Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 12:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Het Maaspad is een lange-afstandsroute van 415 km lengte en loopt van het Limburgse Eijsden, het zuidelijkste puntje van Nederland, via Midden- en Noord-Limburg, door het hart van Nederland, naar de Noordzee in Rockanje.
In oktober ben ik hieraan begonnen.
Ik ben inmiddels gevorderd tot Well(nog steeds Limburg).
Mijn verslagen staan op het 4-Daagse forum.
Gezien het verdwijnen van dit forum zocht ik naar een nieuwe plek om mijn ervaringen te plaatsen.
Hopelijk is dit de juiste plek.

Voor info:
www.maaspad.nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 14:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Even met knippen en plakken hierheen verplaatsen? Altijd leuk om te lezen die verslagen. :D

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 15:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Bedankt voor de tip Marko, ik zal het in de gaten houden en kijken wanneer ik deze ga lopen want mijn lijst is nog best lang.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 15:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mijn ervaringen met het Maaspad tot dusverre zijn erg positief.
De routebeschrijving in het routeboekje is heel duidelijk. Dat is niet alleen prettig maar zeker ook noodzakelijk. Het pad kent namelijk geen eigen aangebrachte markeringen maar maakt gebruik van de al aanwezige bewegwijzering van bestaande wandel-en fietsroutes en andere herkenningspunten. In het routeboekje staan veel wetenswaardigheden over wat je zoal kunt tegenkomen.

Het pad kent een hoog Maasgehalte. Ofwel daar waar het mogelijk is en geschikt wordt geacht, volgt de route de (contouren van de) Maas. De route gaat soms dwars door de uiterwaarden. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van veerponten om de route aan de andere kant van de Maas voort te kunnen zetten. Ook loopt een deel van de route over Belgisch en Duits grondgebied .

In Limburg is veel nieuwe natuur ontstaan direct langs de Maas of in de buurt daarvan.
Onderweg kom je regelmatig grote grazers tegen. Wat opvalt, is dat hier voornamelijk Galloway runderen en Konikspaarden grazen. Dit in tegenstelling tot andere delen van het land waar dergelijke gebieden worden begraasd door Konikspaarden en Schotse Hooglanders.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 15:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Elly N schreef:
Even met knippen en plakken hierheen verplaatsen? Altijd leuk om te lezen die verslagen. :D


Wil ik gerust doen hoor!
Maar is wel erg veel. Ik heb namelijk al 8 etappes gelopen en mijn verslagen zijn niet echt kort!
Zeg het maar.....


Laatst gewijzigd door Marko op 22 Nov 2014, 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 15:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Marko schreef:
Elly N schreef:
Even met knippen en plakken hierheen verplaatsen? Altijd leuk om te lezen die verslagen. :D


Wil ik gerust doen hoor!
Maar is wel erg veel. Ik heb namelijk al 8 etappes gelopen en mijn verslagen zijn niet echt kort!
Zeg het maar.....


Gewoon doen Martin, hier lezen ze ook graag verslagen ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 15:47 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Elly N schreef:
Even met knippen en plakken hierheen verplaatsen? Altijd leuk om te lezen die verslagen. :D

Wil ik gerust doen hoor!
Maar is wel erg veel. Ik heb namelijk al 8 etappes gelopen en mijn verslagen zijn niet echt kort!
Zeg het maar.....


Maar sommige stukjes zijn wel erg leuk. Jammer dat er geen foto's bij zitten... :lol: Gelukkig hebben we nog een dikke maand om je verslagen te lezen op het andere forum.

marko schreef:
In een weiland, even voor het vestingstadje Stevensweert, staat een koe enorm te loeien. Als deze merkt dat ik gewoon doorloop en geen aandacht schenk aan het dier, komt deze in een behoorlijke draf op me af gerend. Een klein slootje is mijn redding en het dier blijft nog enige tijd flink loeien.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 16:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Elly N schreef:
Marko schreef:
Elly N schreef:
Even met knippen en plakken hierheen verplaatsen? Altijd leuk om te lezen die verslagen. :D

Wil ik gerust doen hoor!
Maar is wel erg veel. Ik heb namelijk al 8 etappes gelopen en mijn verslagen zijn niet echt kort!
Zeg het maar.....


Maar sommige stukjes zijn wel erg leuk. Jammer dat er geen foto's bij zitten... :lol: Gelukkig hebben we nog een dikke maand om je verslagen te lezen op het andere forum.

marko schreef:
In een weiland, even voor het vestingstadje Stevensweert, staat een koe enorm te loeien. Als deze merkt dat ik gewoon doorloop en geen aandacht schenk aan het dier, komt deze in een behoorlijke draf op me af gerend. Een klein slootje is mijn redding en het dier blijft nog enige tijd flink loeien.


Bij dat laatste stukje had ik zo graag een film gehad [-o< :lol: :lol:

Ennuh, lezen kan op het vierdaagse forum nog langer hoor, dat kan tot 1 augustus 2015.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 17:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Oke ik zal ze daar kopieren en hier plakken.
Ik doe het wel in etappes, zijn ze op het andere forum ook van me gewend. Is er voorlopig wat te lezen voor de liefhebbers.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 17:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
2 oktober 1e etappe Eijsden - Maastricht

Deze etappe is slechts 11,6 km lang en is voor mij goed te combineren met de reis naar Zuid-Limburg. De autoreis duurt 3 uur.
M. (mijn vrouw) en ik rijden Eijsden binnen, dit is het meest zuidelijk gelegen dorp in Nederland en hier stroomt de Maas ons land binnen.
Het is een fraai dorp en we kijken even of de officiële Startlocatie (een café) geopend is. Voor deelnemers zou hier een consumptie klaar staan en kunnen 2 flesjes Maaswater worden meegenomen. Dit water dient vervolgens de gehele tocht te worden meegedragen om bij het eindpunt in de Noordzee te worden geleegd.
Op deze wijze wordt symbolisch het (Maas)water naar de (Noord)zee gedragen.
Een leuk idee, maar bij inschrijving als deelnemer bleek al snel dat dit uitsluitend op zaterdagen mogelijk is. Het is vandaag donderdag dus helaas...het café is trouwens langere tijd gesloten vanwege vakantie.

Dan maar aan de kuier, daar ben ik per slot van rekening voor gekomen. Marianne zal ik in Maastricht weer treffen.
Het is prachtig weer, de zon schijnt en dat zal zo de hele dag blijven. Er zijn zelfs nazomerse temperaturen. Via de binnenruimte van een kasteel loop ik naar de Maas. Het 1e stukje pad is vrij ruig met o.a. hoge brandnetels dus maar voorzichtig manoeuvrerend hier doorheen.
Vervolgens loop ik over een onverhard natuurpad door de uiterwaarden. Ik heb hier een schitterend uitzicht over de Maas. Als het pad ophoudt dan loop ik een stukje langs een verkeersweg om even verderop een mooi natuurgebied te betreden. Ik vind het hier adembenemend mooi! Het uitzicht, het rustig kabbelende Maaswater, dit is puur genieten! De wandeling voert langs meerdere kastelen.

De natuurgebieden volgen elkaar snel op en in elk gebied zijn grote grazers, zoals Konikspaarden en Galloway runderen.
In het laatste natuurgebied lopen de paarden zelfs een eindje met me mee, naar de uitgang!
Het laatste stuk gaat langs bekende musea en andere bekende gebouwen aan de Maas, op weg naar Maastricht. Via de befaamde St.Servaasbrug wandel ik naar de andere kant van de Maas en zo wandel ik het centrum van Maastricht binnen. Eindpunt is het Vrijthof, 1 van de bekendste en gezelligste pleinen van Nederland.

De route is onderweg niet gemarkeerd. De routebeschrijving in het boekje is erg duidelijk. Deze maakt soms gebruik van al bestaande markeringen, fiets-en/of wandelknooppunten. Om twijfel te voorkomen wordt vaak een 2e aanwijzing gegeven.

Op het Vrijthof zie ik M. en samen lopen we nog wat door het centrum voordat we naar ons 1e onderkomen gaan, een hotel in Maastricht.

Een betere start van dit Maaspad had ik me niet kunnen wensen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 18:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
3 oktober - 2e etappe van Maastricht naar Berg aan de Maas

De etappe voor vandaag is 25 km lang. Ik plak daar nog 3 km aan vast door te starten vanaf het hotel in Maastricht waar wij de nacht hebben doorgebracht. Na een uitgebreid ontbijtbuffet (ik kan de lunch overslaan!) ga ik op weg naar het Vrijthof in het centrum van Maastricht. Hier pak ik de route weer op, deze gaat, na enkele omzwervingen, de stad weer uit richting de Maas.

Het is opnieuw een zonovergoten dag en de temperatuur doet niet vermoeden dat de herfst zijn intrede heeft gedaan, volgens de kalender.
Na Maastricht loopt de route langs een redelijk drukke verkeersweg, tot aan de Belgische grens. Ik zie in mijn ooghoek een veel mooier en rustiger voetpad en ook nog dichter bij de Maas. Dit pad gaat over in een grasdijk en komt uit op hetzelfde punt aan de Belgische grens. Een prima suggestie voor een aangepaste route lijkt mij.

De route gaat verder over Belgisch grondgebied. De Maas vormt hier een natuurlijke grens tussen Nederland en België.
Er volgt een werkelijk schitterend natuurgebied, een smalle kilometerslange strook, ingeklemd tussen de Zuid-Willemsvaart(links) en de Maas(rechts). Het is hier erg stil, het water kabbelt aan beide zijden, maar beide wateren zijn niet direct zichtbaar.

Ik ben wel op mijn hoede in verband met de grote grazers in dit gebied en die liggen even verder inderdaad op het voetpad. Ik wil er met een grote boog omheen en zie een mooi graspad dat richting de Maas loopt......en weer terug loopt naar het voetpad.......
Inmiddels zie ik de Galloway runderen ook in het struikgewas dus dan maar stoïcijns tussen de runderen door verder lopen en dat gaat gelukkig goed.
Langs de Zuid-Willemsvaart gaat het vervolgens naar Oud Rekum en dat dorp is bekroond met de titel "mooiste dorp van Vlaanderen". Een dorp met meerdere authentieke huizen.

Ik laat een begrafenisstoet passeren en loop dan weer verder, door een saai industriegebied naar Maasmechelen. Later steek ik de Zuid-Willemsvaart weer over om uit te komen bij een fraai natuurgebied met grote grazers.
Ik loop over de dijk langs dit gebied en nader op die manier de Maas. De laatste kilometers langs de Maas en met de veerpont maak ik de oversteek naar Berg aan de Maas, terug in Nederland. Het eindpunt is iets verder in Berg aan de Maas. Wat opvalt is dat de Maas hier erg smal is.

Het is iets na 14.00 uur en ik verwacht M. hier niet eerder dan 15.00 uur dus ruim tijd om hier nog even rond te struinen.
Als M. komt dan drinken we samen nog wat om daarna naar onze vakantiebestemming te rijden in de buurt van Vijlen. Hier blijven we tot vrijdag, dan zijn de 2 volgende wandelingen aan de beurt.
Ook deze etappe is zeer goed beschreven en het went om zonder markeringen de route te volgen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 19:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
En ik loop waarschijnlijk een keer een etappe mee \:D/ Ben wel benieuwd, want ik ben helemaal niet thuis in bewegwijzeringen volgen, dus ik kan vast van je leren, Marko!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014, 19:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
En ik loop waarschijnlijk een keer een etappe mee \:D/ Ben wel benieuwd, want ik ben helemaal niet thuis in bewegwijzeringen volgen, dus ik kan vast van je leren, Marko!


Komt goed!
Ik zal je binnenkort wel laten weten hoe de plannen zich verder vormen en wanneer wij eventueel samen kunnen lopen.
Voor de route Boxmeer- Cuijk heeft ook iemand interesse getoond om mee te lopen.
Maar eerst wil ik nog van Well naar Boxmeer lopen. Had dit gisteren willen doen, maar mocht ineens extra werken.
Staat nu in de planning voor komende week.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 23 Nov 2014, 01:27 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
Ennuh, lezen kan op het vierdaagse forum nog langer hoor, dat kan tot 1 augustus 2015.

Ja, dat zag ik even later ook. ;) Kunnen we het nog een beetje spreiden, maar hier lezen is natuurlijk nog makkelijker. :D

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Maaspad
BerichtGeplaatst: 23 Nov 2014, 17:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Na de 1e 2 etappes van het Maaspad hebben M. en ik een week doorgebracht in een vakwerkhuisje in Cottessen, dit is een gehucht in de nabijheid van Vijlen en dat ligt weer in de buurt van Vaals.
Zuid-Limburg dus!
Het accent lag in deze week niet op wandelen al hebben M. en ik samen ook zeker heerlijke wandelingen gemaakt, o.a. op de Vijlenerberg en de Vaalserberg.

Vrijdag 10 oktober 3e etappe en deel 4e etappe, van Berg aan de Maas tot aan Maasbracht.
M. brengt mij met de auto naar Berg aan de Maas. Hier is mijn 2e etappe geëindigd en begint de 3e etappe. Direct met de veerpont de oversteek over de Maas gemaakt en aan de Belgische kant van de Maas de wandeling voortgezet. Ook vandaag gaat de route voor een groot deel door België.
De Maas is hier niet bevaarbaar en dat is te merken ook, het water kabbelt rustig stroomafwaarts. Vanaf Maastricht is er een aftakking van de Maas en dat is het Julianakanaal. De meeste schepen kiezen voor dit kanaal als alternatief voor de Maas.

Vandaag wordt veelvuldig gebruik gemaakt van het wandelknooppunten netwerk van Zuid-Limburg. Dat vind ik best wel even wennen. Als deze markeringen, op voor mij cruciale punten, ontbreken ben ik aangewezen op extra herkenningspunten in het routeboekje. Helaas lukt het mij niet altijd goed om de route te volgen. Te vaak ontbreekt er een markering van het knooppuntennetwerk en wordt dit niet gecompenseerd met een extra herkenningspunt in het routeboekje. Gaandeweg went ook deze situatie en bij twijfel volg ik (de contouren van) de Maas.

Het begint al met het natuurgebied(met Galloway runderen), moet ik hier nu wel of juist niet doorheen of gaat de route erlangs? Ook bij de zogenaamde Winterdijk gaat het een paar keer mis. Een heuse opbreking op de dijk en ik kan mijn weg niet vervolgen. Een blik op mijn telefoonapp. geeft me weinig moed: er zal flink omgelopen moeten worden. Dan toch maar proberen om langs die opbreking te komen. Riskante zaak, want er wordt volop op en aan de dijk gewerkt. De dijk vertoont over een groot gedeelte ook behoorlijke scheuren. Deze dijk is echt aan een opknapbeurt toe.
Het educatieve Maascentrum heb ik maar links laten liggen, ik ben dan net een half uur aan de wandel.

In het boekje lees ik dat in Heppeneert(een gehucht met 150 inwoners) een kerk als bedevaartsoord is ingericht en jaarlijks zo'n 50.000 bezoekers trekt. Heeft te maken met een gevonden Mariabeeld in de rivierbedding van de Maas, opgevolgd door een wonderlijke genezing van een familielid van de vindster van het beeld.
Ik bereik Maaseik en daarna gaat de route via de Maasbrug over de Maas terug naar Nederland.
Er volgt een mooi natuurgebied en alweer met wilde dieren. Deze keer zijn het Konikspaarden. Deze kom ik pas aan het einde van dit gebied tegen. Ik maak een ommetje om de kudde niet te hoeven doorkruisen. Moet daarvoor wel weer het struikgewas in, de kudde is me te groot.

Het eindpunt van de 3e etappe is in Ohe en Laak maar vandaag loop ik nog een deel van de 4e etappe erachter aan. Ik drink koffie in een molenrestaurant.
In een weiland, even voor het vestingstadje Stevensweert, staat een koe enorm te loeien. Als deze merkt dat ik gewoon doorloop en geen aandacht schenk aan het dier, komt deze in een behoorlijke draf op me af gerend. Een klein slootje is mijn redding en het dier blijft nog enige tijd flink loeien.

Dan volgt er een klein stukje over de uiterwaarden direct langs de Maas. Hier is een enorm hoge begroeiing ook met brandnetels en de mogelijkheid om een paard tegen het lijf te lopen. Het pad is vrij moeilijk begaanbaar. Ik kom er dan ook niet geheel zonder kleerscheuren uit! Leuk dat wandelen!!
Mijn eindpunt voor vandaag is Maasbracht. Hier is een enorm sluizencomplex. Het Julianakanaal en de Maas komen hier samen. Vanaf dit punt gaan de schepen verder over de Maas.
Ik heb een tijdje bij de sluizen staan kijken. Erg indrukwekkend, 3 sluizen naast elkaar en dat met een verval van bijna 12 meter (de hoogste van Nederland).
In Maasbracht is M. aangekomen met de fiets. Zij heeft in deze omgeving zo'n 50/60 km gefietst. Ook haar bewegwijzering liet soms te wensen over.

De avond en nacht brengen wij door in een hotel in Roosteren, even terugrijden en dan de volgende dag weer naar Maasbracht om de route te vervolgen.
Mijn 1e inschatting is dat ik zo'n 30 km heb gelopen, maar na afloop van de volgende wandeling ben ik tot de conclusie gekomen dat het tot aan Maasbracht 28 km moet zijn geweest.
Het is vandaag wederom een schitterende en zonnige wandeldag, ik heb enorm genoten!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.