Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:24

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Warmtestuwing
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 06:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Sep 2005, 13:25
Berichten: 1813
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Heeft iemand tijdens wandelen wel eens last gehad van wamtestuwing?
Ik had er namelijk gisteren tijdens de Nach van Vlaanderen last van.
Ik weet zeker dat ik genoeg heb gedronken, zo'n 6 liter tijdens de dag. Ik moest ook nog regelmatig naar de wc dus daar zit het probleem niet in.
Ook zout en zoet eten heb ik genoeg op dus daar zat het probleem ook niet in.
Wat ik wel weet dat ik tijdens de laatste 15 kilometer op geen enkele wijze mijn lichaamswamte meer kwijt kon en het tempo van stappen dus daalde naar een kilometertje of 4 per uur :shock: mijn lichaam kon en wilde gewoon niet meer harder.
Oplossingen zijn welkom want dit wil ik nooit meer meemaken!

_________________
Nuntius Transmittendus


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 09:03 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Heb het gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt, maar sterkte ermee.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 09:15 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Met de 4daagse in 2003 ook dit gevoel gehad,toen nog de pet regelmatig nat gemaakt .
Het hoofd is nl de grootste warmteafgifte bron dan maar met een natte kop lopen.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 12:26 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Is warmtestuwing hetzelfde als heatstroke?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 12:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Kijk alstublieft uit met warmtestuwing!!!

Ik heb hier ook een nare ervaring mee. In 2003 op woensdag was het zeer wisselvallig weer. Mist, zon, regen, weer zon onweersbui en weer de volle zon. Mee dat ik Nijmegen binnenloop krijg ik dus ook de beruchte warmtestuwing. Na het afmelden ben ik gelijk naar de EHBO gegaan en toen ze me zagen kreeg ik absolute voorrang. Alleen m'n onderbroek mocht ik aanhouden en zo werd ik in de natte badlakens gewikkeld, met een zak ijsblokjes op m'n hoofd (@ Ed, het hoofd is inderdaad de grootste warmte verliezer van het lichaam). Na een poosje zo gezeten te hebben kreeg ik pijn op mijn borst. D'r werd gelijk een dokter bij gehaald, en die liet iemand komen met een defribilator! Ik nog vragen "wat zijn we van plan?" Maar ze kunnen er ook hart filmpjes mee maken, pfieuw. Afijn alles toch in orde en ik kon weer gaan na beloofd te hebben dat ik me niet zou forceren.

Maar....

Een hevige warmtestuwing kan zelfs dodelijk zijn. Dat is jaren geleden in de 4Daagse namelijk al eens gebeurt (Jan Woordes zal dat wel weten) Bij een W.S. gaat het lichaam hevig transpireren, je voelt alle energie met het zweet wegstromen en nog koel je niet af. integendeel je krijgt het alleen maar warmer! het belangrijkste is dus letterlijk het hoofd koel houden. Doch ook weer niet met ijsblokjes direct op de huid, maar houd er iets van een zakdoek of washand tussen. De poriën zullen zich anders direct sluiten waardoor je je zweet niet meer kwijt kan waardoor je het juist weer warmer gaat krijgen terwijl je aan het koelen bent. En een te snelle afkoeling kan ook blaren veroorzaken, of de huid anderzins beschadigen (bevriezing).

Al met al kan je het maar beter voorkomen door direct zonlicht zoveel mogelijk te vermijden, Water drinken, en de onovertroffen New Balance bandana's natmaken waar het maar kan en die op je hoofd leggen. Ik doe dat ook, het ziet er wel vreemd uit om met bandana en hoed rond te lopen, maar bij mij werkt het prima.

Ik hoop hiermee voor iedereen een bevredigend antwoord te hebben gegeven.


Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Laatst gewijzigd door Bosso op 18 Jun 2006, 14:54, in totaal 3 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 12:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Jan Woordes schreef:
Is warmtestuwing hetzelfde als heatstroke?


Jan terwijl ik m'n antwoord zat te typen kwam jouw vraag al. Ja warmtestuwing en heat-stroke zijn hetzelfde.

Weet jij nog wanneer het gebeurd is dat er iemand overleed (ik meen een Zwitser) door de warmte. Ik geloof dat het ergens in de 50er jaren geweest moet zijn. Ik heb er wel eens iets over gelezen in de 4D. almanak, maar weet niet meer welk jaar.


Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 13:06 
In Diekirch had ik er last van. :evil:
Ik heb toen mijn pet constant nat gehouden.dat koelde zeer goed.
En mijn sjaaltje deed ik elke keer onder de kraan ,niet uitwringen maar gewoon goed nat houden,en dat deed ik om en om op mijn pols houden,en mijn onderarmen er mee afkoelen,,en dat hielp bij mij zeer goed.
En ik kreeg ook geen dikke vingers,doordat ik dus dat nat sjaaltje vast had.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 16:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2005, 19:55
Berichten: 1797
Woonplaats: veenendaal
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40km
Kilometers gelopen: 508 km
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
OP vakantie had ik het gehad.
Voelde me steeds slechter worden en het intresseerde mij niets meer wat er zou gaan gebeuren. Ik wilde het liefst liggen en met rust gelaten worden... als Wim daaraan had toegegeven was ik er zeer waarschijnlijk nu niet meer geweest....

Gelukkig wist ome Wim wat er loos was en heeft mij in bed gelegd, natte doeken op lichaam en washandjes op mijn bol.
Die ik er meteen weer afhaalde omdat het ongelooflijk pijn aan mijn huid deed.
hij heeft met een waaier gewapperd en zelf dat deed zeer.
we hadden geen thermometer mee, maar ik vermoed dat die was gesprongen.
Om de zoveel tijd zette hij mij onder een lauwe douche.
Ik moet zeggen dat ik tijdens deze behandeling niet errug vriendelijk tegen hem was :evil: .

op een gegeven moment stond hij in twijfel of hij mij naar een ziekenhuis zou brengen.
De caravan schokte door mijn onbeheerste trillen van de koorts.

Na een hele beroerde dag en nacht was het ergste over, maar zeker nog een kleine week ontzettend moe etc gevoeld.
Na ongeveer 10 dagen kwam het eerste zweetdruppeltje tevoorschijn, wat was ik daar blij mee.

Later nog eens nagevraagd bij de huisarts en die waarschuwde dat je idd moet oppassen,
dus pet op, die e.v.t. nat maken en een flap aan de pet maken voor koeling in de nek.

Ik hoop dit nooit meer mee te maken, het was vreselijk.

_________________
Wilma's albums


Ik kan alles weerstaan behalve verleiding.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 16:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
tante wilma schreef:
OP vakantie had ik het gehad.
Voelde me steeds slechter worden en het intresseerde mij niets meer wat er zou gaan gebeuren. Ik wilde het liefst liggen en met rust gelaten worden... als Wim daaraan had toegegeven was ik er zeer waarschijnlijk nu niet meer geweest....

Gelukkig wist ome Wim wat er loos was en heeft mij in bed gelegd, natte doeken op lichaam en washandjes op mijn bol.
Die ik er meteen weer afhaalde omdat het ongelooflijk pijn aan mijn huid deed.
hij heeft met een waaier gewapperd en zelf dat deed zeer.
we hadden geen thermometer mee, maar ik vermoed dat die was gesprongen.
Om de zoveel tijd zette hij mij onder een lauwe douche.
Ik moet zeggen dat ik tijdens deze behandeling niet errug vriendelijk tegen hem was :evil: .

op een gegeven moment stond hij in twijfel of hij mij naar een ziekenhuis zou brengen.
De caravan schokte door mijn onbeheerste trillen van de koorts.

Na een hele beroerde dag en nacht was het ergste over, maar zeker nog een kleine week ontzettend moe etc gevoeld.
Na ongeveer 10 dagen kwam het eerste zweetdruppeltje tevoorschijn, wat was ik daar blij mee.

Later nog eens nagevraagd bij de huisarts en die waarschuwde dat je idd moet oppassen,
dus pet op, die e.v.t. nat maken en een flap aan de pet maken voor koeling in de nek.

Ik hoop dit nooit meer mee te maken, het was vreselijk.



Behalve aan warmtestuwing denk ik nu eerder aan een zonnesteek. Of heeft de dokter daar niets over gezegd? Een zonnesteek kan nog gevaarlijker zijn dan een Warmtestuwing. Dus let goed op in't vervolg.


Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 17:03 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2005, 19:55
Berichten: 1797
Woonplaats: veenendaal
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40km
Kilometers gelopen: 508 km
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Bosso schreef:
tante wilma schreef:
OP vakantie had ik het gehad.
Voelde me steeds slechter worden en het intresseerde mij niets meer wat er zou gaan gebeuren. Ik wilde het liefst liggen en met rust gelaten worden... als Wim daaraan had toegegeven was ik er zeer waarschijnlijk nu niet meer geweest....

Gelukkig wist ome Wim wat er loos was en heeft mij in bed gelegd, natte doeken op lichaam en washandjes op mijn bol.
Die ik er meteen weer afhaalde omdat het ongelooflijk pijn aan mijn huid deed.
hij heeft met een waaier gewapperd en zelf dat deed zeer.
we hadden geen thermometer mee, maar ik vermoed dat die was gesprongen.
Om de zoveel tijd zette hij mij onder een lauwe douche.
Ik moet zeggen dat ik tijdens deze behandeling niet errug vriendelijk tegen hem was :evil: .

op een gegeven moment stond hij in twijfel of hij mij naar een ziekenhuis zou brengen.
De caravan schokte door mijn onbeheerste trillen van de koorts.

Na een hele beroerde dag en nacht was het ergste over, maar zeker nog een kleine week ontzettend moe etc gevoeld.
Na ongeveer 10 dagen kwam het eerste zweetdruppeltje tevoorschijn, wat was ik daar blij mee.

Later nog eens nagevraagd bij de huisarts en die waarschuwde dat je idd moet oppassen,
dus pet op, die e.v.t. nat maken en een flap aan de pet maken voor koeling in de nek.

Ik hoop dit nooit meer mee te maken, het was vreselijk.



Behalve aan warmtestuwing denk ik nu eerder aan een zonnesteek. Of heeft de dokter daar niets over gezegd? Een zonnesteek kan nog gevaarlijker zijn dan een Warmtestuwing. Dus let goed op in't vervolg.


Bosso. :mrgreen:


Eh..... ja, Bosso, ik haal de boel geloof ik door elkaar,
zou ik er dan nog last van hebben..... :oops:

Marc, wel goed oppassen, dus toch maar petje op, natmaken etc.....

_________________
Wilma's albums


Ik kan alles weerstaan behalve verleiding.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 17:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2005, 19:55
Berichten: 1797
Woonplaats: veenendaal
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40km
Kilometers gelopen: 508 km
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
ik moet eerst maar even het verschil opzoeken tussen warmtestuwing en zonnesteek en de verschijnselen daarvan.

Een ding hebben ze wel gemeen, DIT NOOIT MEER!!!!!!

_________________
Wilma's albums


Ik kan alles weerstaan behalve verleiding.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 23:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Bosso schreef:
Jan Woordes schreef:
Is warmtestuwing hetzelfde als heatstroke?


Jan terwijl ik m'n antwoord zat te typen kwam jouw vraag al. Ja warmtestuwing en heat-stroke zijn hetzelfde.

Weet jij nog wanneer het gebeurd is dat er iemand overleed (ik meen een Zwitser) door de warmte. Ik geloof dat het ergens in de 50er jaren geweest moet zijn. Ik heb er wel eens iets over gelezen in de 4D. almanak, maar weet niet meer welk jaar.


Bosso. :mrgreen:

Jos dat was in 1972 een Deense officier werd plotseling ziek na de eerste dag en overleed korte tijd later toen werd voor het eerst de 4-daagse ingekort, maar 2 dagen later werden 2 Zwiterse deelnemers getroffen waarvan er een kort daarna ook overleed het bleek een heatstroke te zijn.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 23:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Bill de oud naut schreef:
Bosso schreef:
Jan Woordes schreef:
Is warmtestuwing hetzelfde als heatstroke?


Jan terwijl ik m'n antwoord zat te typen kwam jouw vraag al. Ja warmtestuwing en heat-stroke zijn hetzelfde.

Weet jij nog wanneer het gebeurd is dat er iemand overleed (ik meen een Zwitser) door de warmte. Ik geloof dat het ergens in de 50er jaren geweest moet zijn. Ik heb er wel eens iets over gelezen in de 4D. almanak, maar weet niet meer welk jaar.


Bosso. :mrgreen:

Jos dat was in 1972 een Deense officier werd plotseling ziek na de eerste dag en overleed korte tijd later toen werd voor het eerst de 4-daagse ingekort, maar 2 dagen later werden 2 Zwiterse deelnemers getroffen waarvan er een kort daarna ook overleed het bleek een heatstroke te zijn.



Tja, het fijne wist ik er ook niet meer van. Het heeft enige jaren geleden in een van de 4Daagse bladen gestaan die we altijd krijgen. Ik heb de bladen van 2004 nog eens doorgespit met het idee van de hittegolf 2003 in gedachten. Maar daar stond het niet in.

Nou loop jij al vele jaren mee Bill, wat zijn jouw ervaringen en oplossingen wat warmtestuwing betreft?


Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2006, 23:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Bosso schreef:
Bill de oud naut schreef:
Bosso schreef:
Jan Woordes schreef:
Is warmtestuwing hetzelfde als heatstroke?


Jan terwijl ik m'n antwoord zat te typen kwam jouw vraag al. Ja warmtestuwing en heat-stroke zijn hetzelfde.

Weet jij nog wanneer het gebeurd is dat er iemand overleed (ik meen een Zwitser) door de warmte. Ik geloof dat het ergens in de 50er jaren geweest moet zijn. Ik heb er wel eens iets over gelezen in de 4D. almanak, maar weet niet meer welk jaar.


Bosso. :mrgreen:

Jos dat was in 1972 een Deense officier werd plotseling ziek na de eerste dag en overleed korte tijd later toen werd voor het eerst de 4-daagse ingekort, maar 2 dagen later werden 2 Zwiterse deelnemers getroffen waarvan er een kort daarna ook overleed het bleek een heatstroke te zijn.



Tja, het fijne wist ik er ook niet meer van. Het heeft enige jaren geleden in een van de 4Daagse bladen gestaan die we altijd krijgen. Ik heb de bladen van 2004 nog eens doorgespit met het idee van de hittegolf 2003 in gedachten. Maar daar stond het niet in.

Nou loop jij al vele jaren mee Bill, wat zijn jouw ervaringen en oplossingen wat warmtestuwing betreft?


Bosso. :mrgreen:

Ik heb het eigenlijk nog nooit aan de hand gehad, maar als het zo heet is houd ik de kop goed nat er is gelegenheid genoeg onderweg. en de gegevens over 1972 staan in het boekje 75 jaar 4-daagse.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2006, 05:41 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Bosso schreef:
Jan Woordes schreef:
Is warmtestuwing hetzelfde als heatstroke?


Jan terwijl ik m'n antwoord zat te typen kwam jouw vraag al. Ja warmtestuwing en heat-stroke zijn hetzelfde.Weet jij nog wanneer het gebeurd is dat er iemand overleed (ik meen een Zwitser) door de warmte. Ik geloof dat het ergens in de 50er jaren geweest moet zijn. Ik heb er wel eens iets over gelezen in de 4D. almanak, maar weet niet meer welk jaar.Ik heb doelbewust de vraag gesteld.Wist dat beide woorden dezelfde betekenis hebben.Hierover wordt vaak te lichtvaardig over gedacht.Bij zonnig weer op de dag is het raadzaam ook vaker de schaduw op te zoeken.In 1972 op de eerste dag werden 3 militairen getroffen door een heat-stroke.waarvan 2 overleden en later een naar zijn thuisland werd vervoerd.Hoe het met deze persoon verder is afgelopen is mij niet bekend.Meteen werden ALLE routes van de overige 3 dagen met 10 km ingekort.Bij bepaalde weersomstandigheden treedt dit verschijnsel op.Het lichaam kan zijn warmte niet meer kwijt aan de buitenlucht.De Vierdaagse leiding werd hierna over deze weersomstandigheden geinformeerd door het weerstation van de Luchtmacht,Het lopen van de Vierdaagse is vooral een aanpassing aan de weersomstandigheden.Men MOET niet altijd het hogere tempo tempo lopen wat men bij trainingen gewend is bij de Vierdaagse te handhaven.gBosso. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.