Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 14 Okt 2024, 22:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verslag 4e wandeldag
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2024, 06:36 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: >29.800
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vrijdag
Donderdagmiddag heeft de organisatie besloten om voor vandaag de routes met 10 km in te korten. Dit in verband met de verwachte hoge temperaturen in combinatie met een hoge luchtvochtigheidsgraad. Nou, ik heb wel voor hetere vuren gestaan…….
Ik vind de genomen maatregel sterk overdreven maar heb me er wel snel bij neergelegd. Ik kan de situatie tòch niet veranderen. Ik verwacht in de toekomst steeds vaker zulke maatregelen. Het weer/klimaat is nu eenmaal grilliger geworden en veiligheidseisen worden steeds strenger.
Voor vandaag heb ik een fiets kunnen regelen zodat ik wat meer mogelijkheden zou hebben om op een ander tijdstip te kunnen starten, dit vanwege de verwachte warmte en de langere route voor de vrijdag(+ 2,5 km). Op het moment dat ik de fiets heb geregeld wist ik uiteraard nog niets van inkorting van de routes. De fiets parkeer ik netjes in de speciaal voor de 4-daagse ingerichte stalling. Ik maak een foto van het rijnummer van de stalling om eventueel onnodig lang zoeken na de wandeling te voorkomen. Bij aankomst op de Wedren is er een wachtrij van ongeveer 10 minuten. Uiteindelijk start ik rond dezelfde tijd als de voorgaande dagen.

Het wandelen gaat vandaag weer prima, net als de 1e 2 dagen. Het belooft een warme/hete dag te worden. De route is dus ingekort ivm de verwachte hitte en ik vind dat jammer. In de ochtend vind ik het meevallen met de warmte. Voor mijn gevoel was het de vorige wandeldag warmer. De zon schijnt wel, maar er is ook veel bewolking waardoor de temperatuur nog niet echt kan oplopen. Het advies van de organisatie om extra te rusten lijkt wel massaal te worden opgevolgd. Ik rust zelf ook iets sneller dan ik gewend ben. Koffie met een broodje en daarna weer verder.
Als 40-km loper moet ik vandaag de routeborden van de 30 km volgen. Omdat de oorspronkelijke route 42,5 km lang zou zijn en de nieuwe route precies 30 km is betekent dit een inkorting van 12,5 km. Een makkie zou je denken en dat is het ook. De slingerende dijk naar Linden vind ik geweldig. De sliert wandelaars slingert mooi mee. Ik loop in een fijne cadans over de dijk. Na de dijk gaat de route jammer genoeg dus niet rechtsaf de Maasbrug (A73) over naar Linden maar houden we links aan richting Heumen en over het Maaswaalkanaal naar Malden. In Heumen heb ik een rust op een wel heel bijzonder plekje: op een springkussen en hier eet ik een lekker warm broodje. Als er kinderen aankomen bij het springkussen stap ik weer op.

Vanaf Malden is het nog maar 1 lange rechte weg naar de finish. Vorig jaar vond ik dit het meest verschrikkelijke stuk van de hele Vierdaagse maar vandaag geniet ik met volle teugen. Vandaag tref ik Jannie onder een badeend! Zó moest ik de plek herkennen! Met pen in de hand en in de andere hand een aantekeningenboekje. Leuk om Jannie dagelijks even te hebben gezien. Ze is meestal precies op de hoogte wie er al langs zijn geweest en wie nog niet. Het is vandaag warm maar zeker niet heet. Er staat ook nog eens een lekker briesje. Hoe dichter ik bij de finish kom hoe warmer het wel wordt.
Ik zie vandaag wel enkele bekenden maar loop nagenoeg de hele etappe alléén.
De Vierdaagse is dit jaar voor mij zonder problemen verlopen. Op wat sputteringen op de 3e dag na! Ik heb dit jaar nòg meer kunnen genieten van alle gezelligheid onderweg dan bij alle vorige edities. Mijn tempo ligt lager en ik rust langer, niet per sé vaker.
Na mijn finish fiets ik naar mijn logeeradres. Diezelfde avond komt Marianne mij al ophalen.

Mijn 20e succesvolle 4-daagse is een feit. Of ik volgend jaar weer meeloop? Dat beslis ik volgend voorjaar wanneer er kan worden ingeschreven. Ik wandel zolang ik het leuk vind en zolang ik hiertoe fysiek in staat ben, niet om een nummertje te halen.
Tenslotte: ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid onderweg (tijdens lopen en/of rustmomenten). Daarnaast ook een welgemeende dank aan alle verzorgers en supporters onderweg. Mede dankzij jullie inzet/bijdrage is dit een onvergetelijke Vierdaagse geworden.

Profiel   

Titel: Re: Verslag 4e wandeldag
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2024, 11:11 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 69
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 35
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Hoe dichter ik bij de finish kom hoe warmer het wel wordt.

De laatste uren voor sluitingstijd was het een bakoven. Daarom was de maatregel van inkorten een verstandig besluit van de organisatie.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2024, 12:45 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Martin, bedankt voor je mooie verslagen en Bertus voor de foto's :y:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2024, 20:09 
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Martin bedankt voor de verslagen.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2024, 06:41 
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 55
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
zoals altijd op mijn site te vinden.

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2024, 20:54 
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 36
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~9000
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Ook eindelijk de verhalen gelezen. Altijd leuk!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2024, 23:09 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 51
Kilometers gelopen: op schema
Kennedymarsen volbracht: 6
En hier is dag vier:

http://wandelenenmeer.blogspot.com/2024 ... cuijk.html

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com

Profiel   

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2024, 00:23 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 22.524 km
Aantal N4D volbracht: 10
Volgende wandeltocht: Dag 4 van 4daagse VLD IJzer
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
liesie73 schreef:

Ik lees die fantastische verhalen altijd met een heel dubbel gevoel: zo knap dat jullie het , soms zo ver na een wandeling, zo goed nog weten en vooral kunnen vertellen. En het willen delen met ons, lezers.
Aan de andere kant word ik altijd een beetje jaloers: op jullie geheugen, op de positiviteit en het vermogen om het zo mooi te beschrijven. Autisme heeft zijn voordelen, maar dit vermogen zit er helaas voor mij niet bij.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2024, 12:56 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 51
Kilometers gelopen: op schema
Kennedymarsen volbracht: 6
Tigelu schreef:
liesie73 schreef:

Ik lees die fantastische verhalen altijd met een heel dubbel gevoel: zo knap dat jullie het , soms zo ver na een wandeling, zo goed nog weten en vooral kunnen vertellen. En het willen delen met ons, lezers.
Aan de andere kant word ik altijd een beetje jaloers: op jullie geheugen, op de positiviteit en het vermogen om het zo mooi te beschrijven. Autisme heeft zijn voordelen, maar dit vermogen zit er helaas voor mij niet bij.

Ach, zoals je al zei Tina, jij hebt weer andere vermogens en dat houdt de boel dan mooi een beetje in evenwicht....

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur