussen onderweg naar je ;)

Top... mn Almanak gaat weer in de bewaarbox....

Dat gaat lekker hier! :perfect: Toch nog bedankt Maaike.
Truitje.... ik wacht met smart, jij ook bedankt! :D

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 19:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Verzorging is natuurlijk eigenlijk helemaal niet nodig tijdens de Vierdaagse, want er is onderweg al zoveel te koop en te krijg dat je 100 kilo aankomt als je daar allemaal gebruik van maakt. Maar het leuke van je "eigen" verzorging hebben is dat je een punt hebt om naartoe te lopen. Zo hebben wij nauwelijks gebruik gemaakt van de officiele rusten (voor zover die er zijn), maar liepen we van bekende naar bekende. Lekker overzichtelijk!

Wat ik zelf nog weet, uit eigen ervaring en nav de verhalen van mijn ouders, is dat het heel erg vermoeiend is om op meer dan één punt langs de kant te staan. Ten eeerste is het dan op het laatste punt zo druk dat je er bijna niet meer bij komt. Ten tweede ben je de hele dag aan het sjouwen met allerlei zooi. En ten derde ben je de heeeeeeele dag aan het staren naar al die 45000 gezichten om ervoor te zorgen dat je "jouw" mensen niet mist. Enorm vermoeiend!

Ik zou de mensen die je willen verzorgen dan ook aanraden om op een van tevoren afgesproken punt te geaan staan. En laat ze er alsjeblieft voor zorgen dat ze niet alleen op jouw zitten te wachten, maar dat ze er tijdens het wachten gewoon een leuke dag van maken. Want uiteindelijk zitten zij waarschijnlijk uren te wachten en ben jij maar tien minuten of een kwartiertje aanwezig op hun rustpost. En als je daar van tevoren niet op voorbereid bent, kan dat wel eens een teleurstelling zijn....

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 21:10 
Ik kan me bij Sunny haar verhaal aansluiten.
Ik weet dat Pierre al 4 jaar op vrijdag mij probeert te volgen in nijmegen.
De twee plaatsen zijn te doen en dan gaat hij proberen in nijmegen een plekje in de buurt van de wedren te bemachtigen.
Meestal vertrekt hij vanuit Mook naar nijmegen als ik daar ook vertrek, alleen hij per auto en ik te voet. En we zijn ongeveer gelijk op de wedren. En hij geeft ook aan dat het idd best vermoeiend is.
En dat voor een minuut of 15 dat je er bent.

Maar verder vind ik het wel heel erg fijn als je onderweg een verzorgingspost hebt, ik kijk er dan erg naar uit. Je hoeft dan niet een druk bezocht, benauwd cafeetje in. En zo ontmoet je andere walkers en kun je nog kijken wie er langs loopt.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009, 21:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Ik ben wat wachten betreft zeer ervaren ;)
Maar er is geen evenement waar het leuker wachten is dan tijdens de 4daagse =D>
Normaal staan we de 1ste dag zo'n 3 uur langs de kant, maar dankzij mijn zwager waren dat er dit jaar maar 2 :( Hij heeft altijd zo lang tijd nodig voor hij zover is dat we naar die bocht kunnen gaan.....
Maar goed, die paar uur zijn wel altijd heel gezellig. En idd je moet niet op 1 persoon staan wachten, maar genieten van wat je ziet en lol maken met wie je ziet (en om wat je ziet ;) ).
De woensdag dit jaar niet thuis gebleven, maar in plaats daarvan een paar uur bij Eric op de post gestaan. Ook heel leuk en heel gezellig. Die dag weer anderen gezien die ik in de bocht gemist had. Met sommigen een uitgebreid praatje gemaakt en naar anderen alleen even gezwaaid. Maar leuk en gezellig was het, als het mag van Eric dan doe ik het volgend jaar graag weer over ;)
Donderdag thuisgebleven, er wat hier ook het een en ander te doen, maar op de een of andere manier kwam er niet veel uit mij handen :oops:
Vrijdag weer op tijd naar Nijmegen, naar mijn vaste plek bij de Mac. Heel gezellig, leuke muziek erbij, ik heb uren staan dansen langs de kant (niet echt goed voor mijn heup kwam ik later achten, auw...). Maar deze keer waren mijn jongste en zijn meisje erbij, niet van de ervaren wachters en zij hebben dan ook al gezegd dat ze volgend jaar niet meer op vrijdag meegaan. ze vonden het toch te lang duren om 5 uur en 3 kwartier te gaan staan wachten. Maar ja ik denk dat het grote verschil ook is dat ik heel veel bekenden langs zie komen, van hier, van het 4daagse forum en van al die wandelingen die we lopen, en zij stonden alleen op Bertus te wachten, en de eerste paar uur dan gaat dat nog wel, maar daarna gaat het dan lang duren. Dinsdag zijn ze ook meegeweest naar de bocht, maar die paar uurtjes die komen ze dan wel door.
Dus ja leuk als er mensen op je wachten, maar laat ze vooral niet alleen op jou wachten, want, zeker als jij achteraan loopt, dan duurt het wachten lang......
Maar aan de andere kant, als ze een beetje van gezelligheid houden en een beetje kunnen meedoen met de gekte van al die mensen op en langs de route........ja dan komt het wel goed ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009, 08:18 
Het zou niet alleen om mij gaan, maar in totaal om een groep van ongeveer 10 lopers verdeeld over 40 en 50km. Dus wij (de wandelaars) zullen dan ook druppelgewijs langs komen. Is voor die verzorging ook een stuk leuker denk ik.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Externe verzorging
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009, 08:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
bakfiets schreef:
Het zou niet alleen om mij gaan, maar in totaal om een groep van ongeveer 10 lopers verdeeld over 40 en 50km. Dus wij (de wandelaars) zullen dan ook druppelgewijs langs komen. Is voor die verzorging ook een stuk leuker denk ik.


Leuker is het zeker. Maar zeker in zo'n geval is het voor de verzorgenden bijna onmogelijk om ook nog te verplaatsen. Ik zou het dus op één vaste plek houden....

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.