Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 09:17

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017, 15:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Carola schreef:
Marko schreef:

Rond de Stevenskerk zie ik nog enkele bekenden, waaronder een (oude) bekende van het Vierdaagse forum, die ooit, samen met mij en een aantal 4-ummers, de Afsluitdijk heeft overgestoken. Dat was mijn eerste "Afsluitdijk-wandel-experience".
Hij loopt nu niet meer mee in Nijmegen maar is vandaag hier wel te vinden. (hij blijkt een kennis van Carola te zijn!).


Ahh je hebt het over Peter :D Wist je niet dat ik hem ken?
Aantal mensen hier kennen hem ook wel.
Ik ken hem al heel lang, van het wandelen. Hij en zijn vrouw zijn sinds een paar jaar ook goede vrienden van mijn ouders, leuk he. We gaan altijd met elkaar op de zondag voor de 4daagse naar Nijmegen om de stad in te gaan.
Mijn vader had hem overgehaald dit jaar mee te doen, beide waren ook ingeschreven. Helaas ging dat verhaal niet door.

Ben benieuwd naar de rest van je verslagen.
Ook van de anderen is het leuk om de verslagen te lezen, ik neem er eindelijk even tijd voor.

Ja ik bedoel Peter. Op het 4-daagse forum schreef hij onder de nickname Roonaldo. Daar ken ik hem van. Zijn vrouw Jet ken ik ook.
Hij stond nu, samen met jouw vader, naar het Abseilen te kijken. Toch?


De Afsluitdijk oversteken, met een aantal forummers, was denk ik in 2009.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017, 15:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Owww hebben jullie het over Peter/Roonaldo. Hij was ook bij de Enkhuizen/Lelystaddijk. Ik heb hem niet gezien dit jaar, maar was dan ook net te laat bij de kerk. Heb hem wel op Facebook dus nog wel soort van contact met hem.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017, 18:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
1e wandeldag - Dag van Elst, door mij omgedoopt tot de dag van Bemmel.

Ik loop deze dag voor de 19e keer en natuurlijk voor het eerst in de "omgekeerde" richting!
Mijn wekker staat ingesteld op 3.00 uur, maar de wekker van mijn kamergenoot gaat al om 2.30 uur af en dat betekent wakker worden en wakker blijven. Ik vind dit helemaal niet erg en ga op mijn gemak aankleden, tas controleren en het ontbijt klaarzetten voor ons beiden.
Ik heb heerlijk geslapen en dat is nog niet eerder voorgekomen in de nacht voorafgaande aan de 1e wandeldag!!! Aantal uren slapen is niet het "normale" aantal uren wat ik doorgaans in 1 nacht slaap maar ik ben dik tevreden over het resultaat van de afgelopen nacht.

Zo rond de klok van 3.50 uur wandel ik naar de Wedren, dat is 1 km en voor mij zo’n 10 minuten lopen. Vlak voordat ik op de Wedren aankom hoor ik al het startschot en kan ik me aansluiten in de rij. Om 4.08 uur ontvang ik de startscan voor vandaag. Ik heb nog geen 10 minuten in de rij gestaan, dat valt best mee!
Ik kom er al snel achter dat ik me niet 100 % fit voel en dat ik last heb van coördinatieproblemen. Dit is een restverschijnsel van de klachten welke ik heb overgehouden na mijn auto-ongeluk in 2007. Zo af en toe komen deze klachten in milde vorm terug, meestal als ik gespannen ben of een hele drukke periode op het werk achter de rug heb. De laatste weken heb ik die klachten vaker gehad, vandaar mijn eerder vermelde twijfel of ik de 50 km wel wilde doen.
Gelukkig is de ervaring dat de klachten ook weer snel kunnen verdwijnen.
De drukte bij de start en het gejoel van de studenten zijn voor mij dan net iets teveel van het goede. Ook op de brug ondervind ik nog klachten en dat houdt in dat ik me hier moet concentreren op het wegdek om me veilig te kunnen voortbewegen. Ik krijg dan ook nog niet veel mee van wat er om me heen gebeurt. Wel zie ik dat de wandelaars, middels een spandoek, worden aangespoord om maar vooral niet “the wrong direction to Arnhem” te kiezen.

Als ik eenmaal op de dijk loop en de 1e kilometers zijn afgelegd, is mijn coördinatie weer op het gewenste nivo en kan het grote genieten beginnen. De rest van de Vierdaagse zijn de klachten weg gebleven.
Ik vind het prima om de dijk “omgekeerd” te lopen al vind ik de dijk op het eind van de 1e wandeldag toch ook wel wat hebben. Maar dat is verleden tijd, veiligheid voor de deelnemers staat bij de organisatie hoog in het vaandel! Op de dijk is het, zo in de vroege ochtend, nog wat aan de koele kant en blijft mijn fleece-vest nog even aan.
De 1e bekenden kom ik hier al tegen!
In Oosterhout is het geen feest zoals bij vorige edities, de inwoners/bezoekers zijn vermoedelijk nog in een (diepe) slaap verzonken. Sommige bewoners, die wel al aan de kant staan, hebben op de situatie ingespeeld en staan in nachtkledij het voetvolk toe te juichen.
Slijk-Ewijk en Valburg volgen en ook hier vind ik het vrij rustig. Het is wel heerlijk lopen hier, want in de omgekeerde richting was het hier altijd erg druk!

De OASE van Eric en Carla staat op de gebruikelijke plek, al is dit even wennen want ze staan nu op zo’n 17 km van de start. Ik had niet de intentie om de afstand van start tot aan de OASE in 1 x te overbruggen, maar het lopen gaat zo lekker dat ik dit wel doe. Vlak voordat ik de OASE bereik, zie ik GJ (de WandelKerel) in een hoog tempo aan me voorbijgaan. Ik besluit om hem niet aan te roepen, immers ik zal hem zo dadelijk bij de OASE zeker treffen en mocht hij ook de OASE voorbij "razen" dan zal ik hem even bellen want ik weet hoe belangrijk dit rustpunt voor hem is.
Uiteraard zie ik GJ bij de OASE. Hier zijn alleen 50 km lopers aanwezig en dat is natuurlijk heel vreemd maar zodoende zie ik wel 50 km lopers die ik anders nooit gezien zou hebben, zoals het snellere voetvolk. Bij de OASE is keuze uit koffie en hanensoep maar beide mag ook en daar maak ik dankbaar gebruik van.
GJ en ik vertrekken tegelijkertijd en we lopen een aantal kilometers met elkaar op. Het is gezellig maar ik denk dat GJ wellicht beter in zijn eigen tempo kan doorlopen en dat doet hij even later ook.
(Als ik aan het einde van de dag zijn finishtijd in de 4-walker app. zie staan dan moet ik echter constateren dat het verschil niet eens zo groot is en dat verbaast mij, zou het wel goed gaan met hem?).

In Elst vind ik het opvallend stil. Hier kun je rustig doorlopen en dat is, bij de originele route, wel anders. Dan loop je vanaf Elst tot aan de finish in een file.
Als ik nu in de app. kijk dan zie ik dat degenen die ik zelf volg, allemaal zo’n beetje bij elkaar in de buurt moeten lopen.
Na Elst volgt Elden en dan ben ik ook zo’n beetje op de helft. Voor de inwoners van Elden is er dus geen verschil in doorkomsttijd van de wandelaars, ze lopen alleen de andere kant uit.
Op de dijk van Elden naar Huissen wordt het voelbaar warmer. Ik wil de afkoelsjaal nog niet inzetten, die bewaar ik voor de laatste 10 km. Ik heb hier geen ervaring mee en ik wil niet het risico lopen dat ik wellicht teveel afkoel en op een verkeerde manier.

Mijn volgende rust heb ik gepland in of nabij Huissen. Iets voor Huissen heb ik een sanitaire stop. In Huissen is het gezellig druk en ik besluit om voorbij Huissen mijn rust te pakken, op een grasveld. Ik heb er hier dan zo’n 30 km opzitten en verzorg hier mijn voeten. Op de meest kwetsbare plekken zit al compeed en op het overige gaat een laagje Gehwohl. Dit werkt bij mij verfrissend en zorgt ervoor dat mijn voeten niet al te vermoeid de eindstreep passeren.
In Bemmel vind ik het gezellig druk, niet te druk!! Het is hier in ieder geval aanzienlijk drukker dan in Elst en daarom doop ik deze dag om in de “dag van Bemmel”. Dit is immers ook de plek waar alle afstanden samenkomen. Eerst komt de 40 km en later ook de 30 km erbij.
In Lent zie ik Elly N. en later ook Sabine. Met beiden even een kort praatje gemaakt natuurlijk! Het stuk door Lent valt me tegen, de brug komt maar niet in zicht. Dit is een groot contrast met de originele route waarin je de brug al kilometers van te voren in het vizier krijgt en zelfs wordt geconfronteerd met meerdere bruggen die langzaam dichterbij komen. Mijn voorkeur gaat uit naar de originele route want ik mis nu het ijkpunt "de Waalbrug". Dat zal bij een volgende editie wellicht al weer anders aanvoelen, maar nu vergelijk je toch de route met die van vorig jaar!

De brug oversteken verloopt ook vlotjes alleen in de stad is het wat drukker, met name op en rondom het Faberplein waar juist “You’ll never walk alone” uit de speakers klinkt. De wandelaars en het publiek/de supporters zingen natuurlijk uit volle borst mee.
Het oversteken van de Oranjesingel singel wordt uitstekend begeleid, waardoor het stilstaan zoveel mogelijk kan worden voorkomen. Een mooie verbetering in de organisatie!! (later zal blijken dat het "begeleid oversteken" op meerdere plekken wordt toegepast!!)

De warmte van vandaag is me meegevallen, het is ca. 25 graden geworden, inclusief een lekker briesje! Ik ben daar blij mee, aangezien ik in de periode voorafgaande aan de Vierdaagse toch echt een paar keer last heb gehad van de warmte. De laatste 10 km heb ik mijn afkoelsjaal uit geprobeerd en dat heeft zeker bijgedragen aan een meer comfortabel gevoel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017, 20:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Owww hebben jullie het over Peter/Roonaldo. Hij was ook bij de Enkhuizen/Lelystaddijk. Ik heb hem niet gezien dit jaar, maar was dan ook net te laat bij de kerk. Heb hem wel op Facebook dus nog wel soort van contact met hem.


Ze zijn blijven wachten tot we klaar waren met abseilen en zijn toen gaan eten in t centrum. Op vrijdag zaten ze ook net als altijd als ze niet liepen, aan de kant met mijn ouders, bij de mac links.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2017, 11:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ah, dan heb ik ze gemist. Jou moeder heb ik wel gezien evenals die van Aike want die stonden bij Sabine toen ik langs kwam (En ook de vader van Louise) aan de rechterkant. maar zag geen Peter want ik keek niet links.

Mooi verslag weer Martin, en heeeeeel herkenbaar dat stukje van Lent naar de Waalbrug. ook ik was mijn ijkpunt kwijt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2017, 16:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
2e wandeldag - de dag van Wijchen, vorig jaar de dag van Druten.

Ik loop deze dag voor de 17e keer (ik ben 1 x uitgevallen op dag 1 en er was 1 x afgelasting na dag 1)
De dag van vandaag telt 3 km minder dan de dag van gisteren, dat voelt toch wel fijn aan, zeker met de verwachte hitte op deze dag.
Bij het opstaan rond 2.30 uur kijk ik op mijn telefoon en lees ik een bericht van Marianne, waarin staat dat de moeder van mijn (recent overleden) schoonzus, gisteravond is overleden. Mijn schoonzus is j.l. januari, op 67-jarige leeftijd overleden. Haar moeder is 90 jaar geworden, een mooie leeftijd maar natuurlijk wel bizar dat haar dochter eerst moest sterven. (later horen we van mijn broer dat ze niet kon leven met het verlies van haar dochter een half jaar geleden. Ze is al die tijd depressief geweest en was er niet meer tegen opgewassen). Met deze "bagage" begint nu mijn dag.

De afgelopen nacht heb ik wederom een redelijke nacht gehad en best wel weer aardig geslapen, ik weet niet wat me overkomt dit jaar!!!
Voor mijn gevoel sta ik vandaag, bij de startscan, in de verkeerde rij. Ik scan iets na 4.22 uur.
De app. geeft aan dat ik niet gestart ben (niet ben gescand). Later, als er meer gegevens in de app. binnenkomen, wordt a.h.w. geschat hoe laat ik gestart zou moeten zijn en dat blijkt dan 4.12 uur te zijn.

Het is, bij de start, al warm maar nog wel bewolkt , later komt het zonnetje er bij en blijkt dat er op sommige momenten bijna geen wind staat! Het zou vandaag meer dan 30 graden kunnen worden!
Vandaag kan ik gelukkig wel genieten van de feestvierende en joelende studenten. Het schreeuwen, applaudisseren, zingen vind ik weer geweldig. Ook al heb ik de Vierdaagse al zo vaak gewandeld, het blijft indrukwekkend wat hier allemaal plaatsvindt.
Wel merk ik dat ik de 1e uren minder goed kan doorlopen dan op de 1e wandeldag. Het tempo om me heen ligt beduidend lager. Kan ook komen door mijn latere start.
Ik doe het zelf dan ook maar rustig aan en dat is, met het hete weer op komst, natuurlijk helemaal niet verkeerd. Na ca. 10 km vind ik het tijd worden voor een bak koffie.

Vandaag is de route voor mij dus anders dan die van vorig jaar, ik mag weer over de dijk bij Niftrik lopen en dat vind ik, in tegenstelling tot veel andere wandelaars, geen straf. Voordat ik op de dijk ben, steek ik in een kapel in Balgoij een kaarsje op ter nagedachtenis aan de overledene. Het is nu 8.07 uur.
Direct hierna rust ik op een terras, net iets buiten de route en buiten het zicht van de wandelaars. Een lekkere kop soep en wat te drinken en dan kan ik weer verder.
Al die tijd staat er geen of weinig wind maar op de dijk naar Niftrik is daar toch een lekker windje.
Het is een lange, ietwat kronkelige dijk waar ik in mijn Vierdaagse-verleden vaak moeite heb gehad om deze te overwinnen. Om me heen zie ik dat nu ook bij anderen gebeuren. De stemming is ietwat mat onder de wandelaars en menigeen slaakt een zucht van verlichting als de dijk kan worden verlaten. Er is voor vandaag onweer voorspeld. Vanaf ca. 15.00 uur kan het in deze regio gaan onweren. De organisatie heeft vanwege het verwachte onweer en vanwege de aankomende hitte, alle wandelaars geadviseerd om maar vooral gebruik te maken van de relatieve koelte in de ochtend. En dat betekent op een beheerste manier doorlopen, met voldoende korte rusten en extra drinken tot me nemen. Ook weer niet te overvloedig want daar heb ik slechte ervaringen mee (2006!).

Mijn volgende rust is iets voor Wijchen. Ook hierna kan ik gelaafd weer verder. Ik geniet van de doorkomst in Wijchen. Het is gezellig druk maar het lijkt minder druk dan voorgaande jaren. Het is, zelfs in het centrum, lekker doorlopen geblazen. Geen opstoppingen zoals bij eerdere edities.
Direct na Wijchen is de OASE waar ik word verwend met een heerlijke spekpannenkoek en iets te drinken.
Was vroeger de route tussen Wijchen en de finish dodelijk saai (ik vervloekte die 2e dag altijd want het was in die tijd ook nog eens de dag met de langste afstand).
Nu is het vanaf Wijchen tot aan de finish 1 groot feest.
Vandaag gebruik ik mijn afkoelsjaal in de laatste 20 km en dat bevalt me prima! Regelmatig de sjaal omdraaien en dat heeft een nog beter effect. Ik heb totaal geen last van de warmte/hitte.

Ik eet veel vandaag en snoep nog meer. Drinken gaat ook goed en het extra zout wordt onderweg wel uitgedeeld (waaronder de vele tucjes!)
Ik heb vandaag veel bekenden gezien en/of gesproken en ook met een aantal bekenden opgelopen.
Ik rust hierna nog 1 x wat uitgebreider en verder alleen nog maar om iets te eten of te drinken. Er wordt veel eten en drinken aangeboden. Oppassen dat je niet de verkeerde dingen aanpakt, zoals stukjes worst en kaas die bijna liggen weg te smelten in de aangereikte schalen.
Het Waterkwartier doet zijn naam eer aan, want het water vloeit hier rijkelijk uit de diverse tuinslangen en waterpistolen. Het is hier weer ouderwets gezellig!!

Iets voordat ik de Waalkade oploop, hoor ik iemand achter mij hard gillen. Ik draai me om en zie een vrouw op de grond liggen. Eerste gedachte bij mij: er is iemand bevangen door de hitte en daar reageren omstanders op door middel van paniekerig schreeuwen.
Maar dan zie ik dat de vrouw op de grond ergens met haar been aan vastzit en zelfs lijkt te worden meegesleurd. Ze zit, blijkt achteraf, met haar been klem tussen het wiel van een scootmobiel. Het is een akelig gezicht maar gelukkig stopt de scootmobiel en kan er daarna hulp worden geboden. Wandelaars stromen toe en er wordt een ambulance gebeld. Als ik zie dat de hulp er is, besluit ik om door te lopen. Ik hoef niet zo nodig hier ramptoerist te spelen. Ikzelf had het idee dat de vrouw door een andersoortig karretje werd meegesleurd. Ik hoorde pas later dat het een scootmobiel moet zijn geweest.

Dan volgt 1 van de grootste feesten van de Vierdaagse en dat speelt zich met name af in en rond het Hertogplein en het Faberplein: Roze woensdag! Op het Faberplein is het deze keer rustiger dan in andere jaren. Het Hertogplein lijkt nu het hoogtepunt!
Na deze fantastische doorkomst is het nog maar een klein stukje tot aan de finish en die bereik ik om 14.20 uur. Ik heb er vandaag precies 10 uur over gedaan. Dit was mijn snelste tijd deze week. Niet dat ik dat interessant vind maar het geeft wel een indicatie hoe het met mij is gesteld.
Het beste nieuws van vandaag is toch wel het uitblijven van onweer en regen!

Ik vind het ook leuk om via de 4-walker app. enkele medewandelaars te volgen en krijg veel berichtjes binnen met aanmoedigingen! De app. is redelijk nauwkeurig al moet je soms wel even “resetten” om het aantal gelopen kilometers nog beter te laten kloppen. Of de gelopen afstand overeenkomt met hetgeen in de app. staat kun je eenvoudig zelf nakijken door ook jezelf te volgen in de app.
Hier zie je dan waar jij je volgens de app. zou (moeten) bevinden en als deze afwijkt van je huidige locatie dan klopt het niet.

Na afloop van de wandeling heb ik bij AH nog een maaltijd gehaald om deze thuis in de magnetron te kunnen opwarmen en opeten. De huisgenoten gaan vandaag weer uit eten maar daarvoor heb ik vandaag geen fut meer. Ik vind het welletjes voor vandaag, al kom ik niet echt vermoeid binnen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2017, 21:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Mooi geschreven Martin. Ik lees dit op de tlf van W.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2017, 09:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Weer een super verslag. Maar wat eng en naar, van de mevrouw die vast bleef haken! Daar heb ik helemaal niets van meegekregen.. Was het ook een wandelaarster of een toeschouwer? (Niet dat het minder erg maakt, maar toch..)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2017, 10:23 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Mooi verslag! :vague: :vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2017, 11:09 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 30 Jan 2016, 09:32
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Geweldige verslagen om te lezen!

_________________
--I'm walking on sunshine...--


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2017, 15:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Weer een super verslag. Maar wat eng en naar, van de mevrouw die vast bleef haken! Daar heb ik helemaal niets van meegekregen.. Was het ook een wandelaarster of een toeschouwer? (Niet dat het minder erg maakt, maar toch..)

Het was een wandelaarster.
Volgens omstanders: De bestuurder van de scootmobiel had gebeld/getoeterd maar de wandelaar bleef doorlopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2017, 15:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Dank voor jullie reacties!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2017, 16:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
fhd schreef:
Weer een super verslag. Maar wat eng en naar, van de mevrouw die vast bleef haken! Daar heb ik helemaal niets van meegekregen.. Was het ook een wandelaarster of een toeschouwer? (Niet dat het minder erg maakt, maar toch..)

Het was een wandelaarster.
Volgens omstanders: De bestuurder van de scootmobiel had gebeld/getoeterd maar de wandelaar bleef doorlopen.


Tja, dat gebeurt nog wel eens tijdens de 4daagse, dat wandelaars doorlopen... :violent1: Mijn vraag is dan wat die scootmobiel daar dan deed en waarom de persoon op de scootmobiel dacht zich door het peleton te kunnen begeven waar meestal geen plaats is? Nouja, vinnurt een beetje raar gloof ik..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2017, 19:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
3e wandeldag - de dag van Groesbeek -

Ik loop deze dag voor de 17e keer
Het heeft gisteren overdag niet meer geregend of ge-onweerd en de afgelopen nacht volgens mij ook niet. Ik heb heerlijk geslapen dus mogelijk heb ik iets gemist. Ik vraag het nog even na aan mijn kamergenoot maar ook hij heeft het niet horen regenen of onweren. Zou het dan toch uitblijven dat onweer?
Er is niets zo vervelend om de wandeling met regen of onweer te starten, dan liever aan het einde van de dag.

Na de gebruikelijke ochtendrituelen stap ik om even voor 4.00 uur nietsvermoedend naar buiten. Ik ben volslagen verrast als ik constateer dat het buiten plenst.
Het regent zo hard dat ik mezelf direct in de poncho hijs (wat een klus in de vroege ochtend!) en daarna richting de start ga lopen. Even later is het weer droog maar dat is slechts van zeer korte duur. Ik sta in de rij voor mijn startscan en ben verbaasd: er is vrijwel geen rij. Ik kan zo doorlopen en ben al om 4.07 uur gescand. Ik vraag me af waar al die wandelaars zijn gebleven. Direct begint het weer heel hard te regenen en het onweert ook. Het regent zo hard dat het weinig zin heeft om nu al te starten want dan ben je al doorweekt nog voordat je de studenten voorbij bent. Ik probeer even te schuilen en dat doen anderen ook. Als het minder hard gaat regenen besluit ik om dan toch maar op pad te gaan.
Het onweert en het blijft nog een tijdje regenen maar dan houdt het op, maar niet voor lang want de volgende bui komt er al snel achter aan.
Ik heb altijd gezegd dat ik niet met onweer wil lopen en nu loop ik toch. Het gekke is dat ik het nog niet eens zo heel erg vindt. De lucht weerlicht om de haverklap maar het onweer zit niet vlak boven Nijmegen en dat stelt mij gerust. Bovendien wordt het 1e gedeelte van de tocht in stedelijk gebied gelopen dus er zijn mogelijkheden genoeg om te schuilen.
Mijn 1e rust is na ca. 10 km en dan is het even droog. Na de rust volgt meer regen.
Ik kom Coby tegen en loop een eindje met hem op. We komen langs een kraam van PostNL, daar zou Postmuts alias Anita ook te vinden moeten zijn. Op het forum had ze geschreven dat ze op de 2e wandeldag weinig walkers had getroffen en weinig walkers heeft kunnen knuffelen. Als we even later Anita in levenden lijve aantreffen dan vliegen Coby en ik er op af en wordt Anita van 2 kanten tegelijk geknuffeld. Weer iemand blij gemaakt.

In mijn ooghoeken zie ik Gert Jan voorbij schieten. Ik roep hem aan en daarna lopen we samen verder. Er komt een fikse hoosbui opzetten als wij in Plasmolen lopen. Het is even voor 8.00 uur en wij besluiten om bij het tankstation te schuilen en zijn daar absoluut niet de enigen. GJ rust tegen een benzinepomp en wil zijn moeder laten weten dat het goed met hem gaat. Hij steekt zijn duim op, ik maak een foto en stuur deze door naar Louise.
Als het minder hard gaat regenen, lopen we verder tot Milsbeek. Hier nemen we een grotere rust, we hebben er dan ongeveer 20 km opzitten. De poncho kan uit. Het is inderdaad een grote rust want het duurt even voordat ik iets kan bestellen en de broodjes geserveerd worden. We wachten tot de ergste regen weer over is. Het zou rond 9.00 uur droog worden maar om 9.00 uur, net als wij vertrekken, begint het weer te plenzen.
Ook Carla(68) loopt een eindje met ons op.

We lopen verder en het blijft nu gelukkig droog en dat zal zo de rest van de dag blijven. Dat loopt toch wel een stuk aangenamer. De route gaat door Gennep en daar krijgen we een heerlijk kaneelbroodje aangereikt. Na Gennep volgt de 50 km lus. In deze lus begint GJ last te krijgen van zijn voeten. Hij had al blaren, deze waren al doorgeprikt en daar zat fixomul op. De regen is de boosdoener dat de fixomul is gaan opkrullen en GJ daar hinder van begint te ondervinden.
Mede op zijn verzoek lassen we een extra pauze in. GJ heeft vandaag geen al te beste dag. We nemen plaats op een bankje, waar GJ de fixomul van zijn voeten haalt.
Ik heb geen fixomul bij me, GJ helaas ook niet. Hij heeft ook geen droge sokken meegenomen. Hij zal toch verder moeten lopen.
Ikzelf heb Gehwohl en blarenpleisters bij me, maar die wil ik niet bij anderen gebruiken als ze daar geen ervaring mee hebben. Droge sokken heb ik wel bij me maar die zijn vast te klein voor GJ.

Naast ons is inmiddels een man komen zitten. Hij kwam scheef aangelopen en ging ook scheef op de bank zitten. Bij navraag blijkt hij last te hebben van evenwichsstoornissen. Op mijn vraag hoe lang hij daar al last van heeft, antwoord hij: de hele dag al!!!
Dan heeft deze man dus al 30 km last van evenwichtsstoornissen. De man vertelt niet van plan te zijn om ermee te stoppen, hij wil per se door gaan, hoewel deze klachten voor hem volkomen nieuw zijn. Vanaf dit punt wil hij iedere 400 meter uitrusten, dit met name om te voorkomen dat hij tegen andere wandelaars zal omvallen. Eerlijk gezegd, weet ik niet direct raad met de situatie. Het lijkt mij, medisch gezien, niet verantwoord om verder te lopen, zeker omdat deze klachten voor de man in kwestie volkomen nieuw zijn. Ik vraag de man of ik nog iets voor hem kan betekenen (medische dienst inschakelen bijvoorbeeld?), maar zijn antwoord is ontkennend, " ik wil doorlopen!"
Ik wens hem het beste en ben toen verder gegaan, samen met GJ die inmiddels worstelt met zijn pijnlijke voeten.

GJ heeft ondertussen contact gehad met zijn “hulptroepen” en daaruit blijkt dat zij bijna bij het knooppunt met de 50 km zijn. Wij moeten nog enkele kilometers lopen en komen dan aan bij de samenkomst met de 40 km: de hulptroepen zijn nergens te bekennen en dus lopen we verder en GJ nog steeds met een niet afgeplakte voet.
Iets verderop zien we Aike en zij heeft wel fixomul bij zich, hoera! Op een rustig plekje ploffen we met z’n 3-en neer in het gras en zodoende kan ik de fixomul op de voet van GJ plakken. Dat valt nog niet mee want door de warmte en de felle zon is het moeilijk om te zien wat ik precies aan het doen ben. Natuurlijk gaat de fixomul er op en kan GJ even later zijn sokken en zijn schoenen weer aantrekken.
GJ en ik lopen weer verder en we naderen de zogeheten "Goei.j Kamer". (hoe schrijf je dat?)
Net als ik GJ daar op attent wil maken zie ik hem ineens glimlachen: De hulptroepen zijn door hem gesignaleerd!! Ook Liana en Albert zijn daar. En we zien Charlotte.
Het lijkt zo langzaam aan weer beter te gaan met GJ en dat valt met name op doordat hij nog meer dan voorheen, aan het snaaien is van al hetgeen onderweg wordt aangeboden. Het geeft mij ook een gerust gevoel, want de wandelfamilie is weer compleet en kunnen de laatste kilometers in gezamenlijkheid afleggen.

Ik loop later een beetje uit op de groep en kom als 1e aan bij de OASE: hier smaken de traditionele broodjes knakworst heerlijk.
Ik vraag me af waar het groepje is gebleven maar die komen er ook allemaal aan: zij blijken nog ergens vla te hebben gescoord.
Vanaf de OASE loop ik met de wandelfamilie op, onderweg genietend van een doedelzakkenkorps in Berg en Dal.
In Berg en Dal zien we ook Elly N. die van alle walkerpassanten foto’s aan het maken is. Sabine zien we vandaag niet ondanks aanwijzingen die we van te voren hadden gekregen van de locatie waar zij zich zou bevinden.
We lopen de straten van Nijmegen binnen waaronder de witte straat en de rode straat. Met name in de witte straat is het groot feest, wanneer iedereen luidkeels meezingt op het nummer "Satisfaction" van de Rolling Stones. Zo gaaf!!! Mooie momenten!!!Kippenvel!!!
Het zal wel toeval zijn, maar het nummer begint aan het begin van de straat en eindigt op het moment dat we de straat uitlopen.
Vaag staat me bij dat ik hier vorig jaar ditzelfde nummer heb gehoord. Als ik later anderen hoor zeggen dat ze ook dit zelfde nummer hebben gehoord, vraag ik me af of dit het enige muziekstuk is in het repertoire. (?)

Het publiek is vandaag overal erg uitbundig! Wat een mensenmassa is er weer op de been om dit feest met de wandelaars te vieren! Grandioos.
De Wandelfamilie en ik finishen rond de klok van 16.00 uur en dat betekent dat ik vandaag bijna 2 uur langer onderweg ben geweest dan gisteren.
Maar dat maakt niet uit. Ik heb een geweldige dag gehad, genoten van de wandeling, het feestje onderweg en het gezelschap.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2017, 20:06 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 13:41
Berichten: 375
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 10 +
Aantal N4D volbracht: 10
Merk wandelschoenen: Mountain peak
Mooi verslag Martin.
In de witte straat is hun repertoire iets groter dan alleen" Satisfation", toen ik daar liep draaide ze "We will rock you" van Queen. Mooie gezicht al die handen in de lucht.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.