Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 69
- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Gewoon
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag de 4e tocht van de winterserie van de wsv Waalwijk '82 gelopen. Tot nu toe heb ik ze daar allemaal gelopen. Uiteraard weer naar de Loonse en Drunense duinen! Dat blijft een prachtig stuk natuur. Het parcours was op stukken echt WS78 / OLAT / FLAL waardig! Vanwege carnaval was op de wagenrust de soep gratis. De opkomst viel wat tegen maar het weer viel reuze mee; zelfs af en toe nog in het zonnetje mogen lopen.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
Cornelia schreef:Vandaag de winterwandeltocht gelopen vanuit Medemblik.
Net binnen dus eerst de lenzen eruit want de ogen zijn behoorlijk droog geworden door de wind.
FF een voetenbadje en een beker soep.
Verslag volgt later.
Ooooooo, wat is zo'n voetenbadje lekker.
Terwijl ik met mijn voeten in een vurrukuluk ruikend badje zit doe ik mijn verslag.
Vanmorgen spoelde het van het water maar buienradar gaf redelijk weer op met kans op een bui zo rond 11.00 uur.
Regenbroek en plu mee. Voor de zekerheid de hoes om de rugtas. Zo vervelend om dat onderweg te moeten doen.
De wandeltocht is een samenwerking van W.S.V. Radboud en De Haringstadters.
De start is als vanouds bij Café West aan de noordkant van Medemblik.
De route stuurt ons naar het zuiden om industrieterrein Almere heen.
Op de Almereweg( een van de vele verkavelingswegen) gaan we over De Oude Stiek richting Opperdoes.
Daar lopen we tegen de richting van de kerkgangers in. Op ons goede morgen worden we meewarrig aangekeken. Ja, op zondag dient men ter kerke te gaan en niet voor de fun een wandeling te maken.
Al snel verlaten wij het, voor de rest, nog slapende Opperdoes.
Via een andere verkavelingsweg gaat het Z/W waarts over het Marepad richting de schoorstenen van de grasdrogerij van Hartog.
We lopen tussen een natuurgebiedje en Twisk in.
De wind op de toet en gaan met die banaan want straks terug lekker voor de wind :icon_biggrin:
Via het Hornderpad komen we in Twisk uit.
Wel zo lekker dat ze dit pad gekozen hebben en niet de route over de parallelweg langs de A7.
Richting het N-O gaat het door Twisk. Altijd mooi om doorheen te lopen.
Enkele jaren geleden stond hier heel veel te koop maar nu veel opgeknapte huizen en opgeruimde tuinen. Een lust voor het oog want het heeft wel wat weg van de Zaanse Schans maar dan zonder de molens.
Aan het einde gaan we richting het Z met de wind pal tegen naar Midwoud waar in café De post de koffie bruin is.
Even de voeten luchten dus de schoenen gaan los.
Voor mijn gevoel hadden we aardig doorgelopen maar de wind blijkt spelbreker en snelheidsremmer te zijn geweest want over ruim 12 k. hebben we 2 uur en 45 minuten gedaan.
Ach, wat kan het ons ook bommen. Het is heerlijk buitenspelen want nog geen druppel regen gehad.
Wel hangen er donkere wolken als we vanuit Midwoud richting het O en daarna het N lopen en in het centrum van (hoe kan het ook anders :icon_rolleyes: ) Oostwoud komen.
Buiten Oostwoud zien we de schoorsteen van het Stoommuseum opduiken. Richting het O en dan weer het N/O gaan we richting Medemblik.
Na het oversteken van de Merkerwaard weg blazen mijn voeten zich ik. Ik moest inhouden om auto's voor te laten gaan en dat breekt me even op.
Een plaspauze en een kop koffie bij De Vlietlanden helpen mij weer op weg.
FF voeten uit een koud wordend badje halen hoor!
Nog ruim 5 km. te gaan en gelukkig worden we op de Oosterdijk niet de Vooroever in gestuurd. De paden zijn, na de vele regen, behoorlijk nat.
Lekker over het fietspad en bij het Stoommachinemuseum volgen we een paadje onder aan de dijk en gaan achter bungalowpark Zuiderzee langs.
Weer eens een ander stukje van Medemblik want er is de laatste jaren flink bij gebouwd.
Het gaat even richting Z want we hebben weer wind tegen. Nog een doorbijtertje zo aan het einde.
Een stukje nieuwbouw hoort erbij maar al snel zien we het Westereiland voor ons opdoemen.
We worden nog even op een stukje stad getrakteerd maar dat had van mij wel wat meer inspiratie mogen hebben.
In de Nieuwstraat zijn hier en daar winkels open. Aan het einde nog even een stukje Oude Haven.
Nu is daar dus helemaal geen haven meer maar vol gebouwd met seniorenflats.
Aan de noordkant van de dijk ligt nog wel een steiger waar de boot van Medemblik naar Enkhuizen altijd aanlegt om zo het rondje West Friesland rond te krijgen (met de stoomtram van Hoorn naar Medemblik. Vandaar met de boot naar Enkhuizen en vanaf daar met de gewone trein weer terug naar Hoorn).
We worden nog een stukje langs het oude spoor geleid om vandaar af te slaan naar de Meerlaan.
Mooie route, lekker tegen de wind in gebuffeld en vliegend voor de wind want de laatste 3 km. hebben we in 2,5 uur gedaan.
We zitten uiteindelijk voor 15.00 uur weer in de auto terug naar huis en wat hebben we op het allerlaatste stukje? Juist regen!
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Tigelu

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Ik had hier willen lopen, maar een begrafenis gooide roet in het eten. Mss achteraf maar goed zo.Truitje schreef:Een bijzondere wandeltocht, dat was die van afgelopen zaterdag met de WS78 vanuit Ermelo. Eentje waar we nog lang over zullen napraten. Nieuwsgierig naar de foto's, kijk maar hier http://myalbum.com/album/SXhufCL8DgmR
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Tigelu

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Deze stond op de planning voor gisteren maar omdat ik zo dom was geweest om afgelopen maandag na het wegbrengen van het gehoorapparaat van mijn vader de restonderdelen in mijn tas te houden, moest ik zaterdag naar de Achterhoek zodat alle onderdelen weer samengevoegd konden worden tot een goed functionerend apparaat en mijn vader weer een stuk beter kan horen.Cornelia schreef:Vandaag de winterwandeltocht gelopen vanuit Medemblik.
Net binnen dus eerst de lenzen eruit want de ogen zijn behoorlijk droog geworden door de wind.
FF een voetenbadje en een beker soep.
Verslag volgt later.
Vanmorgen vergeten de wekker te zetten en toe ik wakker werd was het een beeetje laat voor Medemblik. Dus eerst maar even de nieuwe Avond4daagse routes doorgestuurd (was in november al gebeurd, maar die persoon had ze niet doorgestuurd naar de gemeentecontactpersoon. Daarna (ik was toch bezig) de routes voor de 2 daagse van West-Friesland en de Bloeiende Bangerd gewijzigd op de kaarten. Beschrijvingen komen later wel. Uiteindelijk pas om 15 uur van start gegaan voor een rondje freewheelen door Blokker-Zwaag-Hoorn met een bezoekje aan Karwei - Carpetland - Secretaris wandelvereniging en Supermarkt.
Thuis lekker niets, want de jeugd kookt vandaag!
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Marko

- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jammer dat het Laarzenpad niet in zijn geheel kon worden gelopen, maar wel goed dat je nu deze afstand zonder problemen kan lopen. Nu verder opbouwen.Sammie6306 schreef:Gisteren van Delft naar Zoetermeer gelopen onder leiding van Marko. Eerst een korte stadstour door Delft en daarna op weg naar Zoetermeer en Delft achter ons latend. Hoewel.... Delft leek maar niet uit zicht te raken en dat klopt ook. Marko heeft me behoorlijk wat rondjes en extra lusjes laten lopen om aan de kilometers te komen. Maar goed dat ik de route van tevoren niet heb gezien, want ik ben niet zo van 'de rondjes om de kerk' :icon_cool:
Helaas lukte het me niet om in een echt fijne wandelflow te geraken, waardoor ik wat meer spierpijn kreeg dan anders. Mogelijk ook door het vele onverharde lopen dat voor mijn lichaam toch meer een belasting vormt dan verhard lopen door het vele corrigeren (met slijtage in de rug en hypermobiele knieën kost dat meer energie).
De route liep door een heel ander landschap dan ik gewend ben in de omgeving van Nijmegen. Ik geloof dat ik daarmee een beetje 'verwend' ben, maar toch heb ik genoten van het lopen in een andere en onbekende omgeving met ook hele mooie stukjes natuur. Meer ook dan ik had gedacht.
Aan het einde van de tocht kwam het beruchte laarzenpad, maar Marko was vergeten te vertellen dat ik daarvoor lieslaarzen nodig had. Glibberend en glijdend hebben we ruim een halfuur gedaan over 500 meter? De doornenstruiken telkens zoveel mogelijk opzij buigend om zo min mogelijk schade te ondervinden, maar dan toch ook nog opletten dat je niet wegglijdt en daardoor prachtig fotomateriaal oplevert :icon_mad: :icon_mad: :icon_lol: :icon_lol:
Bij aankomst bij Marko thuis was M. al druk bezig met de voorbereidingen voor een lekkere maaltijd MET quiches. Alles smaakte heerlijk.
Na nog een warme thee als afsluiting ben ik bij het station in Zoetermeer afgezet en mocht ik nog ruim 1,5 uur naar huis treinen. Wat had ik een moeite om mijn ogen open te houden, maar.... Gelukkig zorgde carnavalvierend Nederland voor zoveel lawaai dat dat toch gelukt is :icon_cool:
Marko, bedankt voor een gezellige dag met een lekkere afsluiting! Daarom ook bedankt aan M.
Nu iets bedenken voor over 2 weken :icon_mrgreen:
- Marko

6 februari, WB4UM tocht van Delft naar Zoetermeer, afstand ruim 26 km
Voor vandaag stond eigenlijk een etappe van het Jabikspaad gepland, samen met Aike.
Na de nodige afwegingen is er gekozen voor een tocht bij mij in de buurt.
Ik heb hiervoor de in mei 2014 gelopen wandelbabbeltocht van het andere forum uit de mottenballen gehaald en vandaag dus voorgeschoteld aan Aike.
De route door de stad(Delft) is 3 km lang maar dat gaat een stuk vlotter dan in mei 2014.
Ik laat alleen het Hofje zien, als een OASE van rust, midden in een grote stad.
Dan lopen we de stad uit en beginnen te slingeren. Om psychologische redenen laat ik de route niet van te voren aan Aike zien: zij houdt niet van "rondjes om de kerk". In het Delftse Hout lopen we een "rondje om de plas" om daarna van de 1e rust van vandaag te genieten: "Het Rieten Dak". We hebben ruim 7 km afgelegd.
Daarna volgt het Bieslandse Bos waar we de blauwpaarse paaltjes van het "Populierenpad" volgen. Dit is een rondwandeling van bijna 9 km waar wij een groot gedeelte van lopen.
Er volgt een "rondje om de Dobbeplas" en we besluiten om een korte stop te nemen omdat het tot aan de volgende geplande rust nog een paar kilometer lopen is.
We zitten op dezelfde picknickbank als waar de groep in 2014 was neergestreken, toen uit ongenoegen omdat het "beschuitmoment" van Fien in het water dreigde te vallen.
Nu omdat we willen doorlopen tot restaurant "de Brede Hoek" op ruim 18 km en dat net effe te ver weg ligt.
Na 5 minuten stappen we weer op. We komen langs de RandstadRail (een bezienswaardigheid voor Aike) en de enige echte "beschuit met muizen" plek, destijds geheel belangeloos uitgevoerd door Angelique en J.
Een halve kilometer verder is het restaurant. Het ziet er donker en gesloten uit. Sterker nog, het is ook echt gesloten. Op de deur bij de ingang staat: "vanaf heden gesloten".
Op de website van het restaurant was geen informatie beschikbaar maar uiteindelijk vinden we info dat het restaurant momenteel wordt verbouwd.
Gelukkig staan er buiten banken en kunnen we, beschut, toch een rust nemen. De laatste meegenomen versnaperingen komen te voorschijn zodat we daarna toch weer enigszins gelaafd verder kunnen.
Dan volgt het alom gevreesde Laarzenpad.
Omdat ik de verwachting heb dat dit weleens te modderig zou kunnen zijn om in zijn geheel te lopen, bouw ik een extra "geasfalteerde" lus in van 2 km.
Het 1e deel van het Laarzenpad was een drama. Het was alle zeilen bijzetten om veilig en zonder kleerscheuren het eind te bereiken.
Het 2e en 3e deel van dit pad hebben we links laten liggen. Er volgen nog een paar slingers en lopen dan Zoetermeer binnen, nog een "rondje om de Floriade plas" en tot slot het schapenpad voor de laatste 2 km naar mijn huis.
"Thuis" stonden, net als in 2014, diverse soepen en quiches op de eettafel.
Na al dit lekkers te hebben verorberd, is het voor Aike tijd om huiswaarts te keren. Ik breng haar naar het station in Zoetermeer.
Het is een mooie dag geweest, met goed wandelweer en goed gezelschap!
Voor vandaag stond eigenlijk een etappe van het Jabikspaad gepland, samen met Aike.
Na de nodige afwegingen is er gekozen voor een tocht bij mij in de buurt.
Ik heb hiervoor de in mei 2014 gelopen wandelbabbeltocht van het andere forum uit de mottenballen gehaald en vandaag dus voorgeschoteld aan Aike.
De route door de stad(Delft) is 3 km lang maar dat gaat een stuk vlotter dan in mei 2014.
Ik laat alleen het Hofje zien, als een OASE van rust, midden in een grote stad.
Dan lopen we de stad uit en beginnen te slingeren. Om psychologische redenen laat ik de route niet van te voren aan Aike zien: zij houdt niet van "rondjes om de kerk". In het Delftse Hout lopen we een "rondje om de plas" om daarna van de 1e rust van vandaag te genieten: "Het Rieten Dak". We hebben ruim 7 km afgelegd.
Daarna volgt het Bieslandse Bos waar we de blauwpaarse paaltjes van het "Populierenpad" volgen. Dit is een rondwandeling van bijna 9 km waar wij een groot gedeelte van lopen.
Er volgt een "rondje om de Dobbeplas" en we besluiten om een korte stop te nemen omdat het tot aan de volgende geplande rust nog een paar kilometer lopen is.
We zitten op dezelfde picknickbank als waar de groep in 2014 was neergestreken, toen uit ongenoegen omdat het "beschuitmoment" van Fien in het water dreigde te vallen.
Nu omdat we willen doorlopen tot restaurant "de Brede Hoek" op ruim 18 km en dat net effe te ver weg ligt.
Na 5 minuten stappen we weer op. We komen langs de RandstadRail (een bezienswaardigheid voor Aike) en de enige echte "beschuit met muizen" plek, destijds geheel belangeloos uitgevoerd door Angelique en J.
Een halve kilometer verder is het restaurant. Het ziet er donker en gesloten uit. Sterker nog, het is ook echt gesloten. Op de deur bij de ingang staat: "vanaf heden gesloten".
Op de website van het restaurant was geen informatie beschikbaar maar uiteindelijk vinden we info dat het restaurant momenteel wordt verbouwd.
Gelukkig staan er buiten banken en kunnen we, beschut, toch een rust nemen. De laatste meegenomen versnaperingen komen te voorschijn zodat we daarna toch weer enigszins gelaafd verder kunnen.
Dan volgt het alom gevreesde Laarzenpad.
Omdat ik de verwachting heb dat dit weleens te modderig zou kunnen zijn om in zijn geheel te lopen, bouw ik een extra "geasfalteerde" lus in van 2 km.
Het 1e deel van het Laarzenpad was een drama. Het was alle zeilen bijzetten om veilig en zonder kleerscheuren het eind te bereiken.
Het 2e en 3e deel van dit pad hebben we links laten liggen. Er volgen nog een paar slingers en lopen dan Zoetermeer binnen, nog een "rondje om de Floriade plas" en tot slot het schapenpad voor de laatste 2 km naar mijn huis.
"Thuis" stonden, net als in 2014, diverse soepen en quiches op de eettafel.
Na al dit lekkers te hebben verorberd, is het voor Aike tijd om huiswaarts te keren. Ik breng haar naar het station in Zoetermeer.
Het is een mooie dag geweest, met goed wandelweer en goed gezelschap!
- Sammie6306

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
Leuk verslag Martin, alweer een week geleden. Ik heb vandaag mijn schoenen grondig schoongemaakt, klaar voor volgende week :icon_cheesygrin:
- joyke

- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
wandel route van staddijk Nijmegen samen met de kids en sherena
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- Marko

Is het zo erg dan volgende week?Sammie6306 schreef:Leuk verslag Martin, alweer een week geleden. Ik heb vandaag mijn schoenen grondig schoongemaakt, klaar voor volgende week :icon_cheesygrin:
Wordt het 30 km modderen en klimmen? :icon_rolleyes:
- Sammie6306

Wie weet met het huidige hoge water in de polder wel... :icon_rolleyes:Marko schreef:Is het zo erg dan volgende week?Sammie6306 schreef:Leuk verslag Martin, alweer een week geleden. Ik heb vandaag mijn schoenen grondig schoongemaakt, klaar voor volgende week :icon_cheesygrin:
Wordt het 30 km modderen en klimmen? :icon_rolleyes:
- joyke

leuk rob je eerste valentijn met monique
En jullie wandel tocht samen door het wilde weer op valentijn dag zelf
En jullie wandel tocht samen door het wilde weer op valentijn dag zelf
- Marko

Is de wandelroute "Stelling van Amsterdam" misschien een idee ?Rob Mans schreef:Na een heerlijk zaterdagavondje 'Valentijntafelen' met Monique bij Van der Valk Sassenheim rijst de vraag, wat ga je dan op Valentijnsdag zelf doen in de regen, natte sneeuw, kou en een straffe wind??......juist, 25 km lopen van de Winterwandeltocht in Driemond / Amsterdam ZO :icon_smile: Een leuke tocht met een aantal bijzondere bezienswaardigheden zoals de Westbatterij en het Muizenfort in Muiden. En ook nog het fort aan de Ossenmarkt in Weesp en een kanonkazemat. Onderdelen van de Stelling Amsterdam. In Muiden aangekomen met zicht op het kasteel Muiderslot lieten we de rust bij Ome Ko links liggen om bij Graaf Floris V binnen te stappen. Voor mij een koffie en een appeltaartje 'met' en Monique een warme chocomel met een chocolademuffin erbij. Het verharde parcour kende een paar onplezierige momentjes in de vorm van een paar modderstukjes :icon_wink: Het parcour was uitstekend uitgepijld. Met maar 60 wandelaars die zich gisteren voor de zondag hadden ingeschreven, was het wel verrekte rustig.
- joyke

een heerlijke wandeling gemaakt in de natuur gebied de maashorst een mooie 15 km en een beetje gewandeld
van de bomenpark na hapje en drankje na de natuurcentrum de maashorst hapje en drankje en terug weer een hapje en drankje het was een prachtige wandelingen door de vorst en zon veel roofvogels gespot helaas geen wild dat er rond zou moeten lopen volgens de borden en wild hekken en rooster
van de bomenpark na hapje en drankje na de natuurcentrum de maashorst hapje en drankje en terug weer een hapje en drankje het was een prachtige wandelingen door de vorst en zon veel roofvogels gespot helaas geen wild dat er rond zou moeten lopen volgens de borden en wild hekken en rooster
- Sammie6306

Mooi gebied he!! :icon_wink:joyke schreef: een heerlijke wandeling gemaakt in de natuur gebied de maashorst een mooie 15 km en een beetje gewandeld
- joyke

ja het is er erg mooi heb nu de herfst en de winter bekeken daar ben van plan ook de lente en de zomer te bezoeken daar en dan op zoek naar een andere natuur gebiedSammie6306 schreef: Mooi gebied he!! :icon_wink:
ben jij er ook bekend sammie?? En heb iij nog leuke wandel tips