Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015, 06:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Trompetter schreef:
Dit jaar voor de derde maal gelopen (50 km.) Erg ontspannen gelopen en er iets langer over gedaan (04:00-16:00 ipv 14:30)
Het feit dat ik met trompet liep en regelmatig een dweilorkest of andere type orkestje versterkte zorgde voor enige vertraging :)
Al met al weer een zeer gezellige ervaring dit jaar! Geen klachten gehad en dat zonder noemenswaardige training(vorige jaar dik 400km.)
Geen spierpijn, stijfheid of blessures :D !

Ieder jaar weer een héérlijke ervaring,en straks toch maar eens voor een KM gaan ?

Groeten Martin


Martin, had jij zo'n "reistrompet"? Ik geloof dat ik je heb zien lopen en horen spelen. Altijd een raadsel voor mij, waar je nog de lucht en kracht vandaan haalt, om een mooi deuntje uit het feestijzer te krijgen!
En ja. Het wordt tijd voor een KM. Neem die trompet vooral mee! (Als je durft)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 09:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Sammie6306 schreef:
fhd schreef:
Ik ben terug gelopen naar het laatste huis met mensen ervoor en gevraagd of ik alsjeblieft van het toilet gebruik mocht maken.


Laatste huis voor je het dorp Ottersum weer verlaat, is van mijn oom. Misschien ben je daar wel naar het toilet geweest? Het huis ernaast is sinds 2 weken van mijn broer :icon_wink:


Het was niet het laatste huis, masr het laatste huis met mensen ervoor. :icon_wink: En wonen zij in decwoonwijk of in de grote huizen na het dorp en na de landweg?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 13:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
fhd schreef:
Sammie6306 schreef:
fhd schreef:
Ik ben terug gelopen naar het laatste huis met mensen ervoor en gevraagd of ik alsjeblieft van het toilet gebruik mocht maken.


Laatste huis voor je het dorp Ottersum weer verlaat, is van mijn oom. Misschien ben je daar wel naar het toilet geweest? Het huis ernaast is sinds 2 weken van mijn broer :icon_wink:


Het was niet het laatste huis, masr het laatste huis met mensen ervoor. :icon_wink: En wonen zij in decwoonwijk of in de grote huizen na het dorp en na de landweg?


In de woonwijk, naast waar de landweg begint. Weitje met schaapjes erin en volkstuinen grenzen aan hun huis.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 16:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Nee, daar zat niemand buiten, dus ben niet bij familie van je geweest.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2015, 15:49 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 208
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Dag van Groesbeek
Om 3:50 zijn we weer op de Wedren aangekomen voor alweer de derde dag van de 4daagse. Om 4:13 gescand voor de dag van Groesbeek met die saaie lus naar Ottersum. Ook vandaag eerst weer het zelfde stuk door de stad. Gelukkig wel iets eerder de stad uit. In Malden liepen we langs de camping en dat is een mooi moment om even een bakje koffie te doen en even een toilet bezoek te brengen. Een klein kwartier later waren we weer op pad om in Malden de eerst slecht georganiseerde controle mee te maken. Het ritme was goed en dus vlogen de kilometers voorbij bij de eerste echte pauze stop voor Middelaar waar even genoten van een lekker kopje soep en een flesje cola om vervolgens door te lopen door Plasmolen en Milsbeek. Na Milsbeek gingen we dan de saaiste 50km lus van de 4 in. Het eerste gedeelte gaat nog wel en Ottersum is ook wel gezellig en daar hebben we ook een kleine stop gemaakt. Een collega van m’n wandelmaat was daar. Maar Ottersum uit is het altijd een drama. Eerst over eerst stukken met rottig stukken weg waar de kiezelsteentjes los op het asfalt lagen. En daarna het lange stuk naar Milsbeek terug. En daar begon voor mij de problemen. 1 blaar op m’n linker hak zorgde ervoor dat ik steeds meer krampachtiger ging lopen en net voordat we ons bij de 40km zouden voegen voelde ik hem gaan en kon ik weer normaal lopen. Voor de eerste klim nog even een kopje soep en de schade op de hak even bekeken. De blaar was mooi kapot gegaan en op m’n andere hak zat er ook één en daar heb ik juist geen last van gehad maar ook die was mooi kapot gegaan. Nadat we droge sokken hadden aangedaan en een lekker soepje naar binnen hadden gewerkt ging het klimmen. Heerlijk was die eerste klim even net wat andere spieren belasten. Op weg naar Breedeweg langs de weg nog wat gratis blikjes drinken gekregen en voor we het wisten waren we al in Groesbeek. Helaas kon ik niet zo door lopen als ik zou willen maar de gezelligheid maakt een hoop goed. En om 12:50 begonnen we dan aan de Zevenheuvelenweg. Het grootste gedeelte hebben we op het fietspad gelopen waar het gelukkig wat rustiger was dan op de weg. Vlak voor Berg en Dal nog even gezeten en toen het laatste stuk door Berg en Dal en Nijmegen. En om 14:50 kregen we onze laatste knipkaart en waren we gelukkig binnen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2015, 12:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Dag van Groesbeek.
Zelfde lekkere ontbijt als gisteren. Kleding: roze kuitbroek van gisteren (mag nog een dagje mee), t-shirt van de gemeente Groesbeek, wel elke dag twee “verse plakjes” vette watten, 2 paar schone sokken (iets dunnere wollen sokken omdat m'n voeten toch wel wat 'uitzetten'), en op weg naar de bushalte. Opnieuw gezellig in de bus! Zelfde ritueel bij het Julianaplein, wordt saai. Beetje babbelen met andere wandelaars, en hoe schrijf je A.'s naam nou precies? Met een streepje tussen de A. en de M. maar niemand doet dat zegt A. Ik zeg dat ik het ook vervelend vind als ze mijn naam met een 'igrec' schrijven en niet met 'ie ee' waarop een wandelaarster zegt dat je zo niet A.'s naam schrijft. Grapje en deze wandelaarster loopt voor het eerst de Vierdaagse om voor haarzelf het een-en-ander te verwerken. Zo heeft iedereen wel een 'rugzakje' bij zich.
De start is om ongeveer 10 voor half 8 en op weg richting universiteit. Op de vluchtheuvel bij de Houtlaan zit de “Goedemorgenman”. Hij wordt door vele wandelaars begroet, op de foto gezet, hand gegeven of zelfs gekust. Smsje naar Trudy in Ede gestuurd. Iets verder staat de “bordjesman” want we komen niet meer langs zijn huis en komt hij naar ons! Hem ook op de foto gezet en ondertussen A. en I. kwijtgeraakt. Ik bleef op de weg lopen en kon niet naar de “groene WC” omdat er een haag tussen de weg en het fietspad is. Doorgelopen tot het “dixie-eiland”, korte wachtrij en zowaar een heel schone dixie! Best goed geregeld dat de schoonmaker afroept welk nummer vrij komt. “Deze Vierdaagse is anders”, dit jaar geen appelflap of mueslikoek bij Strik gekocht. Dus een boterham uit m'n tas gehaald, A. en I. ben ik toch kwijt. De stad uitgelopen en krijg ik een smsje: “we zijn bij de aardbeien”. Niet lang daarna ben ik ook “bij de aardbeien”, van de weg af en rondgekeken of ik ze zie Niet. Weer verder en komt Malden in zicht. Geen koffie in het zorgcentrum omdat dit “een andere Vierdaagse” is, wel snel een sanitaire stop en daar zijn I. en A. weer. Een bekende gesproken die daar receptioniste is en hoor ik dat een bekende met een gebroken pols TOCH de Vierdaagse loopt! (Ja, ja ik weet het, je loopt op je benen maar met één arm in een draagband loop je toch wat onstabiel en dat in die drukte!) Door een woonwijk van Malden naar het Maas-Waalkanaal en daar is de “Pitstop”, gedrieën genoten van de koffie en de zitplaats. Weer op stap met ons drieën en me vóór Mook afgemeld bij de dames want ik wil een tweeling (nu 5 jaar) jaarlijks op de foto zetten. De moeder heeft me al gemist maar daar ben ik dan! Bij de splitsing 40/30 staat een vroegere Marva op me te wachten en I. en A. kennen haar niet goed. T. was blij dat ze me zag, ze was het wachten een beetje zat geworden, nu kon ze terug naar de camping bij Mook. Haar broer was al veel eerder langsgekomen.
Op dat punt komt een “witte” wandelaarster ons tegemoet lopen die nu linksaf moet op de 40 route. Arme meid, zo in de achterhoede.
De rotonde recht overgestoken en op één rechte weg naar Groesbeek. Die weg valt tegen, vanaf de Milsbeek is het klimmen maar deze weg is lang vals plat naar “Het Zwaantje”! Je moet toch ook de stuwwal over.
Na “Het Zwaantje” heerlijk onder de bomen gelopen, niet op het fietspad want daar zitten nog klimmetjes in! Ik zie een wit polsbandje lopen en dat is Footloose. Ik spreek haar aan en denk dat ze verkeerd loopt. Ze heeft een dagje rust genomen en loopt nu grijs. Tot aan de bebouwde kom van Groesbeek babbelend samen gelopen. Nu kan het nog en haak ik af voor een wilde sanitaire stop. A. en I. was ik allang weer kwijt. Ik kom een jong stel met een kinderwagen tegen “hee, jij hier? Loop je mee?” Door het dorp schiet het voor mij niet op al is het tempo heel goed! Even bij m'n kapper gedag zeggen, om 12.00 uur bij de molen door een politieagente mèt hek tegengehouden omdat de auto's even voorrang krijgen, even later zie ik een ouder echtpaar zitten die op 8 augustus haar verjaardag in “De Goei.j Ka.mer” vieren en ik daar gastvrouw mag zijn, ondertussen met een kennisje smsen waar ik ben en zij staat bij het Kruidvat, het valt haar op dat de wandelaars zo goed doorlopen, ook nog de burgemeester begroet en samen op de foto want het is zijn laatste keer als burgervader. Te zien aan die lange zin met de nodige komma's heb ik het behoorlijk druk door het dorp heen en dan ook nog een postcollega missen. Ik ben 1 à 1,5 uur vroeger in het dorp dan met de 40 km.
Bij de afslag naar de Zevenheuvelenweg is het even dringen: geen flesje water of banaan gezien en de militairen gaan gelijk rechtsaf naar hun rustplaats. Op de Zevenheuvelenweg heb ik VIER (4) rustpunten, het konden er ook 5 zijn! De camper met bekenden, heel even gezeten en bekende veertigers/dertigers langs zien lopen. Opgestapt en naar de zus van A., ook heel even gezeten. A. en I. zijn nog niet zo lang weg. De volgende stop is de “Pitstop”, een blikje drinken en een zakje chips in ontvangst genomen. De tent van “De Bosbesjes” uit Groesbeek doe ik niet aan maar loop verder naar “de OASE”, lekker broodje knakworst van Eric, een colaatje van Carla en 2 nipjes uit m'n zakflacon.
Als ik door Berg en Dal loopt een smsje van I. “ben binnen”, antwoord “het duurt nog wel een uurtje” en inderdaad tegen 16.00 uur ben ik afgescand. I. opgezocht en we hebben weer geen zin in fruit, we willen naar huis! I. heeft een zitplaats in de bus en ik heb een “hangplaats”. Ik kan W. niet bereiken om ons van de bushalte op te halen. Wat een geluk dat “Zoefsloef”/Angelique in de bus zit. Of zij nog twee plaatsjes in hun auto vrij hebben? De bus mag nog niet door het dorp en stopt bij “Het Kruis” op de Stekkenberg. Als “Jannie/Jannie” loods ik de chauffeur door de buitenwijk richting huis. We hoeven niet thuis afgezet te worden, bij de bushalte is ook al heel mooi. Toch worden we vlak bij huis afgezet en kunnen zij via Klein Amerika naar “De Stuwwal” waar hun camper staat. Deze Angelique loopt ook 50!
I. mag het eerst douchen, dan ik en W. als laatste, mag hij de douche droogmaken. We gaan naar Linden, kijken wat het thema is. Er staat nog niet zoveel en ik begrijp dat het met eten te maken heeft. Wij eten pannekoek in het pannekoekrestaurant met een Radler 0/0 en daarna zijn we he-le-maal af. Toch moed verzameld om een hemdje en m'n oranje postbezorgers-tshirt door een sopje te halen, heb ik morgen nodig! Truste!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2015, 16:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Zo, we zijn weer op de hoogte!
Succes met schrijven van de laatste dag!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2015, 08:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Spatoes, wat een leuk verslag. De Zevenheuvelenweg is voor jou extra zwaar: receptielopen! (Of is het meer een rezuiptie :-))
Je schrijfstijl is echt geinig. Moet je es wat meer mee doen. Of ben je al columniste?

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2015, 09:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Voy con Dios schreef:
Spatoes, wat een leuk verslag. De Zevenheuvelenweg is voor jou extra zwaar: receptielopen! (Of is het meer een rezuiptie :-))
Je schrijfstijl is echt geinig. Moet je es wat meer mee doen. Of ben je al columniste?

Dank voor je compliment Maike.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: De dag van Groesbeek
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2015, 14:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Wat leuk dst je toch Linden heb t " aangedaan".


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.