Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Marko schreef: Met name aan Balgoij bij mij, in de tijd dat ik nog 50 liep.
Niet de laatste jaren want toen liep ik vrijwillig de 50, maar de jaren dat ik 50 MOEST lopen en dan dat stuk door Balgoij: het was om te janken (en dat deed ik ook!)
'Vroeger' met de 40km en daarna 8x de 50km had Balgoij een prettige rust bij de kerk en dorpshuis(?). Daarna een stuk dijk en de dijk van de 50 was nog veel langer!
HCR Hoogeerd (Niftrik), op de dijk, was ook een OASE.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Berend-Botje schreef:Zondag een laatste wandeling voor de N4D, een rondje van 20km om m'n nieuwe Woonplaats. Ondanks de sombere voorspelling toch droog gehouden, behalve de 1e kilometers na mijn rustpauze op het station. Maar toen kwam het ook met bakken uit de lucht. Bijna thuis en dus weer droog.kwam er nog een klein buitje over .
Hoop dat het volgende week gaat lukken, in mijn beleving veel te weinig kilometers gemaakt. Maar we zullen zien
Och, in het jaar dat ik de minnste trainings kilometers had gelopen liep ik een prima Vierdaagse.
En kom op Berend, je kent het klappen van de zweep.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Contacteer:

Bericht door qltel »

Ik ben gisteren, samen met mijn vrouw, van mijn woonplaats naar Gennep gelopen, zodat mijn vrouw een leuke weg weet om met haar nieuwe scootmobiel naar haar moeder te gaan die nu in Gennep woont. En dat was gelijk ook voorlopig mijn laatste echte training (38 km) en wennen aan relatief nieuwe schoenen.

Ook ik heb door werk, rotweer en drukte op persoonlijk vlak erg weinig tijd gehad om te trainen. Maar goed, volgende week loop ik nog 4 trainingsrondjes van +/- 40 Km en dan ben ik er helemaal klaar voor.. :-)%%
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Bericht door Cobie »

Gisteren mijn "uitzwaaiwedstrijd" voor de 4Daagse gelopen.
Ik wilde een korter tochtje van max 25 km lopen en had een wandelroute van Natuurmonumenten tussen Rotterdam en Delft uitgezocht.
Op zich best een mooie route maar ik had me op één ding verkeken. De bijbehorende tekst had ik nauwelijks gelezen (doe ik meestal pas achteraf ;-)) en toen ik de route op het kaartje zag dacht ik al: wel een beetje slordig ingetekend met van die rechte strepen dwars door de weilanden. Ik dacht toen nog: de route zal wel over de paden langs de buitenkant lopen.
Maar eenmaal ter plekke bleek het om een "struinpad" te gaan dat werkelijk vanaf Buitenplaats de Tempel bij Rotterdam tot bijna helemaal in Delft dwars door de weilanden en velden loopt. Het is daar een polder met een heleboel slootjes en sloten die ik over moest steken. Dus lopen van het ene naar het andere bruggetje die telkens gemarkeerd waren met een paaltje met een witte kop. Bij ieder bruggetje telkens in de verte turen of het volgende paaltje te zien was. Meestal was dat wel zo, maar ook een paar keer stond het paaltje verstopt achter hoog gras of nog hogere koeien. En dan lukt het mij dus steeds om eerst de verkeerde kant op te lopen.
Op zich had ik er wel schik in hoor (vroeger als kind heel veel door de weilanden gestruind) maar het was ook wel zwaar lopen door het natte hoge gras en de drassige grond.
Uiteindelijke is het dus toch nog een zwaardere laatste training van 26 km geworden. Maar de schoenen zijn alweer schoongemaakt en opnieuw geïmpregneerd. Ze kunnen niet wachten om in Nijmegen aan het werk te gaan!
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is dinsdag samen met 2 wandelmaten aan de vierdaagse begonnen, de vierdaagse van Apeldoorn welteverstaan. Het was een warme wandeldag, maar na al die regen was dat ook wel weer lekker. De route ging weer voor het grootste gedeelte door het bos, en dat zorgde weer voor de nodige schaduw. Voor de foto's mag je hier kijken: https://myalbum.com/album/SUyf5g9gBuGu/ ... ff1d4df3d9
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 12-08: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Truitje schreef:Bertus is dinsdag samen met 2 wandelmaten aan de vierdaagse begonnen, de vierdaagse van Apeldoorn welteverstaan. Het was een warme wandeldag, maar na al die regen was dat ook wel weer lekker. De route ging weer voor het grootste gedeelte door het bos, en dat zorgde weer voor de nodige schaduw. Voor de foto's mag je hier kijken: https://myalbum.com/album/SUyf5g9gBuGu/ ... ff1d4df3d9
Apeldoorn gaat na 2025 hoogstwaarschijnlijk weer op de agenda. Als ik klaar ben met Nijmegen.
In Apeldoorn mag ik gewoon 20 km lopen en daar zijn mijn voeten een stuk blijer mee dan met 4x 30.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1

Bericht door Wil1956 »

Tigelu schreef:
Truitje schreef:Bertus is dinsdag samen met 2 wandelmaten aan de vierdaagse begonnen, de vierdaagse van Apeldoorn welteverstaan. Het was een warme wandeldag, maar na al die regen was dat ook wel weer lekker. De route ging weer voor het grootste gedeelte door het bos, en dat zorgde weer voor de nodige schaduw. Voor de foto's mag je hier kijken: https://myalbum.com/album/SUyf5g9gBuGu/ ... ff1d4df3d9
Apeldoorn gaat na 2025 hoogstwaarschijnlijk weer op de agenda. Als ik klaar ben met Nijmegen.
In Apeldoorn mag ik gewoon 20 km lopen en daar zijn mijn voeten een stuk blijer mee dan met 4x 30.
Je kan daar ook de 12 km lopen, vanaf de start naar de eerste grote rustpost en dan weer terug. Telt ook voor een medaille, als je daar belangstelling voor hebt tenminste.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus heeft vandaag samen met 1 wandelmaat (de ander kan niet alle dagen meelopen) dag 2 van de vierdaagse van Apeldoorn gelopen. Het was vandaag de dag van Het Loo, en dat was te merken ook. Mooie omgeving om daar te lopen. En ze hadden geluk, tijdens het lopen viel er geen regen. Ben je nieuwsgierig naar de foto's, dan kan je hier kijken: https://myalbum.com/album/DNBJV4SDzjSy/ ... 73bb42b08d
Carola
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 38
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Mood: Vrolijk

Bericht door Carola »

Ik heb afgelopen weekend het Reggepad afgerond.
Een prachtig pad van de Vecht in Ommen tot de Schipbeek bij Diepenheim, waartussen de Regge loopt. Veel onverhard en hoog onkruid maar dat maakte het ook wel weer avontuurlijk.

Verslag en foto's Reggepad
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Carola schreef:Ik heb afgelopen weekend het Reggepad afgerond.
Een prachtig pad van de Vecht in Ommen tot de Schipbeek bij Diepenheim, waartussen de Regge loopt. Veel onverhard en hoog onkruid maar dat maakte het ook wel weer avontuurlijk.

Verslag en foto's Reggepad
Mooi pad zo te zien.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Donderdag was het dag 3 van de Vierdaagse van Apeldoorn voor Bertus en zijn wandelmaten. En weer was het goed weer, lekker warm, en geen regendruppel te zien. Vandaag ging de route hoofdzakelijk door het bos, maar dat is in Apeldoorn niet zo vreemd. Nog 1 dag, dan is dit feestje weer voorbij. Voor de foto's kan je hier kijken: https://myalbum.com/album/HNaygAF7twC9/ ... a0d5be510c
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag naar Oss geweest om daar bij de WS78 een wandeltocht te lopen. Het was een mooie tocht door verschillende natuurgebieden, maar ook stukjes door dorpen en zelf over een industriegebied. Het was jammer dat er af en toe wat regen viel, maar het was gelukkig niet veel. Voor de verschillende foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/NzgAhHL3MN89/ ... b5963bbda7
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Vandaag hebben Martin en ik een wandeling door Amsterdam gemaakt. Op het station hadden we even moeite om elkaar te vinden. Dat probleem was snel opgelost met behulp van de whatsapp. Martin had de route op zijn telefoon gezet. Daar snel aan begonnen. Op de Herengracht een koffiestop genomen. langs de route heb ik meerdere dingen verteld en bezienswaardigheden aangewezen. De lunch hebben we gedaan in een restaurant in het Gebed zonder End. Een mooie sfeervolle locatie in het oudste gedeelte van de stad, waar Ger en ik geregeld komen. Tegen het einde van de route begon mijn energie een beetje op te raken (al moet ik opmerken dat Martin zich goed heeft aangepast aan mijn wandeltempo) en heb ik een "eigen inbreng"ingebracht. Een omweg langs "zijgrachten"zoals Martin dat noemde hebben we weggelaten en een door mij gekozen "uitstapje"gemaakt langs enkele markante 17-eeuwse plekken die bij mij favoriet zijn. Het laatste gedeelte ging over de Wallen, waar het anders dan Martin dacht niet overal "rosse buurt" is, en lang niet langs alle Wallen. Op het station aangekomen troffen wij Marjan en hebben elkaar nog even gesproken. helaas niet al te lang want wij moesten op tijd inchecken voor de trein om van onze korting te profiteren. Het was een geslaagde dag met goed wandelweer. In het topic over de wandelbabbeltocht langs de grachten zal ik iets schrijven over wandelen langs de grachten.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa

Bericht door Spatoes »

Fien schreef: 10 feb 2025, 21:31 Vandaag hebben Martin en ik een wandeling door Amsterdam gemaakt. Op het station hadden we even moeite om elkaar te vinden. Dat probleem was snel opgelost met behulp van de whatsapp. Martin had de route op zijn telefoon gezet. Daar snel aan begonnen. Op de Herengracht een koffiestop genomen. langs de route heb ik meerdere dingen verteld en bezienswaardigheden aangewezen. De lunch hebben we gedaan in een restaurant in het Gebed zonder End. Een mooie sfeervolle locatie in het oudste gedeelte van de stad, waar Ger en ik geregeld komen. Tegen het einde van de route begon mijn energie een beetje op te raken (al moet ik opmerken dat Martin zich goed heeft aangepast aan mijn wandeltempo) en heb ik een "eigen inbreng"ingebracht. Een omweg langs "zijgrachten"zoals Martin dat noemde hebben we weggelaten en een door mij gekozen "uitstapje"gemaakt langs enkele markante 17-eeuwse plekken die bij mij favoriet zijn. Het laatste gedeelte ging over de Wallen, waar het anders dan Martin dacht niet overal "rosse buurt" is, en lang niet langs alle Wallen. Op het station aangekomen troffen wij Marjan en hebben elkaar nog even gesproken. helaas niet al te lang want wij moesten op tijd inchecken voor de trein om van onze korting te profiteren. Het was een geslaagde dag met goed wandelweer. In het topic over de wandelbabbeltocht langs de grachten zal ik iets schrijven over wandelen langs de grachten.
Fien, wat een mooi lang verslag. =D> Dank je wel.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Om 10.10 uur zijn M. en ik op het Amsterdamse Centraal Station aangekomen. Fien zou zo’n 3 kwartier later komen. Die tijd heb ik gebruikt om een rondwandeling van zo’n 5 km te maken om daarna met Fien de geplande (en onderweg iets aangepaste) route van zo’n 10 km te lopen. Het viel mij meteen al op dat het erg druk is in de stad en dat zelfs op een kille maandag in februari. Volgens Fien is het altijd en overal druk in de stad. In juni zal het alleen nog maar drukker zijn. Het viel mij ook op dat er 1-richtingsverkeer was op de door mij gekozen route langs de Singelgracht. En zo te zien aan de andere kant van de gracht ook maar dan in tegengestelde richting. De markt langs de Singelgracht waar ik langskwam is er iedere dag van de week vertelde Fien later.

Na mijn rondje ben ik weer op het station aangekomen en zijn Fien en ik samen verder gewandeld. Gezellig kletsend, maar zeker ook rondkijkend en luisterend naar alle wetenswaardigheden die Fien me onderweg vertelde. Wat is er veel te zien en wat kan Fien daar veel over vertellen. Tja, het was druk en er waren in deze route meerdere drukke oversteekplaatsen. 42 km in deze omstandigheden lijkt mij niet wenselijk. Al is het natuurlijk wel zo dat de 42 km op een vroeger tijdstip zou kunnen beginnen en dan ligt half Amsterdam nog onder de wol. Na de koffierust vond ik het weer opvallend rustig overal. Ja, zo kan er wel 42 km worden gelopen. De lunchgelegenheid in “Gebed zonder end” is er 1 om te onthouden. Lijkt mij een geschikte locatie voor de tocht in juni.

Deze wandeling was niet zozeer bedoeld om de wandeling van juni “voor te lopen”. Ik heb wel een beetje een indruk gekregen hoe het zou kunnen zijn. Ik hoop nog een keer naar Amsterdam te kunnen gaan om dan wat meer van de uitgestippelde route van juni te lopen.
Fien, bedankt voor de gezelligheid onderweg en voor alle informatie die je me gegeven hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”