Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2017, 18:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Marko schreef:
Vandaag hier 26 km gewandeld, nog ietsje minder dan gepland.
Dat laatste kwam door de combinatie van : hitte, geen zin meer en

een bus die "spontaan" aan kwam rijden.
:vague:


Groot gelijk, lekker instappen dan!

Dat dacht ik ook!
Nu weer even rustig aan en pas in weekend van 10 en 11 juni 2 korte afstanden lopen in de buurt van Oudemirdum.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2017, 17:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Planning:
10 juni St. Jansklooster - Ossenzijl ca. 28 km
11 juni Ossenzijl - Lemmer ca. 34 km

Kan zijn dat ik de 1e dag wat verder doorloop en de 2e dag dan een wat kortere afstand loop.
Totale afstand blijft 62 km.

Overnachting in Oudemirdum van zaterdag op zondag is geregeld.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2017, 18:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Planning:
10 juni St. Jansklooster - Ossenzijl ca. 28 km
11 juni Ossenzijl - Lemmer ca. 34 km

Kan zijn dat ik de 1e dag wat verder doorloop en de 2e dag dan een wat kortere afstand loop.
Totale afstand blijft 62 km.

Overnachting in Oudemirdum van zaterdag op zondag is geregeld.


Heerlijk gewandeld, op beide dagen. Wel erg warm op de zondag maar wat een schitterende routes!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 14 Jun 2017, 19:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Hieronder verslagen van de 3 laatst gelopen etappes van het Zuiderzeepad:

29 mei, van Kampen naar St. Jansklooster, 26 km
De etappe "Kampen-Blokzijl" stond al een tijdje in mijn agenda genoteerd, maar door drukte op het werk en even wat minder zin om te wandelen, kwam het er maar niet van.
Na de Kennedymars van Cuijk is dit weer mijn 1e wandeling en ik neem me voor om een niet al te lange afstand te wandelen. Einddoel voor vandaag is St. Jansklooster, waardoor ik uit zou komen op een comfortabele 28 km.
Ik reis met de trein naar Kampen en kan vanaf het station direct aan de wandeling beginnen. De vorige keer was ik hier geëindigd. De route voert eerst een kort stuk door de bebouwde kom van IJsselmuiden. Daarna naar het plaatsje Grafhorst, vanouds een vissersplaats en destijds gelegen aan het open water van de Zuiderzee. Grafhorst ligt nu aan het Ganzendiep, een afgedamde rivier van de IJssel. De route voor vandaag kent meerdere dijken, zeedijken, slaperdijken, grasdijken. En op iedere dijk vind ik het aan de warme kant. De route voert ook langs het water en dat geeft wel weer wat verkoeling.
Uiteindelijk kom ik in Genemuiden, vanwaar ik met de veerpont het Zwarte Water mag oversteken. Direct daarna is er weer een grasdijk, waar gewaarschuwd wordt voor een ram. Er staat, aan het begin van de dijk, het volgende geschreven: "Betreden op eigen risico!!!! RAM!!" . Ik heb al eerder over deze dijk gelopen en weet nog wel dat het er op die dijk wemelde van de schapen. (Jabikspaad, in omgekeerde richting).
Het is warm en ik ben het eigenlijk al zat. Ik besluit om over de, iets verderop gelegen, verkeersweg te lopen. Daar ondervind ik echter hinder van het verkeer waarna ik afzak naar het ernaast gelegen fietspad. Dit fietspad ligt onder aan de dijk en het is hier echt loeiheet: zon in het gezicht en bovendien is het hier geheel windstil.
Ik had me niet goed op dit (warme) weer voorbereid (zonnebril, zonnebrandcrème en petje "vergeten" mee te nemen). Bovendien raak ik door mijn voorraad proviand heen. Een dun zomerjasje trek ik over mijn gezicht heen om dit nog enigszins af te dekken. Dit helpt enigszins en zo bereik ik eindelijk het einde van dit fietspad en steek de verkeersweg over en loop richting Barsbeek en St. Jansklooster.
In de veronderstelling dat de bus vanuit St. Jansklooster 1 x per uur zou rijden, zoek ik de bustijden op en zie ik dat ik het waarschijnlijk niet ga redden om op tijd in St. Jansklooster aan te komen om de bus te kunnen nemen.
Door een combinatie van hitte, geen zin meer om verder te wandelen en een aankomende bus (bij een eerdere halte) besluit ik om deze bus staande te houden en in te stappen. Zo gedacht, zo gedaan! De bus brengt mij naar Zwolle vanwaar ik weer gemakkelijk de reis per trein kan voortzetten tot Zoetermeer.
De wandellust ontbreekt me nog iets te veel (naar mijn zin) dus doe ik het weer even een paar weken rustig aan.
Omdat ik de laatste tijd last heb gehad van irritatie/blaarvorming op de wreef van mijn linkervoet en dit overduidelijk werd veroorzaakt door mijn MBT schoenen, heb ik vandaag gelopen op de NB-schoenen. Dit heeft nu rust gegeven op de plek waardoor het makkelijker kan genezen.

10 juni, van St. Jansklooster naar Ossenzijl, 28 km.

Voor dit weekend reizen M. en ik af naar de plek waar ik de vorige keer op de bus ben gestapt, ongeveer 1 km voor de bebouwde kom van St. Jansklooster. Dit is vlak bij de watertoren die ik eventueel zou willen beklimmen. Om 11.00 uur kan er, onder begeleiding van een gids, naar de top van de watertoren worden geklommen. Echter de duur van deze beklimming (en afdaling) is geraamd op ca. 1 uur. Ik kies er voor om dit niet te doen, mede omdat het vandaag een warme dag gaat worden en ik dan wel weer erg lang onderweg verwacht te zijn.
Via het dorp St. Jansklooster gaat het verder richting het Vollenhoverkanaal, waaraan de route enige tijd parallel loopt. Voorbij Vollenhove is er het Vollenhovermeer terwijl het kanaal zelf doorloopt tot Blokzijl. Ik ontmoet hier enkele Zuiderzeepad-wandelaars. Ik moet zeggen dat ik, tot op heden, vrij regelmatig andere wandelaars op dit pad (heb) ontmoet. Leuk om even kort een praatje te maken en te horen hoe het de anderen tot nu toe is vergaan op dit pad.
In Blokzijl aangekomen heb ik er zo'n 13 km opzitten en vind ik het tijd worden voor een break. Ik strijk hier dan ook neer op 1 van de terrassen en bestel een consumptie. Ik had daarvoor al weer enige tijd hinder gehad van een plek op de binnenkant van mijn linkervoet. Door schuring is hier een blaar ontstaan welke ik ter plekke afplak met een blarenpleister. De pijn is daarna direct verdwenen!
Vanaf Blokzijl volg ik tot het plaatsje Nederland de "mooi-weer-variant" van het Jabikspaad in omgekeerde richting. Ik liep destijds de (natte weilanden) hoofdroute.
Vanuit Nederland gaat het richting het Nationaal Park "de Weerribben", een prachtig stuk om te lopen. Tot aan Ossenzijl loop ik langs het water, door de langgerekte plaats Kalenberg en over 10-tallen houten (soms wiebelende) bruggetjes. Heerlijk om hier te lopen, het lijkt een beetje op Giethoorn maar dan minder toeristisch, al zijn er vandaag wel veel fietsers en waterrecreanten.
In Ossenzijl is mijn beoogde eindpunt voor vandaag. M. heeft in de ochtend de auto geparkeerd bij het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer (aan de rand van Ossenzijl) en van hieruit een fietstocht gemaakt. Ik zoek het bezoekerscentrum op waar M. net bezig is om de fiets op de auto te plaatsen.
We rijden naar Oudemirdum waar we een leuk hotelletje hebben geboekt via Vakantieveilingen.nl.
Oudemirdum ligt aan de route van het Zuiderzeepad en zou natuurlijk ideaal zijn geweest als ik dit weekend daar had kunnen lopen.
Echter, ik volg de route van het Zuiderzeepad in 1 richting en wil mijn etappes "aaneengesloten" kunnen volgen en dat betekent voor dit weekend wat extra reistijd.
Volgens een eerdere planning zou ik dit weekend daar inderdaad gelopen hebben maar plannen kunnen nu eenmaal wijzigen en het hotel moest tijdig worden gereserveerd.
Op weg naar Oudemirdum rijden we via Lemmer en zien daar een transferium/annex parkeerplaats voor een fastfoodrestaurant, dit laatste is ideaal voor een snelle en vette hap, met eerst ijs en later koffie toe.

11 juni, van Ossenzijl naar Lemmer, 34 km
Omdat het op het transferium in Lemmer makkelijk parkeren is en Lemmer voor mij mijn beoogde eindpunt zal zijn voor de wandeling van vandaag is voor M. de keuze snel gemaakt: hier zet zij vandaag de auto neer en zal zij van hieruit gaan fietsen.
Ik word wel eerst nog naar Ossenzijl gebracht en laat me in het centrum afzetten. Van hieruit pak ik de route weer op.
Het belooft een warme/hete dag te worden en ik ben daar deze keer op voorbereid, dat blijkt met name uit de hoeveelheid meegenomen drinken.
Ik hoop niet dat ik de hele dag in de brandende zon hoef te lopen maar gelukkig beland ik al snel op een grindpad, omringd door her en der wat bomen waardoor er wat schaduwmogelijkheden zijn. Het grindpad slingert en komt door Spanga, Scherpenzeel en Munnekeburen, een schitterende route en het is nog niet al te warm.
Er volgt een graspad van enkele kilometers lang en daar vind ik het wel warm. Eindpunt van de grasdijk is aan het begin van een vaart, waarlangs ik enkele kilometers mag lopen. Ik had in de routegids al gezien dat ik zo'n 3,5 km verderop het water mag oversteken met een zelfbedieningspontje. Het is warm en dat lijkt me een hele klus en ik hoop maar dat de pont al aan mijn kant ligt zodat ik de pont nog maar 1 kant hoef op te draaien. Gelukkig is dat ook zo en bovendien zijn er nog wat fietsers aan boord, waardoor met vereende krachten naar de overkant kan worden gevaren. Aan de andere kant van het kanaal weer zo'n 3 km terug en langs een ander kanaal door naar Echtenerbrug, waar ik mezelf trakteer op een heerlijke softijs.
Langs het Tjeukemeer (wederom schitterend om te lopen) naar Oosterzee. Daarna wat meer landinwaarts en later weer een stuk langs het water gelopen. Het laatste stuk naar Lemmer valt me vies tegen. Ik zie in de verte al een reclamebord van een fastfoodrestaurant en dat moet Lemmer zijn. Ik moet daarna nog wel eerst de A6 onderdoor om het transferium te bereiken. Ben blij als ik daar aankom. M. had me al laten weten in een stoommuseum in Lemmer te zijn, dus ik heb hier alle tijd om een beetje bij te komen. Wat is er dan mooier dan het koele restaurant binnen te gaan en daar, al consumerend en genietend, te wachten op M.
Ik heb vandaag de geplande 34 km geheel gelopen en dit is me redelijk afgegaan.
Ik heb vandaag ontzettend veel gedronken voor mijn doen (vanaf het ontbijt tot einde wandeling zo'n 4 liter), maar ik heb niet 1 x het toilet hoeven te bezoeken. Dat is natuurlijk niet goed dus betekent dat ik een volgende keer nog meer moet drinken. Het was vandaag ook wel erg warm, zonnig en soms zelfs broeierig warm.
De warmte van deze 3 wandeldagen is me niet in mijn "kouwe kleren" gaan zitten. Ik heb last gehad van warmte-uitslag op armen en benen (nog nooit eerder gehad!).
De blarenpleisters op mijn voeten hebben het werk weer goed gedaan en dat betekent weer zonder voetklachten kunnen lopen.
De thuisreis wordt aanvaard en ik heb nog wel energie om auto te rijden. M. heeft een verkoudheid opgelopen en voelt zich minder fit om te rijden.

De routes van het Zuiderzeepad zijn, bijna allemaal, schitterende routes en heel erg afwisselend. De volgende etappes gaan naar Stavoren en de Afsluitdijk. Die wil ik in juni nog lopen en dan op 5 augustus de Afsluitdijk over! Na de Afsluitdijk volgen nog enkele etappes tot aan Enkhuizen , die ik vermoedelijk in augustus zal lopen. Na Enkhuizen pak ik denk ik ook nog even die andere dijk mee (Houtribdijk/Markerwaarddijk) naar Lelystad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2017, 08:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
In de planning

Juni:
Lemmer - Stavoren 34 km
Stavoren - Afsluitdijk 36 km

Augustus:
(5) Afsluitdijk - 30 km
Afsluitdijk - Medemblik 23 km
Medemblik - Enkhuizen 24 km
Enkhuizen - Lelystad 30 km


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2017, 09:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leuk verslagen weer, Martin. Je hebt de ram dus niet ontmoet neem ik aan?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2017, 19:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Leuk verslagen weer, Martin. Je hebt de ram dus niet ontmoet neem ik aan?

Dank je, Angelique!
Nee, de ram heb ik niet gezien!
Er waren zelfs bijna geen schapen op die dijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 22 Jun 2017, 08:21 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Inderdaad weer leuke verslagen Martin :-)

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 22 Jun 2017, 10:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Corne92 schreef:
Inderdaad weer leuke verslagen Martin :-)

Thanks! :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2017, 11:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Zondag en maandag ga ik weer verder met het Zuiderzeepad.
Etappe Lemmer - Stavoren, 38 km :marche: staat voor morgen op het programma.
Etappe Stavoren - Afsluitdijk, 37 km :marche: wil ik maandag lopen.

Het ligt aan het weer en aan de wandelzin of deze plannen geheel uitgevoerd zullen worden.
Ik nader het IJsselmeer weer en lopen langs het water vind ik fantastisch!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2017, 18:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag 38 km gelopen.
Prachtige route, heerlijk wandelweer en ook heerlijk gelopen.
Na een vette hap in Stavoren nu in onze B & B in Koudum.
Morgen naar de Afsluitdijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2017, 19:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ruud, bedankt voor de succeswensen!
Vandaag 37 km gelopen. Het was geen lekker weer om te lopen: broeierig warm, meerdere keren was er een periode zonder een zuchtje wind.
Mooie route en de Afsluitdijk werd gehaald. Op de Kop van de Afsluitdijk kreeg ik een mooi bericht binnen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2017, 19:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Ruud, bedankt voor de succeswensen!
Vandaag 37 km gelopen. Het was geen lekker weer om te lopen: broeierig warm, meerdere keren was er een periode zonder een zuchtje wind.
Mooie route en de Afsluitdijk werd gehaald. Op de Kop van de Afsluitdijk kreeg ik een mooi bericht binnen.

Vertel :talk:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2017, 19:28 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Ruud, bedankt voor de succeswensen!
Vandaag 37 km gelopen. Het was geen lekker weer om te lopen: broeierig warm, meerdere keren was er een periode zonder een zuchtje wind.
Mooie route en de Afsluitdijk werd gehaald. Op de Kop van de Afsluitdijk kreeg ik een mooi bericht binnen.

Vertel :talk:


Dat bericht kwam van mij. Zie: Waar ben je blij om

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Zuiderzeepad, LAW 8
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2017, 19:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Marko schreef:
Ruud, bedankt voor de succeswensen!
Vandaag 37 km gelopen. Het was geen lekker weer om te lopen: broeierig warm, meerdere keren was er een periode zonder een zuchtje wind.
Mooie route en de Afsluitdijk werd gehaald. Op de Kop van de Afsluitdijk kreeg ik een mooi bericht binnen.

Vertel :talk:

Mijn verslag volgt later. Misschien leg ik het uit, misschien ook niet. :=


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.