fhd schreef:Vandaag toch in Nederhorst ten berg gelopen. Ik besloot zowel de route van de 20 als van de 30km mee te nemen. De start was makkelijk te vinden en vrij vlot kon ik van start. De inschrijfprijs vond ik met 5,00 aan de hoge kant, zeker aangezien er alleen horecarusten waren en er geen kwbnkorting was. Aan de routebeschrijving te zien zou het voornamelijk recht toe recht aan worden, nog net geen A4tje was de 20km! En meteen bij de start liep ik al mis: Je moest rechtsaf volgens de route beschrijving, maar dit bleek linksaf te zijn. ik zag ook geen pijl, die kwam pas bij aanwijzing nr 3. Vanaf daar ging het tot ong. 14km goed. Eerst mocht een stuk van zo.n 3km gevolgd worden wat al slingerend langs een grote plas water ging met de wind in de rug. Na een helem poos zag ik weer een pijl waar " wijziging" op stond. Ook op de grond stond een pijl en het woord "wijz" Maar moest ik nu rechtsaf het modderpad op of de slingerende weg vervolgen? Beetje jammer dat het onduidelijk was. Aan de route beschrijving had je nu dus niets omdat blijkbaar een wijziging was. Geen herhalingspijlen werden er geplaatst, nog onduidelijker! Uiteindelijk bleek ik toch het juiste pad te hebben gekozen waardoor deze slingerende weg geen 3km was maar ruim 5km. Hierna mocht er een stuk fietspad langs een drukke weg belopen worden langs mooie huizen aan de ene kant en ik meen de Vecht aan de andere kant. Alleen het oversteken van de weg zorgde weer voor wat verwarring maar als je alleen de pijlen volgde zonder in de routebeschrijving te kijken was het makkelijk te vinden. De eerste rust was op bijna 8km maar dat vond ik wat vroeg.
Vervolgens ging de route langs een best drukke weg zonder fietspad oid langs het water met nu pal wind tegen! Dat was even buffelen want het was geen klein stukje. Gelukkig doemde de torens van de kerken van Weesp redelijk snel op. Via de stadswal met zijn grote fort (Of hoe heet dat ding) kwamen we Weespo binnen om vervolgens een korte stadswandeling te maken. Hier was de tweede rust op 12km en ik had wel trek in koffie dus even gestopt. Ik was helemaal alleen en dat voelde wat ongemakkelijk, heb de koffie snel achterover gegooit en ben verder gegaan. nog een klein stukje door het stadje en toen mochten we weer een lange weg inslaan richting de Vecht. Heb pad zou onverhard worden en aan het einde moest je rechtsaf.
Maar ook hier geen herhalingspijlen. En hoe vat je rechtdoor op als er twee wegen rechtdoor lijken te gaan terwijl er geen pijl is? De ene leek meer rechtsaf te gaan en de andere meer rechtdoor. maar de ene ging richting een grote plas water wat best de Vecht kon zijn, de ander ging over het water heen en ging langs een ander water. Ik besloot de weg te kiezen die er in mijn ogen het meest rechtdoor uitzag en ging over het water heen. Hierdoor zag ik dat de andere rechtdoorweg niet onverhard werd zoals in de routebeschrijving stond en ook geen pijl aan het einde (Wat goed te zien was van bovenaf.) Het leek er dus op dat ik goed liep. Helaas kwam er maar geen end aan deze weg en ineens belandde ik in Driemond. Dit leek me geen goed teken, want vanaf hier was het echtwel een flink stuk terug lopen naar Nederhorst ten berg en kon het nooit 20,5km zijn! Ik had ook geen zin om terug te loen want wie weet was ik al veel eerder fout gegaan dus besloot dan maar mijn eigen route te maken. Ik kreeg behalve de routebeschrijving niets mee bij de start, dus afmelden leek me niet nodig., Er werd ook niet bijgehouden hoeveel loers er waren, eentje meer of minder zullen ze vast niet missen,.
uiteindelijk bleek ik vlakbij de Gaasperplas te zitten en wandelde ik eerst richting Diemen om later riching de Bijlmer naar een metrostation te lopen. Toch zo,n 20km gelopen, alleen iet wat anders dan gepland. Al met al best een afwisselende route van wat ik er van mee heb gekregen ondanks het vele rechte rechtaan. Maar mij zien ze hier niet meer denk ik zo!
Jammer dat je het zo ervaren hebt. Ik heb helemaal niet op de routebeschrijving gekeken en vond t goed gepijld. Ook de 20 en 30 km route meegenomen maar het is uiteindelijk de 20 km geworden, was helemaal klaar met de wind. Voordeel was dat je tot 18 km kon beslissen welke afstand je wilde lopen.
Afmelden werd wel bijgehouden, wie weet zijn ze nu op zoek naar je !