Mij benieuwen wat ze doen ik denk wel dat je de goed nagestuurd krijgt.johnnywalker schreef:En jawel, heb ik toch een verkeerde gehad. Het verzoek om een goede heb ik reeds verstuurd. Ben alweer benieuwd.:johnnywalker schreef:Ik heb er een mailtje aan de organisatie aan gewaagd. Benieuwd of ik er iets op hoor.Peter B schreef:Geen paniek ! Bij 40 krijg je toch weer een nieuwe ?johnnywalker schreef:Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Geachte heer ter Haar,
Hartelijk dank voor uw email. Op dit moment is de medaille 25 uit een stuk vervaardigd. De medaille heeft een kroon, die aan de achterkant ook als kroon is uitgevoerd (dus twee bolle kanten). Daardoor lijkt het als of het kroontje op de medaille is geklemd, terwijl het wel degelijk vastzit. Dit design is al jaren hetzelfde.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Van: Jan ter Haar [mailto:terhaar@euronet.nl]
Verzonden: zondag 2 september 2007 20:31
Aan: Administratie Vierdaagse
Onderwerp: medaille
Geachte lezer,
Op het forum w4w is een discussie over de uitvoering van de medaille die bij de 25e keer wordt uitgereikt. Bij sommigen is die gelijk aan die van de 11e keer. Een even grote kroon die aan de achterzijde hol is, het geheel is uit één stuk vervaardigd. Er zijn echter ook uitvoeringen met een iets kleiner kroontje dat blijkbaar op een medaille wordt geklemd en dat aan voor- en achterzijde bol is. Ik heb twee jaar geleden de medaille uit één stuk ontvangen terwijl een kennis van me dit jaar een medaille met opgeklemd kroontje heeft gekregen.
Kunt u me zeggen hoe het precies zit met de medaille voor de 25???
Beloning in beeld
Moderators: Carola, Tigelu, Moderators, Beheerders
- Bill de oud naut
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 2016/30
- Aantal N4D volbracht: 30
- Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 4
- Merk wandelschoenen: lowa
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!
http://www.deoudnaut.nl
- Bill de oud naut

- Contacteer:
Ja Jan maar bij jouw was het van voor de mobili14-19satie.Jan Woordes schreef:Ik kreeg bij de 25ste keer alleen het cijfer 25 in lauwerkrans.Dit was van een betere kwaliteit dan het huidige cijfer 25.Ook toen waren de Vierdaagsekruizen van een betere kwaliteit,behalve het kruis voor de 50ste keert.Aankelijk waren deze kruizedn ook van mindere kwalitgeit,later werden deze kruizen vervangen door een kruis van betere kwaliteit met 2 keurmerken er in.De lopers die het oude kruis vam 50 keer in hun bezit hadden,konden dit kruis toen inwisselen voor het nieuwe kruis met de 2 keurmerken.johnnywalker schreef:Ik heb de grootste Groot Gennepse Genoot geraadpleegd, Grote Fred, want hij heeft dit jaar z'n 25 gekregen. Dit is zijn antwoord:
Maar voor de medaille heb ik het juiste antwoord. Het kroontje waar ze het over hebben is een zogenaamde losse kroon die bij de fabricage mechanisch over een uitstekend bolletje van de medaille wordt geperst. Vroeger was dat het geval met alle medailles met een kroontje. Zowel de bronzen, de blauw-zilveren als de eerste gouden. Dat werd kennelijk te duur vandaar dat ze gekozen hebben voor medailles uit één gietsel. Antieke vierdaagsemedailles met losse kroontjes zijn dan ook erg gewild. Kennelijk hebben ze voor paradepaardjes zoals ik, die al 25 keer meelopen, toch iets meer over want ook ik heb nu inderdaad een medaille met een losse kroon gekregen. Vreselijk naar voor jullie natuulijk. Aan de andere kant: er moet natuurlijk verschil zijn.
En dat is dan een Grootgenneps Genoot, daar heb ik dus ook niets aan. Ik had gehoopt op wat slagkracht in deze strijd, maar ik sta er blijkbaar nog steeds alleen voor. Waarom krijgt Fred dit jaar een losse kroon, terwijl ik twee jaar geleden al zo'n goedkoop ding uit één stuk kreeg. Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
- johnnywalker

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 0
- Kilometers gelopen: veel
- Aantal N4D volbracht: 41
- Kennedymarsen volbracht: 29
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Mephisto
- Mood: Blij
- Contacteer:
Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.Bill de oud naut schreef:Mij benieuwen wat ze doen ik denk wel dat je de goed nagestuurd krijgt.johnnywalker schreef:En jawel, heb ik toch een verkeerde gehad. Het verzoek om een goede heb ik reeds verstuurd. Ben alweer benieuwd.:johnnywalker schreef:Ik heb er een mailtje aan de organisatie aan gewaagd. Benieuwd of ik er iets op hoor.Peter B schreef:Geen paniek ! Bij 40 krijg je toch weer een nieuwe ?johnnywalker schreef:Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Geachte heer ter Haar,
Hartelijk dank voor uw email. Op dit moment is de medaille 25 uit een stuk vervaardigd. De medaille heeft een kroon, die aan de achterkant ook als kroon is uitgevoerd (dus twee bolle kanten). Daardoor lijkt het als of het kroontje op de medaille is geklemd, terwijl het wel degelijk vastzit. Dit design is al jaren hetzelfde.
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Geachte lezer,
Op het forum w4w is een discussie over de uitvoering van de medaille die bij de 25e keer wordt uitgereikt. Bij sommigen is die gelijk aan die van de 11e keer. Een even grote kroon die aan de achterzijde hol is, het geheel is uit één stuk vervaardigd. Er zijn echter ook uitvoeringen met een iets kleiner kroontje dat blijkbaar op een medaille wordt geklemd en dat aan voor- en achterzijde bol is. Ik heb twee jaar geleden de medaille uit één stuk ontvangen terwijl een kennis van me dit jaar een medaille met opgeklemd kroontje heeft gekregen.
Geachte heer ter Haar,
In antwoord op uw vraag het volgende. U kunt ons de verkeerde medaille toezenden. Kunt u ook een kopie van deze e-mailwisseling bij de medaille in de envelop doen?
Zodra we de medaille ontvangen hebben, sturen we u de juiste toe.
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)
www.grootgennepsgenootschap.nl
- Bill de oud naut

- Contacteer:
Komt het toch nog goed, heb je wel het certificaat gehad anders kun je dat ook gelijk nog ff regelen.johnnywalker schreef:Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.Bill de oud naut schreef:Mij benieuwen wat ze doen ik denk wel dat je de goed nagestuurd krijgt.johnnywalker schreef:En jawel, heb ik toch een verkeerde gehad. Het verzoek om een goede heb ik reeds verstuurd. Ben alweer benieuwd.:johnnywalker schreef:Ik heb er een mailtje aan de organisatie aan gewaagd. Benieuwd of ik er iets op hoor.Peter B schreef:Geen paniek ! Bij 40 krijg je toch weer een nieuwe ?johnnywalker schreef:Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........
Geachte heer ter Haar,
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Geachte lezer,
Geachte heer ter Haar,
In antwoord op uw vraag het volgende. U kunt ons de verkeerde medaille toezenden. Kunt u ook een kopie van deze e-mailwisseling bij de medaille in de envelop doen?
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
- johnnywalker

- Leeftijd: 69
- Kilometers gelopen: veel
- Aantal N4D volbracht: 41
- Kennedymarsen volbracht: 29
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Mephisto
- Contacteer:
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl[/quote]
Komt het toch nog goed, heb je wel het certificaat gehad anders kun je dat ook gelijk nog ff regelen.[/quote]
Ik zou het niet meer weten, is al twee jaar geleden en een certificaat boeit me niet.
www.4daagse.nl[/quote]
Komt het toch nog goed, heb je wel het certificaat gehad anders kun je dat ook gelijk nog ff regelen.[/quote]
Ik zou het niet meer weten, is al twee jaar geleden en een certificaat boeit me niet.
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)
- Bill de oud naut

- Contacteer:
Komt het toch nog goed, heb je wel het certificaat gehad anders kun je dat ook gelijk nog ff regelen.[/quote]johnnywalker schreef:Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Ik zou het niet meer weten, is al twee jaar geleden en een certificaat boeit me niet.[/quote]
Ik denk dat het al langer geleden is, ik kreeg mijn 25 in 2005 en zit nu op 26 en jij op 27, je vergeet het jaar van de 90e denk ik.
-
Jan Woordes
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 88
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 57
- Merk wandelschoenen: MBT
- Mood: Vrolijk
Ben ik al zo ver weggezakt?Bill de oud naut schreef:Ja Jan maar bij jouw was het van voor de mobili14-19satie.Jan Woordes schreef:Ik kreeg bij de 25ste keer alleen het cijfer 25 in lauwerkrans.Dit was van een betere kwaliteit dan het huidige cijfer 25.Ook toen waren de Vierdaagsekruizen van een betere kwaliteit,behalve het kruis voor de 50ste keert.Aankelijk waren deze kruizedn ook van mindere kwalitgeit,later werden deze kruizen vervangen door een kruis van betere kwaliteit met 2 keurmerken er in.De lopers die het oude kruis vam 50 keer in hun bezit hadden,konden dit kruis toen inwisselen voor het nieuwe kruis met de 2 keurmerken.johnnywalker schreef:Ik heb de grootste Groot Gennepse Genoot geraadpleegd, Grote Fred, want hij heeft dit jaar z'n 25 gekregen. Dit is zijn antwoord:
Maar voor de medaille heb ik het juiste antwoord. Het kroontje waar ze het over hebben is een zogenaamde losse kroon die bij de fabricage mechanisch over een uitstekend bolletje van de medaille wordt geperst. Vroeger was dat het geval met alle medailles met een kroontje. Zowel de bronzen, de blauw-zilveren als de eerste gouden. Dat werd kennelijk te duur vandaar dat ze gekozen hebben voor medailles uit één gietsel. Antieke vierdaagsemedailles met losse kroontjes zijn dan ook erg gewild. Kennelijk hebben ze voor paradepaardjes zoals ik, die al 25 keer meelopen, toch iets meer over want ook ik heb nu inderdaad een medaille met een losse kroon gekregen. Vreselijk naar voor jullie natuulijk. Aan de andere kant: er moet natuurlijk verschil zijn.
En dat is dan een Grootgenneps Genoot, daar heb ik dus ook niets aan. Ik had gehoopt op wat slagkracht in deze strijd, maar ik sta er blijkbaar nog steeds alleen voor. Waarom krijgt Fred dit jaar een losse kroon, terwijl ik twee jaar geleden al zo'n goedkoop ding uit één stuk kreeg. Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........![]()
![]()
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..
- Bill de oud naut

- Contacteer:
Valt wel mee hoor Jan het is maar een "aardigheidje".Jan Woordes schreef:Ben ik al zo ver weggezakt?Bill de oud naut schreef:Ja Jan maar bij jouw was het van voor de mobili14-19satie.Jan Woordes schreef:Ik kreeg bij de 25ste keer alleen het cijfer 25 in lauwerkrans.Dit was van een betere kwaliteit dan het huidige cijfer 25.Ook toen waren de Vierdaagsekruizen van een betere kwaliteit,behalve het kruis voor de 50ste keert.Aankelijk waren deze kruizedn ook van mindere kwalitgeit,later werden deze kruizen vervangen door een kruis van betere kwaliteit met 2 keurmerken er in.De lopers die het oude kruis vam 50 keer in hun bezit hadden,konden dit kruis toen inwisselen voor het nieuwe kruis met de 2 keurmerken.johnnywalker schreef:Ik heb de grootste Groot Gennepse Genoot geraadpleegd, Grote Fred, want hij heeft dit jaar z'n 25 gekregen. Dit is zijn antwoord:
En dat is dan een Grootgenneps Genoot, daar heb ik dus ook niets aan. Ik had gehoopt op wat slagkracht in deze strijd, maar ik sta er blijkbaar nog steeds alleen voor. Waarom krijgt Fred dit jaar een losse kroon, terwijl ik twee jaar geleden al zo'n goedkoop ding uit één stuk kreeg. Ik zak langzaam in een geestelijke dip. Help........![]()
![]()
- De Haagse Règâh

- Leeftijd: 52
- Loopnummer 2025: 50-A-048
- Kilometers gelopen: 70
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
- Kennedymarsen volbracht: 1
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Mizuno
- Contacteer:
Goh, en dit allemaal nav mijn bewering dat de 11 exact hetzelfde zou zijn als de 25.....johnnywalker schreef: Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Ik jaag de KNBLO op kosten, wie weet hoeveel mensen nu hun 25 terug gaan sturen.
http://nijmegen.dehaagseregah.nl
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
- Bill de oud naut

- Contacteer:
Moeten ze het maar gelijk goed doen.De Haagse Régâh schreef:Goh, en dit allemaal nav mijn bewering dat de 11 exact hetzelfde zou zijn als de 25.....johnnywalker schreef: Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl![]()
Ik jaag de KNBLO op kosten, wie weet hoeveel mensen nu hun 25 terug gaan sturen.
- Sunny

- Leeftijd: 43
- Kilometers gelopen: 9140
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- Kennedymarsen volbracht: 6
- Aantal 11 steden gelopen: 2
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Erg blij
- Contacteer:
Pffff, wat ingewikkeld weer. De organisatoren van de Dodentocht stuurden ze me gewoon een nieuwe medaille toen ik ze schreef dat ik het losse 1'tje wat erop hoort kwijt geraakt was. De oude mocht ik gewoon houden.....johnnywalker schreef:Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Laatst gewijzigd door Sunny op 07 sep 2007, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- despier
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 43
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: 16500
- Aantal N4D volbracht: 15¼
- Kennedymarsen volbracht: 100
- 100+ wandelingen: 11
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Brooks
Welkom in Nederland...Sunny schreef:Pffff, wat ingewikkeld weer. De organisatoren van de Dodentocht stuurden ze me gewoon een nieuwe medaille toen in ze schreef dat ik het losse 1'tje wat erop hoort kwijt geraakt was. De oude mocht ik gewoon houden.....johnnywalker schreef:Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Nuntius Transmittendus
- Peer Gunt
- W4W Freak

- Leeftijd: 41
- Aantal N4D volbracht: 2+
- Volgende wandeltocht: onbekend
- Kennedymarsen volbracht: 2
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: New Balance
Dat verschil in zakelijkheid zie je ook terug in de informatie boekjes van N4D en de Dodentocht. De N4D is niet door heen te komen. Die van de Dodentocht is veel smeuiger. Zie je bij de N4D al staan dat "eenieder die een lied wil aanheffen, zich moet melden bij de pastor"despier schreef:Welkom in Nederland...Sunny schreef:Pffff, wat ingewikkeld weer. De organisatoren van de Dodentocht stuurden ze me gewoon een nieuwe medaille toen in ze schreef dat ik het losse 1'tje wat erop hoort kwijt geraakt was. De oude mocht ik gewoon houden.....johnnywalker schreef:Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
We live to survive our paradoxes
- Danyell
- Beheerder

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: 39.057
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Contacteer:
Ja hallo zeg, dat ligt ook wel een beetje aan ons zelf, hoor! De Stichting 4daagse kan niks in heer boekje schrijven zonder dat er een oeverloze discussie over ontstaat … In het geval van die pastor zou er ongetwijfeld iemand naar de Commissie Gelijke Behandeling stappen dat hij zich bij z’n imam wil melden …Peer Gunt schreef:Dat verschil in zakelijkheid zie je ook terug in de informatie boekjes van N4D en de Dodentocht. De N4D is niet door heen te komen. Die van de Dodentocht is veel smeuiger. Zie je bij de N4D al staan dat "eenieder die een lied wil aanheffen, zich moet melden bij de pastor"despier schreef:Welkom in Nederland...Sunny schreef:Pffff, wat ingewikkeld weer. De organisatoren van de Dodentocht stuurden ze me gewoon een nieuwe medaille toen in ze schreef dat ik het losse 1'tje wat erop hoort kwijt geraakt was. De oude mocht ik gewoon houden.....johnnywalker schreef:Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl
Alleen, maar niet eenzaam
-
Jan Woordes
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 88
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 57
- Merk wandelschoenen: MBT
Maak ze niets uit.Het vermogen kan tegen een stootjeDe Haagse Régâh schreef:Goh, en dit allemaal nav mijn bewering dat de 11 exact hetzelfde zou zijn als de 25.....johnnywalker schreef: Er is blijkbaar bereidheid tot medewerking, klasse!!! Ik zal de verkeerde opsturen.
Geachte heer ter Haar,
Stichting DE 4DAAGSE
Postbus 1296
6501 BG Nijmegen
Met vriendelijke groet,
Stichting DE 4DAAGSE
www.4daagse.nl![]()
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..