Beloning in beeld

Voor vragen/opmerkingen over Wandelen, plaats ze in dit forum! Tips zijn meer dan welkom!

Moderators: Carola, Tigelu, Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Elly N
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 70
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Elly N »

Bij mij zijn ze duidelijk héél anders.
Ik vind het trouwens niet erg hoor. Waarom zouden ze hetzelfde moeten zijn? :roll:
Mijn nummer 2 is tenslotte ook heel anders dan die van de meesten van jullie.

Nummer 11 was een medaille met een kroontje eraan vast, zoals tegenwoordig ook bij nummer 2 en nummer 6 is.
Bij nummer 25 zit het kroontje er weer op geknepen, zoals bij mij ook is bij nummer 2 (in 1969 kreeg je alleen een kroontje en die moest je vastklemmen op nummer 1).

Kijk maar:
Voorkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Duidelijk verschil toch????
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl
Bill de oud naut
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Contacteer:

Bericht door Bill de oud naut »

Elly N schreef:Bij mij zijn ze duidelijk héél anders.
Ik vind het trouwens niet erg hoor. Waarom zouden ze hetzelfde moeten zijn? :roll:
Mijn nummer 2 is tenslotte ook heel anders dan die van de meesten van jullie.

Nummer 11 was een medaille met een kroontje eraan vast, zoals tegenwoordig ook bij nummer 2 en nummer 6 is.
Bij nummer 25 zit het kroontje er weer op geknepen, zoals bij mij ook is bij nummer 2 (in 1969 kreeg je alleen een kroontje en die moest je vastklemmen op nummer 1).

Kijk maar:
Voorkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Duidelijk verschil toch????
Precies zoals bij mij, hebben ze Johnny Walker afgscheept met de verkeerde medallie schat ik.
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 0
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Contacteer:

Bericht door johnnywalker »

Mooi is dat. Moet ik er eens even een paar over de balie gaan trekken. Mij afschepen, zijn ze nou helemaal........ :D :D
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl
Marco

Bericht door Marco »

Ik heb het gevoel dat we aan het begin staan van een spannend avontuur...

...'Johnnywalker en het geheim van het Gouden Kroontje" ;)
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Marco schreef:Ik heb het gevoel dat we aan het begin staan van een spannend avontuur...

...'Johnnywalker en het geheim van het Gouden Kroontje" ;)
Als het dan net zo beschreven wordt als het vierdaagse verslag van de GGG, heerlijk leesvoer :D
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Ik heb de grootste Groot Gennepse Genoot geraadpleegd, Grote Fred, want hij heeft dit jaar z'n 25 gekregen. Dit is zijn antwoord:
Maar voor de medaille heb ik het juiste antwoord. Het kroontje waar ze het over hebben is een zogenaamde losse kroon die bij de fabricage mechanisch over een uitstekend bolletje van de medaille wordt geperst. Vroeger was dat het geval met alle medailles met een kroontje. Zowel de bronzen, de blauw-zilveren als de eerste gouden. Dat werd kennelijk te duur vandaar dat ze gekozen hebben voor medailles uit één gietsel. Antieke vierdaagsemedailles met losse kroontjes zijn dan ook erg gewild. Kennelijk hebben ze voor paradepaardjes zoals ik, die al 25 keer meelopen, toch iets meer over want ook ik heb nu inderdaad een medaille met een losse kroon gekregen. Vreselijk naar voor jullie natuulijk. Aan de andere kant: er moet natuurlijk verschil zijn.

En dat is dan een Grootgenneps Genoot, daar heb ik dus ook niets aan. Ik had gehoopt op wat slagkracht in deze strijd, maar ik sta er blijkbaar nog steeds alleen voor. Waarom krijgt Fred dit jaar een losse kroon, terwijl ik twee jaar geleden al zo'n goedkoop ding uit één stuk kreeg. Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

Wolfje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: .
Afstand 2025: 50
Loopnummer 2025: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB

Bericht door Wolfje »

johnnywalker schreef: Waarom krijgt Fred dit jaar een losse kroon, terwijl ik twee jaar geleden al zo'n goedkoop ding uit één stuk kreeg. Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Als ik dit allemaal zo lees, let wel ik heb er geen verstand van en ik héb niet eens een kroon, lijkt het erop dat je toch een verkeerde medaille hebt gekregen.
Toch maar een mailtje sturen....
Afbeelding
Peter B
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Afstand 2025: 30km
Kilometers gelopen: 150
Aantal N4D volbracht: 36
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk

Bericht door Peter B »

johnnywalker schreef:Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Geen paniek ! Bij 40 krijg je toch weer een nieuwe ? :wink:
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Peter B schreef:
Ik heb er een mailtje aan de organisatie aan gewaagd. Benieuwd of ik er iets op hoor.

Wolfje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: .
Afstand 2025: 50
Loopnummer 2025: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB

Bericht door Wolfje »

johnnywalker schreef:
Peter B schreef:
Ik heb er een mailtje aan de organisatie aan gewaagd. Benieuwd of ik er iets op hoor.
Succes!
Afbeelding
Bill de oud naut
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Contacteer:

Bericht door Bill de oud naut »

johnnywalker schreef:
Peter B schreef:
Zal me benieuwen, ik denk dat ik er ook ff een mail aan waag.
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl
Elly N
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Contacteer:

Bericht door Elly N »

Peter B schreef:
Lachen met jou! Jij bent me d'r één.... :?

:lol:
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl
Jan Woordes
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT

Bericht door Jan Woordes »

johnnywalker schreef:Ik heb de grootste Groot Gennepse Genoot geraadpleegd, Grote Fred, want hij heeft dit jaar z'n 25 gekregen. Dit is zijn antwoord:
Maar voor de medaille heb ik het juiste antwoord. Het kroontje waar ze het over hebben is een zogenaamde losse kroon die bij de fabricage mechanisch over een uitstekend bolletje van de medaille wordt geperst. Vroeger was dat het geval met alle medailles met een kroontje. Zowel de bronzen, de blauw-zilveren als de eerste gouden. Dat werd kennelijk te duur vandaar dat ze gekozen hebben voor medailles uit één gietsel. Antieke vierdaagsemedailles met losse kroontjes zijn dan ook erg gewild. Kennelijk hebben ze voor paradepaardjes zoals ik, die al 25 keer meelopen, toch iets meer over want ook ik heb nu inderdaad een medaille met een losse kroon gekregen. Vreselijk naar voor jullie natuulijk. Aan de andere kant: er moet natuurlijk verschil zijn.

En dat is dan een Grootgenneps Genoot, daar heb ik dus ook niets aan. Ik had gehoopt op wat slagkracht in deze strijd, maar ik sta er blijkbaar nog steeds alleen voor. Waarom krijgt Fred dit jaar een losse kroon, terwijl ik twee jaar geleden al zo'n goedkoop ding uit één stuk kreeg. Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Ik kreeg bij de 25ste keer alleen het cijfer 25 in lauwerkrans.Dit was van een betere kwaliteit dan het huidige cijfer 25.Ook toen waren de Vierdaagsekruizen van een betere kwaliteit,behalve het kruis voor de 50ste keert.Aankelijk waren deze kruizedn ook van mindere kwalitgeit,later werden deze kruizen vervangen door een kruis van betere kwaliteit met 2 keurmerken er in.De lopers die het oude kruis vam 50 keer in hun bezit hadden,konden dit kruis toen inwisselen voor het nieuwe kruis met de 2 keurmerken.
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..
Jan Woordes
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT

Bericht door Jan Woordes »

johnnywalker schreef:Ik heb de grootste Groot Gennepse Genoot geraadpleegd, Grote Fred, want hij heeft dit jaar z'n 25 gekregen. Dit is zijn antwoord:

Ik kreeg bij de 25ste keer alleen het cijfer 25 in lauwerkrans.Dit was van een betere kwaliteit dan het huidige cijfer 25.Ook toen waren de Vierdaagsekruizen van een betere kwaliteit,behalve het kruis voor de 50ste keer.Aanvankelijk waren deze kruizedn ook van mindere kwalitgeit,later werden deze kruizen vervangen door een kruis van betere kwaliteit met 2 keurmerken er in.De lopers die het oude kruis vam 50 keer in hun bezit hadden,konden dit kruis toen inwisselen voor het nieuwe kruis met de 2 keurmerken.
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

johnnywalker schreef:
Peter B schreef:
En jawel, heb ik toch een verkeerde gehad. Het verzoek om een goede heb ik reeds verstuurd. Ben alweer benieuwd.:

Geachte heer ter Haar,

Hartelijk dank voor uw email. Op dit moment is de medaille 25 uit een stuk vervaardigd. De medaille heeft een kroon, die aan de achterkant ook als kroon is uitgevoerd (dus twee bolle kanten). Daardoor lijkt het als of het kroontje op de medaille is geklemd, terwijl het wel degelijk vastzit. Dit design is al jaren hetzelfde.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl

Van: Jan ter Haar [mailto:terhaar@euronet.nl]
Verzonden: zondag 2 september 2007 20:31
Aan: Administratie Vierdaagse
Onderwerp: medaille

Geachte lezer,

Op het forum w4w is een discussie over de uitvoering van de medaille die bij de 25e keer wordt uitgereikt. Bij sommigen is die gelijk aan die van de 11e keer. Een even grote kroon die aan de achterzijde hol is, het geheel is uit één stuk vervaardigd. Er zijn echter ook uitvoeringen met een iets kleiner kroontje dat blijkbaar op een medaille wordt geklemd en dat aan voor- en achterzijde bol is. Ik heb twee jaar geleden de medaille uit één stuk ontvangen terwijl een kennis van me dit jaar een medaille met opgeklemd kroontje heeft gekregen.

Kunt u me zeggen hoe het precies zit met de medaille voor de 25???

Plaats reactie

Terug naar “Vragen, mededelingen en tips over wandelen”