Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:07

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Auteur Bericht
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 07:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
Tjonge jonge jonge. Wat een niveau hier. Iemand die zich terugtrekt van het hele forum omdat 1 iemand in 1 topic volgens haar over de schreef gaat? En Friso die besluit te stoppen om eigenlijk exact dezelfde reden als waarom ik gister tegen
Woordes uitviel, simpel weg omdat de meesten hier alleen maar lopen te zeiken en te kwijlen en zaken negatief benaderen. En dat allemaal omdat vanwege het feit dat een aantal mensen er voor pleit om de verplichte afstand voor mannen gelijk te trekken met vrouwen. Eigenlijk een zeer positief iets waar de gemiddelde feminist keihard voor zou staan juichen.

Ik sluit me aan bij Friso. Wil iemand iets kwijt dan stuur je maar wen pb en amder smoor lekker in je eigen negatieve vet gaar. Of ga lekker een stukje lopen....50 km ofzo...weet je waarover je praat.


Iets met een pot en een ketel. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van de vorderingen in het proces.

Fijne dag nog.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 10:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
footloose schreef:
Voy con Dios schreef:
Nu doen jullie Spirit tekort vind ik. Zijn taal is provocerend; dat maakt het juist leuk. Kijk eens naar dit topic en wat het los maakt! Jan Woordes terug op het forum. Onze Motherator Danyell, die zich serieus mengt in de discussie. Pagina's lange meningen over en weer binnen één dag. Zijn gelijk heeft Spirit nog niet gehaald, maar wel velen betrokken bij een gedachtenwisseling over een leuk wandelonderwerp.
Okee, c'est le ton qui fait la musique. Spirit: you rock! Samen met Friso heb je het forum lekker opgeschud. :-)

Vind je dit nu (na de laatste bijdragen) nog steeds Maike?
Discussie: prima. Beetje provoceren: moet kunnen.
Maar het gaat mij echt te ver als iemand zich zo laatdunkend en ronduit kwetsend uitlaat over forumleden. Danyell heeft hem mijns inziens terecht, maar tevergeefs, gewaarschuwd. Ik vind zijn gedrag heel storend en dat is voor mij reden om me nu (voorlopig) terug te trekken van dit forum.

Ik kijk hier nog per ongeluk even rond, heb het meeste gemist/gewist. Truus weet dat er knop is waar staat alle forums gelezen. Lees je eerst de rest en dan gebruik je die knop. Heerlijk rustig :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 11:17 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
liesie73 schreef:
Friso schreef:
liesie73 schreef:
Om nu terug te komen op het wandelen. Als je ervoor kiest om meer te lopen dan je daadwerkelijk moet, heb je een bewuste keuze gemaakt. Een bewuste keuze werkt positief op motivatie en resultaat.


Dan heb ik een probleem voor de volgende 4 Daagse, qua motivatie en resultaat. Ik kan niet meer lopen dan wat ik "moet" lopen.


Maar dat is toch waar het om ging. Jij vergelijkt twee groepen die je niet kunt vergelijken, omdat het maken van een bewuste keuze versus het moeten invloed heeft op het eindresultaat. Jij vroeg mij naar een onderbouwing van dat gegeven, dat heb ik gedaan. Wat wil je nu nog meer?

Friso schreef:
De organisatie zegt ook, dat mannen en vrouwen even ver kunnen lopen. Maar de opmerking die daarna geschreven wordt, dat vrouwen er langer over zullen doen ... dat vind ik dan weer discriminerend. En veel vrouwen vallen daar niet over, want ze lopen 10 km minder. En de beloning is hetzelfde.


Dit zou inderdaad discriminerend (kunnen) zijn, als er bewijs wordt geleverd dat mannen en vrouwen dezelfde fysieke prestaties kunnen leveren in hetzelfde tijdsbestek.

Friso schreef:
Tijdens de edities dat ik de 4 daagse liep, ben ik regelmatig ingehaald door vrouwen met grote haast. (en ze hoefden niet naar de WC)


En dit is natuurlijk zo subjectief als de pest, want ik word ook regelmatig ingehaald door mannen. Of ze dan haast hebben weet ik niet, maar ik kan ze in ieder geval niet bijhouden.


Als je niks toe te voegen hebt, of als je alleen maar wilt zeuren, kritiek geven en denigreren. Hou dan je a.u.b. je mond!

En bij deze, door dit onzinnig gezeik van jou, stop ik in dit onderwerp. Ik probeer altijd respect te hebben voor de mening van een ander. En ik hoef ook niet altijd gelijk te hebben, andere kunnen ook gelijk hebben.

Maar ik heb absoluut geen zin om te discussieren met iemand die alleen maar kritiek en commentaar geeft op wat een andere schrijft. En zelf met niets nieuws komt of toevoegt.

Succes! Ik ga hier ook niet meer reageren, stuur maar een PB.


Friso,

Ik heb jouw woorden nog even op mij laten inwerken. En dat je vindt dat ik zeur, zeik of alleen maar kritiek en commentaar geef, kan ik begrijpen. Hoewel ik het nog beter kan begrijpen als je had gezegd dat ik dram, want dan had ik je meteen volmondig gelijk gegeven. Ik kan namelijk enorm drammen. Zeker als ik iets wil begrijpen of duidelijk wil hebben en ik dat dan niet voor elkaar krijg. En ik vind nog steeds dat ik geen antwoord heb gekregen, dus ja, dan kan het zo zijn dat jij mijn zoektocht naar antwoorden hebt ervaren zoals je hierboven beschrijft.

Wat ik niet snap is dat jij mij denigrerend noemt. Als ik iets niet wil zijn, dan is het denigrerend, kleinerend of beledigend. Omdat ik niet alleen kritisch ben naar anderen, maar ook naar mijzelf, zou ik het waarderen als je mij zou willen aangeven welke uitspraken van mij je als zodanig hebt ervaren.

Omdat ik had gezegd dat ik niet per PB verder wilde discussiëren en ik mij dus kan voorstellen dat je een PB van mij niet zou willen lezen, plaats ik dit bericht hier. Ik zou het wel erg waarderen als je via PB antwoord, aangezien jouw antwoord op mijn vraag verder niets bijdraagt aan de discussie in dit topic en omdat dit volgens mij iets is tussen ons. Ik hoop dat je reageert.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 14:16 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Nov 2004, 19:26
Berichten: 363
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 55
Aantal N4D volbracht: 16
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Hoe zit het met de leeftijdsdiscriminatie?
Ik ben 50 maar ik wil net als de 60+ ook de 30 lopen :rofl:

_________________
De auto is een onmisbaar hulpmiddel bij het zoeken naar een parkeerplaats.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2018, 21:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Spirit schreef:

Ik sluit me aan bij Friso. Ook ik ga hier niet meer reageren. Wil iemand iets kwijt dan stuur je maar wen pb en amder smoor lekker in je eigen negatieve vet gaar. Of ga lekker een stukje lopen....50 km ofzo...weet je waarover je praat.


Of een Kennedymars van 80 km. in 20 uur en anders een Dodentocht van 100 km. in 24 uur.

kijk dan praten we ergens over, en ook daar doen de dames aan mee. En ja, ook daar kunnen de dames ruim binnen de gestelde limiet binnen komen. Dus het argument van de 4Daagse dat vrouwen er langer (te lang) over die 50 km. zouden doen houd geen stand.

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 21 Aug 2018, 10:50 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Jul 2015, 16:53
Berichten: 58
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 500959
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: Marskramerpad
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Meindel
Zelf heb ik altijd de 50 km gelopen als vrouw omdat ik het raar vond dat er verschil wordt gemaakt tussen vrouwen en mannen.
wilde zo lang mogelijk de 50 lopen.
Nu overweeg ik om vanaf volgend jaar de 40 te gaan lopen (ben dan 51 jaar) de korte nachten breken me op, ik merk dat ik minder goed herstel de laatste jaren.De overgang heeft daar ook niet echt aan meegeholpen.

vrouwen zijn niet stoerder dan mannen die de 50 lopen. 50 km lopers hebben alleen meer training nodig om het goed uit te kunnen lopen.

ik zou wel voor een gelijke behandeling zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 21 Aug 2018, 14:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Okt 2008, 14:23
Berichten: 1611
Woonplaats: Giekerk
Leeftijd: 75
Afstand 2024: 30km
Kilometers gelopen: 10000
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 13
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
Tjonge jonge jonge. Wat een niveau hier. Iemand die zich terugtrekt van het hele forum omdat 1 iemand in 1 topic volgens haar over de schreef gaat? En Friso die besluit te stoppen om eigenlijk exact dezelfde reden als waarom ik gister tegen
Woordes uitviel, simpel weg omdat de meesten hier alleen maar lopen te zeiken en te kwijlen en zaken negatief benaderen. En dat allemaal omdat vanwege het feit dat een aantal mensen er voor pleit om de verplichte afstand voor mannen gelijk te trekken met vrouwen. Eigenlijk een zeer positief iets waar de gemiddelde feminist keihard voor zou staan juichen.

Ik sluit me aan bij Friso. Ook ik ga hier niet meer reageren. Wil iemand iets kwijt dan stuur je maar wen pb en amder smoor lekker in je eigen negatieve vet gaar. Of ga lekker een stukje lopen....50 km ofzo...weet je waarover je praat.

Nu zit ik heel weinig op het forum, en heb de discussie niet meegekregen, ook geen zin het te lezen.
Maar deze laatste opmerkingen raken kant nog wal, of liever gezegd een beetje aso.
Ik denk dat jij niet meer loopt, want de SPIRIT is eruit.

_________________
Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt.





http://peco.mijnalbums.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 21 Aug 2018, 18:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
peterc schreef:
Spirit schreef:
Tjonge jonge jonge. Wat een niveau hier. Iemand die zich terugtrekt van het hele forum omdat 1 iemand in 1 topic volgens haar over de schreef gaat? En Friso die besluit te stoppen om eigenlijk exact dezelfde reden als waarom ik gister tegen
Woordes uitviel, simpel weg omdat de meesten hier alleen maar lopen te zeiken en te kwijlen en zaken negatief benaderen. En dat allemaal omdat vanwege het feit dat een aantal mensen er voor pleit om de verplichte afstand voor mannen gelijk te trekken met vrouwen. Eigenlijk een zeer positief iets waar de gemiddelde feminist keihard voor zou staan juichen.

Ik sluit me aan bij Friso. Ook ik ga hier niet meer reageren. Wil iemand iets kwijt dan stuur je maar wen pb en amder smoor lekker in je eigen negatieve vet gaar. Of ga lekker een stukje lopen....50 km ofzo...weet je waarover je praat.

Nu zit ik heel weinig op het forum, en heb de discussie niet meegekregen, ook geen zin het te lezen.
Maar deze laatste opmerkingen raken kant nog wal, of liever gezegd een beetje aso.
Ik denk dat jij niet meer loopt, want de SPIRIT is eruit.

:lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2018, 18:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Jeltsje schreef:
peterc schreef:
Spirit schreef:
Tjonge jonge jonge. Wat een niveau hier. Iemand die zich terugtrekt van het hele forum omdat 1 iemand in 1 topic volgens haar over de schreef gaat? En Friso die besluit te stoppen om eigenlijk exact dezelfde reden als waarom ik gister tegen
Woordes uitviel, simpel weg omdat de meesten hier alleen maar lopen te zeiken en te kwijlen en zaken negatief benaderen. En dat allemaal omdat vanwege het feit dat een aantal mensen er voor pleit om de verplichte afstand voor mannen gelijk te trekken met vrouwen. Eigenlijk een zeer positief iets waar de gemiddelde feminist keihard voor zou staan juichen.

Ik sluit me aan bij Friso. Ook ik ga hier niet meer reageren. Wil iemand iets kwijt dan stuur je maar wen pb en amder smoor lekker in je eigen negatieve vet gaar. Of ga lekker een stukje lopen....50 km ofzo...weet je waarover je praat.

Nu zit ik heel weinig op het forum, en heb de discussie niet meegekregen, ook geen zin het te lezen.
Maar deze laatste opmerkingen raken kant nog wal, of liever gezegd een beetje aso.
Ik denk dat jij niet meer loopt, want de SPIRIT is eruit.

:lol:


Geestig. =D>

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2019, 23:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
https://www.ft.com/content/0ead55ca-1d8 ... hMdNepyfOM

Als ik dit zo lees zou het beter zijn als vrouwen verplicht de 50 moeten wandelen, en mannen de 40. Of de vierdaagse is gewoon niet extreem genoeg.

(Maar serieus: interessant artikel)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2019, 09:32 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Dennis schreef:
Hoe zit het met de leeftijdsdiscriminatie?
Ik ben 50 maar ik wil net als de 60+ ook de 30 lopen :rofl:

Nog 10 jaar dan ben jij aan de beurt


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2019, 11:19 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
https://www.ft.com/content/0ead55ca-1d85-11e9-a46f-08f9738d6b2b?fbclid=IwAR3m1BXze-yNkUSG0oNFWYrbhmQAjejBndOjIV18YKq0jMUllhMdNepyfOM

Als ik dit zo lees zou het beter zijn als vrouwen verplicht de 50 moeten wandelen, en mannen de 40. Of de vierdaagse is gewoon niet extreem genoeg.

(Maar serieus: interessant artikel)

Niet te lezen als je geen account aanmaakt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2021, 20:54 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Om een oud item maar weer op te rakelen:
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/vi ... ~adca57c3/

Een conclusie op basis van onderzoek, uitgaande van gemiddelden, gelukkig zijn er altijd uitzonderingen……

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.