Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:16

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 18:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Dit jaar wordt voor de 8e keer de Vierdaagse van Marbella, Spanje georganiseerd. Meer informatie is hier te vinden: https://marbella4dayswalking.com . Het is ook mogelijk om 1, 2 of 3 dagen mee te lopen. De afstanden zijn 20 of 30 km maar vergis je niet: 3 van de 4 dagen gaan de heuvels in en daar zitten pittige klimmetjes en afdalingen bij.

De organisatie heeft zich als kandidaat aangemeld bij de International Marching League en zij worden dit jaar beoordeeld door de IML. Als zij er door komen, worden zij aangemerkt als IML-evenement, de 2e van Spanje naast de Tweedaagse van Barcelona.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Laatst gewijzigd door Wil1956 op 06 Aug 2018, 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 18:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Vorig jaar had ik besloten om even een jaartje over te slaan, maar vandaag heb ik toch maar weer geboekt om voor de 3e keer mee te doen. Tevens is dit een mooie aanleiding om er een leuke herfstvakantie aan vast te knopen met mevrouw Wil1956. Zij loopt niet mee en zal zich vermaken aan het strand en in de winkelstraten van het oude centrum van Marbella.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2018, 12:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk Wil, Carola en ik gaan ook!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2018, 17:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Sammie6306 schreef:
Leuk Wil, Carola en ik gaan ook!!

Leuk, dan zien wij elkaar daar! In welk hotel zitten jullie?

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2018, 20:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Wil1956 schreef:
Sammie6306 schreef:
Leuk Wil, Carola en ik gaan ook!!

Leuk, dan zien wij elkaar daar! In welk hotel zitten jullie?


Een hostel zo ongeveer tegenover de start en finish.
Vanmorgen gereserveerd :-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 07 Aug 2018, 21:00 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Veel plezier voor jullie drieen. :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2018, 22:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Uit een berichtje op Facebook van de organisatie begrepen we dat er gisteren, tijdens het opbouwen van de tenten, veel regen is gevallen in Marbella. Carola en ik waren die dag nog in Gibraltar en hebben daar gelukkig geen last van gehad.
Gisteravond aangekomen in Marbella en vannacht wel noodweer gehoord. Ook vanochtend kwam het nog goed uit de lucht vallen tijdens het ophalen van de startpapieren. Daarom niet lang op het start/finishterrein blijven hangen en de kraampjes nog niet bekeken. Dat hoop ik komende dagen nog te doen. Wij zijn Marbella weer uitgevlucht en hebben de Caminito del Rey gelopen. Daar prima en droog weer gehad, dus een goede keuze!

Morgen van start met dag 1 op de 20 km! Ze verwachten in de ochtend nog wat regen, maar de rest van de week lijkt het droog te blijven, ik duim ervoor!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2018, 22:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Sammie6306 schreef:
Uit een berichtje op Facebook van de organisatie begrepen we dat er gisteren, tijdens het opbouwen van de tenten, veel regen is gevallen in Marbella. Carola en ik waren die dag nog in Gibraltar en hebben daar gelukkig geen last van gehad.
Gisteravond aangekomen in Marbella en vannacht wel noodweer gehoord. Ook vanochtend kwam het nog goed uit de lucht vallen tijdens het ophalen van de startpapieren. Daarom niet lang op het start/finishterrein blijven hangen en de kraampjes nog niet bekeken. Dat hoop ik komende dagen nog te doen. Wij zijn Marbella weer uitgevlucht en hebben de Caminito del Rey gelopen. Daar prima en droog weer gehad, dus een goede keuze!

Morgen van start met dag 1 op de 20 km! Ze verwachten in de ochtend nog wat regen, maar de rest van de week lijkt het droog te blijven, ik duim ervoor!

Heel veel plezier en hopelijk krijgen jullie net zulk mooi weer als wij hier nu hebben :marche: :whew:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 15 Okt 2018, 21:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Carola en ik zijn weer terug in Nederland, na een prima week in Spanje. De eerste dagen hebben we Malaga en Gibraltar bezocht wat allebei erg leuk was. De woensdag voor de 4daagse van Marbella zijn we, na het ophalen van de startpapieren, naar de Caminito del Rey gereden en hebben we die gewandeld. De kaarten daarvoor hadden we al in juni aangeschaft, want de reserveringen gaan hard en hoe langer je wacht, hoe minder keuzes je hebt in dagen en tijden. We hadden een prima keuze gemaakt, want woensdag regende het in Marbella, maar in Ardeles (waar de Caminito begint) was het droog en zonnig. Een prachtige wandeling die, zolang je geen hoogtevrees hebt, niet uitdagend is, maar wel mooie plaatjes oplevert. Je loopt van de noordingang naar de zuidingang, bij elkaar zo'n 8 km. Vanaf de zuidingang wordt je dan met een bus weer teruggebracht naar de noordingang zodat je je auto kunt ophalen. Mocht je ooit van plan zijn om de 4daagse van Marbella te doen, dan is dit ook zeker een aanrader om in te plannen. Dit jaar werd er ook vanuit de organisatie van de 4daagse een gezamenlijke tocht (op dinsdag) georganiseerd (wel een stuk prijziger dan wanneer je het zelf regelt).

Marbella kent vele hoogteverschillen, maar de eerste dag van de 4daagse was de route niet al te pittig gelukkig, slechts 300 hoogtemeters overbrugd en het hoogste punt lag op 81 meter. Wel hebben we, op de laatste 5 km na, de hele weg in de regen gelopen en dat was niet bepaald sfeerverhogend. Bij de eerste koffiebar die open was, zijn we naar binnen gedoken, maar de bui afwachten was niet een optie, hij duurde simpelweg te lang. Dus maar weer de poncho aan en op pad. De laatste 5 km over de boulevard waren gelukkig weer prachtig en nat van de regen én het zweet kwamen we over de finish. De route liep vandaag voornamelijk door Marbella en haar buitenwijken heen.

De tweede dag was het tijd voor een flinke beklimming met het hoogste punt op 253 meter en totaal 439 hoogtemeters. Het uitzicht over Marbella was prachtig en de huizen op de heuvel nog prachtiger. Ik durf niet over de koopsommen na te denken :tmi:
Na de beklimming kwam een even steile afdaling en na verloop van tijd was daar weer het strand, waar we ook over heen mochten. Pittig lopen, want het was niet heel hard.

Op de derde dag lag het hoogste punt op 243 meter en hebben we totaal 538 hoogtemeters bedwongen. Dit vond ik de zwaarste dag. En net als je denkt dat je het gehad hebt, komt er nog een hele steile weg aan (die tot dit jaar in omgekeerde richting, dus bergafwaarts werd gelopen). Heel wat calorietjes zijn verbrand, maar die hebben we ook wel weer aangevuld met lekkere tapas enzo ;) :) Deze dag was een afwisseling van heel veel buitenwijk met een beetje natuur met op het eind nog een wandeling door het prachtige oude centrum van Marbella.

De laatste dag begon weer met regen en al snel kwamen de poncho's tevoorschijn. Maar nu was het echt een kwestie van poncho aan, poncho uit en weer aan. Na 2 uur stopte de regen en brak de zon volop door. De regen was niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig maar, want de avond ervoor leek het er nog even op dat de tropische storm die Portugal heeft geteisterd, richting de zuidkust van Spanje zou komen en om die reden hebben ze ook de optionele lus voor 20km-lopers geschrapt en de verplichte lus voor de 30km-lopers ook. Hun route werd daardoor 24km. Dat gebied zou met regen en storm té gevaarlijk zijn om te bewandelen. Uiteindelijk was het een storm in een glas water, want de storm kwam veel noorderlijker dan verwacht. Ook deze dag was weer vooral buitenwijken en boulevard wandelen.

De 4daagse heeft ons mooie plekken en prachtige uitzichten op Marbella laten zien, maar de route zelf was niet helemaal wat wij ervan verwacht hadden (we hadden meer natuur verwacht). Onderweg was er alleen op de laatste dag een pauzeplaats waar muziek was, alle andere dagen is er onderweg niet veel te beleven. Op de checkpoints (waar je nfc-tag wordt gescand, 2 stuks op de 20 km en 3 stuks op de 30km) wordt water uitgedeeld, maar op dag 2 en dag 3 was de watervoorraad niet toereikend genoeg voor alle wandelaars en dat was een minpunt. Op dag 3 werd er gelukkig snel geschakeld en kregen we iets later op de route vanuit een vrachtauto toch nog een fles water uitgedeeld. Ook is er iedere dag minimaal 1 post waar je wat te drinken en eten kunt kopen, er wordt verder niets uitgedeeld. In het informatieboekje staat dat er op de route voldoende gelegenheden zijn om wat te drinken en te eten en naar een normaal toilet te gaan, maar in de praktijk is dit alleen aan de boulevard zo waardoor je pas meestal na een kilometer of 15-16 iets tegen kwam waar je terecht kon.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat het prima georganiseerd is, enthousiaste vrijwilligers, prima bepijling, goede communicatie via e-mail en Facebook bij wijzigingen. En het is vooral een heel Hollands feestje, al deden er in totaal 22 nationaliteiten mee (2006 deelnemers).

Carola en ik hebben alle dagen in Marbella 's avonds in het oude centrum van Marbella gegeten en rondgelopen, erg leuk. Tevens was het ook nog een nationale feestdag op 12 oktober, waardoor we processies gezien hebben, heel apart.

Carola zelf was trouwens ook een bezienswaardigheid door een flinke valpartij op onze eerste dag in Spanje die haar een nogal gehavend onderbeen maar ook veel aandacht opleverde. En iedere wandelaar had wel weer ander goed advies hoe de wond te behandelen (of juist niet). Of ze geluisterd heeft naar de adviezen, zal ze zelf wel vertellen denk ik ;) Het was in ieder geval de enige domper van deze vakantie helaas :| Nou ja, dat hij zo snel voorbij was, is eigenlijk ook wel een domper ;) Nu weer over naar de orde van de dag!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018, 18:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Mijn vrouw en ik zijn dit jaar voor de 3e keer naar Marbella gegaan. Ik kan grotendeels aansluiten op het verhaal van Aike en Carola, zij het dat de bepijling wat mij betreft wel beter kan. Een splitsing van de afstanden wordt niet aangekondigd waardoor de 30-ers soms een afslag missen. De pijlen hangen ook niet overal op de plaatsen waar je ze zou verwachten. De organisatie heeft mij beloofd hier naar te kijken.

Verder was er op de 3e dag geklooid met de pijlen waardoor een grote groep 20-ers verkeerd is gelopen. Daar zat ik ook bij. Gelukkig was er een wagen van de organisatie die ons tegen hield en voorzag van water. Na wat heen en weer gebel werden wij weer naar de juiste route geleid. De 3e dag liep inderdaad andersom dan vorig jaar waardoor ik naar mijn gevoel veel aan het stijgen was. Ik vond het de zwaarste dag.

Ik had de smartfoon van het werk bij me zodat ik geen mails van de organisatie heb gekregen. Ook geen Feestboek dus ik heb de nieuwtjes niet meegekregen.

Ik ben benieuwd of deze Vierdaagse voortaan als IML-tocht gaat gelden. Dat zou het deelnemersaantal nog kunnen verhogen.

O ja, Carola en Aike nergens gezien maar wel naar uitgekeken. Wij hebben 's avonds met name op de boulevard en de omliggende straatjes rondgehangen en natuurlijk bij Hestia aan de jachthaven!

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018, 19:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Wil en Aike, bedankt voor jullie verslag(en). Leuk om te lezen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018, 20:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Wil1956 schreef:
O ja, Carola en Aike nergens gezien maar wel naar uitgekeken. Wij hebben 's avonds met name op de boulevard en de omliggende straatjes rondgehangen en natuurlijk bij Hestia aan de jachthaven!


Ook naar jou uitgekeken Wil, we dachten dat je wellicht de 30 liep en dus vroeger op pad was dan ons omdat we je niet gezien hebben.
Wij hebben eigenlijk alle dagen gewacht tot de rij bij de start weg was en zijn als laatsten gestart.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 - 14 oktober 2018 Vierdaagse van Marbella, Spanje
BerichtGeplaatst: 17 Okt 2018, 17:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Sammie6306 schreef:
Wil1956 schreef:
O ja, Carola en Aike nergens gezien maar wel naar uitgekeken. Wij hebben 's avonds met name op de boulevard en de omliggende straatjes rondgehangen en natuurlijk bij Hestia aan de jachthaven!


Ook naar jou uitgekeken Wil, we dachten dat je wellicht de 30 liep en dus vroeger op pad was dan ons omdat we je niet gezien hebben.
Wij hebben eigenlijk alle dagen gewacht tot de rij bij de start weg was en zijn als laatsten gestart.

Nee, ik liep ook de 20 want ik was ooit gewaarschuwd dat de 30 pittig is. Ik heb altijd de 20 gedaan en dat vind ik mooi genoeg. Het is tenslotte ook vakantie, niet? Ik was iedere dag zo rond 09.15 uur langs de scan. Ik sloot achter aan de rij aan maar die begon dan al ver voor het pleintje.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.