Gisteren mijn "uitzwaaiwedstrijd" voor de 4Daagse gelopen.
Ik wilde een korter tochtje van max 25 km lopen en had een wandelroute van Natuurmonumenten tussen Rotterdam en Delft uitgezocht.
Op zich best een mooie route maar ik had me op één ding verkeken. De bijbehorende tekst had ik nauwelijks gelezen (doe ik meestal pas achteraf

) en toen ik de route op het kaartje zag dacht ik al: wel een beetje slordig ingetekend met van die rechte strepen dwars door de weilanden. Ik dacht toen nog: de route zal wel over de paden langs de buitenkant lopen.
Maar eenmaal ter plekke bleek het om een "struinpad" te gaan dat werkelijk vanaf Buitenplaats de Tempel bij Rotterdam tot bijna helemaal in Delft dwars door de weilanden en velden loopt. Het is daar een polder met een heleboel slootjes en sloten die ik over moest steken. Dus lopen van het ene naar het andere bruggetje die telkens gemarkeerd waren met een paaltje met een witte kop. Bij ieder bruggetje telkens in de verte turen of het volgende paaltje te zien was. Meestal was dat wel zo, maar ook een paar keer stond het paaltje verstopt achter hoog gras of nog hogere koeien. En dan lukt het mij dus steeds om eerst de verkeerde kant op te lopen.
Op zich had ik er wel schik in hoor (vroeger als kind heel veel door de weilanden gestruind) maar het was ook wel zwaar lopen door het natte hoge gras en de drassige grond.
Uiteindelijke is het dus toch nog een zwaardere laatste training van 26 km geworden. Maar de schoenen zijn alweer schoongemaakt en opnieuw geïmpregneerd. Ze kunnen niet wachten om in Nijmegen aan het werk te gaan!