Welke schoenen?

Hier kunt u al uw algemene vragen en/of opmerkingen plaatsen en vinden over training en verzorging

Moderators: Moderators, Beheerders

Maas
siteadmin
siteadmin
Leeftijd: 50
Loopnummer 2025: 007
Kilometers gelopen: 290
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Maas »

Ik loop en zweer bij Hanwag.
Ben zeker 2 uur in een speciaalzaak geweest voordat ik de voor mij ideale schoen had gevonden. Ik weet dat het geen garantie geeft maar voor mij lopen ze heerlijk.En het is wat Jan zegt, zoveel voeten, zoveel schoenen.

Afbeelding
= Verwarrend eenvoudig=
Roberto
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Leeftijd: 55
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 17¼
Volgende wandeltocht: 4daagse Nijmegen 2017
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Vrolijk

Bericht door Roberto »

Danyell schreef:Hey, hallo Roberto!

Helemaal nieuw op ons forum? Van harte welkom bij dit gezellige clubje en effe tussen haakjes, je hebt toch wel gelopen h?, en niet met dat vliegtuig gevlogen? :shock: :wink: :lol:
Heb helemaal de 200km uitgelopen, en wat het vliegtuig betreft die heb ik na zo'n 500 meter al aan een kleine jongetje geven langs de kant, was niet mee te lopen, ik verlicht en een jongetje blij.
Ongelofelijk wat wij bij binnenkomst allemaal kregen, die laatste 10 km waren alleen maar vermoeider door alles wat wij extra moesten mee dragen :shock:
moontje

Bericht door moontje »

met de vierdaagse had k jawel Fitness gympen aan heerlijk liht en zo aan en uoit te trekken voor de bossen heb ik B schoen van hmmmmm weet het niet maar ze zaten goed en lekker en dan vind ik het merk niet belangrijk meer maar mijn gympen whaoooooo zou niet zonder ze kunnen
moontje

Bericht door moontje »

Roberto schreef:
Danyell schreef:Hey, hallo Roberto!

Helemaal nieuw op ons forum? Van harte welkom bij dit gezellige clubje en effe tussen haakjes, je hebt toch wel gelopen h?, en niet met dat vliegtuig gevlogen? :shock: :wink: :lol:
Heb helemaal de 200km uitgelopen, en wat het vliegtuig betreft die heb ik na zo'n 500 meter al aan een kleine jongetje geven langs de kant, was niet mee te lopen, ik verlicht en een jongetje blij.
Ongelofelijk wat wij bij binnenkomst allemaal kregen, die laatste 10 km waren alleen maar vermoeider door alles wat wij extra moesten mee dragen :shock:
WELKOM HIER Roberto Afbeelding
opaMartin
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 73
Afstand 2025: 30
Loopnummer 2025: ????
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 26+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Merk wandelschoenen: Meindl

Bericht door opaMartin »

Welkom hier Roberto. Wat betreft schoenen.... ach...... wie de schoen past...... :lol: Ik heb nu gelopen op New Balance. Maar ga (waarschijnlijk) weer terug naar Lowa. Ieder zijn meug. Toch???? 8) De 1 loopt liever op laag en de ander op hoog. Kijk wat gelijk goed zit aan je voeten en zitten ze goed??? Neem ze dan.. Probeer het maar eens. :D
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.
cynthia

Bericht door cynthia »

Ik heb als proef bij de 2e dag mijn New Balance de laatste 10km aangehad. Zaten idd erg lekker, alleen merkte ik dat ik spierpijn zou krijgen in mijn kuiten/scheenbenen omdat je anders loopt. Het bleef dan ook bij die proef.
Verder heb ik dus altijd die Lowa's aangehad, alhoewel ik na het vele lopen de Toulouse meer ben gaan waarderen.
Omdat mijn nieuwe steunzolen niet goed waren, lees BLAREN, heb ik op mijn oude gelopen, maar deze waren helemaal op. Hierdoor had ik echt de steun van de schoen nodig (dus hoge) omdat mijn enkels niks meer wilden. Dat leverde wel de nodige enkelpijn op. Dus ik heb mijn nieuwe steunzolen nu al weer laten aanpassen.
marianka

Bericht door marianka »

cynthia schreef:Ik heb als proef bij de 2e dag mijn New Balance de laatste 10km aangehad. Zaten idd erg lekker, alleen merkte ik dat ik spierpijn zou krijgen in mijn kuiten/scheenbenen omdat je anders loopt.
Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan de laatste dag. De hele verdere vierdaagse heb ik op mijn Meindls (categorie B) gelopen. Dit was een noodoplossing omdat ik de New Balance niet meer op tijd ingelopen kreeg. Mijn vriendje zat in Cuijk en ik had hem gezegd om de NB mee te nemen. Kon ik eventueel wisselen. Iedereen die ik kende, raadde mij dit af, maar ik ben toch lekker eigenwijs geweest. Wat een verschil: veel soepeler en stukken lichter! Ik weet wel dat ik ze nu goed ga inlopen, zodat ik het mijzelf volgend jaar niet zo onnodig lastig maak als dit jaar...
cynthia

Bericht door cynthia »

Ja, ik had toch ook wel zoiets van:
He, die lopen lekker. Ze zijn echt licht en verend, alleen moet je er wel goed op trainen (of niet volgens sommige) omdat je anders spierpijn zou krijgen.
Misschien dat ik de volgende keer ook wel een paar lage schoenen koop, met goede steunzolen heb ik dan misschien geen hoge nodig.
Maas
siteadmin
siteadmin
Contacteer:

Bericht door Maas »

ach, ik kwam een dame tegen die dinsdags voor het eerst op nieuwe schoenen liep en vrijdags ging ze fluitend over de finish.Ik bedoel maar....
= Verwarrend eenvoudig=
Hans

Bericht door Hans »

Maas schreef:....... en zweer bij Hanwag.
Beetje dom om die Hanwag's dan toch aan te houden, Maas!
Maas
siteadmin
siteadmin
Contacteer:

Bericht door Maas »

lol :D
= Verwarrend eenvoudig=
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Mood: Erg blij
Contacteer:

Bericht door Sunny »

Maas schreef:ach, ik kwam een dame tegen die dinsdags voor het eerst op nieuwe schoenen liep en vrijdags ging ze fluitend over de finish.Ik bedoel maar....
Wij zijn een paar jongens tegengekomen van wie de ene de eerste dag op een paar schoenen liep die een halve maat te klein waren. Na 30 km heeft 'ie ze uitgetrokken en de laatse 20 km heeft hij op z'n sokken gelopen (door hem zijn we ook aan de uitdrukking "maar goed dat je je Donald Duck sokken vandaag niet aanhebt" gekomen). Eenmaal op de Wedren lagen ze beide voor dood op een van de picknickbankjes.....

Afbeelding

Toen hij opstond sleepte hij zich voort zich staande houdend door zich van afvalbak naar afvalbak te verplaatsen. Nooit was onze verbazing groter dan toen woensdagmiddag bleek dat ze toch weer gestart waren. Hij had dinsdagavond nog even snel een paar schoenen gekocht die wel pasten... Van uitlopen was echter helaas geen sprake. De volgende dag verstapte hij zich over het drempeltje van de douche en werd zijn enkel zo dik en pijnlijk dat hij niet meer durfde te starten..... over pech gesproken! Maar op woensdag hebben we ze wel uitgeroepen tot Helden van de Dag!
moontje

Bericht door moontje »

Afbeelding
zo mooi deze verhalen vind ik enne het zijn zeker helden dan balen dat ie zich verstapteAfbeelding
Peter B
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 70
Afstand 2025: 30km
Kilometers gelopen: 150
Aantal N4D volbracht: 36
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Mood: Vrolijk

Bericht door Peter B »

Sunny schreef:Maar op woensdag hebben we ze wel uitgeroepen tot Helden van de Dag!
Sorry Sunny, maar ik vind het knap onbenullig om met te kleine schoenen aan de Vierdaagse te beginnen......
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Mood: Erg blij
Contacteer:

Bericht door Sunny »

Ik denk dat de schoenen tijdens de training wel lekker hadden gezeten.... Oh nee.............. ZE HADDEN NIET GETRAIND!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Training & Verzorging”