Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 11:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2018, 09:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Inderdaad... genoten van je verslag! Ben benieuwd naar dag 2.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2018, 19:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
En hier dan dag 2!

24 juni, van Schagen naar Den Oever, 37 km.
Na overleg is besloten om vandaag al weer af te reizen naar mijn favoriete wandelprovincie, ofwel Noord-Holland. Na het Nederlandse Kustpad, het Noord-Hollandpad en het Zuiderzeepad doorkruis ik de provincie opnieuw en deze keer is dat van zuid naar noord. Naarmate ik Den Oever nader, kom ik steeds vaker op plekjes waar ik al eerder ben geweest. De reden is duidelijk: Alle genoemde LAW paden komen in of langs Den Oever.

De autorit naar Schagen is iets langer dan die naar Heiloo. We gaan iets later dan gisteren op pad aangezien de musea die Marianne wilt bezoeken zo vroeg in de ochtend nog niet geopend zijn. Marianne wil naar de Broekerveiling (in Broek op Langendijk) en naar het Museum van de 20-ste eeuw (in Hoorn).
Mijn geplande wandelafstand is 6 km minder dan gisteren en ik vind het geen probleem om wat later te starten.

Ongeveer op de plek waar ik gisteren ben opgepikt, stap ik nu de auto uit. In het centrum van Schagen is het deze keer doodstil. De kerkklokken (wat zitten er veel k's in dit woord ;) ) luiden en de kermisattracties staan er verlaten bij, een groot contrast met gisteren. De verderop gelegen N-weg steek ik enkele keren over omdat het mij niet direct duidelijk is hoe ik moet lopen om het dorp uit te komen.
Na 2 km ben ik Schagen uit en wandel ik weer over de West-Friese Omringdijk langs de Boezem van de Zijpe. De dijk kronkelt weer behoorlijk en dat geeft een wisselende kijk op al wat komen gaat. Ik loop (nog) niet zo lekker en ik denk dat ik vandaag zo begin als dat ik gisteren geëindigd ben: vermoeid dus wat extra rust nemen kan geen kwaad.
Na ca. 6 km kom ik in Oudesluis aan en herken ik deze plaats van eerdere wandelingen. Ik zie markeringen van het Noord-Hollandpad en ook van het Nederlandse Kustpad. De routes lopen niet helemaal parallel en soms tegengesteld.
Het Noord-Hollandpad herinner ik me vooral als een pad met heel veel grasdijken/graspaden. Die graspaden zie ik nu ook maar vooralsnog negeer ik ze. De weg ernaast loopt voor mij beter op dit moment.

Ik voel langzaam toch weer wat meer energie door mijn lijf stromen en dus loop ik Oudesluis zonder te rusten voorbij. Ik wil nu liefst doorlopen tot de molen bij Anna Paulowna, deze staat naast het kanaal waarlangs deze route loopt. De weg er naar toe is weer een kronkelige dijk en dat houdt in dat ik de molen, die ik al aan het begin van deze dijk in mijn vizier krijg , steeds vanuit een andere hoek kan bekijken. Soms verdwijnt de molen uit het zicht en dan zie ik ineens wieken draaien maar die blijken, bij nader inzien, van een windmolen te zijn.
Door de bochtige dijk lijkt het er zelfs even op dat de molen zich aan de andere kant van het kanaal bevindt maar dat is gezichtsbedrog. Het is het spel wat ik met de molen speel en zo kom ik toch weer 4 km verder.
Nadat ik de molen heb gepasseerd, zoek ik een plek om te rusten, ik heb 12 km afgelegd. Het ontbreekt aan een geschikte rustplek en ik kies uiteindelijk voor een plekje in het gras tegen een oud gebouw aan en ook nog aan een verkeersweg!!

Hier besluit ik om het forum te lezen en dan zie ik dat het topic "4-daagse hit" is geopend en dat er al een voorkeursnummer is genoemd: "Dura" van Daddy Yankee, hier te beluisteren:
https://m.youtube.com/watch?v=sGIm0-dQd8M
Gisteren, met de auto onderweg naar huis, hoorden we dit nummer en zeg ik tegen Marianne dat dit nummer wel eens DE 4-daagse hit van dit jaar zou kunnen worden.
Ter plekke ga ik het nummer op YouTube bekijken en afluisteren, terwijl het verkeer op de weg aan me voorbij rijdt en sommige automobilisten maar vooral fietsers mij gadeslaan met een blik van : wat is die nou aan het doen? :fubar:

Daarna gaat de wandeling toch weer verder, opnieuw langs de boezem. Ik kom op een grasdijk/graspad langs een kanaal. Ook hier heb ik al eerder gelopen, samen met Fien en Sylvia. De dijk lijkt eindeloos lang en is recht-toe-recht-aan met slechts 1 haakse bocht erin. Ik voel de moed langzaam in de schoenen zakken en probeer mezelf weer op te krikken door ook hier een spel met de omgeving te spelen: paaltjes tellen en de afstand tussen de paaltjes eerst schatten en daarna opmeten om dan tenslotte uit te kunnen rekenen hoe lang ik nog op deze dijk mag lopen.
En zo bereik ik ook hier het einde van de dijk.

Ik volg nu de route naar het Amstelmeer. Ook hier heb ik al 2 x eerder gelopen (in wisselende richtingen en 1 x in gezelschap van de eerder genoemde dames).
Het pad langs het Amstelmeer biedt een schitterend uitzicht over het Amstelmeer. Je kunt hier boven op de grasdijk lopen (daar is het uitzicht), benedendijks lopen (daar grazen normaliter schapen).
Ik kijk uit naar het einde van deze dijk want daar is een restaurant en daar wil ik rusten. (in het plaatsje Haukes).
Als ik de dijk betreedt dan zie ik gras wat meer dan 2 kontjes hoog staat en waar geen doorkomen aan is. Benedendijks grazen deze keer geen schapen en dat is te merken ook: het gras staat hier ook al zo hoog. Ik doe enkele pogingen om de overwoekerde paden te bedwingen, maar geef het even zo vaak weer op. Ik besluit over de naastgelegen verkeersweg verder te gaan.

Het allerlaatste deel kies ik dan toch maar voor de grasdijk, het is dan nog maar een klein stukje lopen naar de Haukes.
Het restaurant blijkt echter gesloten te zijn, dat is pech.
Ik rust vervolgens uit op een bankje en stiefel daarna verder naar het enkele kilometers verderop gelegen Hippolytushoef waar ik uiteindelijk van een welverdiende binnenrust kan genieten en een stempel weet te scoren.

Het volgende stuk brengt mij naar Den Oever en dat vind ik een mooi stukje lopen, eerst door de polders en de laatste kilometers over de Zeedijk (langs de Waddenzee) en door een natuurreservaat.
Gedurende het gehele stuk van Hippolytushoef tot aan Den Oever regent het zachtjes maar het is niet echt hinderlijk.
Ik loop dit gedeelte vooral met een glimlach en een blij gevoel. Niet zozeer omdat ik het eindpunt voor vandaag nader, maar meer omdat ik alsmaar moet terugdenken aan die ene bijzondere tocht, waaraan ik hele mooie en dierbare herinneringen heb over gehouden: de Kennedymars over de Afsluitdijk!!!
Op de heenweg regende het hier destijds pijpenstelen en op de terugweg was het de euforie/het gelukzalige gevoel wat toen overheerste.
En dat gevoel komt vandaag weer een klein beetje bij mij terug.
De etappe van vandaag eindigt aan de Haven waar ik direct doorloop naar café de Houtzolder om mijn rust te pakken, iets te drinken en op Marianne te wachten.
Na de wandeling en het museumbezoek stappen we in de auto en zetten de navigatie op "Warmenhuizen".

Wat gisteren in het vat zat, is vandaag nog niet verzuurd en daarom hebben we een hele gezellige tussenstop in Warmenhuizen. De plaatselijke Chinees wordt bezocht en hier genieten we van een heerlijke Chinese rijsttafel. Bedankt F. en G. voor de gezelligheid!
Met het bereiken van Den Oever voelt het ook een beetje alsof ik de finish heb gehaald, terwijl ik nog 2 etappes heb te gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2018, 22:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jij hebt je aflaat wel verdient ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2018, 22:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Goed gedaan hoor, Martin. Nu alleen het verslag van de kennedymsrs nog en je bent "bij" hihi.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2018, 19:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2099
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Je had wel ff bij mij op de koffie kunnen komen, denk dat je bijna door mijn achtertuin hebt gelopen 8-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2018, 20:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
postmuts schreef:
Je had wel ff bij mij op de koffie kunnen komen, denk dat je bijna door mijn achtertuin hebt gelopen 8-)

Had gekund en had ik ook zeker leuk gevonden. :yo:
Ik heb wel aan je gedacht toen ik door je woonplaats liep.
We zien elkaar nu op de dijk!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2018, 13:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2099
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
postmuts schreef:
Je had wel ff bij mij op de koffie kunnen komen, denk dat je bijna door mijn achtertuin hebt gelopen 8-)

Had gekund en had ik ook zeker leuk gevonden. :yo:
Ik heb wel aan je gedacht toen ik door je woonplaats liep.
We zien elkaar nu op de dijk!!!

Nah eerst ân oever hé verzamelen :byebye:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2018, 15:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
postmuts schreef:
Marko schreef:
postmuts schreef:
Je had wel ff bij mij op de koffie kunnen komen, denk dat je bijna door mijn achtertuin hebt gelopen 8-)

Had gekund en had ik ook zeker leuk gevonden. :yo:
Ik heb wel aan je gedacht toen ik door je woonplaats liep.
We zien elkaar nu op de dijk!!!

Nah eerst ân oever hé verzamelen :byebye:

Oh ja bij Deka Avia :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2018, 20:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
https://myalbum.com/LianaZuidema/or38e9F0oVkB
Vandaag gewandeld van Zwolle naar Hattum, vanaf morgen is Fryslan de "baas" :party:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2018, 21:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2099
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
postmuts schreef:
Marko schreef:
postmuts schreef:
Je had wel ff bij mij op de koffie kunnen komen, denk dat je bijna door mijn achtertuin hebt gelopen 8-)

Had gekund en had ik ook zeker leuk gevonden. :yo:
Ik heb wel aan je gedacht toen ik door je woonplaats liep.
We zien elkaar nu op de dijk!!!

Nah eerst ân oever hé verzamelen :byebye:

Oh ja bij Deka Avia :D

Avia en Deka liggen niet echt naast elkaar hoor :D en bij Avia kun je eventueel auto parkeren aan de overkant bij ingang tennisvelden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2018, 19:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Nog in dubio:
1. komende maandag van Zurich via Franeker verder wandelen naar Sint Jacobiparochie (=Santiago aan het Wad) en dan Schluss!!
(Dit is vooral een praktische oplossing)
of 2. komende maandag stoppen in Franeker en dan het slot op 25 juli (= Jacobsdag en officiële slotdag Santiago aan het Wad met aansluitend Pelgrimsfestival en eventueel processie naar de Zwarte Haan, omgedoopt tot Finistere aan Zee). Deze optie is een mooiere afsluiting van mijn individuele reis naar Santiago aan het Wad.

Mijn twijfel bij de 2e optie is de totale tijdsinvestering (1e trein heen en laatste trein terug en hoe kom ik na 20.30 uur(= na de Processie) in Franeker en/of in Leeuwarden?
Overnachten is geen optie, de volgende ochtend word ik gewoon weer op het werk verwacht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2018, 21:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Nog in dubio:
1. komende maandag van Zurich via Franeker verder wandelen naar Sint Jacobiparochie (=Santiago aan het Wad) en dan Schluss!!
(Dit is vooral een praktische oplossing)
of 2. komende maandag stoppen in Franeker en dan het slot op 25 juli (= Jacobsdag en officiële slotdag Santiago aan het Wad met aansluitend Pelgrimsfestival en eventueel processie naar de Zwarte Haan, omgedoopt tot Finistere aan Zee). Deze optie is een mooiere afsluiting van mijn individuele reis naar Santiago aan het Wad.

Mijn twijfel bij de 2e optie is de totale tijdsinvestering (1e trein heen en laatste trein terug en hoe kom ik na 20.30 uur(= na de Processie) in Franeker en/of in Leeuwarden?
Overnachten is geen optie, de volgende ochtend word ik gewoon weer op het werk verwacht.



Optie 2 . :vague:
Er gaat ieder uur een bus naar Leeuwarden
https://www.9292.nl/reisadvies/sint-jac ... 07-25T2001
En dan zijn er nog wat Walkers aanwezig ;-) Dus je komt heus wel thuis


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2018, 06:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Morgen de etappe over de Afsluitdijk en maandag verder in de richting van het eindpunt.
Ik laat het van de dag afhangen tot hoever ik doorloop.
We overnachten in Cornwerd.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2018, 06:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Na een prima overnachting in Cornwerd (aan het IJsselmeer) gaat vandaag de voetreis verder!
Zoals ik het nu voel wil ik tot het eindpunt doorlopen (=ca. 35 km).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Santiago aan het Wad
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2018, 15:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Aangekomen in Santiago aan het Wad.
Nu aan het wachten op Marianne die, op de fiets, aan het dwalen is door het Uytland (ze zeggen dat het hier zo heet).


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.