Die intocht, zo lang!

Foto's en verhalen van dag 4

Moderators: Moderators, Beheerders

opa-paul
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: te weinig
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: NB.
Mood: Gewoon

Re: Die intocht, zo lang!

Bericht door opa-paul »

Dit jaar een poosje bij Erik gezeten,en eenmaal weer op weg, eerst een stukje met Sabine
besef ik me ineens dat ik m'n voeten niet meer voel en loop genietend van alles naar de wedren.
Ik ga dit ieder jaar leuker vinden :D
https://photos.google.com/u/0/albums

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Sunny schreef:Precies mijn tip! Later komen!
Wij zijn om half vijf pas bij de MacDonalds vertrokken. Er zaten nog genoeg mensen langs de kant om van een sfeervolle intocht te spreken. We hebben onderweg nog vijf meet&greets gedaan met mensen die voor ons langs de kant stonden en nog waren we ruim op tijd binnen! (Namelijk om kwart voor zes!)

Het enige wat ik je kan meegeven is je niks aantrekken van het spandoek in Mook waarop staat "Hier begint de Via Gladiola!" De echte Via begint wat mij betreft pas na de Mac
!
Dit kan ik alleen maar beamen.
Dit jaar in de achterhoede gelopen, al keek ik er van op hoeveel wandelaars nog na ons kwamen op de Oranjesingel.
Alle ruimte en alle aandacht en ik heb er (ondanks m'n pijnlijke voeten) vurskrikkeluk van genoten.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Peet
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 47
Afstand 2025: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl

Bericht door Peet »

Wij zijn om half vijf pas bij de MacDonalds vertrokken. Er zaten nog genoeg mensen langs de kant om van een sfeervolle intocht te spreken. We hebben onderweg nog vijf meet&greets gedaan met mensen die voor ons langs de kant stonden en nog waren we ruim op tijd binnen! (Namelijk om kwart voor zes!)

Het enige wat ik je kan meegeven is je niks aantrekken van het spandoek in Mook waarop staat "Hier begint de Via Gladiola!" De echte Via begint wat mij betreft pas na de Mac
!
Nogal wiedus, dat spandoek is alleen bedoeld als morele oppepper. Het is zeker de laatste jaren vanaf die rotonde in Mook één groot lint van publiek, dus je zult je vanaf nimmer meer alleen voelen.
En pas op, vanaf de Mac is het voor een niets wetende beginneling nog altijd een lang stuk van 4 km waar je je op stuk kan lopen.
Wie had vroeger ooit gedacht dat men per vliegtuig, trein, auto en fiets bijeen kwam om te gaan lopen?
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa

Bericht door Spatoes »

Peet schreef:
En pas op, vanaf de Mac is het voor een niets wetende beginneling nog altijd een lang stuk van 4 km waar je je op stuk kan lopen.
Je kunt de Via Gladiola vanaf het kruispunt Scheidingsweg (Mac) ook in stukken knippen: eerst is het tweebaans, daarna een stuk met een middenberm, dan weer tweebaans tot DE Politieagent, dan nog een stuk tot de tribunes, tribunes, hoekje om Oranjesingel (=veel beter dan via de parallelweg), hoekje om naar de Wedren en dan zo snel mogelijk naar m'n hok 40Q dus niet onder het finishdoek doorgelopen en toen was ik om kwart voor 6 binnen. Liep dit jaar vanaf Mook in een slakkegang. :( Drie-driekwart dag een prima Vierdaagse gehad!
Bosso
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 61
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.

Bericht door Bosso »

Peet schreef:
Niet helemaal waar Peet. Ik heb het eens nagereden, en vanaf de pontonbrug is het 15km., vanaf het spoorviaduct bij Mook is het 10km. en na de mac is het nog 5km. Niet geloven :?: Jij woont dichterbij dan ik om het nog eens na te gaan.

Bosso. :mrgreen:
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.
bakfiets

Bericht door bakfiets »

Was om half drie binnen en het tempo op de VIA was redelijk te doen. Wel iets langzamer dan anders, maar het is toch volop genieten.
Alles van de voeten t/m de knieen deden enorm pijn, maar het was voor mij van Cuyk tot de finish een groot feest.
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag

Bericht door Voy con Dios »

Voor mij ook feest, want er ligt asfalt op de Via. Dan hoor je mij niet klagen, ookal gaat het wat langzamer. Laat vanuit Cuijk vertrekken heeft voor mij 1 groot voordeel: de tribunes op het einde zijn bijna leeg. Die volle tribunes en daar dan tussendoor lopen. Eng vind ik het.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Peet
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 47
Afstand 2025: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl

Bericht door Peet »

Bosso schreef:
Peet schreef:
Niet helemaal waar Peet. Ik heb het eens nagereden, en vanaf de pontonbrug is het 15km., vanaf het spoorviaduct bij Mook is het 10km. en na de mac is het nog 5km. Niet geloven :?: Jij woont dichterbij dan ik om het nog eens na te gaan.

Bosso. :mrgreen:
Vanaf zeg maar de rotonde in Mook tot aan begin Via Gladiola is het zo'n 7 km. Dat de Via 5km is klopt. Nijmegen is apart met haar centrum ver in het noorden. Pas met de inlijving van Lent liggen de verhoudingen was normaler.
Wie had vroeger ooit gedacht dat men per vliegtuig, trein, auto en fiets bijeen kwam om te gaan lopen?
Mej. Ooievaar
W4W Freak
W4W Freak
Leeftijd: 35
Afstand 2025: 40
Loopnummer 2025: 40Z091
Kilometers gelopen: 2048
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 6
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Columbia

Bericht door Mej. Ooievaar »

Persoonlijk vind ik dat de intocht nog veel langer mag duren. Heb vanuit Cuijk gewoon optimaal lopen genieten. Alle pijn vergeten, biertje hier, biertje daar. Een groot feest. Hier heb je toch ook vier dagen lang voor gelopen? Gewoon lekker laat weggaan bij Jaap (als laatste op het parcours) en je heerlijk toe laten juichen. Krijg er nog kippevel van als ik er aan denk.
Super!
Always do sober, what you said you'd do drunk. That will teach you to keep your mouth shut
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 55
Loopnummer 2025: 50-B-442
Kilometers gelopen: trainen?
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de omloop
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa/newbalance

Bericht door Otto »

Mej. Ooievaar schreef:Persoonlijk vind ik dat de intocht nog veel langer mag duren. Heb vanuit Cuijk gewoon optimaal lopen genieten. Alle pijn vergeten, biertje hier, biertje daar. Een groot feest. Hier heb je toch ook vier dagen lang voor gelopen? Gewoon lekker laat weggaan bij Jaap (als laatste op het parcours) en je heerlijk toe laten juichen. Krijg er nog kippevel van als ik er aan denk.
Super!

Ik sluit mij hier volledig bij aan.
Doctor Pain
W4W Expert
W4W Expert
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 1
Aantal N4D volbracht: 0
Merk wandelschoenen: ?

Bericht door Doctor Pain »

Ineke61 schreef:
jsmbijl schreef:
Ineke61 schreef:kon die gasten wel slaan die zeiden: NOG EVEN VOLHOUDEN, JE BENT ER BIJNA
Ze bedoelen het ongetwijfeld goed natuurlijk, maar het is inderdaad ontzettend irritant. Toen ik nog maar net liep staarde ik me er blind op. Je bent er bijna riepen ze, dus dat zal dan ook wel. Maar wat een K . . . eind als je moe en/of geblesseerd ben. Als je niets mankeert en ook niet moe bent valt het nog wel mee en kan je veel meer genieten van alle applaus en gezelligheid langs de kant! Maar het blijft een (zeer) lange stuk naar de finish.
Tuurlijk is het goed bedoeld, zij kunnen niet weten dat elke stap zeer doet! Of wel misschien......maar op dat moment kon ik het effe niet hebben! En op een gegeven moment loop je wel door de pijn heen dankzij die gasten maar toch moest ik het even kwijt.
Het verbaast me dat je dat alemaal gehoord hebt. ik stond ook voor jou langs de kant en je hoorde en zag me niet..... ;)
Ed
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei

Bericht door Ed »

half 6 of half 2 binnen,gewoon 15 kilometer genieten. 8)
Facta non verba.
Bill de oud naut
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Contacteer:

Bericht door Bill de oud naut »

Ed schreef:half 6 of half 2 binnen,gewoon 15 kilometer genieten. 8)
En dat is helemaal waar, gewoon genieten, dat laatste stuk is niet om het lopen maar om te genieten en ja.... dat doe ik dan maar met volle teugen.
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl
langehalen
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS

Bericht door langehalen »

Lonkie schreef:wij waren rond half 6 binnen , en we hebben toch genoten. :D :D
je kan toch ook niet gelijk weer wegvliegen voor vrienden/familie die voor jouw langs de kant staan.
die moet je ook even knuffelen ...
Zeker uitheemse familieleden.
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Contacteer:

Bericht door Ineke61 »

Doctor Pain schreef:
Ineke61 schreef:
jsmbijl schreef:
Ineke61 schreef:kon die gasten wel slaan die zeiden: NOG EVEN VOLHOUDEN, JE BENT ER BIJNA
Ze bedoelen het ongetwijfeld goed natuurlijk, maar het is inderdaad ontzettend irritant. Toen ik nog maar net liep staarde ik me er blind op. Je bent er bijna riepen ze, dus dat zal dan ook wel. Maar wat een K . . . eind als je moe en/of geblesseerd ben. Als je niets mankeert en ook niet moe bent valt het nog wel mee en kan je veel meer genieten van alle applaus en gezelligheid langs de kant! Maar het blijft een (zeer) lange stuk naar de finish.
Tuurlijk is het goed bedoeld, zij kunnen niet weten dat elke stap zeer doet! Of wel misschien......maar op dat moment kon ik het effe niet hebben! En op een gegeven moment loop je wel door de pijn heen dankzij die gasten maar toch moest ik het even kwijt.
Het verbaast me dat je dat alemaal gehoord hebt. ik stond ook voor jou langs de kant en je hoorde en zag me niet..... ;)
Ik hoorde je wel hoor: "ik ben trots op je" zei je nog. Het klopt wel dat ik i.e.i. jouw tent niet zag...........
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Plaats reactie

Terug naar “Dag 4 - De dag van Cuijk”